طرز تهیه و خشک کردن سیب با دستگاه خشک کن

 بعضی از افراد فکر می کنند که خواص میوه های خشک کمتر از میوه های تازه است، این یک فکر اشتباه است که نباید از میوه های خشک استفاده کرد. چیپس میوه یک گزینه سالم و مهم برای پذیرایی از مهمان ها است. یکی از خواص سیب خشک شده این است که دارای فیبر کافی است که از یبوست مزمن جلوگیری می کند. یک فنجان سیب خشک 7 تا 8 گرم فیبر می تواند به بدن شما برساند. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه و خشک کردن سیب با دستگاه خشک کن صنعتی و خانگی و چیپس سیب آشنا کنیم. پس با همراه ما باشید.

 

چیپس سیب

 

فواید سیب برای سلامتی

  • در برابر سرطان
  • ضد کلسترول
  • تقویت ایمنی بدن با سیب
  • جلوگیری از آلزایمر با خوردن سیب
  • جلوگیری از آسم با مصرف سیب
  • درمان دیابت با سیب
  • جلوگیری از سنگ کیسه صفرا با خوردن سیب
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • سم زدایی کبد
  • جلوگیری از آب مروارید
  • جلوگیری از پارکینسون
  • جلوگیری از هموروئید
  • کاهش وزن
  • افزایش استقامت
  • دندان های سفیدتر
  • کمک به هضم
  • و….

مهمترین خواص چیپس سیب

سیب داری خواص بسیار زیادی است که بوسیله دستگاه خشک کن صنعتی و خانگی در مدت زمان کمی تبدیل به چیپس می شود. چیپس سیب یک خوراکی شیرین است که دندان پزشکان مصرف آن به جای یک بار مسواک زدن توصیه می کنند چون که ترکیبات ضد باکتری دارد.

چیپس سیب منبع عالی آنتی اکسیدان ها است و آنتی اکسیدان ها نیز در پیشگیری از آسیب سلول های انسان موثر است. یکی از مهمترین خواص سیب خشک شده این است که دارای ویتامین ب است که برای مغز، هورمون ها و انرژی سودمند است. اگر دچار اضافه وزن هستید و قصد لاغر شدن را دارید سیب خشک را فراموش نکنید چرا که سیب سرشار از فیبر است و فیبر هم احساس سیری به شما می دهد. چیپس سیب سموم وباکتری های مضر معده و روده را از بین می برد. از دیگر خواص سیب این است که خوردن مرتب و منظم آن یبوست را درمان می کند.

چیپس سیب

 

سیب میزان جذب مواد معدنی را در بدن افزایش می دهد و همچنین دارای مواد معدنی در مقادیر کمی مثل سلنیوم، منگنز و مس است. مصرف سیب خشک می تواند با بیماری سرطان مبارزه کند همچنین می تواند از بیماری سرطان پروستات پیشگیری کند چرا که سیب خشک دارای ترکیبات ضد التهابی است و التهاب نیز می تواند به سرطان کمک کند.

از دیگر خواص سیب خشک این است که از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده که افرادی که میوه های خشک را در برنامه غذایی خود قرار می دهند کمتر دچار بیماری قلبی می شوند.

ادامه مطلب
راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن

سیب خشک می تواند با دیابت مبارزه کند و مصرف مرتب آن برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند مفید است. از دیگر خواص سیب خشک می توان به تنظیم فشار خون، طراوت پوست، سلامتی لثه ها، نقرس و درد مفاصل، بهبود حافظه، جلو گیری از آسم، مسکن و آرام بخش و . . . اشاره کرد.

چیپس سیب

با وجود دستگاه خشک کن صنعتی و خانگی، شما دیگر لزومی نور آفتاب ندارید و به راحتی می توانید همه وقته یعنی در طول روز حتی در شب میوه‌ هایی را که دوست دارید با این نوع دستگاه، تبدیل به چیپس کنید.

چیپس سیب

روش های خشک کردن میوه سیب

    • خشک کردن سیب در آفتاب یا سایه
    • خشک کردن سیب در فر
    • خشک کردن سیب درختی با سولاردم یا مایکروفر یا مایکروویو

خشک کردن سیب در آفتاب یا سایه

در این روش بهتر است برش های سیب نازک باشد تا زودتر خشک شوند.

سیب ها روی پارچه نخی تمیز و خشک یا در سبد یا روی توری استیلی ضد زنگ بچینید.

سعی کنید تا حد امکان از پارچه ای استفاده کنید که پرز نداشته باشد.

اگر در هوای آزاد سیب ها را خشک می کنید، روی آنها را با پارچه تمیز و نازک بپوشانید و هنگام شب آن داخل خانه بیاورید تا رطوبت هوای شب و شبنم مانع خشک شدنشان نشود.

میوه های خشک نوعی آب نبات طبیعی و یکی از میان وعده های بسیار مفید …

زمان تقریبی خشک شدن برگه ها ۳ تا ۷ روز است که البته به آب و هوای منطقه هم بستگی دارد و ممکن است به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

در آفتاب، برش ها زودتر و سریعتر از سایه خشک می شوند.

سیب ها را روی هم انباشته نکنید، زیرا جریان هوا باید در لابه لای میوه ها به خوبی حرکت نماید.

تا زمان خشک شدن، روزی چند بار سیب ها را زیر و رو کنید.

سیب ها را در محلی بالاتر از سطح زمین طوری قرار دهید که حداکثر نور آفتاب به آنها رسیده و هوا به راحتی میانشان جریان یابد.

خشک کردن سیب در فر

در این روش ضخامت برش های سیب حدود نیم سانت باشد.

سعی کنید یکی نازک و یکی ضخیم نباشد، در غیر این صورت، در فر نازک ها سوخته و ضخیم ها خیس می مانند.

در سینی فر کاغذ روغنی انداخته و برش ای سیب را یک لایه روی آن بچینید.

می توانید سیب ها را روی توری فر بچینید.

سینی را برای مدت یک ساعت در فر ۵۵ الی ۷۵ درجه سانتیگراد قرار دهید.

پس از نیم ساعت سینی را خارج کرده و سیب هار کمی زیر و رو کنید.

ادامه مطلب
تجهیزات لازم برای احداث گلخانه

نیم ساعت دیگر سینی را در فر قرار دهید.

هر چه بیشتر در فر بماند تردتر می شود.

پس از خاموش کردن فر، سینی را خارج نکنید و اجازه دهید سیب ها در فر کاملا خنک شوند.

خشک کردن سیب درختی با سولاردم یا مایکروفر یا مایکروویو

در این روش سیب ها را برش های حدود نیم سانت زده و در سینی پیرکس بچینید. در صورت تمایل با فرچه رویشان آبلیمو بمالید تا سیاه نشوند. سینی را در دستگاه گذاشته و با توان ۹۰۰ وات، سه دقیقه زمان دهید. البته این زمان تقریبی است و به ضخامت و نوع سیب بستگی دارد. وقتی آب سیب ها خارج شد ، سینی را خارج کرده، برگه ها را در ظرفی دیگر قرار دهید. سپس سینی را شسته و دوباره همان سیب ها را بچینید. بار دوم دستگاه را روی دو دقیقه با توان ۶۰۰ وات تنظیم کنید. سپس سینی را بیرون آورده و سیب ها را زیر و رو کنید. تایم های دو دقیقه ای با توان ۶۰۰ وات را ادامه دهید تا سیب ها حدودا ۷۰ درصد خشک شوند. سپس ۲۴ ساعت در دمای اتاق بگذارید تا کاملا خشک شوند.

نکته : اگر می بینید سیب ها می سوزند. توان را به ۳۶۰ کاهش دهید.

در این روش باید به قدر کافی صبر و حوصله داشته باشید و مدام سیب ها را چک کنید. ممکن است دفعه اول و دوم نتیجه دلخواه بدست نیاید، اما کم کم زمان و وات مناسب را بدست خواهید آورد. وقتی سیب ها حالت چروکیده پیدا کردند زمان خارج کردن آن‌ها از ماکروفر است.

طرز تهیه چیپس سیب در دستگاه خشک کن

قبل از اینکه سیب ها را در دستگاه بریزید آنها شسته و پوست کنید و به سلیقه خود برش بزنید سپس دستگاه خشک کن خانگی را روشن کنید، روی تایمر این دستگاه مدت زمان خشک کردن میوه سیب را مشخص کنید تا در مدت زمان مناسبی سیب ها خشک شوند. جنس دستگاه خشک کن صنعتی تمام استیل است که با توجه به درخواست خریداران می توان آن را با رنگ الکترواستاتیک درست کرد.

مهمترین ویژگی دستگاه خشک کن صنعتی و خانگی کوهیتر این است که بسیار با کیفیت و هوشمند هستند که هوشمند بودن آنها باعث کمتر شدن هزینه های مصرفی و جلوگیری از هدر رفتن انرژی می شود. همچنین یکی از پیامدهای مهم دستگاه خشک کن کوهیتر وجود تهویه مناسب در آنها است که باعث می شود تا نیاز به نیروی کمتری در زمینه خشک کردن میوه باشد.

 

شرکت کوهیتر تولید کننده انواع دستگاه های میوه خشک کن سیب، چای ، انگور ، انجیر ، زردآلو و انواع میوه

 

انواع دستگاه های خشک کن سیب

شرکت تولیدی کوهیتر دستگاه خشک کن سیب با توجه به ویژگی های مد نظر مشتریان خود اقدام به ایجاد دستگاه های مختلف میکند. اگر بخواهیم انواع دستگاه های خشک کن سیب را به شما معرفی کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ادامه مطلب
طرز تهیه گوشت خشک شده با دستگاه خشک کن گوشت

دستگاه خشک کن سیب خانگی

این دسته از محصولات به نحوی هستند که ظرفیت آن ها کم و همچنین سرعت پایینی دارند. در حقیقت برای کاربردهای دستگاه های خشک کن خانگی می توان از آن ها استفاده کرد. قیمت این دسته از دستگاه ها به نسبت خشک کن های بزرگتر و صنعتی، به طرز چشمگیری کمتر بوده و همین موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال یک دستگاه خشک کن سیب ارزان قیمت و اقتصادی هستند، به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند.

دستگاه خشک کن سیب

ماشین آلات خشک کننده نیمه صنعتی

یکی از ماشین آلات خشک کننده، دستگاه های خشک کن نیمه صنعتی هستند. نکته مهمی که باید بدانید این است که این محصولات به نسبت به دستگاه های خانگی قدرت بیشتری داشته و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت این دستگاه برای کارگاه های کوچک شده است. البته به نسبت دستگاه های صنعتی و بزرگ این محصولات باز هم قدرت کمتری دارند و همین موضوع باعث می شود تا نتوان از این محصولات در کارخانه ها استفاده کرد.

دستگاه خشک کن d600gtدستگاه خشک کن سیب

دستگاه خشک کن سیب صنعتی

دسته دیگری از محصولات، دستگاه های خشک کن سیب صنعتی هستند. این دسته از محصولات برای کارخانه ها و حجم های بالای مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال شرکت هایی که در زمینه خشک کردن میوه به صورت حرفه ای و تجاری فعالیت می کنند، لازم است تا به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند. تجهیزات خشک کننده صنعتی قدرت بسیار زیادی داشته و راندمان فوق العاده ای دارند. در حقیقت همین موضوع باعث محبوبیت این دسته از محصولات شده است و شرکت های بسیار زیادی از این محصولات استفاده می کنند.

دستگاه خشک کن d5000gt

فروش انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و خانگی سیب

اگر قصد دارید در خانه به صورت کاملا بهداشتی و به میل خودتان سیب را خشک کنید و در تمامی فصول استفاده کنید ما دستگاه خشک کن خانگی را به شما پیشنهاد میکنیم و یا اگر قصد دارید یه کسب کار کوچک یا بزرگ در حوزه خشک کردن میوه ها شروع کنید ما به شما دستگاه های خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی را پیشنهاد می کنیم.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.