کاربرد خشک کن میوه

کاربرد خشک کن میوه

از دست دادن آب و خشک کردن غذاها روشی است که هزاران سال است که انجام می شود. از این روش برای افزایش کاربرد خشک کن میوه استفاده می شود. در نهایت طول عمر نگهداری میوه و سبزیجات به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند و عناصر طعمی را بیشتر آشکار می کند. علاوه بر سالمتر بودن و ماندگاری طولانی تر، غذاهای خشکی که با دستگاه خشک کن میوه ی برند کوهیتر، در خانه تهیه میکنید، سالم تر از محصولاتی است که به صورت آماده از بازار می خرید. زیرا غذاهایی که در دمای پایین کم آب می شوند، دارای ارزش ویتامین و مواد معدنی بالاتری هستند و می توانید دقیقاً بدانید که حاوی چه چیزی هستند.

برای درک کاربرد خشک کن میوه باید ابتدا با نوع و نحوه کار این دستگاه آشنا شوید. به شما اطمینان می دهیم که با خواندن این مقاله به درک درستی از کاربرد خشک کن میوه برسید.

 

خشک کن میوه چیست؟

دستگاه خشک کن میوه که برای کسانی که با دقت و کیفیت غذا می خورند بسیار مفید است، دستگاهی است که با از بین بردن رطوبت از خراب شدن غذا جلوگیری می کند و امکان تهیه تنقلات مانند گرانولا را فراهم می کند. این دستگاه ها که با ویژگی ها و کاربرد خشک کن میوه متفاوت در طرح های مختلف عرضه می شوند، می توانند در مشاغل کوچکی که غذا سرو می کنید و همچنین در منزل برای استفاده شوند.

خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن کوهیتر
خشک کردن میوه با دستگاه خشک کن کوهیتر

 

نحوه ی کار خشک کن میوه 

دستگاه های خشک کن رطوبت غذا را بدون پختن از بین می برند. این کار با چرخاندن هوا در دماهای بسیار پایین با استفاده از یک فن انجام می شود که هوا را از پایین یا پشت دستگاه و در سینی های مواد غذایی داخل آن می کشد.

دستگاه های خشک کن میوه که به عنوان آبگیر نیز به فروش می رسند، غذا را با گردش هوا در دمای پایین خشک می کنند. دماهای مختلف با توجه به چگالی آب ترجیح داده می شود. به عنوان مثال، برای گوشت، دستگاه در دمای بالا کار می کند. مواد غذایی با چگالی آب بالا مانند میوه ها در دمای 60-55 درجه و سبزیجات در دمای 50 درجه خشک می شوند. در فرآیند خشک کردن گیاهان، دما در حدود 35 درجه نگه داشته می شود تا از خشک شدن بیش از حد و محو شدن رنگ جلوگیری شود.

ادامه مطلب
چه میوه هایی را می توان خشک کرد

 

کاربرد خشک کن میوه چیست؟

مهمترین کاربرد خشک کن میوه برای با از بین بردن رطوبت است که به افزایش ماندگاری غذاها کمک می کنند و در عین حال ارزش غذایی را بالایی می برد. در نتیجه طعم میوه و سبزی را تشدید می کند. این بدان معنی است که دستور العمل های شما با استفاده از غذاهای خشک می تواند سالم تر و خوش طعم تر باشد!

در ادامه به کاربردهای خشک کن میوه می پردازیم.

 

روش مدرن خشک کردن میوه بهتر از سنتی است

در زمان های قدیم و سنتی از آفتاب برای خشک کردن میوه ها استفاده می شود، اما امروزه با کمک دستگاه خشک کن میوه این کار صورت می گیرد. با یک مقایسه ی کوتاه می بینیم که دستگاه خشک کن حداکثر در یک روز در یک دستگاه کوچک برای خشک کردن میوه استفاده می شود اما در روش سنتی، خشک کردن میوه سه تا چهار در فضای باز طول می کشد. علاوه بر این، نگه داری میوه ی خشک شده به حالت سنتی تا سه ماه قابل استفاده است اما مهمترین کاربرد خشک کن میوه ماندگاری محصولات تا 9 ماه است. لطافت و سفید ماندن میوه ها با کمک دستگاه خشک کن حفظ می شود.

افزایش سود مشاغل خانگی با خشک کن میوه
افزایش سود مشاغل خانگی با خشک کن میوه

افزایش سود مشاغل خانگی

فرآیند خشک کردن با استفاده از دستگاه خشک کن ها کارایی 100 درصدی دارد و مواد مغذی را تا 90 درصد دست نخورده نگه می دارد. مشاغل خانگی می توانند ظرفیت تولید خود را از 50 کیلوگرم به 250 کیلوگرم در سال برای هرنفر افزایش دهند و فروش سالانه خود را تا 40 درصد افزایش دهند. مزیت دیگر برای خشک کن میوه برای مشاغل خانگی فرآیند تولید بدون ضایعات است.

در بازار، میوه های فرآوری شده زیادی موجود است، اما این میوه ها اغلب با مواد افزودنی هستند. با دستگاه های سایت کوهیتر دیگر محصولات مشاغل خانگی در تمام طول سال در دسترس هستند و دیگر نیازی به ذخیره سازی سرد ندارند

ادامه مطلب
طرز خشک کردن گلابی با دستگاه خشک‌ کن

 

حمایت از مشاغل مرتبط با میوه خشک

امروزه از میوه های خشک شده علاوه بر استفاده ی خالص عمدتاً در غذاهای آماده، سوپ، نوشیدنی های انرژی زا، محصولات زیبایی، روغن ها، نانوایی ها، رنگ های ارگانیک و غیره نیز استفاده می شوند.همچنین به عنوان طعم دهنده توسط بسیاری از تولید کنندگان استفاده می شود.

با وجود کاربرد خشک کن میوه حمایت از مشاغل مرتبط با میوه خشک هم رشد می کند و برای بسیاری ها منبع درآمد می شود.

دستگاه خشک کن میوه
دستگاه خشک کن میوه

 

افزایش طعم غذا

استفاده از دستگاه خشک کن مواد غذایی برای از بین بردن رطوبت مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات و گوشت ها غلظت و طعم غذا را به حالت طبیعی تغییر می دهند. در نتیجه این کار کیفیت غذا نیز تغییر می کند.

 

کاهش ضایعات مواد غذایی و افزایش عمر مفید

با دستگاه خشک کن دیگر میوه های باقی مانده ی شما هدر نمی رود. استفاده از میوه ها و سبزیجات باقیمانده در دستگاه خشک کن مواد غذایی، عمر مفید آنها را تا یک سال افزایش می دهد. این کار برای کسانی که دارای باغ هستند نه تنها مانع اسراف گرایی است بلکه منبع درآمد نیز است.از این دستگاه برای موارد زیر نیز استفاده می شود:

  • یک باغ سبزیجات یا گیاهان بزرگتر را بدون نگرانی از هدر رفتن مواد غذایی مدیریت کنید: به سادگی از خشک کن میوه برای خشک کردن گیاهان خود یا تهیه چیپس سبزیجات استفاده کنید. برخی از سبزیجاتی که در دستگاه آبگیری عالی عمل می کنند عبارتند از کلم پیچ، چغندر، شلغم، هویج، سیب زمینی شیرین.
  • خرید عمده در فصل میوه برای صرفه جویی در پول: مثلا؛ با کاربرد خشک کن میوه در وسط تابستان یک سینی انبه بخرید، آب آن را بگیرید و در اواسط زمستان اسموتی های انبه تازه بخورید!
  • غذاهایی را که در غیر این صورت فاسد می شوند، مانند میوه های فراموش شده در پشت یخچال خود ذخیره کنید و آنها را به خوراکی ها و تنقلات سالم و خوشمزه مانند چیپس میوه تبدیل کنید.
ادامه مطلب
طرز خشک کردن طالبی با دستگاه میوه خشک کن

 

تنقلات سالم با خشک کن میوه
تنقلات سالم با خشک کن میوه

میوه های خشک شده ی سالم و 100% طبیعی ایجاد کنید

با از بین بردن آب میوه ها نه تنها 100% میوه ی طبیعی است، بلکه از تمام مواد معدنی و فیبر کل میوه بهره مند می شوید و برخلاف روش های پخت و پز و بخارپز کردن، هیچ یک از آنها را از دست نمی رود.

میوه های خشک ساده را می توان به تنقلات و خوراکی های خوشمزه و سالم تبدیل کرد. جایگزین های سالم برای غذاهای ناسالم است.

وقتی به میوه های خشک فکر می کنیم، آن را با یک «میان وعده سالم» مرتبط می کنیم و در بسیاری از مواقع زمانی که افراد رژیم می گیرند، مقادیر زیادی میوه خشک مصرف می کنند و فکر می کنند که این میوه جایگزین سالمی برای شیرینی ها یا آب نبات های شیرین است. با این حال، این مورد در مورد میوه خشک های خریداری شده در فروشگاه صدق نمی کند. بسیاری از میوه های خشک خریداری شده در فروشگاه حاوی قندهای افزوده شده، دی اکسید گوگرد و چربی ترانس هستند که همه اینها می تواند برای شما و خانواده شما مضر باشد!

گاهی اوقات برای جلوگیری از تغییر رنگ، دی اکسید گوگرد به انبار میوه های خشک خریداری شده اضافه می شود. دی اکسید گوگرد می تواند باعث آسم، بثورات پوستی و معده درد شود. دی اکسید گوگرد به ویژه در زردآلوهای خشک وجود دارد که به آنها رنگ نارنجی روشن می دهد.

با ساختن میوه های خشک خود، هیچ افزودنی یا نگهدارنده ای وجود ندارد.

 

نتیجه گیری

تمامی کاربر خشک کردن میوه را در این مقاله خواندید حال شما باید بهترین و با کیفیت ترین دستگاه ها را در اختیار داشته باشید که از تکنولوژی نوین نیز بتوانید استفاده کنید. دستگاه های میوه خشک کن کوهیتر این تضمین را به شما می دهد که در زمان کم بهترین کیفیت را داشته باشید و بتوانید شغل خود را ارتقا دهید.

امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.