بهترین میوه برای خشک کردن

امروزه ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید و صادرات میوه خشک است؛ از این رو این صنعت نوپا و تازه به عنوان یک حوزه پردرآمد با استقبال شدیدی مواجه شده است. انواع مختلف میوه‌های خشکی که به سایر کشورها صادر می‌شوند عبارتند از پرتقال، کیوی، آلو، توت‌فرنگی، هلو و… .

انتخاب بهترین میوه برای خشک کردن یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که ممکن است ذهن شما را به عنوان تولید کننده یا مصرف‌کننده به خود مشغول سازد زیرا بسته به نوع میوه انتخاب شده، نسخه خشک‌شده آن می‌تواند مغدی یا ناسالم باشد. اما فراموش نکنید که میوه خشک‌شده هنوز هم میوه است و بخشی از کالری، ویتامین‌ها و به طور کلی مواد مغذی خارج شده از درخت را به همراه خود دارد. عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، نوع حمل و نقل، محیط کار و… در انتخاب بهترین میوه برای خشک کردن دخیل هستند که در ادامه به صورت مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر قصد دارید ورود به  صنعت میوه خشک را دارید و یا از علاقمندان میوه خشک هستید به خواندن این مقاله ادامه دهید زیرا در ادامه اطلاعات مفیدی در خصوص انتخاب بهترین میوه برای خشک کردن، روش‌ها و دستگاه‌های خشک کردن میوه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

 

میوه خشک چیست؟

میوه خشک همانطور که از نام آن نیز برمی‌آید میوه‌ای است که تقریبا تمام آب آن از طریق روش‌ها و دستگاه‌های مختلف خشک‌کردن گرفته می‌شود. به عبارتی دیگر فرآیند خشک کردن میوه موجب انقباض و کوچک شدن آن می‌شود. از رایج‌ترین انواع میوه‌های خشک شده می‌توان به زردآلو، انجیر، موز، سیب، آناناس، کشمش، خرما، زغال اخته و… اشاره نمود.

میوه‌های خشک با توجه به ماندگاری بالایی که دارند می‌توانند به عنوان یک میان وعده مغذی و مفید در طول سفر که دسترسی به یخچال دشوار است مورد استفاده قرار بگیرند.

فواید میوه خشک

گنجاندن مقدار مناسبی از میوه‌های خشک یا تازه می‌تواند موجب کنترل کلسترول و تنظیم فشار خون شود. از تاثیرات مثبت دیگر میوه خشک بر سلامت بدن می‌توان به تامین آنتی‌اکسیدان‌ها، کلسیم و پتاسیم اشاره کرد.

میوه‌های خشک همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری مانند پلی‌فنول‌ها، منیزیم، ویتامین A، ویتامین K و… هستند.

نکته‌ ای که باید به هنگام مصرف میوه‌های خشک شده به آن توجه داشته باشید میزان قند موجود در آن است. خوردن بیش از حد میوه‌های خشک شده می‌ تواند باعث تبدیل شدن آن به یک میان وعده ناسالم شود.

ادامه مطلب
تاثیر میوه خشک کن در سلامتی مغز

 

 

بهترین میوه برای خشک کردن

جایی که در آن زندگی می‌کنید، سبک زندگی، نگهداری، میزان دسترسی به میوه، حمل و نقل و روش خرید در انتخاب بهترین میوه برای خشک کردن تاثیرگذار است. برای مثال در فصل زمستان میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی، کیوی، لیمو شیرین و سیب بهترین میوه برای خشک کردن خواهند بود. در فصل تابستان نیز بهتر است به سراغ میوه‌هایی مانند زردآلو، هلو، شلیل، آلبالو، گیلاس و… بروید.

میوه‌هایی که با استفاده از روش‌ها و دستگاه‌های مناسب خشک می‌شوند می‌توانند در طیف دمایی وسیع و مدت‌های طولانی‌تر نگهداری شوند. همچنین این میوه‌ها به دلیل ارزان قیمت بودن، حمل و نقل و نگهداری آسان از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

در ادامه به برخی از رایج‌ترین انواع بهترین میوه برای خشک کردن، طعم و فواید هر کدام از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • زردآلو: زرد آلوی خشک شده از محبوبیت بیشتری نسبت به زرد آلوی تازه برخوردار است. دلیل این موضوع ممکن است کمیاب بودن این میوه در فصل‌های مختلف سال باشد. اما زردآلوهای خشک شده به وفور در تمامی فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌ شوند. زرد آلوی خشک شده با بافت ترش و تردی که دارد می‌ تواند بهترین میوه برای خشک کردن به شمار رود.
  • انجیر: انجیر خشک با توجه به مقدار بالای آهن، پتاسیم، فیبر، کلسیم و میزان پایین چربی بهترین میوه برای خشک کردن است. انجیر خشک بسیار شیرین بوده و بافت چسبناکی دارد.
  • آلبالو: آلبالوهای خشک بسیار خوشمزه و منحصر به فرد هستند و از محبوبیت بسیار زیادی برخور دارند. آلبالو منبع عالی ویتامین A و یک مکمل خوب برای رژیم غذایی است.
  • و…

نکاتی برای انتخاب بهترین میوه برای خشک کردن

  • انتخاب میوه‌های رسیده دارای مواد مغذی و قند بالا
  • انتخاب میوه‌هایی که دارای قابلیت خرد شدن هستند. (میوه‌های خیلی رسیده و لک دار مناسب نخواهند بود.)
  • انتخاب میوه آبدار
  • انتخاب میوه‌های سفت

سالم‌ترین میوه برای خشک کردن

شاید پاسخ به این سوال که سالم‌ ترین میوه برای خشک کردن کدام است کار دشواری به نظر برسد زیرا همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم پاسخ به این سوال تا حدود زیادی به شرایط زیست محیطی، نگهداری، حمل و نقل و… بستگی دارد.

اما در هر صورت و تحت هر شرایطی می‌توان از خرما به عنوان بهترین میوه برای خشک کردن یاد کرد. خرما دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، آهن، پتاسیم و فیبر است. همچنین این میوه موجب افزایش قند خون نمی‌ شود.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن نارنگی با دستگاه میوه خشک کن

 

 

انواع دستگاه‌های خشک کن میوه

دستگاه‌های خشک کن با استفاده از روش‌های مختلف رطوبت موجود در مواد غذایی را حذف نموده و میزان ماندگاری آن را افزایش می‌دهند. در ادامه به معرفی دستگاه‌ های خشک کن صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی خواهیم پرداخت.

  1. دستگاه خشک کن میوه صنعتی: دستگاه‌های میوه خشک کن صنعتی در سه مدل تونلی، دوار و کابینی در بازار موجود هستند. به کمک این دستگاه‌ها میوه‌ها به صورت سریع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خشک می‌شوند. به منظور انتخاب نوع مناسب و دستیابی به نتیجه مطلوب باید نوع محصول و ظرفیت ورودی دستگاه مورد بررسی قرار گیرد.
  2. دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی: این دسته از دستگاه‌های خشک کن میوه در مصارف نیمه صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده از این دستگاه میوه‌های برش داده شده درون محفظه مخصوص قرار می‌گیرند و دستگاه با تولید حرارت مناسب میوه‌ها را خشک می‌کند.
  3. دستگاه خشک کن میوه خانگی: این دستگاه‌ها در مقیاس کوچکتر و مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسته به نوع میوه، زمان خشک شدن و حرارت در این دستگاه‌ها قابل تنظیم خواهد بود. همچنین سینی‌های موجود در این دستگاه‌ها قابل جدا شدن هستند؛ این موضوع موجب تسهیل روند نظافت می‌شود.

نوع سوخت مصرفی در انواع دستگاه‌های خشک کن میوه می‌تواند برق، گاز یا گازوئیل باشد. کیفیت میوه خشک شده با تمامی دستگاه‌ها یکسان است. فقط مدت زمانی که صرف خشک کردن میوه در انواع برقی می‌شود کمی بیشتر خواهد بود.

با مراجعه به وب‌سایت کوهیتر و مشاهده قیمت، مشخصات (ابعاد، وزن، تعداد کابین‌ها و…) می‌توانید متناسب‌ترین دستگاه با نوع نیازتان را خریداری نمایید.

خرید و فروش دستگاه خشک کن میوه کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر یکی از گروه های صنعتی می باشد که در زمینه تولید انواع دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال است و سعی کرده است. آنها را با سایز ها و ابعاد مختلف روانه بازار کند. انواع دستگاه میوه خشک کن میوه که دارای ابعاد بزرگ تر، سینی ها و کابین های بیشتری هستند، مورد استفاده کارگاه های صنعتی و دستگاه هایی با ابعاد کوچکتر مورد استفاده کارگاه های نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

چرا دستگاه های تولید کوهیتر؟

افراد می توانند انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی و خانگی مورد نظر خود را با ابعاد مختلف از گروه تولیدی کوهیتر خریداری کنند. انواع دستگاه خشک کن میوه و … کوهیتر دارای ابعاد مختلف با تعداد کابین ها و سینی های متفاوت هستند. این گروه به تولید دستگاه هایی با یک کابین تا هشت کابین مشغول هستند.

ادامه مطلب
تجهیزات لازم برای احداث گلخانه

انواع دستگاه های کوهیتر هوشمند می باشند و مجهز به دکمه های stop و start و همچنین لامپ هایی که محیط داخلی دستگاه را روشن می کنند. و  با روشن شدن خود خشک بودن میوه ها را اعلام می کنند، می باشند.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d2000gt،درست کردن چیپس میوه،

انواع دستگاه میوه خشک کن میوه دارای وزن های مختلفی هستند و با داشتن تایرهای مختلف امکان جا به جایی راحت تر آنها را به افراد می دهند. سوخت مصرفی انواع دستگاه های خشک کن تولید شده توسط این گروه تولیدی از نوع گاز، برق و گازوئیل می باشند.

قابل ذکر است که میزان مصرف سوخت دستگاه های کوهیتر نسبت به دستگاه های خشک کن دیگر برند ها کمتر می باشد. جنس کابین ها و سینی های این دستگاه ها همگی از گالوانیزه می باشند، گالوانیزه می تواند به خوبی حرارت را در خود حفظ کند و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

قیمت دستگاه های گروه تولیدی کوهیتر

گروه های تولیدی زیادی در بازار به تولید دستگاه میوه خشک کن مشغول هستند. اما تنوع دستگاه ها و کیفیت عملکرد آنها می توانند بر قیمت دستگاه خشک کن میوه تاثیرگذار باشند. در این میان نوع سوخت نیز می تواند به خوبی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر بگذارد، زیرا میزان مصرف سوخت آنها با هم متفاوت می باشد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d4gt،درست کردن چیپس میوه،

تعداد کابین، هوشمند بودن دستگاه، تعداد فن ها، جنس بدنه دستگاه و … نیز می تواند قیمت این دستگاه ها را بالا و پایین بیاورد. گروه تولیدی کوهیتر با تنوعی که در محصولات خود دارد در زمینه فروش دستگاه خشک کن فعال است و توانسته است توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. این گروه تولیدی سعی کرده است، انواع دستگاه میوه خشک کن را با امکانات برتر و همچنین با مناسب ترین قیمت ها در اختیار خریداران قرار دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.