طرز خشک کردن آلوئه ورا

فرآیند خشک شدن ژل آلوئه ورا به روش هاي مختلف

در این تحقیق طرز خشک کردن آلوئه ورا به روش هاي مختلف مورد مطالعه و مقایسه قرار گرفت. اهدافی که این تحقیق به دنبال آنها است به طور خلاصه عبارتند از:

  •  مطالعه سینتیک افت رطوبت در روش هاي مختلف خشک کردن ژل آلوئه ورا
  •  مقایسه ویژگی هاي ژل آلوئه وراي خشک شده با روشهاي مختلف
  •  انتخاب بهترین مدل پیشبینی کننده سینتیک افت رطوبت ژل آلوئه ورا طی فرآیند هاي خشک کردن

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا (آلوورا) یا صبر زرد گیاهی است علفی و چندساله با برگ های ضخیم، گوشتی و دراز، حاشیه برگ های آن کمی پیج و خم دار و دارای تیغ است، گل های آن به صورت خوشه ای زیبا در انتهای محور ساقه گل دار و به رنگ سبز مایل به زرد قرار دارند. آلوئه ورا خاص مناطق آفریقایی است که به آن زنبق بیابانی یا صحرایی هم می گویند. در برخی کشورها با نام هایی چون «گیاه دارویی»، »گیاه ملکه» و … نامیده می شود. نخستنی بار مصری ها گیاه آلوئه ورا (آلوورا) را برای درمان زخم ها، سوختگی ها و عفونت ها به کار می گرفتند. پس از آنها یونانی ها، اسپانیایی ها و آفریقایی ها به شیوه ها و منظورهای مختلف از گیاه آلوئه ورا (آلوورا) استفاده می کردند.

گیاه آلوئه ورا (آلوورا) حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسین از جمله آلئوئین های A2 و B به میزان 40-25 درصد کل ترکیبات و مشتقات کرومون از جمله آلوئه رزین است. ترکیبات مهم دیگر گیاه آلوئه ورا (آلوورا) شامل قندها از جمله: گلوکز، مانوز و سلولز، آنزیم ها از جمله: اکسیداز، آمیلاز و کاتالاز، همچنین ویتامین هایی نظیر E, C, B6, B2, B1 و اسید فولیک و مواد معدنی مانند کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم می باشند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن گلابی با دستگاه خشک‌ کن

بررسی فرآیند خشک کردن آلوئه ورا با دو روش هوای گرم و خشک کن انجمادی

قسمت درونی برگ های آلوئه ورا که از پوسته سبز جدا شده است به ژل آلوئه ورا معروف است. در سال های اخیر استفاده از این ژل در صنایع آرایشی و بهداشتی و در فرمولاسیون مواد غذایی بطور وسیعی افزایش یافته است. بیش از 98-99 درصد ژل آلوئه ورا را آب تشکیل می دهد و 60 درصد مواد جامد آن را پلی ساکاریدها تشکیل می دهند. هدف از این تحقیق مطالعه فرآیند خشک کردن آلوئه ورا با دو روش هوای گرم و خشک کن انجمادی می باشد. هدف اصلی از خشک کردن تولید محصولی با قابلیت نگهداری بیشتر، هزینه بسته بندی و هزینه حمل و نقل کمتر است. انتخاب یک روش مناسب برای خشک کردن می تواند منجر به بهبود کیفیت نهایی محصول نیز گردد.

 

آلوئه ورا از خانواده لیلیاسه می باشد. 

هدف از این تحقیق مطالعه فرآیند خشک کردن ژل آلوئه ورا با دو روش هوای گرم و خشک کن انجمادی می باشد.

آلوئه ورا و ژل آن

آلوئه ورا ژلی است از برگ گیاه آلوئه. سال هاست که مردم از آن برای بهبود و لطافت پوست استفاده کرده اند. آلوئه هم چنین مدت هاست که برای بسیاری از بیماری ها از جمله اختلالات پوستی یک درمان خانگی محسوب می شود، هر چند که تحقیقات امروزی در مورد فواید آلوئه ورا متفاوت است.

هیچ ماده غذایی حاوی آلوئه ورا وجود ندارد، بنابراین باید آن را به صورت مکمل یا ژل مصرف کنید.

مصرف برخی از اشکال آلوئه ورا نسبت به سایر اشکال بی خطرتر است و استفاده مرتب از آن هیچ ضرری ندارد.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن انواع فلفل با دستگاه خشک کن فلفل

طرز خشک کردن آلوئه ورا

همان طور که گفتیم ژل آلوئه ورا می تواند در درمان بسیاری از بیماری های پوستی مؤثر باشد، از جمله:

  • پسوریازیس
  • سبوره
  • شوره سر
  • سوختگی های جزئی
  • سایش پوست
  • آسیب های پوستی بر اثر تابش اشعه
  • تبخال
  • آکنه
  • شقاق مقعدی

خواص ژل آلوئه ورا برای پوست و مو

  1. خواص ژل آلوئه ورا
  2. مرطوب کنندگی
  3. درمان آفتاب سوختگی
  4. ضد حساسیت های پوستی
  5. درمان خشکی پوست سر و صورت
  6. درمان تبخال
  7. درمان آکنه
  8. پاکسازی پوست
  9. درمان خارش پوست سر
  10. از بین بردن علائم پیری پوست
  11. برطرف کردن کبودی و پف چشم

طرز خشک کردن آلوئه ورا

خرید و فروش دستگاه خشک کن میوه کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر یکی از گروه های صنعتی می باشد که در زمینه تولید انواع دستگاه خشک کن نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال است و سعی کرده است. آنها را با سایز ها و ابعاد مختلف روانه بازار کند. انواع دستگاه میوه خشک کن که دارای ابعاد بزرگ تر، سینی ها و کابین های بیشتری هستند، مورد استفاده کارگاه های صنعتی و دستگاه هایی با ابعاد کوچکتر مورد استفاده کارگاه های نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

چرا دستگاه های تولید کوهیتر؟

افراد می توانند انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی و خانگی مورد نظر خود را با ابعاد مختلف از گروه تولیدی کوهیتر خریداری کنند. انواع دستگاه خشک کن میوه کوهیتر دارای ابعاد مختلف با تعداد کابین ها و سینی های متفاوت هستند. این گروه به تولید دستگاه هایی با یک کابین تا هشت کابین مشغول هستند.

انواع دستگاه های کوهیتر هوشمند می باشند و مجهز به دکمه های stop و start و همچنین لامپ هایی که محیط داخلی دستگاه را روشن می کنند. و  با روشن شدن خود خشک بودن میوه ها را اعلام می کنند، می باشند.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن کشک محلی با دستگاه خشک کن کشک

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d2000gt

انواع دستگاه میوه خشک کن دارای وزن های مختلفی هستند و با داشتن تایرهای مختلف امکان جا به جایی راحت تر آنها را به افراد می دهند. سوخت مصرفی انواع دستگاه های خشک کن تولید شده توسط این گروه تولیدی از نوع گاز، برق و گازوئیل می باشند.

قابل ذکر است که میزان مصرف سوخت دستگاه های کوهیتر نسبت به دستگاه های خشک کن دیگر برند ها کمتر می باشد. جنس کابین ها و سینی های این دستگاه ها همگی از گالوانیزه می باشند، گالوانیزه می تواند به خوبی حرارت را در خود حفظ کند و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

قیمت دستگاه های گروه تولیدی کوهیتر

گروه های تولیدی زیادی در بازار به تولید دستگاه میوه خشک کن مشغول هستند. اما تنوع دستگاه ها و کیفیت عملکرد آنها می توانند بر قیمت دستگاه خشک کن تاثیرگذار باشند. در این میان نوع سوخت نیز می تواند به خوبی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر بگذارد، زیرا میزان مصرف سوخت آنها با هم متفاوت می باشد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d4gt

تعداد کابین، هوشمند بودن دستگاه، تعداد فن ها، جنس بدنه دستگاه و … نیز می تواند قیمت این دستگاه ها را بالا و پایین بیاورد. گروه تولیدی کوهیتر با تنوعی که در محصولات خود دارد در زمینه فروش دستگاه خشک کن فعال است و توانسته است توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. این گروه تولیدی سعی کرده است، انواع دستگاه میوه خشک کن را با امکانات برتر و همچنین با مناسب ترین قیمت ها در اختیار خریداران قرار دهد.


1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.