طرز خشک کردن چای با دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن d10000gt , دستگاه خشک کن یک تن , دستگاه خشک کن 1 تن , دستگاه خشک کن ۱۰۰۰ کیلو

 چای یک نوشیدنی است که با دم کردن برگ ها،جوانه ها یا شاخه های فرآوری شده بوته چای گونه Camellia sinensis به مدت چند دقیقه در آب داغ درست می شود. فرآوری آن می تواند شامل اکسیداسیون (تخمیر)، حرارت دهی، خشکسازی و افزودن گیاهان، گلها، چاشنی ها و میوه های دیگر به آن باشد. چهارنوع چای خالص وجود دارد: چای سیاه، چای اولانگ، چای سبز وچای سفید.
از چای بیشتر به عنوان یک نوشیدنی محرک استفاده می شود که دارای اثر مدر و قابض است. چای یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تیانین و آنتی اکسیدان ها است، اما تقریبا بدون چربی، کربوهیدرات ها، یا پروتئین و دارای طعمی مطلوب است که کمی تلخ و گس می باشد. در ادامه این مقاله بیشتر به موضوع چای و انواع و فواید آّن و روش خشک کردن آن توسط دستگاه خشک کن چای می پردازیم.

 

طرز خشک کردن چای , دستگاه خشک کن چای

تاریخچه چای

تاریخچه پیدایش چای در ایران احتمالاً به عصر صفوی، هم‌زمان با ورود قهوه و حدود قرن ۱۶میلادی بازمی‌گردد. در واقع شواهد اولیه مصرف چای و قهوه در ایران عصر صفوی توسط جهانگردان به ثبت رسیده و توصیف شده که مردم چای را شیرین دوست دارند و همراه با شکر، نبات و قند می‌نوشند.

داستان قهوه اما با تاریخچه چای در ایران و جهان کمی فرق دارد، زیرا چای به‌عنوان نوشیدنی وارد فرهنگ مردم شد و قهوه در ایران و اروپا بیشتر به‌عنوان دارو شناخته می‌شد. در همین عصر صفوی، چای از چین و به لطف جاده تجاری ابریشم وارد می‌شد و سرگذشت بهتری از صادرات قهوه داشت.

در همین ایام دشوار بودن صادرات قهوه به ایران، فاصله زمینی و نبود امکانات یا حتی امن نبودن مسیر تجاری باعث شد قهوه کمتر وارد کشور شود، محبوبیت عمومی در مقایسه با چای نداشته باشد و در نهایت چای به نوشیدنی ملی مردم تبدیل شود. این تغییر بزرگ و مصرف روزافزون چای باعث شد تا کشاورزان ایرانی به فکر تأمین نیاز شخصی‌شان بیفتند و دوران کشت چای در ایران شروع شود.

 

طرز خشک کردن چای , دستگاه خشک کن چای

 


انواع چای

چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب در سراسر جهان است که بر اساس نوع برگ برداشت شده و میزان اکسیداسیون یا فرآوری، در پنج نوع اصلی طبقه بندی می شود:

  • چای سیاه
  • چای سبز
  • چای اولانگ
  • چای سفید
  • چای پوسته پوسته ای

 

طرز خشک کردن چای , دستگاه خشک کن چای

 

چای سیاه

همان چایی است که چندین بار در طول روز می نوشیم، این نوع چای توسط دستگاه خشک کن چای آماده استفاده می شود و تا 85٪ کل مصرف چای را به خود اختصاص می دهد. این چای کاملا اکسید می شود و دارای ظاهری تیره یا مشکی رنگ است، طعم نسبتا تلخ تر است و داری کافئین بیشتری در مقایسه با سایر چای ها است. اکثرا چای های سیاه را می توان همراه با شکر، یا قند مصرف کرد.

ادامه مطلب
خط فراوری کشمش

چای سبز

چای سبز، چای غیر اکسید شده است که توسط دستگاه خشک کن چای خشک می شود. به برگ های این چای پس از چیده شدن، فورا گرما داده می شود تا آنزیم های تولید کننده اکسیداسیون آن از بین بروند. این روش باعث حفظ مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می شود که از جمله مزایای مختلف چای سبز برای سلامتی به شمار می رود.

 

طرز خشک کردن چای , دستگاه خشک کن چای

چای اولانگ

چای اولانگ پیش از اینکه توسط دستگاه خشک کن چای خشک گردد، طی فرایندی به صورت کامل اکسیده نمی شود و بر این اساس برگ‌ها را مدت زمانی می گذارند تا بماند سپس آن‌ ها را گرم می کنند و فرایند نهایی را آغاز می کنند. فرایند قبل موجب متوقف کردن فرایند اکسیداسیون می گردد و اگر این فرایند طولانی شود، سبب تیره شدن رنگ آن می گردد، این درحالی است که اگر این فرایند کوتاه باشد سبب نزدیک شدن رنگ آن به چای سبز می شود.

چای سفید

چای سفید کمترین میزان پردازش را دارد. در تهیه آن از جوانه های باز نشده و برگ های جوان استفاده می شود و آنها را فقط خشک می کنند.

کیفیت چای سفید در کدام کشت بهتر است ؟

چای سفید بهار (فصل بهار) از کیفیت بالاتری برخوردار است، در تابستان بی کیفیت ترین چای سفید است، کشت پاییز درجه دو است و کیفیتش از بهاره کمتر ولی از تابستان بیشتر است.

چای به روش های متنوعی خشک میشود بعضی چای را با قرص چای خشک می کنند.ظ

فواید نوشیدن چای برای سلامت

  • پیشگیری از سرطان
  • خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری
  • رفع افسردگی و کاهش خستگی
  • کاهش تب و افزایش قدرت سیستم ایمنی
  • بهبود لثه ها و سلامت دندان ها
  • کنترل دیابت و افزایش متابولیسم
  • مراقبت از پوست و عضلات

طریقه خشک کردن چای

برگ های چای خشک ماندگاری بیشتری دارند و استفاده از آنها آسان است.

روش های اصلی خشک کردن برگ چای

۱. طرز خشک کردن چای در زیر آفتاب (کمترین سرعت)

۲. طرز خشک شدن چای در دستگاه خشک کن چای (سریعتر)

۳. طرز خشک کردن چای با استفاده از مایکروویو (سریعترین)

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن سیب با دستگاه خشک کن

۱. طرز خشک کردن چای در قدیم

با توجه به اینکه در زمان قدیم، دستگاه خشک کن چای وجود نداشته بود، از روش های سنتی برای خشک کردن چای استفاده می کردند. آن ها برگ های چای را پس از آماده سازی برای خشک کردن، جلوی نور آفتاب قرار می دادند تا با تابش خورشید خشک شود.

 

طرز خشک کردن چای , دستگاه خشک کن چای

۲. طرز خشک کردن مکانیزه چای

روش های سریعتر با استفاده از ابزارهای مدرن تر، به شما امکان می دهد فرآیند خشک شدن را در عرض یک ساعت به پایان برسانید. خشک کردن سریع برگ چای با استفاده از مایکروویو یا دستگاه خشک کن چای در عرض چند دقیقه انجام می شود. فقط مراقب باشید که چای خود را نابود نکنید. سریعترین ابزار برای خشک کردن برگ های چای مایکروویو است. مایکروویو یک دستگاه خشک کن چای است که مستقیماً مولکول های آب را به بخار تبدیل کرده و از برگ چای خارج می کند.

 

طرز خشک کردن چای , دستگاه خشک کن چای
طرز خشک کردن چای , دستگاه خشک کن چای

 

شرکت کوهیتر تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن  چای ، انگور ، مویز ، فلفل و انواع میوه

 

شما باید برگ های چای را بدون ساقه بین تکه های حوله آشپزخانه قرار دهید. حوله کاغذی، آبی را که به بخار تبدیل شده جذب می کند. همچنین حوله های کاغذی نیمه مرطوب از سوختن برخی برگها قبل از خشک شدن بقیه جلوگیری می کند.

حوله های کاغذی را با برگها روی دیسک چرخان دستگاه خشک کن چای یا مایکروویو قرار دهید و مایکروویو را روی حرارت زیاد، روی یک دقیقه تنظیم کنید. پس از آن ، به مدت 45 ثانیه صبر کنید. حرارت زیاد را به مدت 30 ثانیه روشن کنید و 30-45 ثانیه دیگر صبر کنید. با تکرار این روند، برگ های چای باید ظرف مدت 8-15 دقیقه به درستی خشک شوند.

۳. طرز خشک کردن چای با دستگاه خشک کن چای

روش خشک کردن چای با دستگاه خشک کن چای به یک فرد ماهر در این زمینه نیاز دارد، به همین دلیل اگر آشنایی کافی را نداشته باشید این روش می تواند به راحتی اشتباه انجام شود و به شما ضرر برساند. من توصیه میکنم اگر وقت کافی برای انجام این کار را دارید، از یکی از روش های سنتی استفاده کنید.


انواع دستگاه های خشک کن چای

شرکت تولیدی کوهیتر دستگاه خشک کن چای با توجه به ویژگی های مد نظر مشتریان خود اقدام به ایجاد دستگاه های مختلف میکند. اگر بخواهیم انواع دستگاه های خشک کن چای را به شما معرفی کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ادامه مطلب
طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن چای خانگی

این دسته از محصولات به نحوی هستند که ظرفیت آن ها کم و همچنین سرعت پایینی دارند. در حقیقت برای کاربردهای دستگاه های خانگی می توان از آن ها استفاده کرد. قیمت این دسته از دستگاه ها به نسبت خشک کن های بزرگتر و صنعتی، به طرز چشمگیری کمتر بوده و همین موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال یک دستگاه خشک کن چای ارزان قیمت و اقتصادی هستند، به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند.

دستگاه خشک کن خانگی d60e , دستگاه خشک کن 60۰ کیلو

ماشین آلات خشک کننده نیمه صنعتی

یکی از ماشین آلات خشک کننده، دستگاه های خشک کن نیمه صنعتی هستند. نکته مهمی که باید بدانید این است که این محصولات به نسبت به دستگاه های خانگی قدرت بیشتری داشته و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت این دستگاه برای کارگاه های کوچک شده است. البته به نسبت دستگاه های صنعتی و بزرگ این محصولات باز هم قدرت کمتری دارند و همین موضوع باعث می شود تا نتوان از این محصولات در کارخانه ها استفاده کرد.

دستگاه خشک کن d300et برقی , دستگاه خشک کن 300 کیلوطرز خشک کردن سیب , دستگاه خشک کن سیب

دستگاه خشک کن صنعتی چای

دسته دیگری از محصولات، دستگاه های خشک کن صنعتی چای هستند. این دسته از محصولات برای کارخانه ها و حجم های بالای مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال شرکت هایی که در زمینه خشک کردن میوه به صورت حرفه ای و تجاری فعالیت می کنند، لازم است تا به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند. تجهیزات خشک کننده صنعتی قدرت بسیار زیادی داشته و راندمان فوق العاده ای دارند. در حقیقت همین موضوع باعث محبوبیت این دسته از محصولات شده است و شرکت های بسیار زیادی از این محصولات استفاده می کنند.

دستگاه خشک کن d10000gt , دستگاه خشک کن یک تن , دستگاه خشک کن 1 تن , دستگاه خشک کن ۱۰۰۰ کیلو

فروش انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و خانگی چای

اگر قصد دارید در خانه به صورت کاملا بهداشتی و به میل خودتان چای را خشک کنید و در تمامی فصول استفاده کنید ما دستگاه خشک کن خانگی را به شما پیشنهاد می کنیم.

یا اگر قصد دارید یه کسب کار کوچک یا بزرگ در حوزه خشک کردن میوه ها شروع کنید ما به شما دستگاه های خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی را پیشنهاد می کنیم.

 


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.