طرز تهیه و خشک کردن میوه به صورت چیپس

درست کردن چیپس میوه

اگر قصد خشک کردن میوه ها برای مصارف خانگی و یا در کارگاه های صنعتی و نیمه صنعتی را دارید و میخواهید میوه هایتان ترد و به صورت چیپس تهیه کنید ، شما با مطالعه این مقاله با روش ها و طرز تهیه چیپس میوه با دستگاه های خشک کن و چیپس میوه آشنا خواهید شد ….

طرز تهیه چیپس میوه

می توان با استفاده از فر یا دستگاه چیپس میوه ، چیپس های ترد و طلایی رنگ میوه درست کرد. میوه های دارای پوست نازک مانند سیب، آناناس، نارگیل، لیمو و پرتقال مناسب برای چیپس شدن هستند. برای یک دست شدن ورقه میوه ها می توان از ماندولین استفاده کرد، برای جلوگیری از تغییر رنگ میوه ها می توان بر روی آنها آب لیمو استفاده کرد.

سپس سینی فر چرب شده و حلقه های میوه روی سینی چیده و در پایین ترین طبقه فر قرار داده شود و باید مدت دو الی سه ساعت صبور بود تا میوه ها در فر باقی بمانند تا کاملا خشک شوند.

 

درست کردن چیپس میوه,طرز تهیه چیپس میوه

لیست بهترین میوه ها برای خشک کردن

  1. توت فرنگی
  2. موز
  3. سیب
  4. کیوی
  5. طالبی
  6. زرد آلو
  7. انگور
  8. آناناس
  9. کشمش
  10. هلو
  11. پرتقال
  12. گلابی
  13. انجیر
  14. آلبالو
  15. زغال اخته

درست کردن چیپس میوه,طرز تهیه چیپس میوه

مدت زمان خشک شدن هر میوه

  • سیب 7 الی 15 ساعت
  • موز 6 الی 10 ساعت
  • انواع توت 10 الی 15 ساعت
  • گیلاس 13 الی 21 ساعت
  • انگور 22 الی 30 ساعت
  • هلو 8 الی 16 ساعت
  • گلابی 8 الی 16 ساعت
  • توت فرنگی 7 الی 15 ساعت
  • آناناس 10 الی 18 ساعت
  • پوست مرکبات 8 تا 10 ساعت(در فر)
  • زرد آلو 12 ساعت(در فر)

درست کردن چیپس میوه,طرز تهیه چیپس میوه

اگر می خواهید میوه ای را خشک کنید، با این لیست می توانید زمان خشک شدن آن را بدانید. ولی اگر میوه مورد نظرتان در این لیست نیست به میوه ای که تقریبا مشابه میوه مدنظرتان است نگاه کنید، این به شما ایده می دهد که چه مدت طول می کشد تا خشک شود.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد هیترهای کارگاهی

تهیه چیپس میوه ها به طور طبیعی

تولید چیپس میوه در فضای باز یک روش خشک کردن طبیعی است که می‌تواند مدت زمان بیشتری طول بکشد. با این حال بسیاری از مردم از این گزینه لذت می‌برند، بنابراین اگر در منطقه‌ای با نور خورشید خوب زندگی می‌کنید، آن را امتحان کنید!

برای خشک کردن میوه به طور طبیعی، به یک صفحه نمایش نیاز دارید تا میوه به عنوان قفسه خشک کن عمل کند. میوه‌ها را خرد کنید و سپس میوه‌ها را روی توری خشک کن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که بین میوه‌ها فضای خالی بگذارید تا فضای زیادی برای گردش هوا وجود داشته باشد.

 

درست کردن چیپس میوه,طرز تهیه چیپس میوه

 

همچنین بهتر است روی میوه‌ ها با پارچه پنیر پوشانده شود تا از حشرات و کثیفی جلوگیری شود. صفحه نمایش‌ها را زیر نور خورشید قرار داده و هر دو ساعت یکبار آن‌ها را بچرخانید. اگر میوه شما تا شب خشک نشده است، آن را در داخل خانه بیاورید تا از مرطوب شدن میوه با شبنم جلوگیری شود. خشک شدن میوه در هوا ممکن است بین 2 تا 6 روز طول بکشد.

ماندگاری چیپس میوه

معمولا اکثر چیپس میوه ها تقریبا ماندگاری یک ساله دارند. البته لازم به ذکر است که میوه ها حتما در جای خشک و خنک نگهداری شوند. اگر زمانی متوجه کپک زدن میوه ای شدید یا مشکلات دیگری در چیپس میوه شدید دور ریختن آن میوه الزامی است. اگر نگهداری چیپس میوه به درستی انجام شود، میوه خشک می تواند تا یکسال دوام بیاورد، البته باید توجه داشت که کنترل کردن میوه خشک در فواصل کوتاه الزامی است.

 

درست کردن چیپس میوه,طرز تهیه چیپس میوه

چاشنی برای طعم دارکردن میوه خشک(چیپس میوه)

برای طعم دار کردن میوه خشک می توان از انواع ادویه ها استفاده کرد و میوه خشک را بسیار لذیذ و دلچسب تر کرد. البته لازم به ذکر است که افزودن و یا نیافزودن چاشنی به میوه ها، امری کاملاغ اختاری و سلیقه ای است و به ذائقه افراد بستگی دارد.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن انواع فلفل با دستگاه خشک کن فلفل

برای راهنمایی هتر چندین راهکار پیشنهاد می کنیم:

  • قبل از خشک کردن، حلقه های میوه به نمک، فلفل و یا هر نوع ادویه آغشته شوند.
  • اگر افراد به چیپس میوه شیرین علاقمند باشند، حلقه های میوه در شربت آغشته شوند.(شربت: نسبت 1 لیوان شکر و سه چهارم لیوان آب)

موارد مصرف و کاربرد میوه خشک

  1. به صورت اسلایس، خلال، حبه یا دانه کامل خشک
  2. استفاده در آجیل و خشکبار و تنقلات
  3. مصارف غذایی مانند آلو
  4. صادرات میوه خشک
  5. برای تزیین دسر یا سالاد
  6. به عنوان اسنک

درست کردن چیپس میوه,طرز تهیه چیپس میوه

 

خرید و فروش دستگاه خشک کن میوه کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر یکی از گروه های صنعتی می باشد که در زمینه تولید انواع دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال است و سعی کرده است. آنها را با سایز ها و ابعاد مختلف روانه بازار کند. انواع دستگاه میوه خشک کن میوه که دارای ابعاد بزرگ تر، سینی ها و کابین های بیشتری هستند، مورد استفاده کارگاه های صنعتی و دستگاه هایی با ابعاد کوچکتر مورد استفاده کارگاه های نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

چرا دستگاه های تولید کوهیتر؟

افراد می توانند انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی و خانگی مورد نظر خود را با ابعاد مختلف از گروه تولیدی کوهیتر خریداری کنند. انواع دستگاه خشک کن میوه و … کوهیتر دارای ابعاد مختلف با تعداد کابین ها و سینی های متفاوت هستند. این گروه به تولید دستگاه هایی با یک کابین تا هشت کابین مشغول هستند.

انواع دستگاه های کوهیتر هوشمند می باشند و مجهز به دکمه های stop و start و همچنین لامپ هایی که محیط داخلی دستگاه را روشن می کنند. و  با روشن شدن خود خشک بودن میوه ها را اعلام می کنند، می باشند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن آلبالو با دستگاه خشک کن آلبالو

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d2000gt،درست کردن چیپس میوه،

انواع دستگاه میوه خشک کن میوه دارای وزن های مختلفی هستند و با داشتن تایرهای مختلف امکان جا به جایی راحت تر آنها را به افراد می دهند. سوخت مصرفی انواع دستگاه های خشک کن تولید شده توسط این گروه تولیدی از نوع گاز، برق و گازوئیل می باشند.

قابل ذکر است که میزان مصرف سوخت دستگاه های کوهیتر نسبت به دستگاه های خشک کن دیگر برند ها کمتر می باشد. جنس کابین ها و سینی های این دستگاه ها همگی از گالوانیزه می باشند، گالوانیزه می تواند به خوبی حرارت را در خود حفظ کند و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

قیمت دستگاه های گروه تولیدی کوهیتر

گروه های تولیدی زیادی در بازار به تولید دستگاه میوه خشک کن مشغول هستند. اما تنوع دستگاه ها و کیفیت عملکرد آنها می توانند بر قیمت دستگاه خشک کن میوه تاثیرگذار باشند. در این میان نوع سوخت نیز می تواند به خوبی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر بگذارد، زیرا میزان مصرف سوخت آنها با هم متفاوت می باشد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d4gt،درست کردن چیپس میوه،

تعداد کابین، هوشمند بودن دستگاه، تعداد فن ها، جنس بدنه دستگاه و … نیز می تواند قیمت این دستگاه ها را بالا و پایین بیاورد. گروه تولیدی کوهیتر با تنوعی که در محصولات خود دارد در زمینه فروش دستگاه خشک کن فعال است و توانسته است توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. این گروه تولیدی سعی کرده است، انواع دستگاه میوه خشک کن را با امکانات برتر و همچنین با مناسب ترین قیمت ها در اختیار خریداران قرار دهد.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.