طرز تهیه و خشک کردن انار با دستگاه خشک کن

در این مقاله به بررسی دستگاه خشک کن انار می پردازیم. جهت آشنایی با این خشک کن انار بهتر است تا آخر این مقاله همراه ما باشید. امیدوارم این محتوا که حاصل تلاش تیم گروه تولیدی شرکت کوهیترمی باشد مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. انار لبریز از مواد مغذی لازم برای سلامتی است چرا که آنتی اکسیدان های گوناگونی در آن است که از سرطان پیشگیری و از قلب محافظت می کند.

طرز تهیه و خشک کردن انار با دستگاه خشک کن
طرز تهیه و خشک کردن انار با دستگاه خشک کن

روش های مصرف انار

انار را می توان به شیوه های مختلفی استفاده کرد. یکی از راهای مصرف انار خشک کردن دانه های آن است که کاربرد غذایی زیادی دارد. دانه های خشک شده انار غنی از فیبر است که می تواند یبوست را به خوبی درمان کند. از دانه های خشک شده انار می توان در سالاد، تزئین غذا، مرغ شکم پر، دمپختک، خاگینه و . . . استفاده کرد. پس با وجود این همه کاربرد و خواص ناردانه بهتر است در منزل خود یک دستگاه خشک کن خانگی داشته باشید تا به راحتی در فصولی که انار موجود است دانه های آن را خشک کنید و در مصارف آشپزی به کار ببرید.

طرز تهیه و خشک کردن انار با دستگاه خشک کن

توجه داشته باشید که میوه انار نسبت به خیلی از میوه های پاییزی از قیمت بالاتری برخوردار است. در فصل پاییز به دلیل سرد شدن هوا انارها باز یا خندان می شوند که باغداران مجبورند آنها را با قیمتی پایینی بفروشند تا دچار ضرر و زیان نشوند. این باغداران می توانند با خرید دستگاه خشک کن انار جلوی ضرر و زیان خود را بگیرند. با این کار نه تنها ضرر نمی کنند بلکه سودهای زیادی را به جیب می زنند. کشاورزان زحمت کش می توانند به وسیله خشک کن انار تمام انارهای خندان را در کمتر از یک روز خشک کنند و روانه بازار فروش کنند.

 

فواید انار

همانطور که از اسم این مطلب مشخص است می خواهیم درباره ی فواید انار خشک شده صحبت کنیم. استفاده ی انار بسیار برای سلامتی انسان مفید است و فواید زیادی برای بهبود سلامت قلب، کاهش وزن و لاغری، جوان سازی پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و مو، پیشگیری از کم خونی و . . . دارد. این نوع میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ث می باشد که می توانند از پیری زودرس جلوگیری کنند.

ادامه مطلب
خشک کردن میوه برای هدیه دادن

همچنین آنتی اکسیدان ها با خال های تیره رنگ روی پوست و التهابات پوستی مبارزه می کند و سبب روشنایی پوست می شود. این میوه ی بهشتی آنچنان پرکاربرد است که حتی می توان از خشک شده ی پوست آن هم استفاده کرد و خواص خیلی بالایی دارد. شما می توانید همزمان که دانه های انار را با دستگاه خشک کن انار خشک می کنید پوست چرمی آن را نیز خشک کنید و از آن برای درمان انواع بیماری استفاده کنید. امروزه با وجود مشغله زیاد و کم بودن وقت کافی در هر خانه ای یک دستگاه خشک کن خانگی ضرورت دارد.

طرز تهیه و خشک کردن انار با دستگاه خشک کن

 

روش های خشک کردن انار

در این قسمت از محتوا می خواهیم طرز خشک کردن انار را به روش سنتی و همچنین خشک کردن با خشک کن انار را مورد بررسی قرار دهیم. در روش سنتی اول دانه های انار را از پوست و گوشته داخلی جدا کرده و روی پارچه ی تمیزی در جای وسیعی زیر نور خورشید پهن کرده تا خشک شوند. برای جلوگیری از گرد و خاک و همچنین حشرات موذی می توانید یک پارچه نازک یا توری روی دانه های انار پهن کنید تا آلوده نشوند.

پاشیدن نمک به دانه های انار سبب زود خشک شدن آنها می شود. در روش سنتی حدود پانزده روز طول می کشد تا انارها خشک شوند. خشک کردن انار به روش سنتی کار سخت و طاقت فرسایی است چرا که برای خشک کردن آنها در هوای آزاد نیاز به یک محیط وسیعی است و ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشد چرا که نور خورشید سبب تیره شدن رنگ دانه های انار می شود. یکی دیگر از راه های خشک کردن انار استفاده از دستگاه خشک کن انار است. برای خشک کردن انار در این دستگاه ها ابتدا دانه های انار را جدا کرده و در سینی های خشک کن انارپهن کرده و به مدت چند ساعت در دستگاه قرار دهید تا خوب خشک شوند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن آناناس با دستگاه خشک کن

 

طرز تهیه و خشک کردن انار با دستگاه خشک کن

 

با این روش خشک کردن انارها با زمین تماس ندارند و گرد و غبار نیز روی آن نمی نشیند و همچنین حالت طبیعی یعنی رنگ و خواص آن نیز حفظ می شود. یکی دیگر از روش های خشک کردن انار دستگاه فر یا مایکروویو است که این دستگاه ها ممکن است باعث سوختن یا بیش از حد خشک شدن دانه های انار شود. کار با دستگاه خشک کن انار بسیار ساده و آسان است که همه افراد قادر به استفاده ازآن می باشند.

 

آیا استفاده از دستگاه خشک کن انار تاثیری در کیفیت آن دارد؟

شرکت کوهیتر سازنده و طراح انواع دستگاه های خشک کن صنعتی با کیفیتی بسیار بالا در سایزهای صنعتی و نیمه صنعتی است. خشک کن انار تاثیر فوق العاده ای روی کیفیت دانه های انار دارد چرا که خشک کردن در آفتاب باعث تغییر رنگ آنها شده و از نظر بهداشتی هم خوب نیست همچنین خشک کردن با دستگاه خشک کن انار زودتر انجام می شود و سبب صرفه جویی در وقت و زمان می شود.

طرز تهیه و خشک کردن انار با دستگاه خشک کن

 

بنابراین استفاده از انواع دستگاه های خشک کن صنعتی کیفیت خشک کردن محصول را حفظ می کند. از دیگر مزایای دستگاه های خشک کن انار این است که قیمت تمام شده ی محصولاتی همچون انواع چیپس میوه و سبزیجات خشک که در زیر نور خورشید خشک می شوند اصلا قابل مقایسه با محصولاتی که با دستگاه های خشک کن خشک می شوند نیست. محصولاتی که با دستگاه های خشک کن خشک می شوند دارای کیفیتی بالا هستند و توجه مشتریان را بیشتر به خود جلب می کنند. چرا که این محصولات از رنگ روشن و براق شیشه ای برخوردار هستند.

ادامه مطلب
راهنمای خرید آجیل سازمانی

 

دستگاه های خشک کن انار تولیدی کوهیتر

همانطور که گفتیم خشک کردن انار به وسیله دستگاه خشک کن انار یک راه حل ایده آل جهت ذخیره کردن انار در همه ی فصول سال است. دستگاه های خشک کن گروه تولیدی کوهیتر از جمله دستگاه های پرسود و پرکاربرد در حوزه کسب و کارهای نیمه صنعتی و صنعتی است که با هزینه های متفاوتی می توانید به خرید آنها اقدام کنید.

 

 

شرکت کوهیتر از سازندگان بسیار با تجربه در حوزه طراحی و ساخت انواع دستگاه های خشک کن کابینی در ظرفیت های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی است. این شرکت این نوع دستگاه ها را در مدل های سینوسی، دوار، تونلی و . . . تولید و طراحی می کند. شاید برای شما این سوال پیش آید که چرا خشک کن انار شرکت کوهیتر را خریداری کنیم؟ چون دستگاه های خشک کن این شرکت مجهز به سنسورهای رطوبت و دما می باشند. فن های تعبیه شده در این دستگاه ها، هوای گرم را در همه ی قسمت های دستگاه به حرکت در می آورد.

مشعل و المنت های موجود در این دستگاه ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین خرید دستگاه خشک کن انار از شرکت کوهیتر یک انتخاب بسیار مناسب برای شروع کسب و کار در کارگاه ها و منازل می باشد. گروه تولیدی کوهیتر مفتخر است که فروش دستگاه خشک کن انار را با بهترین قیمت مناسب و مقرون به صرفه برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d1000gt,طرز تهیه و خشک کردن انار با دستگاه خشک کن,

جهت مشاهده انواع دستگاه های خشک کن روی تصاویر کلیک کنید

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.