دستگاه خشک کن خرمالو و طرز تهیه خرمالو خشک شده

دستگاه خشک کن خرمالو

در این مقاله قصد داریم طرز خشک کردن خرمالو با دستگاه خشک کن را بیان کنیم پس با ما همراه باشید. خرمالو که در غرب، سیب شرقی نیز نامیده می‌شود میوه‌ای است کروی شکل با پوست بسیار نازک که رنگ آن از زرد متمایل به نارنجی تا نارنجی پررنگ متغیر است. این میوه خوش رنگ و خوش طعم، دارای خواص طبی فراوان بوده و سرشار از عناصر کلسیم، گوگرد، فسفر، منیزیم و آهن است. زادگاه درخت خرمالو خاور دور است. قدمت کشت و پرورش آن در ایران به حدود 100 سال می‌رسد و در اکثر فضاهای سبز منازل شهری و روستایی، کشت آن مرسوم است. استان‌های فارس، مازندران، تهران و اصفهان از قطب‌های اصلی تولید خرمالو در ایران هستند. مناسب‌ترین آب و هوا برای پرورش این درخت، آب و هوای نیمه گرمسیری است ولی در نواحی سرد معتدل نیز می‌توان آن را کاشت.

خواص و فواید باورنکردنی خرمالو

خواص خرمالو به عنوان یک میوه ی شیرین و حاوی مواد معدنی و ویتامین های بسیار را به اضافه ی طرز تهیه معجون و مسکن های مختلف را در این بخش از سلامت نمناک می خوانید. این میوه دقیقاً مناسب روزهای سرد پاییزی است که بیشتر مردم کمی احساس خستگی و بی حالی می کنند. خرمالو به اندازه ی انگور انرژی زا است. البته اگر دغدغه ی تناسب اندام دارید و نمی خواهید چاق شوید نباید در مصرف آن زیاده روی کنید چون مصرف زیاد آن کالری زیادی به بدن می رساند.

 

خرمالو

 

انواع مختلفی از این میوه ها در سراسر دنیا وجود دارند، اما معمول ترین آن ها در ژاپن است که ریشه چینی دارد با وجود این که این میوه ریشه آسیایی شرقی دارد ، نام علمی آن دیوسپیر کاکی است که با زبان یونانی مرتبط است . واژه دیوسپیر به معنای ” غذا خدایان ” است و در واقع خرمالو میوه بسیار مفید برای اهداف بهداشتی است. خرمالو تقریبا شبیه گوجه فرنگی است و رنگ آن از زرد به نارنجی درخشان تغییر می کند. رنگ میوه ها بسته به میزان رسیدگی آن تغییر می کند. این میوه بزرگ است و ازاندازه آن از پرتقال کوچک به یک گریپ فروت متفاوت است. حتی شکل،آن متفاوت است. می تواند گرد یا حتی چهارگوش باشد. پوست میوه خرمالو نازک وژلاتینی و بسیار شیرین است.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن لیمو عمانی و طرز تهیه آن

ارزش غذایی میوه خرمالو

خرمالو چربی و پروتئین بسیار کمی دارد و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها شامل مقدار قابل توجهی از :ویتامین A، B6 و C ؛ منگنز ؛ فسفر ؛ پتاسیم ؛ کلسیم ؛ فیبر رژیمی – هم قابل حل و هم غیرقابل حل خرمالو ادرار آور خوبی است و هم چنین همانند ملین طبیعی عمل می کند.

خواص و فواید خرمالو خشک

خرمالو میوه‌ا‌ی بسیار خوشمزه است. این میوه پاییزه انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین آن نوع ژاپنی و آمریکایی است. خرمالو میوه‌ای است که از قرن‌ها پیش بین مردم محبوب بوده و از آن به عنوان «الهه خدایان»، در قدیم یاد می‌شد. از این میوه در تهیه غذاهای مختلف، کیک‌ها و دسرها، استفاده می‌شود. طبع خرمالو گرم و تر است و یکی از بهترین میوه‌ها برای استفاده در فصول سرد است.

خواص خرمالو خشک بسیار زیاد است و چون به محض رسیدن، خراب می‌شود و ممکن است در حین جا به جایی آسیب ببیند، تولیدکنندگان، آن را به صورت نرسیده از درخت می‌چینند؛ اگر بخواهند زودتر برسد و از آن استفاده کنند، در جای گرم، و در غیر این صورت، در جای سرد از آن نگهداری می‌کنند.

 

خرمالو

 

ارزش غذایی خرمالو خشک

ارزش غذایی خرمالو خشک بسیار بالا است و می‌توان این میوه خشک را به عنوان یک میوه کم کالری معرفی کرد. میزان مواد ذکر شده بر اساس 100 گرم مواد غذایی است.

انرژی 119 کالری
کربوهیدرات 31.2 گرم
پروتئین 1 گرم
ویتامین B6 تقریبا 8٪ نیاز روزانه
فیبر 6 گرم
ویتامین A تقریبا 55٪ نیاز روزانه
ویتامین C تقریبا 21٪ نیاز روزانه
منگنز 30٪ نیاز روزانه
مس 9٪ نیاز روزانه
پتاسیم 8٪ نیاز روزانه
ویتامین E تقریبا 6٪ نیاز روزانه
ویتامین K تقریبا 5٪ نیاز روزانه

طرز خشک کردن خرمالو

اگر شما هم در این فکر هستید که چگونه خرمالو را خشک کنید؟ می توانید از روش هایی که در ادامه آورده می شود استفاده کنید و انواع طریقه خشک کردن خرمالو را یاد بگیرید؛

۱. روش خشك كردن خرمالو روی بخاری

روش راحت برای خشک کردن خرمالو استفاده از شوفاژ و بخاری است. برای این کار ابتدا روی شوفاژ فویلی آلومینیمی پهن کنید و تکه‌های خرمالو (برش‌های حلقه‌ای به ضخامت نیم سانتیمتر) را روی آن چیده و منتظر باشیم تا خشک شود. اگر بخاری دارید و شوفاژ ندارید، می‌توانید خرمالو‌ها را در سینی و روی بخاری پهن کنید تا به تدریج آب آن کشیده شده و میوه خشک شده خرمالو را تحویل بگیریم.

ادامه مطلب
بهترین شیوه برای تهیه میوه خشک

۲. طرز خشك کردن خرمالو در فر

روش دیگر برای خشک کردن خرمالو استفاده از فر است، در این روش دقت کنید که در مدت زمان کم‌تری میوه خشک خرمالو را تولید می‌کند، ولی بهتر است حواسمان به درجه فر باشد تا میوه‌ها نسوزند.
معمولا درجه حرارتی بین ۹۵ تا ۱۰۰ درجه برای خشک کردن خرمالو کافی است و بیشتر از آن باعث سوختن میوه‌ها می‌شود. برای خشک کردن خرمالو به حداقل یک ساعت زمان نیاز داریم که می‌تواند با توجه به میزان خشک شدن خرمالو‌ها بیشتر شود.

 

دستگاه خشک کن خرمالو

 

۳. طرزخشک کردن خرمالو در آفتاب

این روش مناسب مناطقی است که آفتاب زیادی دارد و حتی در زمستان گرم می‌باشد، ولی بهتر است نکات بهداشتی برای خشک کردن خرمالو را رعایت کنیم. برای جلوگیری از ورود حشرات و حیوانات می‌توان خرمالو‌ها را در سینی چید و روی آن یک توری کشید و با خیال راحت به خرمالو‌ها اجازه دهیم خودشان خشک شوند. (خرمالوی خشک درسته و یا دو نیم شده.)

۴. نحوه خشک کردن خرمالو در میوه خشک کن

استفاده از میوه خشک کن می‌تواند روزانه ۲۰ کیلو گرم خرمالو را تبدیل به میوه خشک شده کند که برای استفاده از این وسیله قطعه‌های خرمالو را در طبقه‌های موجود در خشک کن قرار می‌دهیم و حواسمان هست که تکه‌ها روی هم قرار نگیرند، زیرا باعث می‌شود به هم بچسبد و نتوانیم خرمالو خشک با کیفیتی را داشته باشیم. دستگاه‌های میوه خشک کن معمولا دمای ۵۷ درجه سانتیگراد را برای میوه‌ها تنظیم کرده‌اند. (برای اطمینان به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.)

 

دستگاه خشک کن خرمالو

 


انواع دستگاه های خشک کن خرمالو

شرکت تولیدی کوهیتر دستگاه خشک کن خرمالو با توجه به ویژگی های مد نظر مشتریان خود اقدام به ایجاد دستگاه های مختلف میکند. اگر بخواهیم انواع دستگاه های خشک کن خرمالو را به شما معرفی کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه خشک کن خرمالو خانگی

این دسته از محصولات به نحوی هستند که ظرفیت آن ها کم و همچنین سرعت پایینی دارند. در حقیقت برای کاربردهای دستگاه های خانگی می توان از آن ها استفاده کرد. قیمت این دسته از دستگاه ها به نسبت خشک کن های بزرگتر و صنعتی، به طرز چشمگیری کمتر بوده و همین موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال یک دستگاه خشک کن خرمالو ارزان قیمت و اقتصادی هستند، به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن کیوی و طرز تهیه کیوی خشک شده

دستگاه خشک کن خانگی

ماشین آلات خشک کننده نیمه صنعتی

یکی از ماشین آلات خشک کننده، دستگاه های نیمه صنعتی هستند. نکته مهمی که باید بدانید این است که این محصولات به نسبت به دستگاه های خانگی قدرت بیشتری داشته و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت این دستگاه برای کارگاه های کوچک شده است. البته به نسبت دستگاه های صنعتی و بزرگ این محصولات باز هم قدرت کمتری دارند و همین موضوع باعث می شود تا نتوان از این محصولات در کارخانه ها استفاده کرد.

دستگاه خشک کن سیبدستگاه خشک کن سیب

دستگاه خشک کن صنعتی خرمالو

دسته دیگری از محصولات، دستگاه های خشک کن صنعتی خرمالو هستند. این دسته از محصولات برای کارخانه ها و حجم های بالای مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال شرکت هایی که در زمینه خشک کردن میوه به صورت حرفه ای و تجاری فعالیت می کنند، لازم است تا به سراغ این دسته از محصولات آمده و آن ها را خریداری کنند. تجهیزات خشک کننده صنعتی قدرت بسیار زیادی داشته و راندمان فوق العاده ای دارند. در حقیقت همین موضوع باعث محبوبیت این دسته از محصولات شده است و شرکت های بسیار زیادی از این محصولات استفاده می کنند.

دستگاه خشک کن سیب

فروش انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و خانگی خرمالو

اگر قصد دارید در خانه به صورت کاملا بهداشتی و به میل خودتان خرمالو را خشک کنید و در تمامی فصول استفاده کنید ما دستگاه خشک کن خانگی را به شما پیشنهاد میکنیم و یا اگر قصد دارید یه کسب کار کوچک یا بزرگ در حوزه خشک کردن میوه ها شروع کنید ما به شما دستگاه های خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی را پیشنهاد می کنیم.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.