طرز خشک کردن سبزی های خانگی

چرا بهتر است سبزیجات را خودتان خشک کنید

وقتی سبزی ها را خودتان خشک می کنید، اولاً می دانید چگونه و با چه بهداشتی خشک شده اند. ثانیاً این که هزینه کمتری صرف می شود. و سوماً می توانید خودتان کیفیت سبزی خشک را کنترل و بررسی کنید.

روش های خشک کردن سبزیجات

  1. خشک کردن سبزیجات در هوای آزاد
  2. خشک کردن سبزیجات با باد پنکه
  3. خشک کردن سبزیجات در فر
  4. خشک کردن سبزیجات در ماکروفر
  5. خشک کردن سبزیجات روی بخاری
  6. خشک کردن سبزیجات با روش سنتی آویزان کردن
  7. خشک کردن سبزیجات با دستمال کاغذی
  8. خشک کردن سبزیجات با رادیاتور
  9. خشک کردن سبزیجات با دستگاه خشک کن

 

 

1- خشک کردن سبزیجات در هوای آزاد

وقتی مراحل پاک کردن و شستن سبزیجات به اتمام رسید، باید اجازه دهید آب سبزیجات گرفته شود. سپس پارچه ای نخی را در سایه و در هوای آزاد بیاندازید و سبزیجات را روی آن پهن کرده و هر چند ساعت یک بار سبزی های روی آن زیر و رو کنید. پس از چند روز سبزی های شما خشک خواهند شد. پس از خشک شدن می توانید سبزی ها را با فشار دو دست خرد کنید و داخل شیشه ای تمیز بریزید و در جای خنک نگه داری نمایید.

2- خشک کردن سبزیجات با باد پنکه

در این روش ابتدا سبزی هارا شسته و سپس زمان می دهیم تا آب سبزیجات گرفته شود.سپس سبزی ها را بر روی پارچه ای تمیز و نخی پهن کرده و باد پنکه را روی سبزی تنظیم کنید. پس از 10 الی 12 ساعت پنکه را خاموش کرده و یک روز هم اجازه دهید سبزی ها در هوای آزاد بمانند تا کاملا خشک شوند. سبزی خشک شده به راحتی خرد می شود.

3- خشک کردن سبزیجات در فر

برخی از سبزیجاتی که رطوبت بیشتری دارند. برای اینکه کپک نزنند می توان به راحتی و به صورت سریع در فر خشک کرد.بدین صورت که لایه ای نازک از سبزیجات را روی یک سینی مسی اکسید نشدنی به صورت یکنواخت پهن کنید و سینی را در فر قرار دهید و فر را روی کمترین درجه تنظیم کنید و ظرف پر از سبزی خود را درون آن قرار داده و هر نیم ساعت یک بار سری به آن زده و آن را زیر و رو کنید و هر چند دقیقه یک بار سینی را بچرخانید تا حرارت به طور یکسان به تمامی نقاط برسد.

4- خشک کردن سبزیجات در ماکروفر

پس از شستشو و خشک کردن کامل سبزی روی پارچه ای تمیز تکه ای دستمال کاغذی روی بشقاب انداخته و سبزی را روی دستمال پهن کنید، دقت داشته باشید که سبزی ها روی هم قرار نگیرند، بشقاب را داخل ماکروفر گذاشته و ماکروفر را روی قدرت بالا تنظیم کنید.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن آلوئه ورا

هر 10 ثانیه یکبار [البته امیدوارم در ماکروفر خراب نشه :/] در ماکروفر را باز کرده و سبزی را زیر و رو کنید، به طور کلی 1 الی 2 دقیقه زمان برای خشک شدن سبزی زمان لازم است. بعد از اتمام زمان معین می توانید سبزی های خشک شده را به سادگی با دست خرد کرده و داخل ظرف بریزید.

 

 

5- خشک کردن سبزیجات روی بخاری

یکی از آسان ترین راه های خشک کردن در فصول سرد سال، خشک کردن روی بخاری است. کم هزینه و بی دردسر و راحت 🙂 برای خشک کردن سبزیجات استفاده از شومینه و بخاری گزینه ای خیلی عالی است. در این روش سبزی را داخل یک کیسه پارچه ای بگذارید؛ سپس آن را بر روی رادیاتور یا بخاری با شعله کم قرار دهید تا خشک بشوند.

6- خشک کردن سبزیجات با روش سنتی آویزان کردن

برای خشک کردن سبزیجات به این روش ، آنها را پاک کرده و بشوید و سپس چک کنید زمانی که تقریبا آب آنها خارج شد، دسته بندی کنید یعنی چند شاخه سبزی را کنار هم قرار داده و به صورت دسته ای کوچک با نخ یا کش به هم ببندید. سپس از ساقه به صورت وارونه در محلی دور از آفتاب که هوا جریان دارد، از گردن در روی طناب آویزان نمایید تا خشک شوند. آویزان کردن یکی از بهترین روش هاست زیرا عطر سبزی ها در این روش بیشتر باقی می ماند.

نکته! نکته حائز اهمیتی که وجود دارد و باید به آن شاره نمود این است که سبزی هایی را که می خواهید خشک کنید در محل هایی که آفتابگیر و پر گرد و غبار هستند، آویزان نکنید.

 

 

7- خشک کردن سبزیجات با دستمال کاغذی

برای سبزی هایی مانند نعناع، برگ بو و مریم گلی بهتر است هر برگ جداگانه خشک شود تا نتایج بهتری را به دست آورید. برای انجام این کار، یک دستمال کاغذی را پهن کنید و هر یک از برگ ها را جوری در آن بگذارید که هیچ یک از آنها یکدیگر را لمس نکنند. با استفاده از این روش می توانید دستمال های کاغذی را تا پنج لایه اضافه کنید. سپس در یک فر خاموش قرار دهید و چراغ آن را روشن کنید. آنها در یک شب خشک می شوند.

جمع کردن سبزی خشک شده: هنگامی که سبزی های شما کاملا خشک شدند به طوری که بتوانید به راحتی در دستان خود خردشان کنید، ترد باشند و صدایی مانند له شدن برگ های پاییزی داشته باشند [یه صدای دلچسب و دل انگیز 🙂 ]، می توانید آنها را جمع کنید. بهتر است برگ ها را از ساقه ها جدا کنید و سبزی خشک شده را در بطری ادویه مورد نظرتان بریزید

ادامه مطلب
‌دستگاه خشک کن گوجه فرنگی و طرز خشک کردن آن با دستگاه

8- خشک کردن سبزیجات با رادیاتور

شوفاژ خانه در فصل زمستان یکی دیگر از این روش ها است. ابتدا سبزی هارا شسته سپس آبگیری می کنیم یا به عبارتی زمان می دهیم تا آب سبزیجات گرفته شود. سپس سبزی را داخل یک کیسه پارچه ای گذاشته؛ سپس آن را بر روی رادیاتور قرار داده تا خشک بشوند.

 

بعد از اینکه سبزیجات را به یکی از روشهای بالا خشک کردید؛ برای نگهداری از، ظروف پلاستیکی یا شیشه ای می توان استفاده کرد. در محل خشک و خنک بگذارید در این صورت آنها را می توان حداکثر به مدت یک سال استفاده نمو

9- خشک کردن سبزیجات با دستگاه خشک کن

استفاده از دستگاه خشک کن یکی از راحت ترین راه ها برای خشک کردن است. دستگاه خشک کن کار ما را در خشک کردن خیلی کم و آسان می کند.

در این روش نیز همانند روش های قبلی نامبرده شده، سبزی هارا شسته و سپس زمان می دهیم تا آب سبزی ها گرفته شود. سپس سبزی ها را در دستگاه خشک کن چیده و زمان را تنظیم می کنیم و می گذاریم سبزی ها خشک شوند.

نگهداری سبزیجات خشک

بعد از اینکه سبزیجات را به یکی از روش های بالا خشک کردید؛ برای نگهداری از، ظروف پلاستیکی یا شیشه ای می توان استفاده کرد. در محل خشک و خنک بگذارید در این صورت آنها را می توان حداکثر به مدت یک سال استفاده نمود. برای دست یافتن به بهترین نتیجه، برچسب و تاریخ را به وضوح مشخص کنید و در مدت یک سال آن‌ ها را مصرف کنید. اکثر سبزیجات پس از یک سال نیز همچنان کاملاً قابل استفاده هستند اما با گذشت زمان مقداری از کارایی خود را از دست می‌ دهند.

انواع سبزی خشک کن کوهیتر

 

خرید و فروش دستگاه خشک کن میوه کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر یکی از گروه های صنعتی می باشد که در زمینه تولید انواع دستگاه خشک کن بلوبری نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال است و سعی کرده است. آنها را با سایز ها و ابعاد مختلف روانه بازار کند. انواع دستگاه میوه خشک کن بولوبری که دارای ابعاد بزرگ تر، سینی ها و کابین های بیشتری هستند، مورد استفاده کارگاه های صنعتی و دستگاه هایی با ابعاد کوچکتر مورد استفاده کارگاه های نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

ادامه مطلب
طرز خشک‌کردن زغال‌اخته با دستگاه‌های خشک‌کن

چرا دستگاه های تولید کوهیتر؟

افراد می توانند انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی و خانگی مورد نظر خود را با ابعاد مختلف از گروه تولیدی کوهیتر خریداری کنند. انواع دستگاه خشک کن میوه و بلوبری کوهیتر دارای ابعاد مختلف با تعداد کابین ها و سینی های متفاوت هستند. این گروه به تولید دستگاه هایی با یک کابین تا هشت کابین مشغول هستند.

انواع دستگاه های کوهیتر هوشمند می باشند و مجهز به دکمه های stop و start و همچنین لامپ هایی که محیط داخلی دستگاه را روشن می کنند. و  با روشن شدن خود خشک بودن میوه ها را اعلام می کنند، می باشند.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d2000gt,طرز خشک کردن بلوبری,
طرز خشک کردن بلوبری

انواع دستگاه میوه خشک کن بلوبری دارای وزن های مختلفی هستند و با داشتن تایرهای مختلف امکان جا به جایی راحت تر آنها را به افراد می دهند. سوخت مصرفی انواع دستگاه های خشک کن تولید شده توسط این گروه تولیدی از نوع گاز، برق و گازوئیل می باشند.

قابل ذکر است که میزان مصرف سوخت دستگاه های کوهیتر نسبت به دستگاه های خشک کن دیگر برند ها کمتر می باشد. جنس کابین ها و سینی های این دستگاه ها همگی از گالوانیزه می باشند، گالوانیزه می تواند به خوبی حرارت را در خود حفظ کند و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

قیمت دستگاه های گروه تولیدی کوهیتر

گروه های تولیدی زیادی در بازار به تولید دستگاه میوه خشک کن بلوبری مشغول هستند. اما تنوع دستگاه ها و کیفیت عملکرد آنها می توانند بر قیمت دستگاه خشک کن بلوبری تاثیرگذار باشند. در این میان نوع سوخت نیز می تواند به خوبی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر بگذارد، زیرا میزان مصرف سوخت آنها با هم متفاوت می باشد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d4gt,طرز خشک کردن بلوبری,
طرز خشک کردن بلوبری

تعداد کابین، هوشمند بودن دستگاه، تعداد فن ها، جنس بدنه دستگاه و… نیز می تواند قیمت این دستگاه ها را بالا و پایین بیاورد. گروه تولیدی کوهیتر با تنوعی که در محصولات خود دارد در زمینه فروش دستگاه خشک کن بلوبری فعال است و توانسته است توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. این گروه تولیدی سعی کرده است، انواع دستگاه میوه خشک کن بلوبری را با امکانات برتر و همچنین با مناسب ترین قیمت ها در اختیار خریداران قرار دهد.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.