خشک کردن چغندر قرمز با دستگاه خشک کن

طرز خشک‌کردن چغندر قرمز

خشک کردن انواع میوه‌ها و مواد غذایی یکی از کاربردی‌ترین روش‌هایی است که به‌واسطه آن می‌توان مدت‌زمان نگهداری محصولات غذایی را افزایش داد و یا آنها را پودر نموده و به‌عنوان چاشنی مورداستفاده قرارداد. چغندر قرمز که با نام لبو نیز شناخته می‌شود یکی از سبزی‌هایی است که مصرف آن هم به‌عنوان چاشنی و هم به‌عنوان یک اسنک رواج دارد.

لبو می‌تواند پایه اصلی چندین سوپ و یا آش نیز باشد. مصرف این سبزی در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان رواج دارد و حتی خوردن آن بخشی از تشریفات شب یلدا را تشکیل می‌دهد. خوب است بدانید که می‌توان با استفاده از دستگاه‌های خشک‌کن چغندر قرمز را خشک نمود و آن را با اشکال گوناگون در رژیم غذایی جای داد. در این متن قصد داریم تا ضمن افزایش آگاهی شما در خصوص خواص و مزایای مصرف چغندر قرمز، روش درست خشک کردن چغندر را نیز آموزش دهیم.

آشنایی با خواص مصرف چغندر قرمز

آشنایی با خواص مصرف چغندر قرمز

چغندر قرمز با عنوانی از جمله لبو و یا شلغم خونین شناخته می‌شود که افسانه‌های عاشقانه بسیاری برای آن در داستان‌های ایرانی وجود دارد؛ از جمله این داستان‌ها می‌توان به عاشق‌ یکدیگر شدن زن و مردی که باهم لبو بخورند اشاره کرد. جدا از این داستان‌ها به دنبال مزایایی که مصرف این ریشه خوراکی در بهبود سلامت و وضعیت بدن خواهد داشت، این سبزی هم به شکل تازه و هم به شکل خشک‌شده و یا حتی آب آن موردتوجه واقع می‌شود. از جمله خواصی که مصرف چغندر قرمز به دنبال خواهد داشت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش فشارخون:

لبو یا همان چغندر قرمز حاوی مقادیر ارزشمندی از نیترات طبیعی است به‌واسطه وجود چنین آیتم، مصرف این میوه می‌تواند به کاهش فشارخون کمک نماید. مصرف روزانه 250 میلی‌لیتر آب لبو و یا استفاده از آن به اشکال دیگر می‌تواند در کاهش فشارخون بسیار مؤثرتر از داروهای کاهش فشارخون باشد. خوب است به این نکته اشاره کنیم که اگر با مشکل فشارخون بالا مواجه هستید، لازم است در خصوص کمک‌گرفتن از چغندر قرمز با پزشک خود مشورت نمایید.

ادامه مطلب
لوازم مورد نیاز برای احداث یک کارگاه خشک کن صنعتی

بهبود سلامت قلب:

پیرو نکته قلبی، هنگامی‌که فشارخون شما در محدوده مناسبی قرار داشته باشد، قلب نیز در شرایط بهتری کار خود را انجام خواهد داد و ضربان منظم‌تری خواهد داشت. علاوه بر اینها احتمال سکته قلبی نیز در صورت مصرف مناسب لبو می‌تواند تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

جلوگیری از سرطان‌ها:

وجود ماده‌ای تحت عنوان بتانین که نوعی بتالین است، در چغندر قرمز باعث شده تا استفاده از این سبزی در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌هایی مانند ریه، سینه، پروستات و پوست کمک نماید ضمن اینکه مصرف این ماده می‌تواند به پروسه درمان سرطان خون نیز کمک ویژه‌ای کند.

کمک به‌سلامت کبد:

لبو خود سرشار از مواد مغذی مانند بتائین، ویتامین‌های B، آهن، مس، روی و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است. وجود این مواد به ازبین‌رفتن سموم اشباع شده در کبد و همچنین رقیق‌شدن مایع صفری کمک خواهند کرد. این دو اقدام تأثیر محسوسی در بهبود عملکرد کبد و حفظ سلامت آن خواهند داشت. نکته دیگر این است که چغندر قرمز می‌تواند از کبد در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت نماید.

افزایش سطح انرژی:

وجود نیترات و نشاسته در لبو خود می‌تواند به افزایش انرژی و توان بدنی منجر شود از سوی دیگر طبق تحقیقات انجام‌شده، مصرف این سبزی در کاهش سوخت آدنوزین تری فسفات درون عضله‌ها مؤثر است که این خود به انباشت بیشتر انرژی و افزایش مدت‌زمان کارآمدی عضله‌ها کمک می‌نماید.

کاهش وزن سالم:

چغندر قرمز از فیبر بالایی نیز برخوردار است. این فیبر بالا باعث می‌شود تا شما پس از مصرف آن احساس سیری نمایید از سوی دیگر فیبر به افزایش و تسهیل سوخت‌وساز بدن نیز کمک خواهد کرد. این دو ویژگی در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا لبو به‌عنوان یک آیتم مناسب در رژیم‌های لاغری شناخته شود.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

عملکرد بهتر مغز:

جالب است بدانید که مصرف لبو باتوجه‌به تأثیر مثبتی که بر روی سیستم گردش خون می‌گذارد، عمل اکسیژن‌رسانی به مغز نیز باکیفیت بالاتری انجام خواهد گرفت. این بدین معنی خواهد بود که مغز عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.

کاهش التهابات داخلی بدن:

عصاره لبو و خود بافت سبزی آن می‌توانند برای کاهش التهابات اندام‌های داخلی بسیار مفید باشند. طبق تحقیقات انجام‌شده این سبزی برای کاهش التهابات کلیه بسیار مفید خواهد بود.

 

خوب است بدانید که چغندر قرمز خشک‌شده دقیقاً به‌اندازه نمونه تازه آن دارای خواص و منابع مغذی متعدد است.

خشک کردن چغندر قرمز با دستگاه خشک‌کن

برای اینکه بتوانید لبوها را با بهترین کیفیت ممکن و همچنین با کمترین دردسر ممکن خشک نمایید بهتر است که از انواع دستگاه‌های خشک‌کن مخصوص استفاده نمایید. کوهیتر مجموعه تولیدی است که به شما امکان تهیه انواع دستگاه‌های خشک‌کن خانگی و صنعتی را خواهد داد. برای استفاده درست از این دستگاه‌ها لازم است ابتدا کاملاً چغندرهای قرمز را بشویید و پوست نازک روی آن را بگیرید.

پس از این نوبت آن است که چغندرها را به ورقه‌های نازک برش بزنید. هرچه برش‌های یکدست‌تر و هم‌اندازه‌تری داشته باشید، کیفیت نهایی محصول بهتر خواهد بود. در این مرحله نیز می‌توانید از دستگاه‌های اسلایسر کوهیتر برای پیشبرد سریع، آسان و دقیق کار استفاده نمایید.

خشک کردن چغندر
خشک کردن چغندر قرمز با دستگاه خشک‌کن

تنظیم دمای دستگاه و مدت‌زمان باقی‌ماندن لبوها درون دستگاه خشک‌کن کاملاً بستگی به سلیقه، انتخاب و حجم مواد خواهد داشت. این نمونه دستگاه‌های خشک‌کن قابلیت تطبیق با سایر منابع انرژی و تمامی نیازهای شما را خواهند داشت.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن توت فرنگی با دستگاه خشک کن

خشک‌شده چغندر قرمز هم به شکل خام قابل‌استفاده خواهد بود و هم می‌توان آن را به سایر غذاها و خوراکی‌ها افزود. درصورتی‌که لبوها را کاملاً خشک نمایید می‌توانید آنها را پودر کرده و سپس از پودر لبو به‌عنوان رنگ‌دهنده خوراکی و یا چاشنی برای مزه‌دار کردن ماست، سالاد و موارد این‌چنینی استفاده کنید.

جمع‌بندی

خشک کردن چغندر قرمز و تبدیل آن به پودر چغندر یکی از اقداماتی است که موجب می‌شود بتوان خواص و مزایای متعدد این سبزی را برای طولانی‌مدت بدون نگرانی از بابت فساد حفظ نمود. دستگاه‌های خشک‌کن کوهیتر با تعدد و تنوع مدل‌ها و قابلیت‌های خود این امکان را به وجود آورده‌اند تا شما بتوانید چغندر قرمز و سایر میوه‌ها و سبزیجات را با بالاترین کیفیت و کمترین دردسر ممکن در حجم صنعتی و یا خانگی خشک نمایید. لیست محصولات گروه تولیدی کوهیتر به شما کمک می‌کند تا انتخابی مطابق نیازها و شرایط خود داشته باشید.


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.