طرز تهیه و خشک کردن زعفران با دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن زعفران

در این محتوا تصمیم داریم طرز خشک کردن زعفران را با دستگاه خشک کن زعفران به شما آموزش دهیم. پس جهت اطلاع بیشتر در این باره همراه ما باشید. زعفران یکی از بهترین ادویه ها در بین مردم جهان است می تواند رنگ و عطر خوبی به غذاها می دهد. طعم این ادویه محبوب و دوست داشتنی کمی تلخ و عطر آن شیرین است. این ادویه خوش عطر جزء گرانترین ادویه ها است که علاوه بر طعم و عطر خوبی که به غذاها می دهد دارای فواید و خواص بسیاز زیادی برای بدن انسان می باشد. طریقه مصرف زعفران برای دمنوش به این شکل است که مقدار زعفرانی که توسط دستگاه خشک کن خانگی خشک شده را آسیاب می کنیم و در لیوان ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم و روی لیوان را پوشانده تا به مدت بیست تا سی دقیقه دم بکشد.

دستگاه خشک کن زعفران

شما می توانید ظرف حاوی دمنوش زعفران را نیز روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. برخی نیز زعفران را با یخ آب می کنند که با این روش زودتر رنگ آن پس می دهد اما ممکن است عطر آن زود از دست برود. استفاده از پودر زعفران باعث می شود تا از خواص آن بهتر بهره مند شویم. دستگاه خشک کن زعفران بیشتر برای کسانی است که در مناطق مرطوب زندگی می کنند تا اگر مقدار زعفران زیادی در فروشگاهای بزرگ خود دارند و به دلیل رطوبت هوا نرم شده اند به راحتی با این دستگاه ها خشک کنند و دچار ضرر و زیان در این ماده گران قیمت نشوند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن

فواید زعفران

زعفران دارای فواید بسیار زیادی است به دلیل همین فواید بالا، به طلای سرخ معروف است. در مناطقی که کشت زعفران انجام می شود و زعفران به خوبی رویش دارد هر کشاورزی که به کشت این ادویه خوش عطر مشغول است بهتر است با خرید دستگاه خشک کن زعفران کسب و کار خود را بهتر رونق دهد. از مهمترین و متداول ترین فواید زعفران خشک شده بهبود گردش خون، تقویت استحکام استخوان ها، درمان مشکلات گوارشی، بهبود حافظه، بهبود افسردگی، پیشگیری از آلزایمر، مبارزه با التهاب، درمان زایمان سخت، درمان زخم معده، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از دیابت، روشن کردن پوست، بهبود ام اس، درمان سردرد، درمان سرماخوردگی و سرفه، کاهش عفونت ادرار، پیشگیری از کم خونی و . . . است.

دستگاه خشک کن زعفران

کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی از دیگر فواید زعفزان خشک می باشد. مطالعات نشان داده است که بهترین روش مصرف زعفران استفاده از پودر آن است به این صورت که ابتدا رشته های زعفران را به وسیله دستگاه خشک کن زعفران خشک کرده و به مقدار نیاز با استفاده از هاون دستی آسیاب کنید. چرا که استفاده از آسیاب باعث هدر رفتن مقداری از این طلای سرخ( زعفران) می شود.

 

شرکت کوهیتر تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن  چای ، انگور ، مویز ، فلفل و انواع میوه

 

چرا باید زعفران را خشک کرد؟

یکی از مهمترین و بهترین مراحل فرآوری این ادویه خوش عطر مرحله خشک کردن رشته های آن است. اگر زعفران رطوبت داشته باشد و درست خشک نشده باشد کلاله ها با خم شدن نمی شکند و منعطف می شود. زعفرانی که رطوبت دارد اصلا پودر نمی شود و مدت زمان نگهداری آن خیلی کم است. با خشک کردن زعفران به وسیله دستگاه خشک کن زعفران تا سه سال قابل نگهداری است چرا که این دستگاه ها طوری عمل خشک کردن را انجام می دهند که زعفران تغییر رنگ ندهد و کیفیت خود را به خوبی حفظ کند.

ادامه مطلب
خواص میوه خشک و 7 معجزه آن برای بدن

روش های خشک کردن زعفران

به دو روش مکانیزه و سنتی می توان زعفران را خشک کرد که هر کدام از این روش های خشک کردن مزایا و ویژگی خاصی دارد و انتخاب هر کدام از این دو روش بستگی به امکانات و شرایطی شما دارد. روش مکانیزه با خشک کن زعفران انجام می شود که در این روش کنترل کردن همه ی فاکتورها مثل منبع انرژی، رطوبت و دما به طور اتوماتیک صورت می گیرد.

دستگاه خشک کن زعفران

در روش خشک کردن مکانیزه فقط کافی است رشته های زعفران را در سینی دستگاه خشک کن زعفران پهن کنید و زیر و روی آن را با پارچه ای تمیز و خشک بپوشانید و در ماشین خشک کن زعفران قرار دهید. در این روش زعفران ها با کیفیت خوب در کمتر از بیست دقیقه خشک و آماده می شود. دمای خشک کن زعفران باید در محدوده 75 درجه و رطوبت این ادویه خوش عطر را در حدود 4 تا 5 درصد تنظیم کنیم.

خشک کردن به روش سنتی نیاز به تجربه زیاد و دقت بالایی است چون اگر دچار کوچکترین اشتباه شوید کیفیت زعفران پایین می آید و با توجه به قیمت بالای زعفران دچار ضرر و زیان زیادی می شوید. خشک کردن زعفران در روش سنتی طولانی تر از خشک کردن با انواع دستگاه های خشک کن صنعتی است. پس نتیجه می گیریم که احتمال تغییر رنگ، کاهش کیفیت و خطا در روش سنتی بالا است و همچنین رطوبت و میزان سایر فاکتورهای دیگر قابل کنترل نمی باشد.

 

دستگاه خشک کن زعفران

 

آیا استفاده از دستگاه های خشک کن تاثیری در کیفیت آن دارد؟

خشک کردن رشته های زعفران با دستگاه خشک کن زعفران سبب می شود تا کیفیت زعفران حفظ شود و آسیب و صدمه ای به کلاله ها وارد نشود. نتایج حاصل از ارزیابی نشان داده است که زعفرانی که با دستگاه های خشک کن خشک می شود دارای رنگ قرمز روشن و عطری خوشایندتر است. هدف دستگاه های خشک کن زعفران شرکت کوهیتر، ترویج فرهنگ درست خشک کردن با بهترین کیفیت است.

ادامه مطلب
چگونه یک تجارت میوه خشک راه اندازی کنیم؟

دستگاه خشک کن خانگی

دستگاه خشک کن زعفران تولیدی کوهیتر

عمل خشک کردن پرسی این ادویه گران بها با فشار هوا توسط دستگاه های خشک کن زعفران گروه تولیدی کوهیتر انجام می شود. از مزایای دستگاه خشک کن زعفران گروه تولیدی کوهیتر می توان به سرعت بالا، تنظیم رطوبت کلاله های خشک تا حد مورد نظر، تعیین میزان رطوبت کلاله ها، متغیر بودن ظرفیت، قابلیت کار مداوم، کاربری آسان و استفاده راحت اشاره کرد.
شما با خرید دستگاه خشک کن زعفران از شرکت کوهیتر، سرمایه گذاری عاقلانه و بلند مدتی را برای آینده خود به ارمغان می آورید پس بهتر است

 

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.