فواید میگو خشک شده و طرز تهیه آن با دستگاه خشک کن میگو و ماهی

در این محتوا قصد داریم شما را با تهیه میگو خشک شده آشنا کنیم پس بهتر است جهت اطلاع بیشتر در این باره همراه ما باشید. میگو از مهمترین انواع صدف ها می باشد که بسیار مقوی و برای ما مفید است. محصولات دریایی از جمله میگو و ماهی می توانند مواد غذایی خاص مانند ید را در بدن انسان تامین کنند.میگو در بیشتر فصول سال کمیاب است و فریز کردن آن خواص آن را کم می کند یا می توان گفت کیفیت مزه و طمع اولیه آن از بین می رود. با خرید دستگاه خشک کن صنعتی و خانگی می توانید به راحتی ماهی و میگو را در خانه یا بیرون خشک کرده و در فصولی که کمیاب هستند از خشک شده ی آنها استفاده کنید.

 

میگو

 

خواص میگو خشک شده عبارتند از:

1. پیشگیری از ریزش مو

2. افزایش سلول های خونی قرمز

3. بهبود عملکرد غده تیروئید

4. ساخت استخوان محکم و قوی

5. کاهش درد قاعدگی

6. افزایش سلامت غده پروستات

6. بهبود سلامت چشم

7. کاهش خطر سکته و حمله قلبی

8. سلامت پوست

9. کاهش ریسک ابتلا به سرطان

10. کاهش وزن

11. سلامت مغز

روش های مصرف میگو

شاید از نظر برخی افراد تهیه میگو خشک شده کار سخت و طاقت فرسایی باشد اما میگو خشک شده مثل آجیل است که با خیس کردن آن به مدت یک شبانه روز در آب سرد می توان از آن خوراک های خوشمزه ای مثل: چلو میگو، قلیه میگو، دو پیازه میگو، خوراک میگو، میگو سوخاری و . . . تهیه کرد.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن گل محمدی با دستگاه خشک کن

 

میگو

 

بهترین و پرطرفدارترین روش مصرف میگو، روش قلیه میگو است. در این روش اول میگو را پوست کنده و رگ پشت آن را با چاقو جدا کنید وخوب آن را شستشو دهید. سپس سبزی های مخصوص قلیه را خرد کرده و کنار بگذارید. میگو ها را با یک عدد پیاز خرد شده تفت دهید سپس سبزی را اضافه کرده و نمک و ادویه مخصوص را اضافه کنید و در آخر تمر هندی را به خورشت اضافه کنید و حرارت را کم می کنید تا خورشت خوب جا بیافتد و لعاب بیندازد.

فواید و مزایای میگو خشک شده

از مهمترین فواید و مزایای میگو خشک شده این است که ماندگاری طولانی مدتی دارد. میگو خشک شده را می توان در هوای معمولی، بدون اینکه به یخچال نیازی باشد در مدت زمان طولانی حتی تا یک سال نیز نگهداری کرد. میگو خشک شده مثل میگو تازه بو و طعم آزار دهنده ندارد و می توان غذاهای خوشمزه و پرطرفداری با آن تهیه کرد. میگو خشک سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که برای تقویت قلب، کنترل فشار خون، پیشگیری از آلزایمر، تقویت حافظه، کم خونی و . . . مناسب و مفید است.

روش های خشک کردن میگو

میگو خشک شده روش های مختلفی دارد که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم. ماهی و میگو خشک شده به دو روش سنتی و صنعتی می توانند خشک شوند که ما در این مطلب هر دو روش را به شما خوبان آموزش می دهیم.

 

میگو خشک شده

 

روش سنتی خشک کردن میگو و ماهی

برای خشک کردن میگو و ماهی به روش سنتی نیاز به نور کافی، هوا، گرما داریم. در این روش اول ماهی و میگو ها را بعد از پاک کردن در آب می جوشانیم و کمی تفت می دهیم سپس به آنها نمک زده و زیر نور خورشید قرار داده تا خشک شوند. برای بهتر خشک شدن می توانید روزانه آنها را زیر و رو کنید. در روش سنتی خشک کردن ما به مدت زمان طولانی نیاز داریم تا محصول مورد نظر خشک شود و زحمت بیشتری هم نسبت به روش صنعتی دارد.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن خربزه با دستگاه خشک کن

 

شرکت کوهیتر تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن میگو، ماهی، گوشت و انواع میوه

 

دستگاه خشک کن میگو
دستگاه خشک کن میگو

روش صنعتی خشک کردن ماهی و میگو

در این روش فقط نیاز به دستگاه خشک کن صنعتی می باشد که از نظر بهداشتی تمیز و مناسب تر است. در این روش میگو و ماهی را تمیز و پاک کرده و با دستمال کاملا خشک کنید. می توانید آنها را مزه دار و نمک بزنید و روی سینی دستگاه طوری قرار دهید که به هم چسپیده نشود. تقریبا بین شش تا ده ساعت میگو و ماهی در این نوع دستگاه خشک می شود.

شما می توانید در ایام کرونا که بیرون رفتن از منزل می تواند سلامتتان را به خطر بیندازد یک دستگاه خشک کن خانگی در منزل داشته باشید که به راحتی میگو و دیگر محصول مورد نظر را در آن خشک کنید. چرا که با هر بار بیرون رفتن از خانه جهت تهیه میگو خشک شده، ویروس کرونا ممکن است جان شما را به خطر بیندازد.

دستگاه خشک کن میگو

دستگاه میگو خشک کن قادر به خشک کردن میگو و ماهی در مدت زمان کم و در حجم های بسیار زیاد است. همانطور که در مطالب بالا گفتیم فریز کردن میگو می تواند خواص و کیفیت آن را از بین ببرد. میگو خشک شده یکی از بهترین راه های نگهداری آن است که با حفظ کیفیت و خاصیت، از فساد آن پیشگیری می شود. شرکت کوهیتر با طراحی و ساخت دستگاه خشک کن میگو در ظرفیت های گوناگون باعث شده که مشتریان این نوع دستگاه ها در کمترین زمان میگو و ماهی ها را در حجم بالا خشک کنند.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن پرتقال و طرز خشک کردن آن

 

دستگاه خشک کن میگو
دستگاه خشک کن میگو

 

قیمت و فروش دستگاهای خشک کن کوهیتر

شرکت کوهیتر مفتخر است که با فروش انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و فروش انواع دستگاه های خشک کن خانگی خود را با قیمت مناسب و کیفیت خوب، برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. تمامی ماشین آلات این شرکت گارانتی و دارای خدمات پس از فروش می باشند. این شرکت دستگاه های خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی و خانگی را تولید می کند. که شما می توانید حجم زیادی میگو و ماهی را در مدت زمان کم در آن خشک کنید.


تولید کننده دستگاه های خشک کن میگو

* *    گروه تولیدی کوهیتر    * *

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.