چه میوه هایی را می توان خشک کرد

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که می شود میوه خشک کرد؟ چه میوه هایی خشک میشوند؟ چه میوه هایی را می توان خشک کرد؟ روش خشک کردن میوه ها چگونه است؟ ما در این مقاله می خواهیم درباره اینکه چه میوه هایی را می توان خشک کرد و بهترین میوه ها برای خشک کردن کدام اند صحبت کنیم. پس برای آشنایی با ما همراه باشید.

البته نکته حائز اهمتی نیز وجود دارد که این است، ما در وب سایت خود درباره روش خشک کردن همه میوه ها،سبزیجات مرکبات، و… صحبت کردیم.

 

 

چه میوه هایی را می توان خشک کرد

  1. آلو شابلون و طرز خشک کردن آلو
  2. نارگیل و طرز خشک کردن نارگیل
  3. سیب و طرز خشک کردن سیب
  4. کیوی و طرز خشک کردن کیوی
  5. موز و طرز خشک کردن موز
  6. توت فرنگی و طرز خشک کردن توت فرنگی
  7. نارنگی و طرز خشک کردن نارنگی
  8. پرتقال و طرز خشک کردن پرتقال
  9. زرد آلو و طرز خشک کردن زرد آلو
  10. انجیر و طرز خشک کردن انجیر
  11. توت سفید و طرز خشک کردن توت
  12. لیمو عمانی و طرز خشک کردن لیمو عمانی
  13. کشمش و طرز خشک کردن انگور
  14. بلوبری و طرز خشک کردن بلوبری
  15. گوجه فرنگی و طرز خشک کردن گوجه فرنگی
  16. آلبالو و طرز خشک کردن آلبالو
  17. گیلاس و طرز خشک کردن گیلاس
  18. انار و طرز خشک کردن انار
  19. به و طرز خشک کردن به
  20. انبه
  21. خرمالو
  22. هلو
  23. خربزه
  24. گلابی
  25. آناناس
  26. خرما

طرز خشک کردن انبه

انبه یکی از خوشمزه ترین میوه‌ های استوایی است که سرشار از ویتامین A است و باعث بهبود سلامت چشم‌ها می‌ شود و از بیماری دجنراسیون ماکولا در چشم جلوگیری می‌ کند. این میوه همینطور حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است که به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کنند. انبه‌ ها بعد از خشک شدن تبدیل به اسنک‌ های بسیار خوبی می‌ شوند و می‌ توانند به تنهایی یا درون دسر‌های خوشمزه استفاده شوند.

انبه ای که قصد خشک کردن آن را دارید باید کاملا رسیده باشد ولی توجه داشته باشید انبه له نباشد یعنی به دنبال انبه هایی که خیلی نرم هستند نباشید. از استفاده از انبه های نارس و کال جلوگیری کنید و اگر انبه ای کال و نارس بود اجازه دهید آنها برسند و بعد از آنها استفاده کنید.

برای خشک کردن انبه ، به ابزار خاصی نیاز است. چرا که در وسط انبه هسته بزرگی است و انبه بافتی چسبنده دارد. جدا کردن هسته اندکی مشکل است و در نتیجه برش صحیح و اصولی انبه به دقت کافی و مهارت نیاز دارد. پس بهتر است با استفاده از دستگاه اسلایسر یا هسته گیر انبه که به راحتی در فروشگاه های اینترنتی در دسترس است را تهیه کنید.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد هیترهای کارگاهی

اما اگر اسلایسر یا هسته گیر انبه ندارید ، می توانید از روش دیگری استفاده کنید.

 

 

انبه را به صورت فوق گرفته و به فاصله حدودا 6 میلی متر از مرکز انبه، برش زده تا دو برش از انبه بدست آمده و هسته آن جدا شود.

برش های انبه را به صورت زیر روی تخته قرار داده و پوست آن را جدا کنید.

 

 

انبه از آن دسته میوه هایی است که بهتر است برای خشک کردن آن از دستگاه میوه خشک کن استفاده کرد. چون بافت و نرم انبه در دستگاه خشک کن آسیب نمی بیند و چیپس میوه انبه با ظاهری بسیار زیبا بدست می آید. بین بریدن میوه و قرار دادن آن در سینی و یا توری دستگاه خشک کن نباید فاصله زمانی زیادی باشد. دستگاه خشک را روی دمای 130 تا 135 قرار داده و به مدت 10 الی 14 ساعت طول خواهد کشید. این زمان را باید صبورانه طی کنید تا چیپس انبه ی  زیبایی و خوشمزه ای داشته باشید.

بعد از اینکه انبه ها خشک شدند، آنها را در ظروف شیشه ای در بسته یا پاکت های پلاستیکی ریخته و آنها را در جای خشک و خنک و تاریک قرار دهید تا تازه باقی بمانند.

طرز خشک کردن گلابی

یکی دیگر از میوه‌ های خوبی که می‌ توانید خشک کنید گلابی است. گلابی خشک شده طعم فوق العاده‌ ای به کمپوت‌ ها یا سالاد‌ های شما می‌ بخشد. گلابی‌ های خوب برای خشک کردن باید رسیده باشند اما خیلی نرم نباشند.

 

 

طرز خشک کردن آناناس

هر کسی که تا به حال آناناس خشک شده را امتحان کرده باشد به شما می‌ گوید که این خوراکی طعمی ‌جادویی دارد. با این که با خشک کردن بخش قابل توجهی از مواد مغذی آناناس از بین می‌ روند، باز هم مقدار زیادی ویتامین و قند‌های سالمی ‌که در این میوه‌ی خوشمزه باقی می‌مانند می‌توانند در هنگام ورزش به شما انرژی ببخشند. خشک کردن آناناس برای کسانی که دور از مناطق استوایی زندگی می‌ کنند بدون شک تنها راه برای ذخیره‌ ی این میوه در تمام طول سال است. آناناس‌ها در دمای 50 و 60 درجه سانتی گراد به مدت 12 تا 16 ساعت خشک می‌ شوند. باید هر 8 ساعت آن‌ ها را پشت و رو کنید تا به طور متعادل خشک شوند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن گلابی با دستگاه خشک‌ کن

 

 

بهترین میوه های خشک در فصل ها

زردآلو: بدون شک زرد آلو محبوب‌ ترین میوه برای خشک کردن است. زردآلو ها که فصل برداشت آنها در بهار و تابستان است یکی از اصلی ترین آجیل های شب عید هستند. البته زرد آلو را میتوان به طور نسبی خشک کرد تا هنگام جویدن کمی نرم به نظر برسد.

هلو: یکی دیگر از میوه های خوشمزه که بسیاری از افراد آن را برای فصل های بعدی خشک می کنند، هلو است. بهترین دمای ایده آل برای خشک کردن هلو ها در دو ساعت اول ۶۵ درجه سانتی‌گراد و در ۸ الی ۱۲ ساعت بعدی ۵۵ درجه است.

سیب: سیب محبوب‌ ترین میوه برای خشک کردن است. با توجه به چهار فصل بودن سیب امکان خشک کردن آن در تمامی فصول وجود دارد. ایده‌ آل‌ترین دما برای خشک کردن این میوه خوشمزه ۵۵ درجه سانتیگراد و به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت است.

آناناس: شاید تاکنون آناناس خشک شده را امتحان نکرده اید. توصیه می شود برای یک بار هم که شده این میوه را خشک کرده و از خاصیت آن برای فصل‌ های بعدی استفاده کنید. این میوه خوشمزه هنگام ورزش کردن به شما انرژی فوق العاده ای می بخشد. بهترین دما برای خشک کردن آناناس ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۲ الی ۱۶ ساعت می باشد.

پرتقال و نارنگی: پرتقال و نارنگی میوه هایی هستند که خشک کردن آنها در بین افراد بسیار رایج است. پرتقال ها پس از خشک شدن کمی تلخ به نظر می رسند. اما به گفته بسیاری از افراد همین تلخی است که باعث خوشمزه تر شدن آنها می شود.

 

خرید و فروش دستگاه خشک کن میوه کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر یکی از گروه های صنعتی می باشد که در زمینه تولید انواع دستگاه خشک کن نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال است و سعی کرده است. آنها را با سایز ها و ابعاد مختلف روانه بازار کند. انواع دستگاه میوه خشک کن که دارای ابعاد بزرگ تر، سینی ها و کابین های بیشتری هستند، مورد استفاده کارگاه های صنعتی و دستگاه هایی با ابعاد کوچکتر (دستگاه های خشک کن خانگی) مورد استفاده کارگاه های نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

ادامه مطلب
دستگاه های میوه خشک کن رو میزی

چرا دستگاه های تولید کوهیتر؟

افراد می توانند انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی و خانگی مورد نظر خود را با ابعاد مختلف از گروه تولیدی کوهیتر خریداری کنند. انواع دستگاه خشک کن میوه کوهیتر دارای ابعاد مختلف با تعداد کابین ها و سینی های متفاوت هستند. این گروه به تولید دستگاه هایی با یک کابین تا هشت کابین مشغول هستند.

انواع دستگاه های کوهیتر هوشمند می باشند و مجهز به دکمه های stop و start و همچنین لامپ هایی که محیط داخلی دستگاه را روشن می کنند. و  با روشن شدن خود خشک بودن میوه ها را اعلام می کنند، می باشند.

دستگاه خشک کن d800gt،کسب درامد با دستگاه خشک کن

انواع دستگاه میوه خشک کن دارای وزن های مختلفی هستند و با داشتن تایرهای مختلف امکان جا به جایی راحت تر آنها را به افراد می دهند. سوخت مصرفی انواع دستگاه های خشک کن تولید شده توسط این گروه تولیدی از نوع گاز، برق و گازوئیل می باشند.

قابل ذکر است که میزان مصرف سوخت دستگاه های کوهیتر نسبت به دستگاه های خشک کن دیگر برند ها کمتر می باشد. جنس کابین ها و سینی های این دستگاه ها همگی از گالوانیزه می باشند، گالوانیزه می تواند به خوبی حرارت را در خود حفظ کند و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

قیمت دستگاه های گروه تولیدی کوهیتر

گروه های تولیدی زیادی در بازار به تولید دستگاه میوه خشک کن مشغول هستند. اما تنوع دستگاه ها و کیفیت عملکرد آنها می توانند بر قیمت دستگاه خشک کن تاثیرگذار باشند. در این میان نوع سوخت نیز می تواند به خوبی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر بگذارد، زیرا میزان مصرف سوخت آنها با هم متفاوت می باشد.

دستگاه خشک کن خانگی d60e،کسب درامد با دستگاه خشک کن

تعداد کابین، هوشمند بودن دستگاه، تعداد فن ها، جنس بدنه دستگاه و … نیز می تواند قیمت این دستگاه ها را بالا و پایین بیاورد. گروه تولیدی کوهیتر با تنوعی که در محصولات خود دارد در زمینه فروش دستگاه خشک کن فعال است و توانسته است توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. این گروه تولیدی سعی کرده است، انواع دستگاه میوه خشک کن را با امکانات برتر و همچنین با مناسب ترین قیمت ها در اختیار خریداران قرار دهد.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.