راهنمای خرید هیترهای گلخانه ای

راهنمای خرید هیترهای گلخانه ای

از مهمترین و اصلی ترین تحولات تشکیل شده در کارهای کشاورزی، بحث تولید خروج از فصل محصولات کشاورزی است. قابلیت تنظیم وضعیت اقلیمی در فصول سال، اصلی ترین دلیل رواج گسترده گلخانه ها در همه دنیا است. افزایش دما، میزان اشعه نور خورشید، کنترل مقدار اکسیژن در هوا و یا کاهش رطوبت را می توان به هر طریقی در گلخانه ها تنظیم و کنترل کرد. که در فصول سرد، محیطی تابستانی و کاملا گرم ایجاد کرد. این کار فقط از روش به کار گیری دستگاه هیترهای گلخانه ای امکان پذیر است. این نوع تجهیزات سیستم های گرمایشی هستند که برای ایجاد گرما در محیط هایی همچون مرغداری، گلخانه ها، دامداری، سالن پرورش و تولید قارچ و همچنین سالن های باز استفاده می شود. در این مقاله به راهنمای خرید هیتر های گلخانه ای اشاره خواهیم کرد …

هیتر گلخانه ای مدل HE۲

اجزای اصلی دستگاه هیترهای گلخانه ای عبارتند از:

تابلو برق

سه عدد پاس

مشعل سیستم گرمایشی

لوله های رابط

کوره یا دیگ هیتر

خروجی های هوای گرم

سوپاپ اطمینان هیتر گلخانه ای

و . . .

دود کش بخاری گلخانه ای یکی از اجزای اصلی هیتر گلخانه ای است. که به دلیل اینکه هیتر گلخانه ای در فضای بسته نصب می شود نیاز است تا گاز ایجاد شده حاصل از سوخت بخاری به وسیله اگزوز و یا دودکش به بیرون از گلخانه راهنمایی و هدایت شود.

ٰهیتر های گلخانه ای

انواع دستگاه های هیتر گلخانه ای عبارتند از:

سیستم گرمایشی از راه کوره

سیستم گرمایشی مرکز

سیستم گرمایش جئوترمال

یکی از ضرورت و مزایای دستگاه های هیتر گلخانه ای، این است که در فصول سرد سال در گلخانه هوای گرم ایجاد کرده و گیاهان بهترین محصول و رشد عالی را خواهند داشت. به دلیل پرورش و رشد انواع سیفی جات و گل ها در فصول سرد باید محیطی را به وجود آورد که با فضای طبیعی مساوی باشد به همین سبب استفاده از این سیستم های گرمایشی مزیت و ضرورت بسیار خوبی دارد.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن انبه با دستگاه میوه خشک کن

نحوه کارکرد دستگاه هیترهای گلخانه ای

اساس و پایه جابجایی و انتقال گرما در دستگاه هیترهای گلخانه ای، به صورت جریان همرفتی پیش می آید. نحوه استفاده از هیترهای گلخانه ای به این صورت است که با ایجاد جرقه، شعله هیتر که داخل کوره قرار دارد روشن می شود. گرمای ایجاد شده به طور مستقیم به دیگ عدسی شکل که در مقابل کوره ساخته شده است برخورد می کند و به علت وجود جریان همرفتی به طرف بالا به حرکت در می آید و در نتیجه داخل پاس اول خواهد شد. گرمای تولید شده راه خود را به واسطه گذر از لوله های رابط ادامه می دهد و سپس به پاس دوم و پاس سوم وارد می شود.

در قسمت تحتانی یا بغل دستگاه های هیتر گلخانه ای دو یا سه عدد مکش سرما قرار گرفته که هوای بسیار سرد را به طرف خود می کشد و بعد از گرم شدن از راه برخورد با دیگ هیتر به طرف بالا می رود. این جریان دما در زمان حرکت خود در درون لوله های رابط و پاس ها دوباره گرم می شود. بنابراین سوخت و ساز هیتر گلخانه ای گاز دی اکسیدکربن و منوکسیدکربن ایجاد می کند که از راه لوله های خروجی یا اگزوز به بیرون از فضای گلخانه ارسال خواهند شد.

هیتر مناسب محیط نسبت به مساحت آن

دستگاه هیترهای گلخانه ای مناسب محیط نسبت به محیط باید دارای خصوصیات منحصر به فردی باشد تا افراد دارای گلخانه را دچار ضرر و زیان نکند یعنی آسیبی به محصولات صاحب گلخانه نزند. گل ها گیاهان حساس و بسیار تمیزی هستند که برای نمو و رشد علاوه بر خاک، هوا، آب و نور کافی به گرمای کافی نیازمند هستند. بنابراین این گرما می تواند از راه های گوناگونی تامین شود. یکی از مواردی که صاحب گلخانه ها را با مشکل مواجه می کند یافتن محیطی مناسب برای قرار دادن دستگاه های هیتر گلخانه ای است.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن لیمو با دستگاه خشک کن

هیتر مناسب محیط نسبت به مساحت آن

دقت لازم داشته باشید که هیچ وقت نباید این سیستم های گرمایشی را روی الوار یا جعبه قرار داد چرا که امکان سقوط آن هست هرچه قدر هم محکم کاری کرده باشید. برای نصب دستگاه های هیتر در محیط گلخانه باید جایی را در نظر بگیرید که به سقف یا دیوار نزدیک باشد تا بتوانید دودکش آن را به دیوار یا سقف اتصال دهید بنابراین گاز تولید شده از احتراق به بیرون از فضای گلخانه فرستاده می شود و خطراتی را به دنبال ندارد.

خرید هیتر گلخانه ای

در موقع خرید دستگاه هیتر گلخانه ای، باید به برند سازنده سیستم گرمایشی، مصرف بهینه سوخت، نوع محصول و مساحت زیر کشت توجه کرد. ابعاد گلخانه، میزان گرمای مورد نیاز برای فضای گلخانه، محاسبه استاندارد کوره و طول دقیق، گارانتی و خدمات پس از فروش، استفاده کردن از لوله های خارجی و قرار گرفتن دمنده ها در محیط های متنوع از نکات بسیار مهم در زمان خرید دستگاه هیترهای گلخانه ای است که باید با آن توجه کرد. استفاده کردن از مهندسی منظم در اتصالات این تجهیزات، مهندسی و طراحی دقیق کوره، جنس اجزا در هیترهای گلخانه ای، فن مکنده از دیگر نکات مهم در زمان خرید این سیستم های گرمایشی است که نیز باید به آن توجه کرد.

بررسی قیمت هیتر گلخانه ای

باید در خرید دستگاه هیتر های گلخانه ای دقت کافی داشته باشید چرا که بحث از هزینه چند میلیونی می شود به همین دلیل بررسی قیمت دستگاه هیتر گلخانه ای شاید کاری دشوار باشد. در دید اول انتخاب هیترهای گلخانه ای باید به نوع سوخت مصرفی آن توجه کرد چرا که هیترها معمولا در چهار نوع برقی، گازوئیلی، دوگانه و گازی در بازار وجود دارند. به شما پیشنهاد می شود قبل از خرید دستگاه هیتر گلخانه ای با توجه به مساحت مکان مورد نظر، ظرفیت بخاری های مختلف را بررسی کنید.

ادامه مطلب
طرز خشک‌کردن زغال‌اخته با دستگاه‌های خشک‌کن

راهنمای خرید هیترهای گلخانه ای

در واقع این سیستم های گرمایشی با توجه به تعداد پاس، اندازه کوره، تعداد فن و تعداد لوله های فولادی می تواند مساحت تعریف شده ای را زیر پوشش خود قرار دهد و تامین کننده ی گرما برای آن باشد. قیمت دستگاه هیتر گلخانه ای گروه تولیدی کوهیتر قابل تغییر است شما می توانید جهت استعلام قیمت با واحد فروش شرکت کوهیتر تماس حاصل نمایید.

 

هیترهای گروه تولیدی کوهیتر

تیم های نصب شرکت کوهیتر از ادوات و تجهیزات ویژه ای برای مونتاژ گلخانه استفاده می کنند. این گروه با بیش از چندین سال تجربه در صنعت فعالیت خود را با هدف مهندسی، طراحی و سازنده سیستم های گرمایشی شروع کرده است. گروه تولیدی کوهیتر سازنده و طراح دستگاه هیتر های گلخانه ای با مزایای نصب آسان، ایمنی بالا، رانمان حرارتی بسیار بالا، هزینه نسبتا پایین در مقایسه با سایر هیترها با عملکرد مشابه است. کاربرد هیترهای گلخانه ای گروه تولیدی کوهیتر عبارتند از: قابل استفاده در مرغداری، دامداری، گلخانه، استفاده در سالن های پرورش و تولید قارچ، قابل استفاده در کارخانجات، کارگاه ها، سالن های همایشی و صنعتی است.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.