طرز تهیه و خشک کردن هندوانه با دستگاه خشک کن

هندوانه یا تربوز (نام علمی: Citrullus lanatus) گونه ای بوته و میوه از تیرهٔ کدوییان و دستهٔ صیفی‌ جات است که در جالیز رشد و نمو می‌ کند. خاستگاه آن آفریقای جنوبی است. گیاهی بزرگ، پهن و یک ساله و یک پایه است. ساقهٔ خزنده و برگ‌های پهن و کرک‌دار با بریدگی‌های ژرف و گل‌های سفید یا زرد دارد. آن را به چم میوه درشت خوردنی‌ اش می‌ک ارند که گونه ای ویژه از سته با پوستی کلفت و بی هیچ بخش‌ بندی است. پوست هندوانه، کلفت، صاف و سبزرنگ است و بیشتر راه‌ راه‌ هایی به رنگ سبز تیره یا نقاط زرد رنگ دارد. گوشت آن شیرین و آبدار و کمابیش به رنگ سرخابی پررنگ یا صورتی است. گاهی هم گوشت آن به رنگ نارنجی، زرد یا سفید است. دانه‌ های زیادی دارد که شاید سفید و نرم یا سیاه و سخت باشند.

در این مقاله قصد داریم طرز خشک کردن هندوانه را با دستگاه خشک کن هندوانه مورد بررسی قرار دهیم و احتمالا اطلاعات کافی درباره ی چگونگی خشک کردن هندوانه را نمی دانید پس بهتر است جهت اطلاع بیشتر در این باره با ما همراه باشید. هندوانه سرشار از انواع ویتامین ها همچون ویتامین A و ویتامین C است. نصف لیوان هندوانه تازه حدود 15 میلی گرم ویتامین C  دارد. هندوانه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بین مردم شناخته شده است که سبب کاهش فشار خون و کم شدن خطر سکته مغزی می شود. این نوع میوه آبدار و بسیار لذت بخش علاوه بر این که حاوی مواد مغذی است از چربی و کالری خیلی خیلی کمی برخوردار است. هندوانه سرشار از لیکوپن است که از بهترین مواد مغذی در هندوانه به حساب می آید و فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن انسان دارد.

هندوانه,خشک کردن هندوانه,دستگاه خشک کن هندوانه

مزایای سلامتی هندوانه عبارتند از:

کمک به درمان التهاب، بهبود سلامت قلب، هیدراته نگه داشتن بدن، کمک به مبارزه با سرطان، کمک به درمان و کاهش دردهای عضلانی، کمک به هضم بهتر غذا، پیشگیری از تشدید بیماری ماکولار، مفید برای زنان باردار، پیشگیری از آسم، کمک به کنترل فشار خون، بهبود سلامت پوست و مو، بهبود سلامت استخوان، کمک به کاهش وزن، کمک به کاهش مشکلات کلیوی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به درمان دیابت، کمک به بهبود سلامت جنسی، پیشگیری از آسیب سلولی، پیشگیری از سکته، مفید برای بهبود سلامت لثه ها، افزایش انرژی، کمک به سلامت پروستات و . . .

ادامه مطلب
خط تولید میوه خشک حبه ای

همانطور که ذکر کردیم هندوانه فواید بی شماری دارد که مصرف مداوم آن ضرر و زیانی به بدن نمی رساند و می تواند سلامتی ما را تضمین کند. در فصل تابستان که هندوانه فروان است و قیمت مناسبی دارد بهتر است آن را با دستگاه خشک کن خانگی بدون هیچ دغدغه ای، به راحتی در منزل خشک کنید و در فصولی که کمیاب است و یا قیمت گزافی دارد از آن مصرف کنید.

فواید هندوانه خشک شده

به شما علاقمندان توصیه می کنم تا آخر این قسمت از محتوا همراه ما باشید. اکثر افراد به دلیل طبع سرد و یا مشکلات گوارشی نمی توانند هندوانه را تازه سرو کنند، این امر دلیل موجهی نیست که از خوردن هندوانه منع شوند و از این همه خواص و ویتامین این میوه بی بهره شوند. هندوانه هم مثل سایر میوه ها قابل خشک شدن است و به راحتی در دستگاه خشک کن هندوانه تبدیل به چیپس هندوانه می شود. چیپس هندوانه مناسب برای شب یلدا و همچنین فصل سرد زمستان است چرا که خوردن هندوانه در فصل سرد باعث بیماری و سردی بیش از حد در افراد می شود.

هندوانه خشک شده,هندوانه,خشک کردن هندوانه,دستگاه خشک کن هندوانه

روش های خشک کردن هندوانه

به دو روش سنتی و مکانیزه ما می توانیم هندوانه را خشک کنیم که در روش سنتی با توجه به آلودگی هوا، و نیاز به سطح وسیع کار ما کمی سخت و طاقت فرسا می شود چرا که در روش خشک کردن در زیر آفتاب کیفیت محصول به شدت کاهش می یابد و همچنین رنگ آن تغییر می کند و از لحاظ بهداشتی مناسب نیست.

ادامه مطلب
کاربرد خشک کن میوه

در روش مکانیزه که همان خشک کردن با استفاده از دستگاه خشک کن هندوانه است ابتدا هندوانه را به تکه های کوچک برش می زنیم سپس به آرامی با نوک چاقو دانه های آن را جدا کرده و در سینی خشک کن هندوانه می چینیم. درب دستگاه را محکم می بندیم و دمای دستگاه خشک کن هندوانه را به درستی تنظیم می کنیم تا هندوانه ها به خوبی بدون هیچ تغییر رنگی خشک شوند. بنابراین با مقایسه خشک شده محصول به روش سنتی و مکانیزه به این نتیجه می رسیم که محصول خشک شده با دستگاه های خشک کن بسیار با کیفیت تر از خشک شدن در زیر آفتاب است.

آیا استفاده از خشک کن هندوانه تاثیری در کیفیت آن دارد؟

برای تهیه هندوانه خشک از روش خشک کن هندوانه به آسانی می توانید چیپس هندوانه مرغوب و با کیفیتی را به دست آورید. کیفیت خشک کردن با این دستگاه ها بسیار بالاتر از سایر روش های خشک کردن است. وقتی تصمیم به خرید دستگاه خشک کن هندوانه کرده اید حتما به شما پیشنهاد می شود از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد اقدام کنید. این نوع دستگاه ها در هر بیست و چهار ساعت حدود پنج تا شش تن هندوانه را را بهترین کیفیت ممکن و کاملا بهداشتی تبدیل به چیپس می کند.

خشک کن هندوانه,دستگاه خشک کن هندوانه

گروه تولیدی کوهیتر یکی از معتبرترین شرکت های سازنده و تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن صنعتی در سطح کشور است. کارشناسان این شرکت با راهنمایی ها و توضیحات خود در مورد این نوع دستگاه ها به شما کمک می کنند تا بتوانید یک انتخاب خوب و موثری داشته باشید.

ادامه مطلب
بهترین دستگاه خشک کن صنعتی برای کارخانجات تولید خشکبار

دستگاه خشک کن هندوانه تولیدی کوهیتر

دستگاه خشک کن هندوانه شرکت کوهیتر مجهز به تهویه است و فن هایی که در انواع دستگاه های خشک کن خانگی این شرکت وجود دارد می تواند به آسانی حرارت را به طور یکدست و یکنواخت به همه ی بخش ها منتقل کند. در صورتی که قصد خشک کردن هندوانه های زیادی را دارید می توانید با خرید دستگاه خشک کن هندوانه کار خود را راحت تر و مقرون به صرفه تر کنید چرا که هر چه زودتر می توانید میزان زیادی هندوانه خشک شده با کیفیت را به دست آورید.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d10000gt

جهت مشاهده انواع دستگاه های خشک کن روی تصاویر کلیک کنید

راهنمای خرید و فروش دستگاه خشک کن هندوانه گروه تولیدی کوهیتر به شما کمک می کند تا بهترین دستگاه های خشک کن هندوانه را با کیفیت عالی و کارایی بالا خریداری کنید. علاوه بر موارد ذکر شده قیمت دستگاه خشک کن هندوانه این شرکت بسیار مناسب بوده و شما به راحتی بدون اینکه آموزش آنچنانی ببینید می توانید انواع میوه ها خصوصا هندوانه را در آن تبدیل به چیپس کنید. جنس بدنه داخلی خشک کن هندوانه گروه تولیدی کوهیتر، گالوانیزه رنگ الکترواستاتیک استاندارد است که علاوه بر شکل زیبایی که به دستگاه های خشک کن می بخشد از کیفیت خوبی و بالایی برخوردار است.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.