طرز تهیه و خشک کردن سیر با دستگاه خشک کن

سیر یک ماده‌ غذایی بسیار مفید می باشدکه قرن‌ هاست از آن به دلیل خواص درمانی خاص استفاده می‌ شود. این ماده‌ غذایی را می توان به غذاهای مختلف اضافه کرد. سیر نه تنها برای سلامتی بدن فواید زیادی دارد، بلکه سلامت پوست و مو را هم بهبود می‌ بخشد. سیر به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی به طور سنتی برای پوشاندن زخم ها در زمان جنگ استفاده میشد. همچنین سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد. در این مقاله به خواص سیر، طرز خشک کردن سیر، و انواع روش خشک کردن سیر و دستگاه خشک کن سیر خواهیم پرداخت.

 

ارزش غذایی سیر

مواد اصلی تشکیل دهنده مقدار در 100 گرم
انرژی (کالری) 149 کیلوکالری
کربوهیدرات 33/06 گرم
پروتئین 6/36 گرم
چربی 0/5 گرم
ویتامین C 31/20 میلی گرم
کلسیم 181 میلی گرم
آهن 1/7 میلی گرم
منیزیم 25 میلی گرم
فسفر 153 میلی گرم
پتاسیم 401 میلی گرم
سدیم 17 میلی گرم
سلنیم 14/20 میکروگرم

 

خواص سیر خشک

برای هزاران سال، قبل از اینکه سیر خشک برای طعم دادن به غذاهای مورد علاقه شما استفاده شود، در فرهنگ های باستانی از جمله چینی ها، مصری و رومی ها، به عنوان یک درمان دارویی استفاده می شد. ثابت شده که مصرف سیر فواید بسیاری برای سلامتی بدن داشته و فواید سیر ثابت شده دارد. در ادامه از خواص درمانی که سیر خشک شده دارد، خواهیم گفت؛

لایه محافظ برای سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی

تحقیقات نشان داده که سیر موجب افزایش ایمنی بدن می شود. همچنین سیر تاثیر شگفت انگیزی در درمان سرما خوردگی و آنفولانزا دارد. پس هنگامیکه به بیماری سرما خوردگی یا آنفولانزا مبتلا شدید نیز استفاده از سیر موجب تسریع در بهبودی شما می شود.

 

کاهش فشار خون با سیر

فشار خون بالا یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر در جهان می باشد و تعداد افراد مبتلا به فشار خون روز به روز افزایش می یابد. مصرف مرتب سیر در برنامه غذایی روزانه باعث کاهش فشار خون می شود و سیستم قلبی و عروقی را بهبود می بخشد.

 

منبع غنی آنتی اکسیدان

بدن انسان قادر به تولید آنتی اکسیدان کافی نیست و باید آن را از منابع غذایی دریافت کند. یکی از راه های کسب این آنتی اکسیدان، مصرف سیر می باشد.

 

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

همانطور که گفته شد، سیر حاوی آنتی اکسیدان های قوی بوده و از ابتلا به آلزایمر و روند پیری جلوگیری می کند.  همچنین سیر خشک،  روند پیری سلول های مغز را تحت تاثیر قرار داده و آن را کاهش می بخشد.

سم زدایی بدن با سیر

سیر به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی خود می تواند به عنوان سم زدایی بدن استفاده شود.

 

خاصیت ضد ویروسی سیر

یکی از خواص شگفت انگیز سیر، خاصیت ضد ویروسی آن است که به کنترل قارچ، باکتری، عفونت و مخمر کمک می کند.

 

تنظیم فشار خون توسط سیر

سیر می تواند رگ های خونی را گشاد کرده و این موضوع خود می تواند باعث تنظیم فشار خون شود. (گلبول های قرمز، پلی سولفید های موجود در سیر را به گازی تبدیل می کنند که به آن سولفید هیدروژن می گویند. این همان گاز می باشد که موجب گشاد شدن رگ های خونی می شود.)

ادامه مطلب
میوه خشک کن و صنعت تولید خشکبار

 

درمان مشکلات روده و معده با سیر

سیر روده ها و مجرای گوارشی را از باکتری ها پاک می کند. اگر سیر را خرد کرده و به همراه مقداری آب میل کنید به راحتی بسیاری از مشکلات روده و معده حل  می شودکه شامل یبوست و نفخ و درد معده و .. می باشد. سیر حاوی آنتی بیوتیک طبیعی بنام آلیسین است.

باکتری های مقاوم به دارو را که موجب سرطان معده و زخم معده می شوند را از بین می برد. همچنین طی تحقیقات به عمل آمده، استفاده روزانه از سیر در رژیم غذایی مانع مبتلا شدن به سرطان روده نیز می شود.

 

رشد مو توسط سیر

مواد معدنی موجود در سیر مانند روی و کلسیم باعث بهبود رشد مو می شود چه آن را میل کنید. یا بصورت موضعی بمالید هر دو در این موضوع موثر هستند و باعث تقویت ریشه مو می شوند.

کاربرد های سیر خشک

صنایع غذایی: سیر خشک به عنوان یکی از ادویه‌ های مورد استفاده در صنایع غذایی مانند تولید چیپس سیب ‌زمینی، فست‌ فود، غذا های آماده و … مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همچنین سیرخشک به عنوان یکی از افزودنی‌ های طبیعی در تولید نان و شیرینی‌ها نیز استفاده می ‌شود.

صنایع دارویی: سیر خشک شده به دلیل خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی خود در صنایع دارویی نیز به عنوان یکی از اصلی ترین مواد اولیه در تولید داروها مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

صنایع آرایشی و بهداشتی: سیر خشک به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی خود در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز به عنوان یک ماده فعال در تهیه محصولاتی مانند کرم ‌های ضد آکنه، شامپو های ضد شوره و … استفاده می ‌شود.

دیگر صنایع: سیر خشک شده به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده‌ ای که دارد، در بسیاری از صنایع دیگر مانند تولید کاغذ، پوشاک، صابون و … نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 


طرز خشک کردن سیر

برای پاسخ به این سوال که چگونه سیر را خشک کنیم؟، 5 روش آورده شده است که می توانید از آن استفاده کنید؛

  1. روش خشک کردن سیر تازه به صورت سنتی
  2. طریقه خشک کردن سیرتازه با آویزان کردن
  3. نحوه خشک کردن سیر روی بخاری یا شوفاژ
  4. روش خشک کردن سیر با استفاده از فر
  5. طرز خشک کردن سیر با دستگاه خشک کن

 

روش خشک کردن سیر به صورت سنتی

برای خشک کردن سیر تازه می توانید سیرها را پوست گرفته و حلقه حلقه برش بزنید. سپس پارچه تمیزی روی زمین و در زیر آفتاب پهن کنید تا با قرار دادن این ورقه های سیر روی آن، کاملا خشک شوند. برای خشک کردن سیر می توانید، سیرهایی که به تازگی چیده اید را بشویید و آنها را به مدت یک هفته در یک محل تاریک و بدون رطوبت خشک کنید.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن موز با دستگاه های خشک کن

 

طریقه خشک کردن سیر تازه با آویزان کردن

سیر تازه درست مثل پیازچه می باشد و ساقه هایی را دارد ، شما برای خشک کردن این نوع سیر می توانید ، سیر را از ساقه های آن آویزان کنید تا خشک شود.

نحوه خشک کردن سیر روی بخاری یا شوفاژ

برای خشک کردن سیرتازه می توانید سیرها را دانه دانه کنید و با پوست در سینی آلومینیومی یا روحی بچینید و سینی را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا سیرها به تدریج در خانه و بدون آلودگی خشک شوند.

 

روش خشک کردن سیر با استفاده از فر

برای خشک کردن سیر می توانید سیرها را پوست بگیرید و ورقه ورقه کنید و کف سینی فر و یا یک توری مناسب پهن کنید و بعد آن ها را به مدت 1.5 الی 2 ساعت با دمای 110 درجه سانتی گراد داخل فر قرار دهید. بهتر است در زمانی که سیرها در فر قرار دارند، هرازگاهی سیرها را چک کنید. زمان خشک شدن سیرها در فر به نوع فر و برش های سیر بستگی دارد اما شما برای اینکه دریابید سیرها خشک شده اند یا نه یک سیر را تکه کنید اگر کاملا خشک شده بود و مغز آن نیز خشک بود یعنی آماده است.

 

 

طرز خشک کردن سیر با دستگاه خشک کن

شما می توانید سیر تازه را با استفاده از دستگاه میوه خشک کن خشک نمایید. به این طریق که پوست سیر را جدا کنید. سپس سیرها را نازک برش بزنید و برش های سیر را داخل دستگاه میوه خشک کن قرار دهید و بگذارید تا خشک شود. برش های سیر خشک را در یک ظرف درب بسته نگهداری کنید.

 

آیا استفاده از دستگاه خشک کن سیر تاثیری در کیفیت آن دارد؟

شرکت کوهیتر سازنده و طراح انواع دستگاه های خشک کن صنعتی با کیفیتی بسیار بالا در سایزهای صنعتی و نیمه صنعتی است. خشک کن سیر تاثیر فوق العاده ای روی کیفیت دانه های سیر دارد چرا که خشک کردن در آفتاب باعث تغییر رنگ آنها شده و از نظر بهداشتی هم خوب نیست همچنین خشک کردن با دستگاه خشک کن سیر زودتر انجام می شود و سبب صرفه جویی در وقت و زمان می شود.

 

 

شروع کسب و کار پر سود با خرید دستگاه های خشک کن سیر

افراد و شرکت های مختلف با خرید مدل های مختلف این دستگاه ها می توانند علاوه بر سیر بسیاری از میوه ها و دیگر سبزیجات را خشک کنند و آنها را وارد بازار کنند. در بسیاری از اوقات سال به دلیل شرایط جوی، خبری از وجود سیر و بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر در بازار نمی باشد. در این میان افراد می توانند با خرید دستگاه خشک کن سیر ، سیر ها و دیگر میوه ها را خشک کنند و روانه بازار کنند و برای خود کسب درآمد کنند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن هلو با دستگاه میوه خشک کن

 

خرید و فروش دستگاه خشک کن میوه کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر یکی از گروه های صنعتی می باشد که در زمینه تولید انواع دستگاه خشک کن سیر نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال است و سعی کرده است. آنها را با سایز ها و ابعاد مختلف روانه بازار کند. انواع دستگاه میوه خشک کن سیر که دارای ابعاد بزرگ تر، سینی ها و کابین های بیشتری هستند، مورد استفاده کارگاه های صنعتی و دستگاه هایی با ابعاد کوچکتر مورد استفاده کارگاه های نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

 

چرا دستگاه های تولید کوهیتر؟

افراد می توانند انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی و خانگی مورد نظر خود را با ابعاد مختلف از گروه تولیدی کوهیتر خریداری کنند. انواع دستگاه خشک کن میوه و سیر کوهیتر دارای ابعاد مختلف با تعداد کابین ها و سینی های متفاوت هستند. این گروه به تولید دستگاه هایی با یک کابین تا هشت کابین مشغول هستند.

انواع دستگاه های کوهیتر هوشمند می باشند و مجهز به دکمه های stop و start و همچنین لامپ هایی که محیط داخلی دستگاه را روشن می کنند. و  با روشن شدن خود خشک بودن میوه ها را اعلام می کنند، می باشند.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d2000gt

 

انواع دستگاه میوه خشک کن سیر دارای وزن های مختلفی هستند و با داشتن تایرهای مختلف امکان جا به جایی راحت تر آنها را به افراد می دهند. سوخت مصرفی انواع دستگاه های خشک کن تولید شده توسط این گروه تولیدی از نوع گاز، برق و گازوئیل می باشند.

قابل ذکر است که میزان مصرف سوخت دستگاه های کوهیتر نسبت به دستگاه های خشک کن دیگر برند ها کمتر می باشد. جنس کابین ها و سینی های این دستگاه ها همگی از گالوانیزه می باشند، گالوانیزه می تواند به خوبی حرارت را در خود حفظ کند و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

 

قیمت دستگاه های گروه تولیدی کوهیتر

گروه های تولیدی زیادی در بازار به تولید دستگاه میوه خشک کن سیر مشغول هستند. اما تنوع دستگاه ها و کیفیت عملکرد آنها می توانند بر قیمت دستگاه خشک کن سیر تاثیرگذار باشند. در این میان نوع سوخت نیز می تواند به خوبی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر بگذارد، زیرا میزان مصرف سوخت آنها با هم متفاوت می باشد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d4gt

تعداد کابین، هوشمند بودن دستگاه، تعداد فن ها، جنس بدنه دستگاه و … نیز می تواند قیمت این دستگاه ها را بالا و پایین بیاورد. گروه تولیدی کوهیتر با تنوعی که در محصولات خود دارد در زمینه فروش دستگاه خشک کن سیر فعال است و توانسته است توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. این گروه تولیدی سعی کرده است، انواع دستگاه میوه خشک کن سیر را با امکانات برتر و همچنین با مناسب ترین قیمت ها در اختیار خریداران قرار دهد.

4/5 - (3 امتیاز)
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.