دستگاه خشک کن لواشک

دستگاه خشک کن لواشک

لواشک جزء محصولات بسیار پر طرفدار می باشد که در انواع اقسام مختلف بسته بندی می شود. طرز تهیه لواشک متنوع بوده و برای ذائقه های مختلف در سه حالت ترش، ملس و شیرین تولید می شود و می توان گفت که بین کودکان و نوجوانان مشتاقان بیشتری داشته باشد. اما از گذشته مسئله طرز خشک کردن لواشک و بهداشتی بودن آن، جزو نگرانی های مردم و مخصوصا والدین می باشد. طوریکه مواد مضر داخل لواشک وجود نداشته باشد و موقع خشک شدن نیز آلوده نشوند.
با پیشرفت تکنولوژی و تولید ماشین آلات صنعتی، تحولی بزرگی در تولید لواشک رخ داد و دستگاه خشک کن لواشک، در مدل های مختلف وارد بازار شد که در آن لواشک به صورت کاملا بهداشتی و با بالاترین سرعت تولید می ‌شود. اگر به فکر تولید لواشک هستید، پیشنهاد می شود تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دستگاه خشک کن لواشک؛ راهی آسان برای تهیه لواشک خانگی

لواشک یکی از خوراکی های خوشمزه ایرانی است که از شیره غلیظ‌ شده میوه ‌هایی مانند زردآلو، آلوچه، کیوی، آلو، سیب، توت فرنگی، انار و … تهیه می شود و پس از درست کردن شیره، آن را به صورت نازک در سینی یا ظرف های مسطح در برابر نور آفتاب، پهن می کنند تا خشک شود. اما در حالت اصولی‌تر میتوان از دستگاه های خشک کن استفاده کرد.

تولید لواشک

طرز خشک کردن لواشک توسط دستگاه میوه خشک کن

طرز خشک کردن لواشک به شکل صنعتی از طریق دستگاه های خشک‌ کن انجام می ‌شود که مورد تائید سازمان بهداشت صنایع غذایی و دارویی است. در ادامه به طرز تهیه لواشک خواهیم پرداخت؛

  1. تهیه میوه های دلخواه

اولین مرحله طرز تهیه لواشک، استفاده از میوه‌ های مرغوب و باکیفیت می باشد. نوع میوه ‌ای که تمایل دارید را می‌توانید تهیه کنید و یا حتی می‌توانید به صورت مخلوط از چند میوه استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید که محصول شما ترش باشد، باید از میوه ‌های ترش مانند انار، آلبالو، زغال‌اخته استفاده کنید اما اگر لواشک شیرین دوست دارید بهتر است از میوه ‌هایی مانند سیب، زردآلو، هلو استفاده کنید.

  1. شست و شوی میوه‌ها

بعد از انتخاب میوه های دلخواه خود می‌توانید آن‌ها را داخل دستگاهی که وان شستشو دارد، گندزدایی کنید تا میکروب آن‌ ها گرفته شود. البته استفاده نمودن از وان شستشو بیشتر هنگامی استفاده می‌شود که شما حجم زیادی میوه داشته باشید اما اگر میوه‌ها کم هستند، می توانید آن‌ها را با دست آبکشی کنید.

  1. خرد کردن میوه‌ها

در این مرحله میوه ها باید خرد کرده و هسته و پوست‌ آن ها کاملا جدا کنید. البته برای این کار می ‌توانید از دستگاه مخصوص کمک بگیرید. برای گرفتن هسته میوه ‌ها از دستگاه هسته‌گیر استفاده کنید. همچنین برای گرفتن پوست میوه‌ها می‌توانید از دستگاه پوست‌گیر استفاده کنید. استفاده از ماشین ‌آلات صنعتی در میزان سرعت و حجم تولید شما بسیار مؤثر است.

  1. پختن میوه ها

بعد از خرد کردن میوه‌ها باید آن‌ها را بپزید. برای این منظور میوه‌ها را داخل یک قابلمه بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید. سپس روی شعله ملایم قرار دهید تا میوه‌ها کاملا پخته و نرم شوند. سپس بسته به ذائقه خود کمی نمک یا شکر به میوه‌ها اضافه کنید.

  1. صافی پوره میوه

بعد از پخته شدن میوه‌ها بهتر است که میوه‌ها را داخل یک صافی بزرگ بریزید و آب و پوره آن را جدا کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که میوه‌ ها کاملا له شوند.

  1. پخت نهایی و غلیظ شدن مواد اولیه

پوره‌ های میوه به دست آمده را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مجددا پخته شوند و غلظت مواد بیشتر شود.

  1. خشک شدن نهایی

در مرحله آخر پوره‌های میوه پخته شده را داخل سینی مخصوص دستگاه میوه خشک‌ کن پهن کنید. سپس سطح آن را کاملا صاف و یکدست کنید و سینی را داخل دستگاه میوه خشک‌ کن قرار دهید و دمای آن را تنظیم کنید تا پوره‌های میوه کاملا خشک شوند. بعد از خشک شدن لواشک‌های میوه‌ای شما آماده مصرف خواهد بود.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن کشک محلی با دستگاه خشک کن کشک

lavashak

خواص لواشک

  • کمک به درمان کم خونی
  • درمان یبوست به دلیل فیبر فراوان آن
  • کمک به سلامت پوست
  • پاکسازی بدن و کمک به دفع سموم
  • تامین مواد معدنی و ویتامین‌ها با غلظت بالا
  • افزایش سطح انرژی و یک میان‌وعده‌ی خوب
  • کمک به کاهش وزن به دلیل محتوای فیبر بالای ان

خشک کن خانگی و نیمه صنعتی لواشک

کسانی که می خواهند در میزان کمتری اقدام به تولید لواشک کنند، می توانند از دستگاه خشک کن خانگی و یا دستگاه خشک کن نیمه صنعتی استفاده کنند.

طرز استفاده از دستگاه خشک کن خانگی به سادگی و سهولت انجام می شود. این دستگاه ها، میوه ها را به روش های گوناگون خشک می کنند. تنها کاری که شما انجام می دهید این است که میوه ها را در سینی های تعبیه شده در دستگاه قرار دهید، و باقی کار را به دستگاه بسپارید. دستگاه، حرارت را به طور یکنواخت بین میوه‎ها و یا سبزیجات پخش کرده و باعث تبخیر آب میان بافتی میوه‌ها می شود. سرعت خشک شدن میوه ها در دستگاه خشک کن خانگی بالا می باشد.

اما اگر می خواهید مقدار میوه بیشتری را تولید کنید، می توانید از دستگاه خشک کن نیمه صنعتی استفاده کنید. طرز خشک کردن لواشک با این دستگاه برای محصولات کشاورزی، انواع مواد غذایی، گیاهان دارویی، تهیه انواع لواشک و … مناسب می باشد. بنابراین با کمک دستگاه های خشک کن افراد مختلف می توانند برای خود کسب و کار جدیدی راه اندازی نمایند و سود کلانی را به دست آورند.

دستگاه خشک کن خانگی و نیمه صنعتی

خشک کن صنعتی برای تولید لواشک

اگر می خواهید تولید لواشک را به صورت صنعتی انجام دهید و سودآوری این حوزه را تجربه کنید، باید یک خط تولید و بسته بندی لواشک را در محیطی مناسب و بهداشتی انجام دهید. دستگاه میوه خشک کن صنعتی، مدل ها و طراحی های متفاوتی دارند. این دستگاه باعث خشک شدن میوه ها بدون از بین رفتن طعم و کیفیت آن‌ها می شود. همچنین پروسه کاری با خشک کن میوه صنعتی بسیار کوتاه بوده و ضایعات بسیار کمی نیز دارد. حفظ مواد مغذی و افزایش سود و ارزش از مهم‌ترین ویژگی های این دستگاه است.

ادامه مطلب
خط تولید پیاز خشک

مزایای استفاده از دستگاه خشک کن لواشک

سرعت بالا: دستگاه خشک کن لواشک می‌تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، لواشک را آماده کند.

کیفیت بالا: لواشک تهیه شده با دستگاه خشک کن، کیفیت و طعم بهتری نسبت به لواشک‌های سنتی دارد.

بهداشت بالا: در این روش، لواشک در معرض آلودگی هوا قرار نمی‌گیرد.

صرفه‌ جویی در زمان و انرژی: استفاده از این دستگاه نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی برای پهن کردن و جمع کردن لواشک در آفتاب را از بین می‌برد.

قابل استفاده برای انواع میوه‌ها: از دستگاه خشک کن لواشک می‌توان برای خشک کردن انواع میوه‌ها مانند آلو، زردآلو، هلو، سیب و … استفاده کرد.

دستگاه خشک کن صنعتی

نکات مهم در انتخاب دستگاه خشک کن لواشک

ظرفیت: دستگاه خشک کن لواشک، در ظرفیت‌های مختلف موجود است. با توجه به نیاز خود، دستگاهی با ظرفیت مناسب انتخاب کنید.

توان مصرفی: توان مصرفی دستگاه نشان‌دهنده میزان برق مصرفی آن است. دستگاهی با توان مصرفی مناسب انتخاب کنید تا هزینه ‌های برق شما افزایش نیابد.

قابلیت تنظیم دما: برخی از دستگاه‌های خشک کن لواشک قابلیت تنظیم دما دارند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا دمای مناسب برای خشک کردن انواع میوه‌ها را تنظیم کنید.

قیمت دستگاه خشک کن: قیمت دستگاه خشک کن لواشک به ظرفیت، توان مصرفی و قابلیت ‌های دیگر آن بستگی دارد.

خرید دستگاه میوه خشک‌ کن از کوهیتر

با استفاده از دستگاه خشک کن لواشک می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان، لواشک‌های خوشمزه و باکیفیت تهیه کنید و همچنین به سود زیادی در این حوزه برسید. اگر قصد خرید هر نوع دستگاه خشک کن میوه اعم از خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی، تونلی، دوار را دارید، می توانید به سایت فروشگاه کوهیتر مراجعه فرمایید.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن توت فرنگی با دستگاه خشک کن

 


دستگاه خشک کن طالبی,خشک کردن طالبی,روش خشک کردن طالبی

امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.