دستگاه خشک کن مخمر سیر سیاه

دستگاه خشک کن مخمر سیر سیاه

تا به حال در مورد سیر سیاه چیزی شنیده‌ اید؟ سیر همان گیاهی پرخاصیت است که همه ما با آن آشنایی داریم و به کرات از آن در غذا استفاده می کنیم. اما سیر سیاه چیست و چه فرقی با سیر سفید دارد؟ سیر سیاه همان سیر خودمان است که رنگ آن همانطور که از اسمش پیداست سیاه است. این نوع از سیر بوی تندی ندارد و طعمش به شیرینی می زند. در واقع سیر سفید طی فرآیند های مختلف و استفاده از دستگاه خشک کن مخمر سیر سیاه، سیاه می شوند. در این مقاله با سیر سیاه، خواص سیر سیاه و دستگاه خشک کن مخمر سیر سیاه بیشتر آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

فرآیند تهیه سیر سیاه با دستگاه خشک کن مخمر سیر سیاه

برای تهیه این ماده پرخاصیت، ابتدا سیر خام را طی فرایندی به نام تخمیر تبدیل به سیر سیاه می کنند. در فرایند تخمیر سیر را  در دمای بین 60 تا 80 درجه سانتیگراد نگهداری می کنند. پس از این مدت سیر سفید کم کم تغییر رنگ داده و تیره‌تر می‌ شود و  کم‌کم حالت ژله ای پیدا می‌ کند.. در این فرآیند مزه سیر نیز از حالت تندی خارج شده و به شیرینی می زند. میزان رطوبتی که برای تبدیل سیر سفید به سیر سیاه لازم است ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

از آنحایی که در فرایند تبدیل سیر سفید به سیر سیاه و بوی بد آن نیز از بین می رود، سیر سیاه بسیار محبوب تر و پرطرفدار تر است. نکته جالب اینجاست که پس از تخمیر سیر خواص آن بیشتر می شود و ارزش غذایی آن بالاتر می رود. به طور مثال در فرآیند تخمیر در سیر سیاه موادی تولید می شود که میزان ضد سرطانی بودن آن ۴ یا ۵ برابر از بیشتر از سیر سفید است.

ادامه مطلب
راهنمای خرید آجیل سازمانی

خواص سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه خواص درمانی بسیاری دارد. در سیر سیاه نوعی پنی فنول وجود دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در درمان و پیشگیری از سرطان بسیار مفید است. از دیگر فواید پنی فنول می توان به کنترل دیابت نوع دو و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی هم اشاره کرد. همچنین این ماده برای قلب و عروق، افزایش سوخت و ساز بدن و سلامت روده های شما بسیار مفید است.

یکی دیگر از عناصر مهمی که در سیر سیاه وجود دارد آلیسین است. آلیسین یک ترکیب ضد ویروسی و ضد انگلی و ضد قارچی است. این ماده در بیشتر گیاهان وجود دارد و معمولاً از  آن برای جلوگیری از حمله مهاجمان و حشرات تولید می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سیر سیاه نسبت آلیسین بسیار بیشتر از سیر سفید است.

از دیگر خواص سیر سیاه می توان به افزایش سرعت کاهش وزن، کنترل قند خون، محافظت کننده از کبد، کاهش التهاب، محافظت از گرفتگی رگ ها و کاهش چربی خون اشاره کرد. همچنین کسانی که دچار بیماری فشار خون هستند می توانند با خیال راحت از سیر سیاه استفاده بکنند و بدون اینکه بوی بد آن اطرافیان را اذیت کند. چرا که این سیر از تنگی عروق و رگ‌ها جلوگیری می کند و میزان سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد. خواص ضد التهابی سیر سیاه از بیماری های مغز جلوگیری می کند. از جمله این بیماری ها می توان به آلزایمر و پارکینسون اشاره کرد.

دستگاه خشک کن مخمر سیر سیاه

فرایند خشک کردن سیر سیاه در دستگاه خشک کن سیر سیاه انجام می گیرد. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که شما می توانید در سایت ما از آنها بازدید کنید. این دستگاه ها دارای ظرفیت های مختلفی هستند و شما با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید یکی از آنها را خریداری نمایید. معمولاً در فرایند تخمیر و خشک کردن سیر سیاه، سیر را در داخل این دستگاه قرار می‌دهند و طی فرایند تخمیر آب آن از ۶۳ درصد به میزان ۵۰ درصد می رسد. دستگاه به گونه ای است که ۵۰ درصد از آب سیر را در داخل آن نگه می دارد در غیر این صورت سیر خشک شده و خوردن آن بسیار سخت خواهد شد.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن پرتقال و طرز خشک کردن آن

 دستگاه خشک کن مخمر سیر سیاه

در دستگاه تخمیر سیر سیاه، سیرها در رطوبت و دمای خاصی نگهداری می‌ شوند و زمان درست کردن و تخمیر آن ۶۰ ال ۹۰ روز به طول می‌ انجامد.  سیرهایی که در دستگاه تخمیر سیر سیاه قرار داده می‌ر شوند باید تازه، سالم و گوشتی باشند، در غیر این صورت پژمرده و سریع خشک می شوند. همچنین قبل از تمیز کردن سیر و قرار دادن آن در دستگاه، باید تمامی فرایند ها به گونه ای انجام شود که پوسته سیر آسیبی نبیند. به  همین دلیل توصیه می شود که قبل از خشک کردن سیر و قرار دادن در دستگاه، تنها یک دقیقه را برای شستشوی سیر اختصاص دهید. در غیر این صورت رطوبت پوست سیر زیاد می‌شود که برای تخمیر مناسب نخواهد بود. این دستگاه ها دارای سیستم محافظ ایمنی، سیستم تهویه و گردش هوا، سیستمی قوی برای رطوبت سازی، سیستمی برای گرمایش و انواع سیستم های سنجش دما و کنترل موارد مختلف است.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه شما

3 دیدگاه

  1. حسین خوشنود گفت:

    درود وقت بخیر
    قیمت دستگاه تولید سیر سیاه چقدر هست
    در هر مرحله چقدر تولید میکنه

  2. محمودمهربانی گفت:

    سلام قیمت دستگاه چنده و فضایی که که اشغال می‌کنه چقدره هربارچندکیلو بازدهی داره
    ۰۹۱۵۸۸۲۷۹۰۰

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.