دستگاه خشک کن پرتقال و طرز خشک کردن آن

دستگاه خشک کن پرتقال,خشک کردن پرتقال,روش خشک کردن پرتقال

پرتقال از خانواده مرکبات نارنج است.این میوه محصول آسیای شرقی است.درخت این میوه همیشه سبز و شاخه های آن همیشه پر برگ می باشد.پرتقال یکی از قدیمی ترین میوه ها در تاریخ بشری است.از گونه های مختلف این میوه میتوان به گونه های تامسون ناول،خونی،و بیروتی اشاره کرد که گونه تامسون ناول گونه ای اصلاح شده این میوه است.پرتقال در اصل میوه ای با ابعاد ریز و تلخ طعم بوده که بعدها با اصلاح ژنتیکی درشت تر و شیرین تر شده است.
پرتقال دارای شیرینی طبیعی است که به همین جهت برای مارمالاد و تهیه کیک و آبمیوه استفاده میشود.این میوه محبوبیت زیادی بین کشورهای مختلف دارد.کشورهای برزیل،آمریکا،هند و ایران از بیشترین تولید کنندگان پرتقال به شمار می روند. در این مقاله به خواص پرتقال و طرز خشک کردن پرتقال به شما آموزش خواهیم داد.

دستگاه خشک کن پرتقال,خشک کردن پرتقال,روش خشک کردن پرتقال

خواص و فواید پرتقال

پرتقال خواص و فواید فراوانی دارد که به چند مورد اشاره می کنیم:

1-جلوگیری از انواع بیماری ها و سرطان

طبق تحقیقاتی که دانشمندان سوئد از آثار مصرف این میوه بدست آورده اند،پی برداند که این میوه از ایجاد سرطان لوزالمعده جلوگیری میکند.دانشمندان آمریکا نیز در تحقیقات خود در یافته اند که خوردن این میوه باعث کاهش سکته قلبی در زنان می شود. همچنین پرتقال دارای موادی چون فیبر،پتاسیم و ویتامین ث است که از سلامت قلب محافظت کند.یکی از مطالعات انجام شده بر روی نفرات مشخص، نشان میدهد افرادی که 4069 میلی گرم پتاسیم مصرف کرده اند 49 درصد کمتر از سایرین به بیماری قلبی دچار میشوند.وجود ویتامین ث در پرتقال باعث افزایش جذب آهن در بدن میگردد.

2-مفید برای کسانیکه گوشت زیادی مصرف میکنند

پرتقال با اینکه اسیدی است ولی خاصیت قلیایی به بدن میدهد. افرادی که گوشت زیادی مصرف میکنند،از آنجایی بدن آنها اسیدی شده،میتواند مفید واقع شود.

3-مفید برای مادران باردار

پرتقال دارای فولات است.برای مادران باردار مصرف پرتقال در کنار قرص اسید فولیک به پیشگیری از اسپینا بیفیدا (بسته نشدن لوله عصبی) در جنین کمک فراوانی میکند.از این رو به خانمهای باردار توصیه میشود مصرف پرتقال را ترک نکنند.

ارزش غذایی پرتقال

در این جدول به بررسی ارزش غذایی موجود پرتقال در 100 گرم میپردازیم:

ردیف مواد غذایی مقدار
1 انرژی 192کیلوژول (46 کیلوکالری)
2 کربوهیدرات ها 11/75 گرم
3 قند 9/35 گرم
4 چربی 0/12 گرم
5 پروتین 0/94 گرم
6 آب 86/75 گرم
7 ویتامین آ 11 میکرو گرم
8 ویتامین ب 1 0/100 میلی گرم
9 ویتامین ب 2 0/040 میلی گرم
10 ویتامین ب 3 0/0400 میلی گرم
11 ویتامین ب 6 0/051 میلی گرم
12 ویتامین ب 9 30 میکروگرم
13 ویتامین ث 53/2 میلی گرم
14 ویتامین ای 0/018 میلی گرم
15 کلسیم 40 میلی گرم
16 آهن 0/10 میلی گرم
17 منیزیم 10 میلی گرم
18 فسفر 14 میلی گرم
19 پتاسیم 181 میلی گرم

 

دستگاه خشک کن پرتقال,خشک کردن پرتقال,روش خشک کردن پرتقال

 

روش های مصرف پرتقال

پرتقال میوه ای است که راه های های مختلفی  برای مصرف آن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

  1. مصرف در حالت متداول و مرسوم: همان روشی که ما ایرانی ها اغلب از آن استفاده میکنیم.پوست گیری،اسلایس و میل کردن
  2. مصرف درحالت خشک شده: در این حالت پرتقال دایره ای و ترجیحا با ضخامت کم برش داده شده و بعد از خشک کردن به وسیله دستگاه میوه خشک کن یا بصورت طبیعی مصرف میگردد.
  3. مصرف بصورت مربا: پرتقال را نیز میتوان مانند بسیاری از میوه ها به صورت مربا مصرف کرد.در ضمن با پوست پرتقال نیز میتوان مربا تهیه کرد.
  4. مصرف در حالت مارمالاد: همچنین میتوانید این میوه را بصورت مارمالاد تهیه و مصرف کنید که طرفداران بسیاری نیز دارد.
  5. مصرف بعنوان چای: چند تکه پوست پرتقال در آب داغ قرار داده و بعد از چند دقیقه آن را میل کنید.
  6. مصرف بعنوان دیپ شکلات پرتقال: این راه هم یکی از راههای مصرف میباشد که برای اطلاع از نحوه تهیه آن سراغ گوگل بروید.
  7. سس پرتقال هم وجود دارد: تعجب نکنید! از پرتقال سس نیز درست میشود که خیلی خوشمزه است.
  8. مصرف درمانی پوست پرتقال: همچنین پوست پرتقال دارای مصارف بسیار زیادی برای امور درمانی مانند: کاهش فشار خون،درمان افسردگی و اضطراب،کاهش وزن،درخشانی،شادابی و نرمی پوست و… است.
ادامه مطلب
طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

خواص پرتقال خشک شده

بهترین روش برای نگهداری میوه ها،خشک کردن آنها میباشد که مورد توجه اغلب مردم قرار میگیرد.همچنین میوه های خشک شده دارای خواص زیادی نسبت به میوه های خشک نشده دارند.

پرتقال هم قابلیت مصرف در حالت خشک شده را دارد.

باید چند نکته در باره نحوه خشک شدن و نوع پرتقالی که قصد خشک کردن آن را دارید به شما بیان کنیم:

– پرتقالی که برای خشک شدن انتخاب میکنید پوست آن کلفت یا نرم نباشد.

– دقت کنید که پرتقال نارس نباشد که بعد از خشک کردن مزه اش گس میشود.

– نکته قابل توجه دیگر این است که پرتقال نه خیلی خشک و نه خیلی آبدار باشد.

ممکن است شما خودتان اقدام به خشک کردن پرتقال بکنید و هنگام مصرف متوجه شوید طعم تلخی دارد که روشهای برطرف کردن تلخی آن را بیان میکنیم:

استفاده از شهد یا شربت

یک لیوان آب و یک لیوان شکر را به همراه یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید سپس روی حرارت قرار دهید تا حل شود.

سپس پرتقال های خشک شده را به مدت 15 دقیقه داخل شهد شناور کنید.سپس ورقه های پرتقال را با روشهای مختلف خشک کنید.

استفاده از پودر قند و ژلاتین

در این روش پودر قند و ژلاتین را به دو طرف ورقه های خشک شده پرتقال می پاشیم سپس در ورقه های روغنی قرار میدهیم.برای جلو گیری از چسبیدن ورقه ها روی کاغذ روغنی،ورقه ها را هر چند دقیقه پشت و رو کنید.

طرز خشک‌ کردن پرتقال بدون تلخی

طرز خشک‌ کردن پرتقال‌ بدون تلخی عبارت است از:

  1. روش خشک‌ کردن پرتقال در معرض نور خورشید
  2. روش خشک‌ کردن پرتقال روی بخاری یا شوفاژ
  3. روش خشک‌ کردن پرتقال در فر
  4. روش خشک‌ کردن میوه در دستگاه میوه خشک‌ کن

۱. طرز خشک کردن پرتقال در معرض نور خورشید

معمولا از این روش برای زمان‌هایی استفاده می‌شود که چند روز پشت سر هم هوا آفتاب باشد. پرتقال را یک سانتی برش بزنید سپس با یکی از روش‌های فوق را برای مزه دارد کردن آن انتخاب کنید. پرتقال‌های برش داده شده را با فاصله از یکدیگر روی سینی توری بچینید. توری را بر روی چند عدد آجر قرار دهید تا از زمین فاصله داشته باشد، سپس بر روی میوه‌ها یک توری نازک قرار دهید و تا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرند. برای سرعت بخشیدن در فرایند خشک شدن پرتقال‌ها بهتر است که سینی را در شب به مکان در بسته انتقال دهید زیرا هوا خنک در طول شب باعث می‌شود تا پرتقال‌ها مرطوب شوند. پرتقال از میوه‌های آبداری است که زمان بیشتری لازم است تا کاملا خشک شود.

ادامه مطلب
روش سنتی یا مدرن برای خشک کردن میوه ها و سبزیجات

۲. طرز خشک‌ کردن پرتقال روی بخاری یا شوفاژ

در فصول سرد سال این امکان وجود ندارد که میوه‌ها را در زیر آفتاب خشک‌ کنید. بهترین شیوه برای خشک‌ کردن میوه پرتقال استفاده از بخاری یا شوفاژ است. برای خشک‌ کردن پرتقال‌ها روی بخاری یا شوفاژ باید میوه‌های کوچک را انتخاب کنید که آب نیندازد.

پرتقال‌های را در ورقه‌ای یک سانتی برش بزنید و با یکی از روش‌های بالا تلخی آن را بگیرید. سپس ورقه‌های برش داده شده را با فاصله از یکدیگر روی سینی قرار دهید. خوب است از یک کاغذ روغنی در زیر میوه‌ها استفاده کنید تا به سینی چسبیده نشود. البته به جای سینی می‌توانید از کاغذ آلومینیومی روی شوفاژ یا بخاری هم استفاده کنید کاغذهای آلومینیومی با این نوع روند خشک‌کردن میوه بسیار سازگار است و به باعث سرعت بخشیدن فرایند خشک شدن میوه‌ها می‌شود.

بعد از خشک‌ کردن مجدد میوه‌ها شما می‌دانید میوه‌ها را داخل یک شربت غلیظ شناور کنید و مجدداً زمان دهید تا خشک شود از این طریق می‌توانید تلخی پرتقال‌ها را بگیرید.

۳. طرز خشک کردن پرتقال در فر

از دیگر روش‌های خشک‌ کردن میوه‌ها به ویژه پرتقال استفاده از فر است. این روش به شما کمک می‌کند که به سلیقه خودتان به هر اندازه که بخواهید میوه‌ها را خشک و ترد کنید. پرتقال‌های برش داده شده را آغشته به شربت کنید تا بعد از خشک شدن تلخ نشوند. قبل از قرار دادن میوه‌های برش خورده فر را در دمای ۵۱ تا ۷۱ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. روی سینی فر را با کاغذ روغنی کاملا بپوشانید سپس برش‌های پرتقال را با فاصله از یکدیگر بچینید. برای جلوگیری از لوله شدن یا جمع شدن برش‌های پرتقال باد آن‌ها را روی یک توری گرد یا لاینر سیلیکونی قرار دهید.

سینی را داخل فر بگذارید و هر یک ساعت میوه‌ها را پشت و رو کنید. هنگامی که پرتقال‌های خشک شده بافت چرمی پیدا کردند اگر مقداری انعطاف داشت زمان آن رسیده است که آن‌ها را از فر خارج کنید. بعد از خارج کردن سینی پرتقال از فر باید چند روز آن‌ها را در ظرف شیشه‌ای بدون درب نگهداری کنید تا رطوبت اضافی آن خارج شود. مدت زمانی که برای خشک شدن پرتقال لازم است تقریباً ۲ الی ۳ ساعت است.

۴. طرز خشک‌ کردن پرتقال در دستگاه میوه خشک‌ کن

امروزه با پیشرفت‌هایی که در این صنعت شده است دستگاه‌های مخصوص برای خشک‌ کردن میوه‌ها اختراع شده است که دیگر نیازی به استفاده از روش‌های فوق نیست و می‌توانید ظرف چند دقیقه هر نوع میوه‌ای که مدنظرتان است را با دستگاه میوه خشک کن خشک‌ کنید و مورد استفاده قرار دهید بدون اینکه مزه و رنگ آن تغییر کند. همچنین شما می‌توانید از فروشگاه‌های فروش میوه خشک پرتقال خشک شده را تهیه کنید.

 

دستگاه خشک کن پرتقال,خشک کردن پرتقال,روش خشک کردن پرتقال

 

شرکت کوهیتر تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن سیب، چای ، انگور ، انجیر ، زردآلو و انواع میوه

 

مراحل خشک‌کردن میوه در دستگاه میوه خشک کن

خشک‌ کردن میوه‌ها از طریق انواع دستگاه میوه خشک‌ کن باعث می‌شود تا آب‌میوه‌ها به تدریج تبخیر کند. با توجه به اینکه بیشتر دستگاه‌های میوه خشک‌ کن دارای یک المنت برقی مشبک در کف هستند و روی آن‌ها هواکش است. پرتقال‌های ورقه شده را شیرین کنید، سپس آن‌ها را داخل دستگاه خشک‌ کن قرار دهید.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن خرمالو و طرز تهیه خرمالو خشک شده

مدت زمان خشک شدن پرتقال در میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک‌کن را روی تنظیمات میوه و در دمای ۵۷ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. میوه‌ها داخل دستگاه با توجه به نوع میوه و ضخامتی که دارند معمولا ۲۴ الی ۴۸ ساعت زمان نیاز است تا آب‌میوه کاملا تبخیر شود. بعد از گذشت ۲۴ ساعت باید مرتب میوه‌ها را بررسی کنید تا خیلی خشک و تردد نشوند. میوه‌هایی که خشک شده‌اند را از دستگاه خارج کنید.


انواع دستگاه های خشک کن پرتقال

شرکت تولیدی کوهیتر دستگاه خشک کن پرتقال با توجه به ویژگی های مد نظر مشتریان خود اقدام به ایجاد دستگاه های مختلف میکند. اگر بخواهیم انواع دستگاه های خشک کن پرتقال را به شما معرفی کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه خشک کن پرتقال خانگی

این دسته از محصولات به نحوی هستند که ظرفیت آن ها کم و همچنین سرعت پایینی دارند. در حقیقت برای کاربردهای دستگاه های خانگی می توان از آن ها استفاده کرد. قیمت این دسته از دستگاه ها به نسبت خشک کن های بزرگتر و صنعتی، به طرز چشمگیری کمتر بوده و همین موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال یک دستگاه خشک کن پرتقال ارزان قیمت و اقتصادی هستند، به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند.

دستگاه خشک کن خانگی

ماشین آلات خشک کننده نیمه صنعتی

یکی از ماشین آلات خشک کننده، دستگاه های نیمه صنعتی هستند. نکته مهمی که باید بدانید این است که این محصولات به نسبت به دستگاه های خانگی قدرت بیشتری داشته و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت این دستگاه برای کارگاه های کوچک شده است. البته به نسبت دستگاه های صنعتی و بزرگ این محصولات باز هم قدرت کمتری دارند و همین موضوع باعث می شود تا نتوان از این محصولات در کارخانه ها استفاده کرد.

دستگاه خشک کن پرتقال,خشک کردن پرتقال,روش خشک کردن پرتقالدستگاه خشک کن پرتقال,خشک کردن پرتقال,روش خشک کردن پرتقال

دستگاه خشک کن صنعتی پرتقال

دسته دیگری از محصولات، دستگاه های خشک کن صنعتی پرتقال هستند. این دسته از محصولات برای کارخانه ها و حجم های بالای مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال شرکت هایی که در زمینه خشک کردن میوه به صورت حرفه ای و تجاری فعالیت می کنند، لازم است تا به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند. تجهیزات خشک کننده صنعتی قدرت بسیار زیادی داشته و راندمان فوق العاده ای دارند. در حقیقت همین موضوع باعث محبوبیت این دسته از محصولات شده است و شرکت های بسیار زیادی از این محصولات استفاده می کنند.

دستگاه خشک کن پرتقال,خشک کردن پرتقال,روش خشک کردن پرتقال

فروش انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و خانگی پرتقال

اگر قصد دارید در خانه به صورت کاملا بهداشتی و به میل خودتان پرتقال را خشک کنید و در تمامی فصول استفاده کنید ما دستگاه خشک کن خانگی را به شما پیشنهاد میکنیم و یا اگر قصد دارید یه کسب کار کوچک یا بزرگ در حوزه خشک کردن میوه ها شروع کنید ما به شما دستگاه های خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی را پیشنهاد می کنیم.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.