تکنولوژی‌های نوین در هیترهای گلخانه‌ای

تکنولوژی های نوین در هیترهای گلخانه ای

در این مقاله از وبسایت کوهیتر  به بررسی تکنولوژهای نوین به کار رفته در صنعت هیترهای گلخانه ای میپردازیم.

یونیت هیترها: این دستگاه‌ها محفظه‌هایی دارند که دو جدار داخلی آن به‌وسیلۀ یک مشعل گرم می‌شود. دودهای حاصله از طریق لوله‌ای به خارج از گلخانه هدایت می‌شوند. برای سوخت این مشعل‌ها از سوخت‌های گازوئیلی یا بنزینی استفاده می‌کنند.

سیستم حرارت مرکزی: این سیستم برای نواحی که بسیار سرد هستند مناسب است ولی در جاهایی که سرمای شدید ندارد به دلیل هزینه‌های بالاتر، بهتر است همان دمنده‌ها استفاده شوند.

سیستم حرارت تابشی:این سیستم به علت بهبود عملکرد ریشه‌ها و رشد مناسب بوته‌ها عملکرد خوبی دارد.

گرمای خورشیدی یا سولار: این نوع سیستم توزیع یکنواخت آب گرم در تمام سطح گلخانه است که باعث می‌شود فضای گلخانه گرمای یکنواختی داشته باشد.

با پیشرفت تکنولوژی، همچنین محصولات جدید و بهبود یافته در بازار عرضه شده است. برای مثال، بعضی از هیتر‌های جدید با رنگ کوره‌ای در دمای بسیار بالا با نیکل و کروم مخلوط شده و بدنۀ دستگاه در داخل دیگ رنگ قرار می‌گیرد، که این امر سبب افزایش قابل توجه مقاومت آن می‌شود.

یونیت هیترها

یونیت هیترها دستگاه‌هایی هستند که به عنوان یک منبع حرارتی در گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها با تامین حرارت کافی، گلدهی و رشد محصولات گلخانه‌ای را تسریع می‌کنند.

با استفاده از یونیت هیترها، می‌توان حرارت مورد نیاز برای رشد گیاهان را در فصول سرد سال تامین کرد. این دستگاه‌ها با تولید حرارت مناسب، از یخ زدگی محصولات در فصل زمستان جلوگیری می‌کنند.

هیترهای گلخانه‌ای
هیترهای گلخانه‌ای

بخش‌های اصلی یونیت هیترها:

مشعل: برای تولید حرارت

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن بلوبری با دستگاه خشک کن

محفظه: جایی که دو جدار داخلی آن به وسیلۀ مشعل گرم می‌شود

لوله: برای هدایت دود حاصل از مشعل به خارج از گلخانه

فن: برای تبدیل هوای سرد به گرم و پخش آن در فضای گلخانه.

برخلاف بعضی از سایر روش‌های گرمایش، یونیت هیترها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و قابل نصب در سقف یا دیوار هستند. همچنین، با استفاده از فن، این دستگاه‌ها قادر به پخش گرمای یکپارچه در سطح کل گلخانه هستند.

یونیت هیترها چطور عمل می کند؟

یونیت هیترها دستگاه‌هایی هستند که برای گرمایش محیط استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها شامل یک کویل گرمایشی (آب گرم و یا بخار آب گرم و در برخی موارد برقی) هستند و با استفاده از فن دمنده یا مکنده، گرما را به محیط انتقال می‌دهند.

روش کار آن‌ها به این صورت است که شما دما را برای گرم کردن هوا تنظیم می‌کنید. سپس دستگاه را روشن کرده تا هوا به درون دستگاه برود. بعد از اینکه هوا به داخل یونیت هیتر وارد شد، در ابتدا وارد کویل‌های آب گرم شده که به صورت مبدل حرارتی عمل می‌کنند و هوای سرد را به هوای گرم تبدیل می‌کنند.

این دستگاه‌ها برای گرمایش کارگاه‌های متوسط و بزرگ، اماکن ورزشی، و سوله‌های صنعتی مناسب هستند.

هیترهای گلخانه‌ای
هیترهای گلخانه‌ای

سیستم حرارت مرکزی:

سیستم حرارت مرکزی یک سیستم است که گرمای کلی فضای داخلی یک ساختمان (یا بخشی از یک ساختمان) را از یک نقطه به چندین اتاق، فراهم می‌کند. در این سیستم، موتورخانه به‌عنوان قلب تولیدکنندهٔ حرارت شناخته می‌شود1. دیگ بخار ، مشعل ، پمپ و منبع انبساط اجزای اصلی سیستم گرمایش مرکزی هستند که با اتصال به سیستم شوفاژ یا فن‌کویل قادر به گرم کردن محل موردنظر می‌باشند.

ادامه مطلب
هر کیلو میوه چقدر میوه خشک می دهد

سیستم های حرارت مرکزی را می توان به ۶ دسته گوناگون طبقه بندی نمود:

1)حرارت مرکزی با آب گرم

2)حرارت مرکزی با آب داغ

3)حرارت مرکزی با بخار

4)حرارت مرکزی با هوای گرم

برای هر کدام از این سیستم ها، روش خاص خود را برای تولید و انتقال حرارت دارد.

سیستم های حرارت مرکزی داخل آب و بخار چطور عمل می کند؟

سیستم‌های حرارت مرکزی با سقف داخل آب و بخار، از طریق انتقال حرارت از آب گرم یا بخار به فضای داخلی کار می‌کنند.

در این سیستم‌ها، حرارت تولید شده توسط مشعل به آب درون دیگ منتقل می‌شود. سپس آب گرم شده یا بخار تولید شده به وسیله یک پمپ جریانی و سیستم لوله‌کشی در وسایل پخش کننده گرما (مانند رادیاتور، فن کویل، یونیت هیتر و…) جریان یافته و در اثر عبور آب گرم یا بخار از این وسایل، گرمای آب به هوای اتاق با مکانیزم‌های مختلف (تابش، جابجایی طبیعی یا اجباری) منتقل می‌شود.

برای مثال، در سقف‌های داخل آب، لوله‌های پر از آب گرم در سقف نصب شده‌اند. هوا در فضای داخلی با تماس با سقف گرم می‌شود. در سقف‌های داخل بخار، بخار داغ از طریق لوله‌های نصب شده در سقف جریان پیدا کرده و با تماس با سطح سقف، حرارت را به فضای داخل منتقل می‌کند.

در هر دو سیستم، کنترل دما معمولاً با استفاده از ترموستات انجام می‌شود که تنظیمات حرارت را بر اساس دمای مورد نظر کنترل می‌کند.

سیستم حرارت تابشی

سیستم گرمایش تابشی یک تکنولوژی برای گرم کردن فضاهای داخلی و بیرونی است. این سیستم گرمایش را به‌وسیله انرژی تابشی انجام می‌دهد که هر روز مشاهده می‌شود، معمولی‌ترین مثال آن گرمایش ناشی از آفتاب است.در این سیستم، حرارت به وسیلۀ تابش نور خورشید به داخل گلخانه منتقل می‌شود.

ادامه مطلب
صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل

سیستم‌های گرمایش تابشی را می‌توان به انواع زیر تقسیم کرد:

سیستم‌های تابشی سقفی: مثل بخاری‌های پاسیو، پلاک‌های سرامیکی گازسوز، دستگاه‌های گرمایش تابشی لوله‌ای گازسوز

سیستم گرمایش دیواری

سیستم گرمایش کف — الکتریکی یا هیدرولیک

 

با استفاده از این سیستم، حرارت به طور مستقیم از سطح گرم به افراد و اشیاء موجود در فضا از طریق اشعه مادون قرمز منتقل می‌شود.

سیستم های حرارت تابشی چطور عمل می کند؟

سیستم‌های گرمایشی تابشی تجهیزاتی با درجه حرارت بالا هستند که گرما و انرژی را به بدن و اجسام با دمای پایین‌تر از طریق تابش الکترومغناطیسی منتقل می‌کنند. این تجهیزات گرمایشی با تبدیل برق یا گاز به گرمای تابشی کار می‌کنند.

بخاری‌های تابشی برقی ساختمان‌هایی را که با استفاده از سیستم بخاری گرمایش تابشی گرم می‌شوند، به شما کمک می‌کند تا 30-50 درصد در هزینه‌های مصرفی برای گرمایش ساختمان صرفه‌جویی کنید. زیرا سیستم‌های گرمایش تابشی با ارائه گرمای متمرکز در محل‌هایی که نیاز به گرمایش دارند، کمک می‌کنند تا کل هوای داخل ساختمان را که نیازی به گرم کردن آن ندارید، گرم نکنید.

بخاری‌های تابشی برقی کارآیی بالایی برای گرم کردن مناطقی که درب‌ها اغلب باز و بسته می‌شود، مانند بارانداز‌ها دارند. در این نوع فضاها، هوای گرم در فضا به سرعت به سمت خارج فرار می‌کند، اما بخاری تابشی، می‌تواند گرمای مطلوب را فراهم کند.

امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.