طرز تهیه و خشک کردن نارگیل با دستگاه میوه خشک کن

دستگاه خشک کن نارگیل

نارگيل با نام علمی (Cocos nucifera) گياهی است كه ابتدا در جنوب آسيا كشت می ‌شد و در حال حاضر به صورت درخت نارگيل در تمام مناطق استوايی وجود دارد. حتماً در مورد فواید نارگیل از گوشه و کنار زیاد شنیده‌اید. از این میوه می‌توان به اشکال گوناگون استفاده کرد. از روغن نارگیل گرفته تا شیر نارگیل و حتی پودر آن، هر کدام مزایا و فواید خاص خود را دارند. هر چند برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف خام نارگیل می‌تواند بیشترین خواص را برای بدن به دنبال داشته باشد اما نمی‌توان از دیگر ترکیبات این میوه چشم‌پوشی کرد. برای بهره مندی از خواص این میوه میتوان با دستگاه خشک کن نارگیل و آموختن نحوه خشک کردن نارگیل، نارگیل خشک تولید کرد.

طرز خشک کردن نارگیل

مزۀ نارگیل آنقدر فوق‌العاده است که اکثر افراد آن را دوست دارند. ترکیب این طعم پرطرفدار در کنار خواص بی‌شمار، از نارگیل یک میوۀ کامل و البته فوق‌العاده ساخته است. گوشت نارگیل یا همان قسمت سفید این میوه به عنوان پایه تولید انواع محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. مطالعات مختلف نشان می‌دهند که این بخش از نارگیل سرشار از چربی‌های مغزی و فواید سلامتی مختلف است. با ما همراه باشید تا درباره خواص نارگیل بیشتر با هم صحبت کنیم.

خواص نارگیل

چندی پیش، نارگیل ها به عنوان یک ماده غذایی بسته بندی شده کلسترول، انسداد شریان، شهرت بدی داشتند که به بیماری های قلبی کمک می کرد. امروز، با این حال، نارگیل به عنوان یک غذای معجزه آسای جدید بازگردد.

نارگیل بسیار مغذی، سرشار از فیبر و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. از خلاقیت های آشپزی گرفته تا معجون های زیبایی جادویی، نارگیل ها مشت خوبی دارند. نارگیل های تازه پوسته ای سبز دارند و زمانی که پوست سبز گرفته شد، پوسته ای سفید زیر آن وجود دارد. این نارگیل ها، نارگیل آسیایی هستند. همچنین نارگیل های بالغ با موهای قهوه ای وجود دارد. نارگیل های جوان حاوی آب بیشتری و گوشت نرم مانند ژل هستند، در حالی که نارگیل های بالغ دارای گوشت سفت و آب کمتری هستند.

طرز خشک کردن نارگیل

این غذای عجیب و غریب چه چیزی را دارد که همچنان به طور همزمان ما را دلهره و ارعاب می کند چیست؟ بیایید بیشتر از مزایای شگفت انگیز میوه نارگیل برای سلامتی و آنچه که آنها ارائه می دهند کشف کنیم.

تفاله نارگیل سفید سرشار از چربی ها، قندها، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین های گروه B ، B1 ، B2 ، B3 ، ویتامین A ، E ، K ، J ، سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، سدیم، آهن، روی، مس و سلنیوم.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن طالبی با دستگاه میوه خشک کن

آشنایی با خواص نارگیل خشک شده

نارگیل خشک جزو بهترین و خوشمزه‌ترین خشکباری می‌باشد که به منظور داشتن یک زندگی سالم می‌توانید در رژیم غذایی تان از آن استفاده کنید و به نسبت دیگر میوه‌های خشک خواص زیادی دارد بنابراین، در صورت تمایل به مصرف غذا‌های سالم حتما این میوه خشک شده را در برنامه غذایی تان بگنجانید تا فواید آن بهره‌مند است.

سلامت قلب و عروق:

یکی از فواید شگفت انگیز میوه خشک نارگیل برای بدن، پایین آوردن سطح کلسترول خون می‌باشد، وجود چربی‌های سالم در این میوه سبب کاهش میزان کلسترول بد خون می‌شود همچنین، باعث تقویت شریان‌ها و سلامت قلب و عروق خواهد شد.

افزایش انرژی:

نارگیل خشک کمک زیادی به افزایش انرژی و چربی سوزی می‌کند و طبق تحقیقات انجام شده این میوه سبب کاهش اشتها به مواد خوراکی کاذب شده و در نتیجه فرد پس از مصرف آن تا چند ساعت احساس گرسنگی نخواهد کرد.

رفع خشکی پوست:

به منظور رفع خشکی پوست می‌توانید از نارگیل خشک شده استفاده کنید زیرا، دارای مقادیر فراوانی ویتامین E است و کمک زیادی به بهبود وضعیت پوست تان می‌کند همچنین، سبب پیشگیری از بروز بیماری پوستی نیز می‌شود از این رو، مصرف این میوه شگفت انگیز سبب جوان، لطیف و زیبا شدن پوست تان می‌شود.

پیشگیری از ناباروری در مردان:

مواد معدنی موجود در نارگیل خشک طبق تحقیقات انجام شده سبب جلوگیری از ناباروری در آقایان خواهد شد زیرا، مصرف این میوه خشک سبب تولید سلنیوم خواهد شد که از ناباروری در مردان جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از کم خونی:

امروزه بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها از داشتن کم خونی رنج می‌برند که سبب سرگیجه و وارد شدن باکتری‌ها و ویروس به راحتی در بدن خواهند شد. و به طور کلی می‌توان گفت کم خونی باعث بروز مشکلاتی برای فرد می‌شود که با کمک میوه خشک نارگیل می‌توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، این میوه خوشمزه دارای مقادیر فراوانی آهن است و اضافه کردن آن به برنامه غذایی تان می‌توانید نیاز روزانه تان را به این ماده معدنی تامین کنید.

درمان مشکلات گوارشی:

بروز یبوست، هموروئید و زخم اثنی‌عشر از مشکلات بسیار شایع در بین اکثر افراد می‌باشد که با مصرف نارگیل خشک می‌توانید این دسته از مشکلات گوارشی را درمان کنید و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که این میوه عوارض جانبی نداشته و در هر رده سنی می‌توانید از آن استفاده کنید.

پیشگیری از آرتروز:

از دیگر فواید بی نظیر نارگیل خشک پیشگیری از پوکی استخوان و درد مفاصل (آرتروز) است زیرا، این میوه دارای مواد معدنی به مقدار فراوانی است که کمک زیادی به تقویت مفاصل و سالم نگه داشتن بدن می‌کند.

ادامه مطلب
راهنمای خرید آجیل سازمانی

طرز خشک کردن نارگیل

افزایش عملکرد مغز:

طبق تحقیقات انجام شده نارگیل خشک کمک زیادی به تقویت عملکرد مغز می‌کند و همچنین مصرف این میوه خشک سبب جلوگیری از بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر خواهد شد.

درمان چربی‌های شکمی:

از دیگر خواص شگفت انگیز نارگیل خشک بر سلامت بدن، آب کردن چربی‌های شکمی است که جزو چربی‌های خطرناک محسوب می‌شوند از این رو، مصرف روزانه دویست گرم نارگیل کمک زیادی به کاهش چربی‌های شکمی و دور کمر در طول مدت دوازده روز می‌کند.

پیشگیری از سرطان:

مواد غذایی موجود در چیپس نارگیل با سلول سرطانی مبارزه کرده و همچنین سبب پیشگیری از سرطان پرستات و روده می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توانید از نارگیل خشک کمک بگیرید که مصرف این میوه خشک سبب کاهش خطر مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد.

نحوه تهیه نارگیل خشک:

چگونه نارگیل را خشک کنیم؟ طرز تهیه چیپس نارگیل بدین صورت است که پوسته سخت نارگیل را گرفته و به کمک پوست کن جدا نمایید. سپس قسمت سفید آن را به قطعات یکسانی برش داده و در صورتی که تمایل به استفاده از فر جهت خشک شدن نارگیل دارید. فر را بر روی پایین‌ترین درجه تنظیم کرده و اجازه دهید داخل فر به مدت یک ساعت بماند تا کاملا خشک شود و به منظور افزایش جریان هوا درب فر را کمی باز فرار دهید و از خشک شدن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.


طرز خشک کردن نارگیل

طريقه خشك كردن نارگیل تازه در اشکال مختلف وجود دارد. مانند خشک کردن در فر، هوای آزاد، دستگاه میوه خشک کن نارگیل و … وجود دارد.

نحوه خشک کردن نارگیل در فر

در ابتدا پوست سخت نارگیل تازه را بگیرید و میوه‌ی نارگیل را به تکه‌های کوچک و مساوی تقسیم کنید. اگر می خواهید پودر نارگیل بدست آمده کاملا سفید باشد. پوست قهوه‌ای را با پوست کن جدا کنید. برش‌های نارگیل را در غذا ساز چرخ کرده و روی کاغذ آشپزی بریزید. ضمن اینکه می‌توانید برش های نارگیل را از جهت گوشت سفید میوه رنده کنید. فر را در دمای۲۵۰ درجه فارنهایت (۱۲۱ درجه سلسیوس) قرار دهید. سپس بگذارید نارگیل خنک شود و آن را در یک ظرف در بسته قرار دهید. نارگیل را در یک جای خشک و خنک مانند یخچال نگهداری نمایید.

روش خشک کردن نارگیل در هوای آزاد

پس از پوست کندن و برش زدن میوه نارگیل؛ برش‌ها را در جای گرم و خشک مانند کنار شومینه، شوفاژ یا بخاری قرار دهید. پس از یک روز که رطوبت میوه کمتر شد؛ نارگیل را رنده کنید یا در غذاساز پودر کنید. پودر نارگیل را در یک سینی مسطح پهن کنید و در جای گرم و خشک قرار دهید تا بصورت کامل خشک شود. پس از خشک شدن کامل، دوباره می‌توانید آن را در میکسر کامل پودر کنید تا دانه‌ها ریز تر شوند.

ادامه مطلب
بهترین میوه برای خشک کردن

طرز خشک کردن نارگیل

طریقه خشک کردن نارگیل توسط دستگاه خشک کن نارگیل

در این روش مقدار کمتری نارگیل را در مقایسه با دستگاه خشک کن نارگیل می توانید خشک کنید. چرا که فر حجم کمتری نارگیل را در خود جای می دهد اما خشک کن نارگیل مقدار زیادی نارگیل را در مدت زمان کمی خشک می کند. در روش سوم کافی است نارگیل ها را پوست کنده یا با پوست حلقه حلقه کرده و در سینی دستگاه خشک کن نارگیل پهن کنید. و در دستگاه خشک کن قرار دهید، سپس خشک کن نارگیل را روی درجه 59 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

در این روش شما می توانید در کمتر از دو روز مقادیر زیادی نارگیل را بدون هیچ تغییر رنگی خشک کنید. در این روش بافت نارگیل ها چرم مانند و بسیار با کیفیت و همچنین خوشرنگ و شیشه ای است. نارگیل خشک شده را در ظرف های شیشه ای بریزید و در جای خشک و خنک قرار دهید.


دستگاه خشک کن نارگیل تولیدی کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر از شرکت های پیشرو در زمینه ساخت و تولید انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و خانگی است که با چندین سال تجربه موفق و ارائه خدماتی همچون هجده ماه تا دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش توانسته جایگاه خاصی را در صنعت ساخت ماشین های صنایع غذایی در اختیار داشته باشد.

قیمت دستگاه خشک کن نارگیل این شرکت بسیار مناسب است. این قیمت بسیار مناسب و نیاز های مشتریان یکی از دغدغه های گروه تولیدی کوهیتر بوده که در این راستا سعی و تلاش کرده اند که با ارائه خدمات خاص و ویژه ای برای راه اندازی کار و کسب درآمد باشد. همچنین این شرکت با فروش دستگاه خشک کن نارگیل در مدل های مختلف برای خشک کردن انواع مرکبات خصوصا نارگیل توانسته به افراد نیازمند این کار، کمک قابل توجهی کند.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d10000gt

جهت مشاهده انواع دستگاه های خشک کن روی تصاویر کلیک کنید


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.