طرز تهیه و خشک کردن توت فرنگی با دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن توت فرنگی

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه و خشک کردن توت فرنگی را با دستگاه خشک کن توت فرنگی مورد بررسی قرار دهیم پس بهتر است برای اطلاع بیشتر در این خصوص با ما همراه باشید. نام های دیگر توت فرنگی چیالک جنگلی، چلیلک، شالکه، چلم و چیلک است. توت فرنگی در آب و هوای معتدل گرم و خاک اسیدی رشد مطلوبی دارد. وجود فیتو کمیکال در توت فرنگی می تواند اثر مثبتی روی مغز بگذارد و همچنین اثر نامطلوب پیری بر مغز را کم می کند. توت فرنگی خشک علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، با رنگ جذاب و رایحه بی نظیر خود جلوه خاصی به سبد میوه خشک شما می دهد. توت فرنگی یکی از محبوب ترین و سالم ترین میوه های روی زمین است.

انواع توت فرنگی

انواع توت فرنگی عبارتند از:

توت فرنگی LCN-Ann شیرین،توت فرنگی آلبیون-UC،توت فرنگی کابریلو-UCt، توت فرنگی کئوکی، توت فرنگی مونتری، توت فرنگی پورتولا، سناندراس، توت فرنگی سیاسکوپ، لوسیا، توت فرنگی رابی جان، توت فرنگی اسکارلت، توت فرنگی استلا، توت فرنگی بنیسیا، کاماروزا، توت فرنگی کامینورئال، چاندلر، توت فرنگی چارم، توت فرنگی فرونتراس، توت فرنگی گرانادا، توت فرنگی هود، جواهر توت فرنگی، فلاورفست، توت فرنگی رادیانس آکا فورتونا-یونیو، فستیوال، ماریس پیک، توت فرنگی مرسید، پتالوما توت فرنگی، پاگت کریمسون، سانرایس شیرین، تیلاموک توت فرنگی، ونتانا

اگر قصد خشک کردن این نوع میوه را دارید می توانید انواع آن را به راحتی در خشک کن توت فرنگی خشک کنید چرا که توت فرنگی میوه ای بسیار ظریف است و خشک کردن آن به روش های دیگر کیفیت آن را به شدت پایین می آورد. در ادامه این محتوا طرز خشک کردن توت فرنگی را برای شما شرح می دهیم.

توت فرنگی خشک

فواید توت فرنگی خشک شده

از خوشمزه ترین میوه ها که غنی از انواع آنزیم، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، آهن، ید، ویتامین های B و C، سدیم و . . . می باشد توت فرنگی است. از مهمترین فواید توت فرنگی خشک شده، می توان به بهبود بیماری های قلبی، پیشگیری از سکته، بهبود دیابت، درمان فشارخون، درمان یبوست مزمن، سلامت استخوان و دندان ها، مفید برای بارداری و . . . اشاره کرد. با توجه به فواید بی شمار توت فرنگی خشک، بهتر است در منزل یک دستگاه خشک کن خانگی داشته باشید تا بتوانید مقادیر زیادی توت فرنگی را در آن خشک کنید و در فصولی که این میوه یافت نمی شود نهایت استفاده را از آن ببرید.

ادامه مطلب
تاریخچه شب یلدا

از ظریف ترین میوه های خشک که تصفیه کننده خون و اشتها آور است می توان به توت فرنگی اشاره کرد. در چیپس توت فرنگی موادی به اسم پلی فنول می باشد که فشارخون بالا را درمان می کند و حتی از بالا رفتن آن جلوگیری می کند. وجود مکانیزم های ضد التهابی در توت فرنگی خشک از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند. توت فرنگی خشک سرشار از آنتی اکسیدان است و این آنتی اکسیدان ها از لخته شدن خون پیشگیری می کنند به همین علت است که می گویند توت فرنگی خشک خطر سکته را کاهش می دهد.

خشک شده توت فرنگی حاوی فیبر فراوان است بنابراین وجود فیبر در این میوه می تواند حرکات روده را آسان کند و از یبوست جلوگیری کند. بنابراین با این همه فواید و خواص توت فرنگی خشک، با توجه به اینکه این نوع میوه در همه فصول سال در دسترس نمی باشد بهتر است برای ماندگاری طولانی، آن را توسط دستگاه خشک کن توت فرنگی تبدیل به چیپس کرد و استفاده لازم را در موقعی که کمیاب است از آن ببرید.

روش های خشک کردن توت فرنگی

آیا تا به حال توت فرنگی خشک کرده اید؟ خشک کردن توت فرنگی به دلیل ظریف بودن، که به پارچه یا سینی می چسبد کمی مشکل است که دستگاه خشک کن توت فرنگی کار شما را آسان کرده و با رعایت بهداشت کامل می توانید نهایت استفاده را از آن ببرید. به طور کلی فرایند خشک کردن بهترین راه برای حفاظت از محصول است. میوه خشک نسبت به میوه تازه از طعم بهتری برخوردار است، توت فرنگی خشک شده هم از آن دسته چیپس های میوه ای خوشمزه است که به چند روش می توانیم آن را خشک کنیم.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن پرتقال و طرز خشک کردن آن

به سه روش زیر می توانیم توت فرنگی را خشک کنیم.

1 خشک کردن به وسیله خشک کن توت فرنگی

2- خشک کردن با آفتاب

3- خشک کردن به وسیله ی فر

خشک کردن توت فرنگی به وسیله دستگاه خشک کن

خشک کردن با دستگاه خشک کن توت فرنگی، باعث می شود آب توت فرنگی ها به صورت آهسته و آرام با حرارت بسیار کم بخار شود و کیفیت چیپس میوه به خوبی حفظ شود. برخی از انواع دستگاه های خشک کن صنعتی، در کف خود المنت مشبک برقی دارند که بر روی آن هواکش وجود دارد. در این روش توت فرنگی های برش زده را در سینی دستگاه بچینید و خشک کن توت فرنگی را روی تنظیمات خشک کردن میوه مورد نظر قرار دهید. دستگاه خشک کن توت فرنگی در مدت زمان بیست تا چهل ساعت میوه های خشک را تحویل شما می دهد.

خشک کردن توت فرنگی به وسیله دستگاه خشک کن,دستگاه خشک کن توت فرنگی

خشک کردن به وسیله فر یک روش دیگر است که می توانید توت فرنگی ها را به وسیله ی آن خشک کنید. در این روش هم در زمان کمی می توانید میوه را خشک کنید اما با این تفاوت که در فر حجم کمتری از میوه ها را در مقایسه با خشک کن توت فرنگی می توانید خشک کنید. روش دیگری که می توانید با استفاده از آن توت فرنگی ها را خشک کنید خشک کردن به وسیله آفتاب است. در این روش به محیطی باز و وسیع و همچنین هوای تمیز نیازمندیم. برای جلوگیری از گرد و غبار بهتر است پارچه ای توری روی محصول مورد نظر پهن کنید تا گرد و غبار به آنها نچسبد.

خشک کردن به وسیله فر

پس اگر قصد خشک کردن توت فرنگی را دارید با خرید دستگاه خشک کن توت فرنگی، کار خود را راحت و آسان کنید این روش یکی از بهترین روش های خشک کردن است که علاوه بر اینکه در مدت زمان کمی مقادیر زیادی میوه خشک را تحویل شما می دهد، کیفیت میوه خشک شده نیز بالاتر از سایر روش ها است.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن نارنگی با دستگاه میوه خشک کن

آیا استفاده از دستگاه های خشک کن تاثیری در کیفیت آن دارد؟

استفاده از دستگاه خشک کن توت فرنگی می تواند کیفیت میوه را بالا ببرد و همچنین ظاهری براق و شیشه ای به محصول جلوه دهد. توت فرنگی های خشک شده به وسیله دستگاه خشک کن دارای رنگی روشن و براق است که این امر می تواند توجه طرفداران را بیشتر به خود جلب کند. برخی از افراد برای تهیه چیپس میوه از فر استفاده می کنند که با توجه به حرارت فر که یکدست نیست و به جای اینکه محصول آب خود را طی فرآیند خشک شدن از دست بدهد با حرارت زیادی پخته می شود و در نتیجه ظاهر خوبی پیدا نمی کند. پس بهترین وسیله جهت خشک کردن توت فرنگی دستگاه های خشک کن توت فرنگی است.

شرکت کوهیتر تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن  چای ، خرمالو ، کیوی، فلفل ، توت و انواع میوه

 

دستگاه های خشک کن تولیدی کوهیتر

انواع دستگاه خشک کن توت فرنگی گروه تولیدی کوهیتر به صورت کلی در سه مدل دوار، تونلی و کابینی ساخته می شود که با توجه به ظرفیت ورودی خشک کن توت فرنگی و نوع محصول، مناسب انتخاب می شود. شرکت کوهیتر مفتخر است که فروش دستگاه خشک کن توت فرنگی را با قیمتی مقرون به صرفه برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. قیمت دستگاه خشک کن توت فرنگی، این شرکت ارزان و مناسب بوده و همچنین کیفیت خشک کن ها بسیار بالا است.

دستگاه خشک کن d150et دستگاه خشک کن d5000gt

جهت مشاهده انواع دستگاه های خشک کن روی تصاویر کلیک کنید

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.