هر کیلو میوه چقدر میوه خشک می دهد

معمولا افرادی که قصد دارند از طریق خشک کردن میوه و سبزیجات یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنند، سوالات متعددی در ذهن برایشان ایجاد می شود که باید به آنها پاسخ دهند. به عنوان مثال چه میوه هایی مناسب خشک کردن هستند؟ یا اینکه هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد؟ اینها نمونه ای از سوالاتی هستند که باید قبل از شروع کسب و کار و به جهت برآورد هزینه های اولیه برای آنها پاسخی پیدا شود.

متاسفانه همه میوه ها مناسب خشک کردن نیستند، به عنوان مثال لیمو شیرین به دلیل اینکه بعد از برش خوردن تلخ می شود اصلا مناسب خشک کردن نیست. در عوض برای خشک کردن این میوه ها را انتخاب کنید. هلو، آلو، زردآلو، انگور، موز، آناناس، سیب، پرتقال، کیوی، خرما، انجیر، انبه، گلابی و غیره. توسط این دستگاه ها می توان هر نوع ماده غذایی از جمله میوه، سبزی و بسیاری از موارد دیگر را خشک و مصرف کرد، جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله چه میوه هایی را می توان خشک کرد را مطالعه نمائید.

میوه خشک چیست؟

روشی که امروزه و از زمان قدیم برای نگهداری میوه خشک استفاده می‌ شود و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است، خشک کردن است. این کار با دستگاه‌ های خشک کن یا قرار دادن میوه‌ ها در جلوی نور خورشید امکان‌ پذیر است. در طول فرایند خشک کردن میوه‌ ها، به دلیل گرمای زیادی که میوه‌ ها متحمل می‌ شوند آب آن‌ ها خشک می‌ شود و فقط یک بافت گوشتی از آن به جای می‌ ماند که ارزش غذایی بالایی دارد.

یکی از بهترین و مطمئن‌ ترین روش‌ ها برای خرید میوه خشک در روز های شیوع کرونا، سفارش از فروشگاه‌ های اینترنتی و بازارهای آنلاین مواد غذایی است.

برای تولید یک کیلو میوه خشک چند کیلو میوه مورد نیاز است

وزن همه میوه ها یکسان نیست، به همین جهت نمی‌ توان میزان دقیقی برای این سوال در نظر گرفت. معمولا میوه های سنگین مثل آناناس خروجی بیشتری می دهند تا سیب که سبکتر است. ولی اگر بخواهیم حدودی بگوییم، برای یک کیلو میوه خشک حدود هشت الی ده کیلو میوه نیاز است. به عبارت دیگر هر کیلو میوه در حدود صد گرم میوه خشک به ما می دهد.

ادامه مطلب
 کارآفرینی با دستگاه خشک کن میوه

 میزان میوه خشک تولیدی از هر نوع میوه با توجه به اندازه و وزن آن، متفاوت است؛ مثلا میوه خشک تولید شده از سیب که میوه­‌ای سبک است، حدود 12 تا 15 درصد و در آناناس که به نسبت سیب، سنگین‌تر است حدود 18 تا 22 درصد است؛ در کل بازدهی میوه‌های سنگین‌تر در تولید میوه خشک بیشتر از میوه‌های سبک است؛ ولی اگر بخواهیم به طور متوسط بیان کنیم، تقریبا از هر 8 تا 10 کیلو میوه تازه، یک کیلو میوه خشک فرآوری می‌شود؛ به عبارتی دیگر برای پاسخ به این سوال که هر یک کیلو میوه تازه چقدر میوه خشک میدهد؟ با یک محاسبه کوچک می‌توانیم متوجه شویم که این مقدار صد گرم میوه خشک به ما می‌دهد.

از هر چند کیلو میوه زردآلو چقدر میوه خشک میدهد؟

میزان برگه زرد آلو تولیدی بسته به نوع زردآلو متفاوت است. به این شکل که از هر 5/5 کیلو زردآلو نصیری یک کیلو، هر 7 کیلو زردآلو شاهرودی یک کیلو و هر 6 کیلو زردآلو عسگرآباد هم یک کیلو زردآلو خشک شده تولید می‌ شود؛ در نهایت به طور میانگین هر یک کیلو برگه زردآلو به 6/5 کیلو زردآلو تازه نیاز دارد.

 

 

هر کیلو میوه تازه هلو چقدر میوه خشک میدهد؟

هلو هم مانند زرد آلو انواع مختلفی دارد، با این حال هلو زعفرانی به منظور تولید برگه هلو مناسب‌ تر و به صرفه‌ تر است.

برای تولید هر یک کیلو هلو خشک پوست کنده زعفرانی، به 12 کیلو هلو تازه سایز متوسط نیاز است.

 

 

هر یک کیلو میوه تازه شلیل چقدر میوه خشک میدهد؟

برگه شلیل مانند میوه تازه شلیل از مزه بسیار خوب و طعم مطلوبی برخوردار است. بهترین نوع شلیل تازه، شلیل شمس و قرمز است؛ از این رو برای خشک کردن هم بهتر است یکی از این دو نوع را انتخاب کنید.

هر یک کیلو برگه شلیل خشک شده به 9 کیلو شلیل قرمز یا 8 کیلو شلیل شمس تازه نیاز دارد.

هر یک کیلو میوه آلبالو چقدر میوه خشک میدهد؟

کمتر کسی هست که با خوردن آلبالو خشک شده بلافاصله به آن علاقه مند نشود؛ حتی اگر اهل میوه خشک نباشید، قطعا بعد از خوردن آلبالو خشک از ترکیب ترشی و شوری و طعم ملس آن لذت خواهید برد.

ادامه مطلب
بهترین دستگاه خشک کن صنعتی برای کارخانجات تولید خشکبار

 

از هر کیلو میوه انگور چقدر میوه خشک میدهد؟

مویز و کشمش، میوه‌ های خشک حاصل از انگور، از معروف‌ ترین انواع چیپس میوه هستند؛ به انگور خشک شده حاصل از انگور های کوچک مانند انگور عسگری، کشمش گفته می‌ شود و به انگور خشک شده حاصل از انگور های بزرگ و درشت مانند انگور شاهانی، مویز گفته می‌ شود. حتی اگر تا کنون عبارت میوه خشک و چیپس میوه به گوش‌تان نخورده باشد، حتما مویز و کشمش خورده‌ اید یا حداقل اسمش را شنیده‌ اید.

انگور نیز مانند میوه‌ هایی که قبل ­‌تر ذکر شدند، انواع مختلفی دارد و عیار تولید مویز و کشمش برای هر نوع با دیگری متفاوت است. با این حال به طور تقریبی از هر 6 کیلو انگور تازه یک کیلو کشمش و مویز تولید می‌ شود.

 

 

از هر یک کیلو میوه سیب چقدر میوه خشک میدهد؟

سیب خشک شده هم از جمله چیپس‌ های میوه پرطرفدار در بازار است؛ سیب به خاطر سبک بودن، هر سیب تنها 12 تا 15 درصد خروجی میوه خشک دارد؛ به بیانی دیگر برای تولید یک کیلو سیب خشک ورق شده حدودا 13 کیلو سیب تازه لازم است!

هر کیلو آلو شابلون تازه چقدر میوه خشک میدهد؟

میوه خشک شده بعدی، برگ آلو است که همانند موارد قبلی از محبوبیت خوبی در بازار برخوردار است و برای طرفداران میوه خشک، کاملا شناخته شده است. برای تولید هر کیلو برگ آلو حدودا به 9 کیلو آلو شابلون تازه نیاز است.

 

خرید و فروش دستگاه خشک کن میوه کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر یکی از گروه های صنعتی می باشد که در زمینه تولید انواع دستگاه خشک کن نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال است و سعی کرده است. آنها را با سایز ها و ابعاد مختلف روانه بازار کند. انواع دستگاه میوه خشک کن که دارای ابعاد بزرگ تر، سینی ها و کابین های بیشتری هستند، مورد استفاده کارگاه های صنعتی و دستگاه هایی با ابعاد کوچکتر (دستگاه های خشک کن خانگی) مورد استفاده کارگاه های نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

چرا دستگاه های تولید کوهیتر؟

افراد می توانند انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی و خانگی مورد نظر خود را با ابعاد مختلف از گروه تولیدی کوهیتر خریداری کنند. انواع دستگاه خشک کن میوه کوهیتر دارای ابعاد مختلف با تعداد کابین ها و سینی های متفاوت هستند. این گروه به تولید دستگاه هایی با یک کابین تا هشت کابین مشغول هستند.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن سبزیجات و طرز خشک کردن سبزیجات

انواع دستگاه های کوهیتر هوشمند می باشند و مجهز به دکمه های stop و start و همچنین لامپ هایی که محیط داخلی دستگاه را روشن می کنند. و  با روشن شدن خود خشک بودن میوه ها را اعلام می کنند، می باشند.

دستگاه خشک کن d800gt،کسب درامد با دستگاه خشک کن

انواع دستگاه میوه خشک کن دارای وزن های مختلفی هستند و با داشتن تایرهای مختلف امکان جا به جایی راحت تر آنها را به افراد می دهند. سوخت مصرفی انواع دستگاه های خشک کن تولید شده توسط این گروه تولیدی از نوع گاز، برق و گازوئیل می باشند.

قابل ذکر است که میزان مصرف سوخت دستگاه های کوهیتر نسبت به دستگاه های خشک کن دیگر برند ها کمتر می باشد. جنس کابین ها و سینی های این دستگاه ها همگی از گالوانیزه می باشند، گالوانیزه می تواند به خوبی حرارت را در خود حفظ کند و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

قیمت دستگاه های گروه تولیدی کوهیتر

گروه های تولیدی زیادی در بازار به تولید دستگاه میوه خشک کن مشغول هستند. اما تنوع دستگاه ها و کیفیت عملکرد آنها می توانند بر قیمت دستگاه خشک کن تاثیرگذار باشند. در این میان نوع سوخت نیز می تواند به خوبی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر بگذارد، زیرا میزان مصرف سوخت آنها با هم متفاوت می باشد.

دستگاه خشک کن خانگی d60e،کسب درامد با دستگاه خشک کن

تعداد کابین، هوشمند بودن دستگاه، تعداد فن ها، جنس بدنه دستگاه و … نیز می تواند قیمت این دستگاه ها را بالا و پایین بیاورد. گروه تولیدی کوهیتر با تنوعی که در محصولات خود دارد در زمینه فروش دستگاه خشک کن فعال است و توانسته است توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. این گروه تولیدی سعی کرده است، انواع دستگاه میوه خشک کن را با امکانات برتر و همچنین با مناسب ترین قیمت ها در اختیار خریداران قرار دهد.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.