طرز خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن انجیر

در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه و خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن صنعتی و خانگی و چیپس انجیر آشنا کنیم. پس با همراه ما باشید. بعضی از افراد فکر می کنند که خواص میوه های خشک کمتر از میوه های تازه است، این یک فکر اشتباه است که نباید به آن دامن زد. چیپس میوه یک گزینه سالم و مهم برای پذیرایی از مهمان ها است.

انجیر خشک شده

مهمترین خواص انجیر

  1. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است
  2. خواص ضدسرطانی دارد
  3. بیماری‌های رایج را درمان می‌کند
  4. خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد
  5. منبع عالی پتاسیم، فیبر و مواد مغذی دیگر محسوب می‌شود
  6. سلامت قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد
  7. اثرات ضددیابتی دارد
  8. به درمان سرطان پوست کمک می‌کند
  9. اثرات ضدپیری دارد

خواص خوردن انجیر خشک

انجیر خشک به وسیله ی دستگاه خشک کن انجیر خشک می شود. این میوه خشک سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر می باشد که مصرف زیاد آنها می تواند بیماری های گوارشی مانند یبوست مزمن را درمان کند. پس با مصرف آن حرکات روده ای بهبود، و سبب سلامتی دستگاه گوارش می شود فیبرها کلسترول خون را پایین می آورند همچنین قند خون را کنترل و وزن را ثابت نگه میدارند. بنابراین خواص هر میوه تازه، برابر خواص همان میوه خشک است. همچنین یکی دیگر از خواص انجیر خشک، اثرات منگنز و پتاسیم موجود در این ماده پر از ویتامین، باعث کم شدن اسیدیته و حذف کردن سموم از خون و جلوگیری از بیماریهای قلبی، جلوگیری از ریزش مو، سنگ کلیه، نقرس و آرتروز می شود. انجیر سیستم گوارش بدن را تقویت می کند، برای مادران باردار و شیرده و همچنین کودکان سودمند است.

روش های خشک کردن میوه انجیر

خشک کردن انجیر در آفتاب

ابتدا باید انجیرهای کاملا رسیده را بشوییم.

 ساقه را ببرید و همه ی لکه ها را با یک چاقوی کوچک برش دهید.

انجیرها را روی یک صفحه مشبک بچینیم که هوا از زیرشان عبور کند.

حالا انجیرها را در مقابل نور خورشید قرار می دهیم تا خشک شوند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن آلبالو با دستگاه خشک کن آلبالو

انجیرها را با یک پارچه ی توری بپوشانید که از گزند حشرات حفظ شوند.

تا زمان خشک شدن، روزی چند بار انجیرها را زیر و رو کنید.

معایب خشک کردن انجیر به روش آفتاب

دستگاه خشک کن انجیر کار شما را آسان و راحت می کند و موجب جلوگیری از لهیدگی و پوسیدگی انجیرها و رعایت همه ی موازین بهداشتی می شود. چرا که با روش آفتاب خشک، گرد و غبار روی این میوه می نشیند و باعث آلودگی و کثیفی انجیر خشک می شود.

خشک کردن انجیر در فر

فر را از قبل گرم کنید و دمای فر را روی ۱۴۰ درجه فارنهایت قرار دهید.

انجیر را کاملا با آب بشویید.

انجیرها را روی صفحه ی توری فر قرار بدهید و سپس داخل فر قرار بدهید، درب فر را را کمی باز بگذارید تا رطوبت انجیرها از داخل فر خارج شود زیرا انجیر نباید خیلی داغ و پخته شود و باید خشک شوند.

هر یک ساعت یکبار آن ها را چک کنید.

اجازه دهید انجیرها ۱۵ تا ۳۶ ساعت در فر گاز بماند تا حالت چروکیده پیدا کند و شیره داخلش خشک شود. اگر امکان ندارد که فر یا آون طولانی مدت روشن باشد می‌توانید برای ۸ ساعت آن را خاموش کنید.

خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن

در بعضی مواقع میوه خشک نسبت به میوه تازه طعم بهتری دارد خشک کردن انجیر و میوه ها به وسیله ی دستگاه خشک کن انجیر روشی عالی، برای اینکه طعم آن حفظ شود. برای طرز تهیه انجیر خشک ابتدا نیاز است تمام این میوه پر خواص را با آب سرد شسته و در آبکش ریخته تا خوب آب آن خارج شود سپس خرابه های آنها را جدا کنید، و کمی آبلیمو روی آنها اسپری کنید تا ظاهر و رنگ آن حفظ شود سپس خشک کن انجیر را روشن کنید، روی تایمر این نوع ماشین، مدت زمان خشک کردن میوه انجیر را مشخص کنید تا در زمان مناسبی خشک شوند.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن کیوی و طرز تهیه کیوی خشک شده

معرفی دستگاه خشک کن انجیر

دستگاه خشک کن انجیر ماشینی است که میوه انجیر را با حفظ کردن مواد غذایی و ویتامین های آن خشک می کند. خشک کردن انجیر باعث می شود که طول عمر آن طولانی شود و می توان در تمام فصولی که انجیر تازه کمیاب یا اصلا وجود ندارد از آن تغذیه کرد.
پس شما میتوانید با خیال راحت تمام انجیر ها را به روش های صحیح، بدون اینکه ویتامین خود را از دست دهند خشک نمایید. استفاده کردن از خشک کن انجیر به شما کمک می کند تا انجیر و میوه های مورد نظر را در مدت زمان کمی در خانه خشک کرده و در تمام فصولی که این میوه مورد نظر کمیاب است از آن تغذیه کنید.

 

دستگاه خشک کن انجیر

خشک کردن انجیر به وسیله ی دستگاه خشک کن

شهرهایی که منبع اصلی انجیر هستند و با توجه به حجم بالای این میوه گران بها و خشک کردن آن کاری بسیار سخت و طاقت فرساست پس کشاورزان زحمت کش می توانند با خرید دستگاه خشک کن انجیر شروع به خشک کردن انجیر های خود نمایند و این نوع میوه خشک را با سود زیادی به فروش برسانند. پس با این کار زحمات خود را با سود کم به بازار نمی فرستند. خشک کن‌ انجیر مینی کابین و تک‌کابین مناسب استفاده خانگی می باشد. برای خشک‌کردن مقدار بیشتر نیز می توانید خشک کن انجیر دو کابین یا خشک کن‌های تونلی را برای بازدهی بیشتر، تقاضا نمایید. همچنین طرز کار با این ماشین ها خیلی راحت بوده و شما میتوانید خودتان به تنهایی شروع به خشک کردن انجیر ها نمایید.

 

دستگاه خشک کن انجیر

قیمت دستگاه خشک کن انجیر

برای اینکه انجیر های شما زیاد خشک نشوند باید بعد از یک روز مدام آنها را ببینید و هر چند ساعتی یک بار چک کنید تا آنها یکدفعه خشک نشوند. زمانی که انجیر ها به خوبی خشک و ترد شدند باید آنها را جمع کرد و در یک ظرف درب دار، در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.قیمت دستگاه‌ خشک کن انجیر با همدیگر متفاوت است شما می توانید این ماشین ها را با مناسب ترین قیمت در اندازه کوچک تهیه کنید.خشک کن انجیر در سایزهای کوچک برای خشک کردن انجیر و دیگر میوه ها در منزل می باشد و شما میتوانید انجیرها را در خانه با این دستگاه خشک نمایید.

ادامه مطلب
فواید میگو خشک شده و طرز تهیه آن با دستگاه خشک کن میگو و ماهی

 

دستگاه خشک کن انجیر

 

 

شرکت کوهیتر تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن  چای ، انگور ، انجیر ، زردآلو و انواع میوه

 

دستگاه خشک کن انجیر

خشک کن انجیر

در این نوع روش اول انجیرها را خوب بشویید تا گرد و غبار آن پاک شود سپس آنها را آبکشی کنید تا خوب آب آن جدا شود سپس قسمت های خراب و لهیده آنها را جدا کنید بعد توی سینی های بزرگ پهن کنید و در آفتاب قرار دهید تا آماده شوند. با این روش چندین روز طول می کشد تا خشک شوند اما با دستگاه خشک کن انجیر، می توانید در طول شبانه روز مقدار زیادی انجیر را در کمترین زمان ممکن خشک کنید. تشما با وجود این ماشین ها دیگر لزومی به نور آفتاب ندارید و میتوانید همه وقته یعنی در طول روز حتی در شب و یا فصل زمستان میوه‌هایی را که دوست دارید با دستگاه خشک کن تهیه نمایید.

 

دستگاه خشک کن انجیر

 

خرید دستگاه خشک کن انجیر

انجیر خشک حاوی خاصیت سم زدایی است که برای بهبود بیماری آلزایمر مناسب است یکی از مهم ترین مزیت خشک کردن انجیر این است خشک آن را در فصل هایی که کمیاب است می توانید سرو کنید. اگر در منزل خود دستگاه میوه خشک کن انجیر ندارید میتوانید این نوع میوه را در فر خشک کنید.

 

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.