دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

بدون تردید نخستین مرحله برای پاک کردن، خشک کردن، بسته بندی سبزی و میوه ها، شستشوی کاملا دقیق میوه و سبزیجات می ‌باشد. به دلیل حجم پایین میوه و سبزی مورد استفاده در منازل، نیازی به استفاده از دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات وجود ندارد. اما در صنایع مختلف که حجم بالایی از این محصولات استفاده می شوند، وجود این دستگاه امری ضروری می باشد. به همین دلیل امروزه خرید و فروش دستگاه شستشوی صنعتی میوه بسیار متداول است. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه در ادامه همراه ما باشید.

چرا شستشوی میوه مهم است؟

به دلیل این که میوه ها و سبزیجات در حال رشد در معرض هوای بیرون هستند، احتمال نشستن خاکستر، عناصر فلز سنگین، گرد و غبار و انواع مواد سمی بر روی میوه ها و سبزیجات بسیار بالاست و یا ممکن است تخم کرم، انگل و آلودگی حشرات ریز به پوست آن چسبیده باشد. به‌همین خاطر تمیز کردن و شستشوی میوه در مقادیر بالا، با روش سنتی دشوار است. به همین دلیل استفاده از ماشین آلات در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در کارخانجاتی که روزانه مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات مورد نیاز است، وجود دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات الزامی می باشد. اگر میوه ها با دستگاه شستشوی میوه و یا هر روش دیگری به طور کامل شسته و ضدعفونی نشوند، می توانند باعث عفونت باکتریایی شوند و به سلامت شما آسیب برسانند.

شست و شوی میوه و سبزی

دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات چیست؟

برای شستشو و تمیز کردن کامل و دقیق انواع میوه و سبزی، می توان از دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات استفاده کرد. دستگاه‌ های شستشوی میوه و سبزی صنعتی و نیمه صنعتی، برای تمیز کردن میوه ‌ها و سبزیجات در مقیاس بزرگ و صنعتی به کار می‌ روند.

این دستگاه ها حاوی سیستم جریان آب قدرتمند، سیستم خشک کن بادی بوده و در برخی مدل‌ ها، یک سیستم ضد عفونی کننده نیز دارند. این دستگاه ‌ها با استفاده از جریان آب و شوینده‌ های مخصوص، میوه‌ها و سبزیجات را از خاک، گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها پاک می‌ کنند.

مصرف عمده این ماشین آلات برای باغ داران، مشاغل بسته بندی مواد غذایی، کارخانجات تولیدی و فرآوری مواد غذایی، تولیدات میوه خشک توسط دستگاه خشک کن انواع میوه جات و … است.

ادامه مطلب
خط تولید چیپس سیب

سبزیجات به خاطر داشتن بافت حساس تر، باید به دقت  شسته شوند تا عاری از هرگونه باکتری و آلودگی باشند. برای شستشوی انواع سبزیجات، از دستگاه شستشوی اتوماتیک، جهت آنزیم زدایی و گل زدایی استفاده می شود. چون سبزیجات خیلی سریع طراوت و تازگی خود را از دست می دهند و نسبت به میوه ها در معرض آلودگی بیشتری قرار دارند، استفاده از دستگاه وان شستشو برای آن ها بسیار ضروری است. با به گردش درآمدن آب در مخزن این ماشین آلات، سبزیجات گل زدایی شده و شن و مواد زائد آن ها در وان، ته نشین می شوند.

کاربرد دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

  • زدودن آلودگی، کثیفی ها و انگل ها از روی پوست میوه و سبزیجات
  • شستشوی میوه و سبزیجات در وان شستشو و استفاده از مواد ضدعفونی کننده مناسب
  • توانایی جداسازی میوه ها و سبزیجات خراب

(وقتی محصولات در وان آب در حال حرکت باشند، میوه ها و سبزیجات خراب روی آب قرار گرفته و به راحتی قابل جداسازی می باشند.)

کاربرد دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

مزایای دستگاه شستشو میوه و سبزیجات

استفاده از دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات مزایای خوبی به همراه دارد. در این بخش می خواهیم به برخی از مهم ترین این مزیت ها بپردازیم. اصلی ترین مزایای استفاده از ماشین آلات شسیتشوی میوه و سبزیجات شامل موارد زیر می باشد؛

  • صرفه ‌جویی در زمان و انرژی

استفاده از دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات به شما کمک می ‌کند تا در زمان و انرژی خود را برای شستن وخشک کردن میوه‌ ها و سبزیجات صرفه جویی کنید.

  • صرفه جویی در مصرف آب

امروزه به دلیل کمبود آب، صرفه جویی در مصرف آن از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از ماشین آلات شست و شوی میوه و سبزیجات، می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد. چرا که می توان با این دستگاه ها بیشترین میزان محصول را با کمترین میزان آب شست و شو داد.

مزایای دستگاه شستشو میوه و سبزیجات

  • شستشو بهداشتی تر محصولات

دستگاه شستشوی میوه و سبزی به بهبود بهداشت و کاهش خطر ابتلا به بیماری ‌های ناشی از باکتری ‌ها، ویروس ‌ها و سایر آلودگی ‌ها موجود در میوه ها و سبزیجات کمک شایانی می کند. با استفاده از این دستگاه، میوه‌ها و سبزیجات شما به طور کامل از ذرات آلودگی و باکتری‌ ها پاک می ‌شوند.

  • افزایش سرعت تولید

توسط دستگاه های شستشوی صنعتی، می توان مقدار زیادی از سبزی و انواع میوه ها را با سرعت زیاد شستشو داد. سرعت بالای تولید در کارخانجات بسیار حائز اهمیت است و استفاده از دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات رسیدن به این مورد را مسیر می کند.

  • افزایش عمر میوه و سبزیجات

با شستشوی صحیح میوه‌ها و سبزیجات، عمر مفید آن‌ها بیشتر می شود. با پاک کردن آن ها از آلودگی‌ های مختلف، می ‌توانید آن ‌ها را برای مدت بیشتری نگه دارید و از تلف شدن زودهنگام آن‌ها جلوگیری کنید.

  • صرفه جویی در نیروی انسانی

به طور کلی می توان گفت که ابزارآلات مختلف و مخصوصا دستگاه های بزرگ و صنعتی می توانند کار چند نیروی انسانی را در زمان کمتر انجام دهند.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن گیلاس و طرز تهیه آن

معایب دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

  • نیاز داشتن به فضای بزرگ برای قرار دادن دستگاه
  • نیاز به سرمایه اولیه نسبتا زیاد

مراحل شستشوی میوه و سبزی با دستگاه

مراحل شستشوی میوه و سبزی با دستگاه

شست و شوی میوه ها و سبزیجات  با دستگاه های صنعتی، مراحلی دارد که این مراحل عبارتند از؛

۱– پاک سازی

در ابتدا میوه و سبزی‌ های پوسیده، خراب یا فاسد جداسازی شده و فقط محصولات مرغوب باقی می مانند. همچنین در این مرحله ، گل و لای و دیگر مواد زائد میوه و سبزیجات نیز پاک سازی می ‌شود.

۲– انگل زدایی

به دلیل استفاده از کود حیوانی و انواع کود ها ی دیگر برای پرورش محصولات امکان وجود انگل در آن ‌ها دور از انتظار نیست. بنابراین دستگاه های شستشوی میوه و سبزیجات این مرحله را نیز با دقت از نظر می‌ گذراند.

۳- میکروب زدایی

در این مرحله میوه و سبزیجات، با توجه به نوعشان، توسط مواد مناسب خود، به طور کامل و دقیق ضد عفونی می ‌شوند. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چرا که در صورت عدم انجام صحیحی باعث انتقال انواع باکتری ها و بیماری ها به انسان ها می شود.

۴– آب کشی نهایی

در انتها، آب کشی نهایی انجام می‌ شود و میوه ها و سبزیجات برای مراحل بعدی کار به بخش ‌های دیگر فرستاده می ‌شوند.

خرید دستگاه شستشو میوه و سبزیجات

نحوه عملکرد دستگاه شستشو

میوه ها و سبزیجات در درون دستگاه شستشوی صنعتی، با ایجاد گردش آب داخل وان، در دستگاه به گردش در آمده و سپس به کمک نوار نقاله از وان خارج می شوند.

ادامه مطلب
لوازم مورد نیاز برای احداث یک کارگاه خشک کن صنعتی

اگر وان چند مرحله ای باشد، محصولات از وان اول خارج شده به درون وان بعدی افتاده و در مرحله آخر از وان خارج می شوند و در نهایت بر روی نوار کنترل به خط بعدی منتقل می شوند.

دستگاه شستشو میوه سه مرحله ای

همان طور که از اسمش پیداست، این دستگاه از 3 عدد وان شست و شوی اتوماتیک و یک نوار کنترل تشکیل شده است. معمولا برای دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو جهت تولید چیپس میوه (میوه خشک) از دستگاه شستشو سه مرحله ای استفاده می شود.

دستگاه شستشو سبزی پنج مرحله ای

این دستگاه از 5 عدد وان شستشو اتوماتیک، به همراه نازل های آبپاش و یک عدد نوار کنترل 4 متری تشکیل شده است. معمولا جهت کسب مجوز از سازمان غذا و دارو جهت شستشو سبزیجات، به پنج دستگاه وان شستشو اتوماتیک احتیاج است.

خرید دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات, خرید دستگاه خشک کن, خرید دستگاه میوه خشک کن

مهم ترین فاکتور های یک دستگاه شستشوی میوه خوب

  • دستگاه حتما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • عملکرد خوبی داشته باشد. طوریکه محصولات به صورت یک‌دست و کاملا تمیز شسته ‌شده و میوه و سبزیجات آلوده و نامرغوب وجود نداشته باشد.
  • نحوه طراحی و ساخت دستگاه باید جوری باشد که کمترین آسیب به میوه و سبزیجات در حین فرایند شستشو و آماده سازی وارد شود.
  • دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات باید راندمان کاری و ظرفیت بالایی داشته باشد.

 


دستگاه خشک کن طالبی,خشک کردن طالبی,روش خشک کردن طالبی

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.