طرز خشک کردن هلو با دستگاه میوه خشک کن

هلو میوه‌ای با پوسته‌ای کرک‌دار، گوشت سفید یا زرد و طعم شیرین است. گفته می‌شود منشا این میوه به چین و به بیش از ۸۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد. هلو به خانواده آلو، زردآلو، گیلاس و بادام متعلق است که به عنوان «میوه‌های سنگی» شناخته می‌شوند؛ چون گوشت آنها با یک پوسته احاطه شده است و یک دانه خوراکی در آن‌ها قرار دارد. علاوه بر این، هلو حاوی مواد مغذی بی‌نظیری برای سلامت شماست. در این مقاله خواص هلو و طرز خشک کردن هلو با دستگاه خشک کن هلو را به شما آموزش خواهیم داد.

دستگاه خشک کن هلو,طرز خشک کردن هلو

خواص و فواید هلو

  • هضم غذا
  • سلامت قلب
  • زیبایی و مراقبت از پوست
  • در پیشگیری از سرطان
  • کاهش آلرژی
  • افزایش ایمنی بدن
  • تعادل قند خون
  • لاغری و کاهش وزن
  • خانم‌های باردار

طریقه مصرف هلو

جهت آبگیری هلوهای کمی سفت و تیره رنگ بهتر هستند.

از انتخاب هلوهای سبز اگرچه بعد از چند روز نرم می شوند می بایست صرف نظر نمود.

هلوهای سبز به اندازه ی هلوهای زرده تیره یا نارنجی یا بنفش شیرین نیستند.

البته هلوهای رسیده سردرختی با رنگ تیره بهتر هستند.

لكه هاي قهوه اي موجود در هلو نشان دهنده خراب شدن و از دست دادن ويتامين هاي موجود در آن است؛ به همين دليل بايد هلوي سالم و خوشرنگ مصرف كرد.

فواید مصرف هلو خشک شده

این خوراکی خوشمزه بر حفظ سلامتی دندان ها، قلب، استخوان ها و ماهیچه ها و از همه مهم تر بر شادابی پوست تاثیر گذار است.

برترین ویژگی هلو خشک، وجود میزان زیادی ویتامین C است. فیبر موجود در این خوراکی مانع از ابتلا به یبوست می شود. همچنین خوردن آن می تواند مانعی برای گرفتگی عضلات و ماهیچه های بدن باشد.

ادامه مطلب
قیمت گذاری میوه خشک

 

دستگاه خشک کن هلو,طرز خشک کردن هلو

روش های خشک کردن هلو

طرز خشک کردن هلو به روش های مختلفی انجام میشود که عبارتند از:

۱. خشک کردن هلو در آفتاب

۲.خشک کردن هلو در فر

۳. خشک کردن هلو در دستگاه خشک کن

۱. خشک کردن هلو در آفتاب

برای تهیه برگ هلو به کمک نور خورشید، مراحل زیر را دنبال کنید: هلو‌ها را تمیز شسته و روی یک پارچه نخی پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

آن‌ها را از وسط نصف کرده و هسته را خارج کنید.

کف یک سینی بزرگ را با پارچه نخی تمیزی پوشانده و سپس هلو‌های نصف شده را با فاصله کف آن بچینید.

روی سینی یک پارچه توری تمیز بکشید و آن را زیر نور خورشید قرار دهید.

هنگام شب که رطوبت هوا افزایش می‌یابد، سینی را داخل خانه ببرید تا دوباره رطوبت جذب نکنند؛ موقع روز دوباره آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید.

حدود ۴ روز طول می‌کشد تا برگ‌ها آماده شود؛ در این فاصله پر هلو‌ها را زیر و رو کرده تا به طور یکنواخت حرارت ببینند و خشک شوند.

مراقب باشید برگ خو‌شمزه هلوی شما مانند چیپس خیلی خشک و شکننده نشود؛ همین که رطوبت هلو‌ها به ۲۰ درصد برسد، باید از مقابل نور خورشید برداشته شوند.

۲. خشک کردن هلو در فر

کف سینی فر را با کاغذ پارچمنت یا کاغذ روغنی بپوشانید و هلو‌های نصف شده را با فاصله روی آن بچینید. درجه حرارت فر را روی کمترین درجه ممکن (۵۰ درجه سانتی‌گراد) تنظیم کرده و سینی را در آن قرار دهید.
حدود ۴ الی ۸ ساعت طول می‌کشد تا برگ‌های هلو آماده شود. در این فاصله مرتب هلو‌ها را چک کرده و زیر و رو کنید؛ مراقب باشید خیلی خشک نشوند.

ادامه مطلب
میوه خشک کن گازی یا برقی

 

دستگاه خشک کن هلو,طرز خشک کردن هلو

۳. طرز خشک کردن هلو در دستگاه خشک کن

هلو‌های نصف شده را با فاصله روی سینی خشک‌کن چیده و در دستگاه قرار دهید. دستگاه خشک‌کن را روی حالت میوه یا ۵۷ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت صبر کرده تا برگ‌های هلو آماده شود. هر ۸-۷ ساعت یک بار هلو‌ها را چک کرده تا خیلی خشک نشوند.

پس از آماده شدن برگ‌های هلو، اجازه دهید در دمای محیط کاملا خنک شود؛ سپس آن را در ظرف شیشه‌ای دردار، در محلی خشک و خنک نگهداری کنید.

 

دستگاه خشک کن هلو,طرز خشک کردن هلو
دستگاه خشک کن هلو

 

چند نکته در طرز تهیه برگ‌ مقوی هلو

برای جلوگیری از سیاه شدن برگ‌های هلو، قبل از خشک کردن هلو‌های نصف‌شده، آب یک عدد لیموترش تازه را با یک لیوان آب مخلوط کرده و روی آن‌ها بمالید. (در صورت عدم دسترسی به لیموترش تازه، از آبلیمو استفاده کنید.)

برای خشک کردن هلو در زیر نور خورشید، یک روز گرم و آفتابی را انتخاب کرده که دمای هوا حداقل ۳۰ درجه سانتی‌گراد و رطوبت هوا زیر ۶۰ درصد باشد.

مدت زمان خشک کردن هلو در زیر نور خورشید بسته به نوع هلو بین ۲ تا ۴ روز طول می‌کشد.

برای تهیه برگ هلو از هلو‌های سفت و رسیده و سالم استفاده کنید؛ در صورت استفاده از هلو‌های کال و نارس، خیلی رسیده، لک‌شده و آسیب‌دیده، برگ‌های هلو طعم مطلوبی نخواهند داشت.

 

قیمت دستگاه خشک کن هلو

در حال حاضر قیمت دستگاه خشک کن هلو با توجه به فاکتور هایی همچون امکانات، روش خشک کردن آن و… تعیین می شود. به طور میانگین دستگاه میوه خشک کن هلو در بازه های قیمتی مختلف از 5 میلیون تومان به بالا جهت فروش به بازار عرضه می شوند.

ادامه مطلب
 کارآفرینی با دستگاه خشک کن میوه
دستگاه خشک کن هلو
دستگاه خشک کن هلو

خرید دستگاه میوه خشک کن هلو

با توضیحات ارائه شده اگر به دنبال تهیه یک دستگاه خشک کن هلو مناسب و با کیفیت هستید پیشنهاد ما محصولات گروه صنعتی کوهیتر خواهد بود. گروه صنعتی کوهیتر یکی از مجموعه های فعال در زمینه طراحی و تولید محصولاتی نظیر دستگاه خشک کن هلو است.

این شرکت با فعالیت درخشان در زمینه طراحی و تولید محصول با کیفیت توانسته رضایت شمار زیادی از مخاطبان خود را بدست آورد.

بنابراین تهیه دستگاه خشک کن هلو از گروه صنعتی کوهیتر محصولی با کیفیتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با استفاده از گزینه های موجود در وب سایت کوهیتر شماره تماس خود را ثبت کرده تا کارشناسان فروش کوهیتر در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

 


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.