هیترهای موثر در افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌ای

هیتر چیست؟

برای افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌ای  نقش هیتر ها بسیار مهم است. هیتر یک وسیله است که برای تولید گرما به کار می‌رود. هیترهای مخصوص گلخانه و سیستم های گرمایشی نقش مهم و قابل توجه ای در افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌ای دارند. هیتر صنعتی گرمایش مرکزی، هیتر صنعتی گرمایش هوای گرم، هیتر گرمایش محصول و هیتر صنعتی گرمایش تابشی از جمله انواع هیترهای مخصوص گلخانه‌ای هستند.

برای تولید گرما در فضاهای بزرگ، هیتر صنعتی بسیار کارآمد است. این دستگاه با استفاده از بخار آب، روغن، گاز طبیعی، الکتریسیته و … به راحتی قابل استفاده است.

-هیترهای گلخانه ای

هیترهای گلخانه‌ای نقش مهمی در کنترل شرایط اقلیمی در فصول مختلف سال دارند و به تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل کمک می‌کنند.  سرمای بیش از حد همچون گرمای زیاد باعث کاهش رشد گیاهان و کاهش کیفیت محصولات می‌شود.

با استفاده از هیترهای گلخانه‌ای، شما نیازی به هزینه کردن اضافه برای ساخت و نگهداری عایق کاری لوله‌ها و مسیر‌های انتقال حرارت ندارید. همچنین، هنگام اعمال گرمایش محصول، لوله‌ها، بالای محصول آویزان هستند.

برای رشد بهتر گیاهان در گلخانه، لازم است تمام عوامل محیطی داخل گلخانه تحت شرایط مطلوب کنترل شوند. مثلاً، وقتی محیط گلخانه در حال سرد شدن باشد، هیتر گلخانه به موقع روشن می‌شود تا حرارت سالن در درجه مطلوب حفظ شود.

عملکرد هیترها

هیترهای مخصوص گلخانه و سیستم های گرمایشی نقش مهم و قابل توجه ای در افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌ای دارند. هیتر صنعتی گرمایش مرکزی، هیتر صنعتی گرمایش هوای گرم، هیتر گرمایش محصول و هیتر صنعتی گرمایش تابشی از جمله انواع هیترهای مخصوص گلخانه‌ای هستند.

استفاده از هیتر صنعتی برای کنترل دما در گلخانه‌ها بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از هیتر صنعتی، دما در داخل گلخانه کنترل شده و بهینه می‌شود. بدین ترتیب، رشد و تولید محصولات بهبود پیدا می‌کند.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن انار با دستگاه خشک کن

برای افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌ای، عوامل داخلی و خارجی بسیار زیادی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود. بین عوامل داخلی محصولات، فاکتورهای ژنتیک، شرایط خاک، نور، رطوبت و دما قابل ذکر است. در عوامل خارجی نظیر نور خورشید، رطوبت هوا، دمای هوا و … نقش بسزایی در رشد و تولید محصولات دارند.

افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌ای
افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌ای

هیترهای صنعتی

هیترهای صنعتی، دستگاه‌هایی هستند که به منظور تبدیل انرژی از یک منبع سوختی به انرژی گرمایی استفاده می‌شوند1. این انرژی گرمایی تولید شده، برای بالابردن دمای قسمتی از فرایند یا محیط صنعتی کاربرد دارد1. فرآیندی که طی آن، انرژی گرمایی از یک منبع به یک سیستم منتقل می‌شود، “انتقال حرارت ” نامیده می‌شود.

روش‌های اصلی برای انتقال حرارت عبارت‌اند از: رسانش، همرفت و تابش1. هیترهای صنعتی از یک یا ترکیبی از این سه روش برای منتقل کردن گرما استفاده می‌کنند.

رسانش: رسانش عبارتست از انتقال انرژی گرمایی در یک جسم جامد. هنگامی که منبع انرژی به شکل مستقیم بر یک جسم جامد اعمال می‌شود، مولکول‌های این جسم شروع به ارتعاش در فرکانس بالا می‌کنند. در طول این عمل، گرما به مولکول‌های مجاور منتقل می‌شود.

همرفت: همرفت که با نام جابجایی نیز شناخته می‌شود، روش دیگر برای انتقال حرارت است. در این روش به وجود یک سیال نیاز است. همرفت به دو نوع اجبار و آزاد تقسیم بند شده است. در همرفت اجبار، جريان داخل سيال توسط فن يا پمپ ايجاد مي شود. در مقابل، جريان همرفت آزاد فقط وابسته به دما و گراديان چگالي است.

تابش: تابش گرمایش، روش غیر مستقيم برای انتقال حرارت است. در این روش، انرژي حرارتي توسط امواج الكترومغناطيسي منتقل مي شود.

برخلاف هيترهاي خانگي، قدرت گرمايش هيترهاي صنعتي 20 تا 30 بار بيش‌تر است.

ادامه مطلب
قیمت گذاری میوه خشک

هیتر صنعتی گرمایش محصول چطور کار می‌کند؟

هیتر صنعتی گرمایش محصول، یکی از انواع هیترهای مخصوص گلخانه‌ای است. این هیترها به منظور کنترل دما در گلخانه‌ها استفاده می‌شوند1. با استفاده از هیتر صنعتی، دما در داخل گلخانه کنترل شده و بهینه می‌شود. بدین ترتیب، رشد و تولید محصولات بهبود پیدا می‌کند.

برای افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌ای، عوامل داخلی و خارجی بسیار زیادی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود. بین عوامل داخلی محصولات، فاکتورهای ژنتیک، شرایط خاک، نور، رطوبت و دما قابل ذکر است. در عوامل خارجی نظیر نور خورشید، رطوبت هوا، دمای هوا و … نقش بسزایی در رشد و تولید محصولات دارند.

به منظور افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌ای، استفاده از هیتر صنعتی بسیار حائز اهمیت است. همچنین، استفاده از سایر تجهیزات گرمایشی نظیر هیتر صنعتی گرمایش مرکزی، هیتر صنعتی گرمایش هوای گرم و هیتر صنعتی گرمایش تابشی نقش مؤثر و قابل توجه‌ای در بهبود عملکرد محصولات گلخانه‌ای دارد.

تاثیر هیتر های صنعتی بر هیتر های گلخانه ای

هیترهای صنعتی برای گلخانه‌ها نقش مهمی در کنترل شرایط اقلیمی در فصول مختلف سال دارند و به تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل کمک می‌کنند. این هیترها با توانایی کنترل دقیق دما، رطوبت، تشعشعات نور خورشید، میزان اکسیژن و غیره، به تولید کننده امکان می‌دهد تا در هر زمان که بخواهد با توجه به نیاز بازار، قیمت محصولات گوناگون و تقاضای مشتریان، محصولات متنوعی را تولید کند.

بخاری‌های صنعتی گلخانه‌ای گنجایش گرمایش نسبتا بالایی دارند و برای گرم کردن گلخانه‌های بزرگ نقش اساسی دارند1. همچنین، با استفاده از هیترهای صنعتی گلخانه‌ای، شما نیازی به هزینه کردن اضافه برای ساخت و نگهداری عایق کاری لوله‌ها و مسیر‌های انتقال حرارت ندارید.

برخلاف هيترهاي خانگي، قدرت گرمايش هيترهاي صنعتي 20 تا 30 بار بيش‌تر است. پس این هیتر‌ها قادر به تامین حرارت لازم برای فضاهای بزرگ‌تر و با دمای پایین‌تر هستند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن گلابی با دستگاه خشک‌ کن

نقش کلی هیترهای مکمل بر هیترهای گلخانه ای

هیترهای مکمل برای گلخانه می‌توانند به شکل‌های مختلفی باشند. این هیترها می‌توانند به صورت مرکزی گرمایش دهنده باشند که آب گرم را از طریق لوله‌ها به مکان‌هایی که نیاز به گرما دارند، هدایت می‌کنند. این کار را می‌توان به روش‌های مختلف انجام داد:

1)گرمایش از کف: در صورتی که گلخانه در طبقه همکف قرار دارد، این روش خوب و موثر است.

2)گرمایش تخت: لوله‌ها روی زمین قرار می‌گیرند و گرما را به سمت بالا و پایین می‌فرستند.

3)گرمایش محصول: لوله‌ها بالای محصول آویزان هستند.

4)گرمایش روی میز: در بعضی از گلخانه‌ها، رشد محصولات روی میز صورت می‌گیرد.

علاوه بر این، هیترهای برقی نقش مکمل خوبی برای گلخانه دارند. به عنوان نمونه، هیترهای برقی فن‌دار که فن دستگاه، هوای گرم را تا چندین متر جلوتر پرتاب می‌کند.

تاثیر هیترهای برقی بر عملکرد هیترهای گلخانه ای

هیترهای برقی نقش مکمل خوبی در بهبود عملکرد هیترهای گلخانه دارند. گیاهان، سبزیجات و کلیه محصولات کشاورزی به گرمای پاک برای رشد و نمو نیاز دارند. بنابراین، استفاده از هیترهای برقی برای گرم کردن گلخانه‌ها الزامی است. همچنین، هیترهای برقی بهترین انتخاب برای استفاده در گلخانه‌هایی هستند که به گاز شهری و یا گازوئیل دسترسی ندارند.

علاوه بر این، حرارت ناشی از سوخت در هیترهای برقی از چندین لوله فولادی عبور داده می‌شود. فن در این هیترها نیز با مکش هوای سرد و عبور آن از بین این لوله‌ها، باعث گرم شدن آن می‌شود. دود ناشی از سوخت نیز توسط دودکش به بیرون منتقل می‌گردد2. از این رو، گرمای این هیترها بسیار پاک و مناسب برای رشد گیاهان است.

امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.