دستگاه خشک کن تونلی یا کانتینیوس (Continionous)

 

دستگاه خشک کن تونلی یا کانتینیوس یکی از دستگاه‌های پرکاربرد آشپزخانه صنعتی به‌ویژه‌ رستوران‌ها به شمار می‌رود. این دستگاه‌ها با نام‌های مختلفی در بازار شناخته می‌شوند که در ادامه به معرفی دستگاه خشک کن تونلی و بهترین برندهای این دستگاه پرداخته و در نهایت  ما اطمینان داریم که با مظالعه این مقاله بهترین دستگاه خشک کن تونلی را انتخاب خواهید کرد.

انواع دستگاه خشک کن

  • دستگاه خشک کن کابینی
  • دستگاه خشک کن تونلی
  • دستگاه خشک کن دوار

دستگاه خشک کن تونلی یا کانتینیوس چیست؟

دستگاه خشک کن تونلی یا کانتینیوس را می‌توان از محبوب‌ترین دستگاه‌های استفاده در صنایع مختلف به شمار آورد. این دستگاه برای خشک کردن میوه‌ها استفاده‌شده‌ و از کارایی بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به‌اینکه دستگاه خشک کن تونلی یا کانتینیوس به شکلی بسیار دقیق انواع میوه‌ها را در ابعاد مختلف خشک می‌نماید، از عملکرد نسبتا بالای این دستگاه می‌توان به خوبی بهره‌برد. دستگاه‌های خشک کن تونلی با توجه به کیفیت، نوع تجهیزات مورد استفاده و همچنین نوع متریال مورد استفاده، انواع مختلفی دارند. انتخاب درست یکی از عوامل کاربردی بودن دستگاه‌های خشک کن تونلی یا کانتینیوس به شمار می‌رود زیرا با توجه به حجم و اندازه میوه‌جات ، نوع دستگاه نیز متفاوت است. دستگاه خشک کن تونلی با توجه به کیفیت خوب، قیمت مناسبی دارد.

دستگاه خشک کن تونلی و مداوم

خشک کن‌های تونلی و خشک کن‌های مداوم دو نوع از محبوب‌ترین انواع خشک کن‌های موجود در حال حاضر هستند و هر یک از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نوع برای نیازهای شما مناسب است، مهم است که مزایا و معایب هر نوع خشک کن را با نیازهای خاص خود مقایسه کنید. در اینجا، نگاهی می اندازیم به آنچه هر نوع ارائه می‌دهد و می پردازیم به دریافت اطلاعاتی درباره اینکه نحوه تعیین بهترین انتخاب دستگاه تونلی برای شما کدام است.

ادامه مطلب
میوه خشک کن گازی یا برقی

خشک کن تونلی و خشک کن‌های مداوم چیست؟

خشک کن تونلی و خشک کن‌های مداوم دستگاه های ماشینی مقیاس بزرگ هستند که از گرما برای خشک کردن استفاده می‌کنند. این نوع  به دلیل عمل‌کرد آن به سبک نوار نقاله، اغلب با عنوان «سفره نقاله» نامیده می‌شود.

این نوع خشک کن دارای یک اتاق بسته با یک نوار نقاله است که از طریق آن حرکت می‌کند. با حرکت در امتداد کمربند، هوای گرم از طریق اتاق به هوا می‌رود. با این حال، خشک کن مداوم با چرخه مداوم هوای گرم در یک الگوی دایره‌ای کار می‌کند. این نوع خشک کن اغلب در صنعت برای دسته‌های بزرگ میوه ها استفاده می‌شود.

تفاوت اصلی بین این دو نوع این است که خشک کن تونلی به دلیل حرکت کمربند نقاله برای خشک کردن زمان بیشتری می‌برد، در حالی که خشک کن نوع دوار می‌تواند میوه ها را به دلیل چرخه مداوم هوای گرم سریع‌تر خشک کند. هر دو نوع خشک کن بسیار کارآمد هستند و هر دو نتایج خشک کردن را به‌طور مداوم ارائه می‌دهند.

مزایای هر نوع خشک کن

خشک کن‌های تونلی خشک‌کننده برای پردازش دسته‌های بزرگ میوه در مدت زمان کوتاهی مناسب هستند. کمربند نقاله به‌طور مداوم حرکت می‌کند و می‌تواند تعداد زیادی از موارد را در یک زمان جای دهد. این باعث می‌شود که خشک کن تونلی یک انتخاب ایده آل برای خشک کردن میوه های تجاری باشد، که در آن کارایی و سرعت ضروری است. علاوه بر این، خشک کن‌های تونلی اغلب برای کار کردن به انرژی کمتری نیاز دارند و باعث می‌شود آن‌ها از نظر انرژی از خشک کن‌های مداوم کارآمدتر باشند.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن هندوانه با دستگاه خشک کن

خشک کن‌های مداوم برای دسته‌های کوچکتر میوه مناسب هستند. همچنین زمان خشک کردن آن‌ها کوتاه‌تر از خشک کن‌های تونلی است و آن‌ها را به یک انتخاب محبوب برای مصارف خانگی تبدیل می‌کند. این نوع خشک کن همچنین به فضای کمتری نیاز دارد، بنابراین برای کسانی که دارای مناطق محدود هستند ایده آل است. علاوه بر این، برخی از خشک کن‌های مداوم دارای سنسورهای خشک کردن هستند که برای خاموش کردن دستگاه در هنگام خشک شدن طراحی‌شده‌اند. این به جلوگیری از بیش از حد خشک شدن کمک می‌کند و می‌تواند انرژی را ذخیره کند.

عواملی که هنگام انتخاب خشک کن باید در نظر بگیرید

قبل از خرید یک خشک کن، مهم است که اندازه باری که قصد خشک کردن آن را دارید و بودجه خود را در نظر بگیرید. خشک کن‌های تونلی خشک‌کننده معمولا گران‌تر از خشک کن‌های مداوم هستند، اما آن‌ها می‌توانند موارد بیشتری را در یک زمان پردازش کنند. از سوی دیگر، خشک کن‌های مداوم ارزان‌تر و برای بارهای کوچکتر مناسب‌تر هستند. همچنین مهم است که در نظر بگیرید که چه مدت قصد استفاده از خشک کن را دارید. اگر قصد استفاده از آن را فقط چند بار در ماه دارید، پس خشک کن‌های تونلی یک انتخاب بهتر نسبت به خشک کن‌های مداوم است.

ویژگی‌های اضافی

خشک کن تونلی

  • سرعت ناقل قابل تنظیم
  • سطوح گرمایش قابل تنظیم
  • خاموش کردن اتوماتیک
  • تایمر

خشک کن‌های مداوم

  • سطوح گرمایش قابل تنظیم
  • خاموش کردن اتوماتیک
  • تایمر
  • سنسورهای پیشرفته خشک کردن

نتیجه گیری

هنگام انتخاب بین یک خشک کن تونلی و خشک کن مداوم، عوامل متعددی برای در نظر گرفتن وجود دارد. اندازه بار، بودجه و فرکانس استفاده همه ملاحظات مهم هستند. خشک کن‌های تونلی  برای دسته‌های بزرگ میوه جات مناسب هستند و سرعت انتقال‌دهنده و سطوح گرمایش قابل تنظیم را ارائه می‌دهند. خشک کن‌های مداوم برای بارهای کوچکتر مناسب‌تر هستند و دارای ویژگی‌هایی مانند سنسورهای پیشرفته خشک کردن و خاموش کردن خودکار هستند. در نهایت، انتخاب خشک کن برای خرید بستگی به نیازهای خاص کاربر دارد.

ادامه مطلب
خشک کردن میوه و سبزی با خشک کن خورشیدی (solar dryer)

در صورتی که سوالات بیشتری درباره خشک کن میوه و سبزیجات دارید می توانید به سایت کوهیتر مراجعه کنید. کارشناسان سایت هر نوع سوالی را درباره دستگاه خشک کن تونلی دارید در هر زمان از روز پاسخ خواهند داد. تنها با شماره تماس روی سایت در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین دستگاه خشک کن را برای کار خود خریداری کنید.


دیدگاه شما

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.