طرز خشک کردن آلبالو با دستگاه خشک کن آلبالو

دستگاه آلبالو خشک کن و طرز تهیه آلبالو خشک شده

۱آلبالو میوه‌ای گرد و کوچک است که رنگ آن می‌تواند از قرمز روشن تا قرمز تیره متغیر باشد. پوست آن صاف و براق بوده و یک هسته کوچک به رنگ کرم یا قهوه‌ای روشن در مرکز آن وجود دارد. آلبالو، میوه‌ای بسیار خوش طعم است و از آن می‌توان به شکل تازه، خشک شده، منجمد و آب میوه هم استفاده کرد.
بهترین زمان برداشت آن بر حسب رقم و محل کشت، از ماه خرداد تا مرداد است. از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این میوه خوشمزه می‌توان به مس، ویتامین سی، ویتامین آ، فیبر، منگنز، آهن، پتاسیم و ویتامین ب۶ اشاره کرد. در این محتوا به بررسی خواص آلبالو و  طرز خشک کردن آن با دستگاه خشک کن آلبالو می پردازیم.

 

 طرز خشک کردن آلبالو با دستگاه خشک کن آلبالو

فواید آلبالو

آلبالو میوه ای ترش مزه دارای فوایدی است که از جمله فواید بی نظیر آلبالو می توان به جوان سازی پوست صورت، درمان آکنه و جوش های صورت، روشن کننده پوست، تقویت و افزایش رشد مو، درمان ریزش مو، سرماخوردگی، دیابت و قند خون، فشار خون، سنگ کلیه، کاهش وزن و لاغری، درمان یبوست، درمان کبد چرب، تقویت چشم، نقرس، تقویت معده و دستگاه گوارش، روماتیسم و آرتروز، سرطان، تقویت قلب، چربی خون، سلامت جنین و مادر باردار و … اشاره کرد.

 

 طرز خشک کردن آلبالو با دستگاه خشک کن آلبالو

روش های مصرف آلبالو

آلبالو خشک شده و آلبالو تازه را می توان به چندین روش استفاده شکرد. شربت آلبالو، مربا آلبالو، خورشت آلبالو، آب آلبالو، آلبالو پلو، بستنی، کیک، انواع ترشی آلبالو، شیرینی، انواع دسر و… از روش های مصرف آلبالو است. گذشته از مصرف میوه آلبالو، چوب و دم آن نیز برای روماتیسم، آرتروز، درمان سنگ کلیه، سلولیت و ورم بدن، اسهال، عفونت دستگاه ادراری، نقرس، کلیه درد و… مفید است. همچنین روغن هسته آلبالو جوش و آکنه صورت را درمان می کند. روغن هسته آلبالو یک آبرسان مفید برای پوست بوده و سبب زیاد شدن سنتر کلاژن پوست شده و همچنین چین و چروک پوست را درمان می کند.


خواص آلبالو خشک

1. درمان پوکی استخوان

آلبالو خشک منبع مناسبی از بور است؛ بور بر فعالیت آنزیم‌های دخیل در متابولیسم کلسیم، منیزیم و ویتامین D تأثیرگذار است. وجود بور و ویتامین D در آلبالو سلامت استخوان‌ها را تأمین می‌کند. همچنین عملکرد آن مشابه استروژن است؛ که از پوکی استخوان بعد از یائسگی جلوگیری می‌کند.

2. خواص آنتی‌اکسیدانی

آلبالو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های شگفت‌انگیزی است از جمله:

  • آنتو سیانین، که سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.
  • فیتوکمیکال، که از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.
  •  فلاونول، که گردش خون و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. هم‌چنین فشارخون را کاهش داده و باعث سلامت مغز می‌شود.

3. خواص آلبالو برای درمان دیابت

آلبالو خشک حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام کورستین است؛این ماده با تنظیم میزان انسولین و گلوکز خون می‌تواند باعث کاهش قند خون در افراد مبتلابه دیابت نوع دو شود.در ضمن آنتوسیانین‌های موجود در آلبالوی خشک باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلابه دیابت می‌شود.

ادامه مطلب
خشک کردن میوه و آشپزی خلاقانه

4. جایگزین استامینوفن

مصرف آلبالو خشک فعالیت آنزیم سیکلو اکسیژ ناز را محدود می‌کند. این آنزیم، مهم‌ترین نقش در ایجاد فرآیند التهاب و احساس درد را بر عهده دارد. این آنزیم به‌وسیله ی بسیاری از داروهای مسکن مهار می‌شود. درنتیجه با مصرف آلبالوی خشک می‌توان تا حدودی به اثرات استامینوفن و ایبوپروفن دست یافت.

5. خوابی خوش با مصرف آلبالو خشک

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید، یک ساعت قبل از خواب یک‌مشت آلبالو  خشک را میل کنید.این میوه دارای مقدار قابل‌توجهی ملاتونین است. ملاتونین، یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در غده پینه آل مغز تولید می‌شود و به تنظیم الگوی خواب کمک می‌کند.

6. لاغری و کاهش وزن

  • آلبالو خشک دارای کربوهیدرات و فیبر قابل‌توجهی است که باعث کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می‌شود. همچنین با افزایش چربی سوزی بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.
  •  آنتو سیانین های موجود در آلبالو چربی سوزی را افزایش می‌دهد و برای لاغری و کاهش چربی‌های شکم مؤثر است.

7. فعالیت ضد سرطانی

فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، ویتامین‌های A و C ترکیبات ضد سرطانی بسیار قوی هستند که در این میوه وجود دارند و به‌طور مؤثری از رشد سلول‌های سرطان‌زا و افزایش رادیکال‌های آزاد که منجر به تولید سلول‌های سرطانی جدید می‌شوند، پیش‌گیری می‌کنند.
2. فیبر موجود در آلبالوی خشک از کاهش خطر سرطان روده‌ی بزرگ جلوگیری می‌کند. همان‌گونه که می‌دانید وجود فیبر باعث کاهش وزن می‌شود. اضافه‌وزن یکی از عوامل افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان‌هاست.

8. آلبالو خشک و سرماخوردگی

1. آلبالوی خشک حاوی مقدار زیادی ویتامین C هست، که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه می‌شود.همچنین با بال بردن جذب بیشتر آهن، مقاومت بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های ویروسی افزایش می‌دهد.

9. آلبالو در بارداری

از خواص بی نظیر آلبالو خشک برای سلامتی مادران باردارمی‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از شایع ترین مشکلات دوران بارداریبروز یبوست است. آلبالوی خشک به واسطه ی فیبر بالایی که دارد مانع از بروز یبوست می‌شود.
  • آنتی‌اکسیدان‌ها و آنتی سیانین های موجود در آلبالوی خشک، خطر ابتلا به فشارخون در دوران بارداری را کاهش می‌دهد.
  • همچنین ملاتونین موجود در آلبالو به درمان بی‌خوابی و بهبود کیفیت خواب زنان باردار کمک می‌کند.

چه کسانی نباید آلبالوی خشک بخورند؟

افرادی که از ورم روده و مشکلات معده رنج می‌برند، از خوردن آلبالو خودداری کنند؛ چراکه آلبالو ترش است و سلولز موجود در آن دیرهضم می‌شود. این افراد بهتر است از آلبالو به‌صورت کمپوت و مربا استفاده کنند.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن انواع فلفل با دستگاه خشک کن فلفل

روش های خشک کردن آلبالو

آلبالو یکی از مفید ترین میوه های تابستانی است که می توانید از آن برای تهیه انواع کیک ها و شیرینی و غذاها و دسرها استفاده کنید. این میوه ترش و خوشمزه طرفداران زیادی دارد، به طوری که بسیاری از افراد با رسیدن فصل آلبالو، آلبالو خشکه، مربا و شربت آلبالو تهیه می کنند تا به مدت طولانی تری از این میوه خوشمزه استفاده کنند. اگر شما قصد خشک کردن آلبالو را دارید می توانید روش های زیر را امتحان کنید.

  1. روش خشک کردن آلبالو در آفتاب
  2. روش خشک کردن آلبالو در فر
  3. روش خشک کردن آلبالو با توستر
  4. روش خشک کردن آلبالو با دستگاه خشک کن

 

 طرز خشک کردن آلبالو با دستگاه خشک کن آلبالو

۱. خشک کردن آلبالو در آفتاب

برای خشک نمودن آلبالو در آفتاب

ابتدا آلبالوهای را بشویید و دم آنها را جدا کنید. سپس به میزان دلخواه به آلبالو های شسته شده نمک بزنید.
سپس پارچه تمیزی را در آفتاب پهن کنید و یک تا سه روز اجازه دهید آلبالوها در آفتاب خشک شوند.
پس از خشک شدن آلبالو ها دوباره آنها را بشویید و نمک بزنید و سپس 1 ساعت دیگر در نور آفتاب قرار دهید تا آماده شود.

برای خشک کردن آلبالو بدون هسته در آفتاب 

آلبالوها را بشویید و دم آنها را جدا نمایید. به مدت دو روز آلبالو ها را روی پارچه ای در زیر آفتاب خشک کنید.
اکنون با فشار دست هسته آنها را خارج کنید. پس از خارج کردن هسته ، آلبالو ها را با آب سرد آبکشی کنید و منتظر بمانید تا آب اضافی آنها خارج شود. آلبالو ها را روی سینی پهن کنید و در محیط خانه یا بیرون خشک کنید.

۲. خشک کردن آلبالو در فر

آلبالوهای رسیده و درشت و بدون لکه را بخرید. آنها را با آب بشورید و ساقه های آن ها را جدا کنید.
پس از خشک کردن آلبالوها با دستمال هسته های آنها را با استفاده از یک دستگاه خارج کننده هسته آلبالو، جدا کنید.
حالا آلبالوها را در سینی فر بچینید و در فر با دمای 74 درجه سانتی گراد ، حدود 3 ساعت قرار دهید.
پس از چروک شدن آلبالوها، دما را به 57 درجه کاهش دهید و برای 16 تا 24 ساعت مجدداً در فر بگذارید.
آلبالو ها پس از آماده شدن کاملا بدون آب و چروکیده هستند.

 طرز خشک کردن آلبالو با دستگاه خشک کن آلبالو

۳. خشک کردن آلبالو با توستر

آلبالو ها را با آب بشورید و ساقه های آن ها را جدا کنید. درون سینی توستر یک فویل بکشید .
آلبالوها را درون سینی بریزید و ده دقیقه با درجه 125، اجازه دهید حرارت ببینند .
بعد از ده دقیقه مداوم آلبالوها را زیر و رو کنید و با نمک بپاشید.
حدودا 2 ساعتی طول می کشد تا بپزد و پوست آن چروک شود.

ادامه مطلب
فواید میگو خشک شده و طرز تهیه آن با دستگاه خشک کن میگو و ماهی

۴. خشک كردن آلبالو با دستگاه خشک کن

در کل خشک کردن آلبالو با دستگاه های خشک کن فرآیند آسانی است که تنها با رعایت چند نکته می توان آلبالو خشک با کیفیت و خوش طعمی را تولید کرد. دقت کنید برای خشک کردن آلبالو در دستگاه های خشک کن از آلبالوهای رسیده و هم اندازه استفاده کنید تا ویتامین آن از بین نرود و کیفیتش هنگام خشک شدن حفظ شود.

خشک کن آلبالو را با دمای 200 درجه گرم کنید. هسته ها و ساقه های آلبالو را جدا کرده و به طور مساوی روی توری سیمی قرار دهید. به مدت شش ساعت در خشک کن آلبالو قرار دهید. آن را بردارید و بگذارید کاملاً روی سینی خنک شود. برای نگهداری یک ظرف دربسته از هوا منتقل کنید.

دستگاه خشک کن مخصوص آلبالو

این دستگاه قادر به خشک کردن آلبالو در مدت زمان کم و در حجم های بسیار زیاد است. همانطور که در مطالب بالا گفتیم فریز کردن می تواند از خواص و کیفیت آن بکاهد. آلبالو خشک شده توسط دستگاه خشک کن صنعتی یا خانگی یکی از بهترین روش های نگهداری آن است که با حفظ کیفیت و خاصیت، از فاسد شدن آن جلوگیری می شود.

قیمت و فروش دستگاه های خشک کن کوهیتر

شرکت کوهیتر با طراحی و ساخت دستگاه خشک کن آلبالو در ظرفیت های مختلف سبب شده که مشتریان این دستگاه ها در کمترین مدت زمان آلبالو ها را در حجم بالا خشک کنند.

این شرکت مفتخر است که با فروش انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و فروش انواع دستگاه های خشک کن خانگی خود را با کیفیت و قیمت مناسب، برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. تمامی ماشین آلات این شرکت گارانتی و دارای خدمات پس از فروش می باشند.

این شرکت دستگاه های خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی خانگی را تولید می کند و شما می توانید حجم زیادی آلبالو را در مدت زمان کم در آن خشک کنید. شما خوبان می توانید جهت کسب اطلاع بیشتر در مورد دستگاه آلبالو خشک کن و همچنین دستگاه خشک کن صنعتی، دستگاه خشک کن خانگی، فروش انواع دستگاه های خشک کن صنعتی، فروش انواع دستگاه های خشک کن خانگی، خرید انواع دستگاه های خشک کن صنعتی، به وب سایت مراجعه کنید.

 

4/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.