طرز تهیه و خشک کردن بلوبری با دستگاه خشک کن

بلوبری یا همان زغال اخته آبی سرشار از ویتامین C، ویتامین K، منگنز و سایر آنتی اکسیدان‌هایی است که به سلامت بدن کمک می‌کنند. بلوبری یکی از میوه‌های خوشمزه ای است که بیشتر افراد تمایل دارند از آن استفاده کنند. می توان این میوه را خشک کرد و به تنهایی این میوه خوشمزه را میل کرد. و یا از این میوه خوشمزه درتهیه نوشیدنی ها و اسموتی های مختلف استفاده کرد.

طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری

بلوبری که میوه بومی آمریکای شمالی است سالها است به عنوان دارویی برای درمان بیماری‌ها و شرایط مختلف بدن استفاده می‌شود.

طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری

 

بهترین راه برای خراب نشدن میوه های اضافی خشک کردن میوه هاست. این میوه ها حتی پس از خشک شدن خوشمزه تر هم می شوند. پس در این مقاله می خواهیم با روش های خشک کردن میوه بلوبری آشنا شویم. قبل از اینکه با خشک کردن آن آشنا شویم، ابتدا با خواص بلوبری آشنا شویم سپس با انواع روش های خشک کردن بلوبری آشنا شویم.

خواص بلوبری

  • سرشار از ویتامین های C و K ، منگنز، و سایر آنتی اکسیدان ها
  • دارای لوتئین
  • دارای زاگزانتین
  • دارای فیبر
  • مبارزه کننده با فرآیند پیری
  • افزایش توانایی مغز
  • کمک به هضم غذا
  • مبارزه با سرطان
  • کمک به سلامت قلب
  • مفید برای پوست
  • کمک به کاهش مغز
  • غنی از پروآنتوسیانیدین

مصرف مداوم بلوبری باعث تسریع در از بین بردن چربی ها ی شکم و پهلو ها می شود.

مزایای پروآنتوسیانیدین:

  1. مبارزه با سرطان
  2. کاهش وزن
  3. داشتن پوستی شاداب و درخشنده
طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری و خواص آن

موادی دیگری نیز وجود دارد که سرشار از گالیک اسید هستند و می‌توانند به مغز شما و سلامت آن کمک کنند. موادی که قادرند تمرکز و حافظه را افزایش دهند شامل موارد زیر هستند:

  1. تمشک
  2. بادام هندی
  3. فندق
  4. انبه
  5. آلو
  6. توت فرنگی
  7. چای سبز و…

روش های خشک کردن بلوبری

  1. خشک کردن بلوبری در فر
  2. خشک کردن بلوبری در دهیدراتور
  3. خشک کردن بلوبری با هوا
  4. خشک کردن بلوبری در آفتاب
  5. خشک کردن بلوبری روی بخاری
  6. خشک کردن بلوبری با مایکروفر
  7. خشک کردن بلوبری با دستگاه میوه خشک کن
طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری

1-خشک کردن بلوبری با فر

برای این روش، فقط به یک ورقه پخت، مقداری کاغذ پارچمنت و اجاق گاز احتیاج دارید.
با آبکشی بلوبری شروع کنید. آنها را با حوله های کاغذی خشک یا به راحتی در هوا خشک کنید.
فر را از قبل تا 225 فارینهایت ( 100 درجه سانتی گراد) گرم کنید.
بلوبری ها را روی یک ورقه پخت که با کاغذ پارچمنت پوشانده شده قرار دهید.
بلوبری را حدود 3 ساعت در فر خشک کنید. برای گردش بهتر هوا می توانید درب فر را کمی باز نگه دارید.
پس از منقبض شدن و خشک شدن، از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.

طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری با فر

 

2-خشک کردن بلوبری در دهیدراتور

دهیدراتور مواد غذایی یک ابزار مخصوص آشپزخانه است که رطوبت را از مواد غذایی بیرون می آورد. استفاده از یک دهیدراتور روش دیگری برای خشک کردن بلوبری است. برای این روش ابتدا، بلوبری را کاملا شسته و سپس منتظر می مانیم تا آنها کاملا خشک شوند. و سپس آنها را در یک لایه واحد روی سینی های دهیدراتور تنظیم می کنیم. دهیدراتور خود را روی 115 فارینهایت (45 درجه سانتی گراد) تنظیم کنید.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

توجه! لازم به ذکر است که، لطفا کتابچه راهنمای آن را نیز بخوانید – دمای صحیح به مدل دهیدراتور بستگی دارد.

این روند ممکن است بین 8 تا 18 ساعت انجام شود گاهی اوقات حتی بیشتر. حتماً بلوبری را مرتباً بررسی کنید تا ببینید که آیا قبلاً خشک شده است یا خیر.

طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری در دهیدراتور

 

3-خشک کردن بلوبری با هوا

یک روش مقرون به صرفه برای خشک کردن بلوبری، خشک کردن در هوا است. با این حال، این روش ممکن است فقط در مناطقی با آب و هوای خشک کار کند. صفحه های خشک کردن را در جایی که بلوبری ها قرار می گیرند آماده کنید. برای خشک کردن انبوه هوا، برخی از افراد حتی قفسه های مخصوص خشک کردن را می سازند یا می خرند. آنها با استفاده از اینكه می توانند قفسه های خشك كننده را روی هم قرار دهند در صرفه جویی در فضا استفاده می شود. اما، آنها هنوز هم فضای کافی برای گردش هوا دارند. بلوبری را شسته و سپس آنها را روی صفحه های خشک کن قرار دهید. صفحه های خشک کننده را با بلوبری در محلی خشک و دور از هر گونه آفات یا حیوان قرار دهید.

توجه! خشک کردن بلوبری ممکن است چندین روز طول بکشد بنابراین حتماً دائماً روی آنها را چک کنید. هر نوع بلوبری را که ممکن است خراب باشد بررسی کنید و آنها را حذف کنید.

طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری با هوا

4-خشک کردن بلوبری در آفتاب

روش خشک کردن دیگر که مقرون به صرفه است خشک کردن در آفتاب است. خشک کردن در آفتاب مانند خشک کردن هوا نیاز به شرایط خاص آب و هوایی دارد. این کار به بهترین روش در روزهای گرم، آفتابی، خشک و وزش باد انجام می شود.

چندین صفحه خشک کن را آماده کنید. سپس بلوبری را به خوبی بشویید و روی صفحه ها قرار دهید.

صفحه های خشک کن را در محلی قرار دهید که بلوبری می تواند نور مستقیم خورشید داشته باشد.

برخی از بلوک ها را در دو طرف صفحه خشک کن قرار دهید تا فضای لازم برای گردش هوا در زیر آن وجود داشته باشد.

از حیواناتی مانند پرندگان آگاه باشید و سعی کنید روشی را برای دور نگه داشتن آنها از حشرات مانند پوشاندن آنها با پارچه پنیر فراهم کنید.

این ممکن است چندین روز طول بکشد تا خشک شود. به خاطر داشته باشید که همیشه آنها را در شب در یک منطقه خشک در داخل ببرید تا از مرطوب شدن مجدد بلوبری ها جلوگیری شود.

طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری در آفتاب

5-خشک کردن بلوبری روی بخاری

اگر توانایی استفاده از روش های گفته شده را ندارید و نمی‌خواهید برای دستگاه میوه خشک کن نیز هزینه کنید، یکی از بهترین راه های تهیه خانگی میوه خشک، استفاده از بخاری یا شوفاژ است؛ البته طریقه خشک کردن میوه ها روی بخاری، کمی زمان‌بر می‌باشد.

ادامه مطلب
5 محصول پر فروش سال 1400

 ابتدا باید روی بخاری و شوفاژ را با یک فویل آلومینیومی بپوشانید. سپس روی فویل یک پارچه تمیز نخی مناسب پهن کنید.  میوه های برش داده شده را روی پارچه چیده و به آن ها زمان بدهید تا کاملا خشک شوند.

توجه! با استفاده از پارچه، دیگر نیازی به زیر و رو کردن میوه ها نیست و با گذشت زمان، میوه ها به خوبی و یک‌دست خشک خواهند شد. بعد از گذشت زمان لازم میوه‌ها را از پارچه جدا کرده و داخل ظرف دربسته بریزید.

توجه! مدت زمان مورد نیاز برای خشک کردن میوه ها به عوامل مختلفی از جمله ضخامت میوه، نوع میوه، حرارت بخاری یا شوفاژ و غیره بستگی دارد. (مدت زمانی حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت)

نکته! میوه ها تا زمانی که روی بخاری هستند کمی نم‌دار به نظر می‌رسند؛ اما کمی پس از جع کردن سفت می‌شوند و آماده مصرف هستند. دمای بخاری یا شوفاژ باید حتماً کم باشد.

طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری روی بخاری

 

6-خشک کردن بلوبری با مایکروفر

یکی از وسایلی که در اکثر خانه ها موجود بوده و از آن برای کاربرد های مختلفی مثل خشک کردن گُل و میوه استفاده می‌ شود مایکروفر است.

برای انجام این کار ابتدا میوه ها را برش داده و روی سینی مایکروفر چیده و سپس مایکروفر را در حالت یخ زدایی قرار داده و روشن کنید. البته لازم به ذکر است که زمان خشک شدن میوه، بسته به جنس و ضخامت میوه این زمان بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول خواهد کشید که به نسبت روش های قبل بسیار کوتاه‌تر است. البته به نکته زیر باید توجه داشت.

نکته! میوه ها باید بسیار نازک و به دور از هم چیده شوند.

طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری با مایکروفر

 

7-خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن

یکی از بهترین وسیله هایی که می‌توانید از آن برای خشک کردن میوه استفاده کنید دستگاه میوه خشک کن است؛ زیرا استفاده از این دستگاه باعث می‌شود آبِ میوه به آرامی، پیوسته و با حرارت خیلی کم تبخیر شود.

اکثر دستگاه های میوه خشک کن در کف خود المنت برقی مشبکی دارند که روی آن هواکش قرار دارد. بسته به نوع میوه و همچنین نوع دستگاه میوه خشک کن یک روز وقت لازم است تا میوه ها به طور کامل خشک شوند. اگر قصد خشک کردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات را دارید دستگاه میوه خشک کن یکی از بهترین گزینه ها به شمار می‌ رود.

استفاده از این دستگاه بسیار ساده است. تنظیمات را روی خشک کردن میوه قرار داده و روی درجه حرارت 57 تنظیم شده و سپس میوه ها را با فاصله و مرتب درون خشک کن چیده شود.

توجه! برای خشک شدن میوه ها در این دستگاه حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت زمان نیاز است که بسته به نوع میوه و  ضخامت آن متغیر است.

طرز خشک کردن بلوبری
طرز خشک کردن بلوبری با دستگاه خشک کن

 

خرید و فروش دستگاه خشک کن میوه کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر یکی از گروه های صنعتی می باشد که در زمینه تولید انواع دستگاه خشک کن بلوبری نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال است و سعی کرده است. آنها را با سایز ها و ابعاد مختلف روانه بازار کند. انواع دستگاه میوه خشک کن بولوبری که دارای ابعاد بزرگ تر، سینی ها و کابین های بیشتری هستند، مورد استفاده کارگاه های صنعتی و دستگاه هایی با ابعاد کوچکتر مورد استفاده کارگاه های نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

ادامه مطلب
تولید دستگاه های هیتر

چرا دستگاه های تولید کوهیتر؟

افراد می توانند انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی و خانگی مورد نظر خود را با ابعاد مختلف از گروه تولیدی کوهیتر خریداری کنند. انواع دستگاه خشک کن میوه و بلوبری کوهیتر دارای ابعاد مختلف با تعداد کابین ها و سینی های متفاوت هستند. این گروه به تولید دستگاه هایی با یک کابین تا هشت کابین مشغول هستند.

انواع دستگاه های کوهیتر هوشمند می باشند و مجهز به دکمه های stop و start و همچنین لامپ هایی که محیط داخلی دستگاه را روشن می کنند. و  با روشن شدن خود خشک بودن میوه ها را اعلام می کنند، می باشند.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d2000gt,طرز خشک کردن بلوبری,
طرز خشک کردن بلوبری

انواع دستگاه میوه خشک کن بلوبری دارای وزن های مختلفی هستند و با داشتن تایرهای مختلف امکان جا به جایی راحت تر آنها را به افراد می دهند. سوخت مصرفی انواع دستگاه های خشک کن تولید شده توسط این گروه تولیدی از نوع گاز، برق و گازوئیل می باشند.

قابل ذکر است که میزان مصرف سوخت دستگاه های کوهیتر نسبت به دستگاه های خشک کن دیگر برند ها کمتر می باشد. جنس کابین ها و سینی های این دستگاه ها همگی از گالوانیزه می باشند، گالوانیزه می تواند به خوبی حرارت را در خود حفظ کند و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

قیمت دستگاه های گروه تولیدی کوهیتر

گروه های تولیدی زیادی در بازار به تولید دستگاه میوه خشک کن بلوبری مشغول هستند. اما تنوع دستگاه ها و کیفیت عملکرد آنها می توانند بر قیمت دستگاه خشک کن بلوبری تاثیرگذار باشند. در این میان نوع سوخت نیز می تواند به خوبی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر بگذارد، زیرا میزان مصرف سوخت آنها با هم متفاوت می باشد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d4gt,طرز خشک کردن بلوبری,
طرز خشک کردن بلوبری

تعداد کابین، هوشمند بودن دستگاه، تعداد فن ها، جنس بدنه دستگاه و… نیز می تواند قیمت این دستگاه ها را بالا و پایین بیاورد. گروه تولیدی کوهیتر با تنوعی که در محصولات خود دارد در زمینه فروش دستگاه خشک کن بلوبری فعال است و توانسته است توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. این گروه تولیدی سعی کرده است، انواع دستگاه میوه خشک کن بلوبری را با امکانات برتر و همچنین با مناسب ترین قیمت ها در اختیار خریداران قرار دهد.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.