صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل

میوه های خشک شده وعده های شاد و سالمی را ایجاد می‌کنند که می‌توانید به صبحانه خود و یا به یک میان وعده اضافه کنید. برای تمامی سنین نیز مفید و مقوی می‌باشد. این ها معمولا یک خوردنی گران قیمت هستند که هنگام خرید از فروشگاه هزینه زیادی دارند و اغلب حاوی دی اکسید گوگرد به عنوان نگهدارنده هستند. به همین دلیل باید به طرز تهیه خشک کردن میوه در منزل بپردازیم.

حساسیت به سولفیت می‌تواند برای مبتلایان به آسم مشکل ساز باشد، پس باید همیشه مراقب مواد تشکیل دهنده آن باشید.برای جلوگیری از سولفیت‌های موجود در میوه‌های خشک، یاد بگیرید که میوه‌های مورد علاقه خود را در آفتاب، اجاق یا دستگاه خشک کن از بین ببرید. آنها ممکن است به اندازه تنقلات معمولی دوام نداشته باشند. در این مقاله به طریقه خشک کردن میوه در منزل اشاره خواهیم کرد …

خشک کردن میوه در خانه,صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل

هنگامی که می‌دانید چگونه خودتان درست کنید، می‌توانید یک نوع خاص از میوه ها را هر چند وقت یکبار که می‌خواهید در منزل خشک کنید!

از بین بردن آب میوه یکی از قدیمی ترین روش های نگهداری مواد غذایی است که هزاران سال پیش کشف شده است. این یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه غذاهای تابستانی مورد علاقه‌ تان برای نگهداری طولانی‌ مدت می‌باشد.

طرز تهیه میوه خشک شده در آفتاب

استفاده از نیروی خورشید کم‌هزینه ‌ترین و راحت ترین راه‌ حلی است که می‌توانید برای خشک کردن میوه‌ها و سبزیجات در منزل پیدا کنید. با این حال، این فقط در آب و هواهایی کار می‌کند که دما به 85 درجه فارنهایت (30 سانتیگراد) یا بیشتر می‌رسد، بنابراین یک روش وابسته به مکان برای خشک کردن میوه است. این روش معمولا طعم ‌دهنده ‌ترین نتایج را از هر روش خشک کردنی ایجاد می‌کند، بنابراین اگر خورشید همان چیزی است که دارید، از آن استفاده کنید!

سطح رطوبت نیز چیزی است که باید در نظر گرفته شود (هرچه کمتر باشد بهتر است)، باید جریان هوای کافی در اطراف برش‌های میوه وجود داشته باشد و اگر آفتاب بیشتر روز بتابد مفید است.

توجه داشته باشید که باید قفسه‌های میوه را در شب بیاورید و هر روز صبح، پس از افزایش دما، دوباره آن‌ها را در معرض نور خورشید قرار دهید. بین 2 تا 6 روز طول می‌کشد تا یک قفسه میوه زیر آفتاب تابستان به اندازه کافی خشک شود.

خشک کردن میوه در خانه,صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل
خشک کردن میوه در منزل

مراحل قبل خشک کردن میوه برای خشک شدن در آفتاب

در شستن همه میوه ها دقت کنید و همیشه برش های یکنواخت را برش دهید تا اطمینان حاصل کنید که تا حد ممکن خشک می‌شوند. در مورد گلابی و سیب، می‌توانید آنها را در آب لیموی تازه یا مخلوط اسید اسکوربیک خیس کنید تا از قهوه‌ ای شدن آن‌ها جلوگیری کند. به خاطر داشته باشید که هنگام خشک کردن از پارچه توری استفاده کنید تا مگس ها، زنبورها و سایر حشرات را از میوه دور نگه دارید.هنگامی که به میل شما تقریباً خشک شد، قفسه ها را به قسمت سایه دارتر منتقل کنید تا از “پختن” آنها جلوگیری شود.

ادامه مطلب
اسلایسر مناسب کسب و کار شما

تجهیزات مورد نیاز برای خشک کردن میوه در منزل

هر چند وسوسه انگیز است که میوه های برش خورده را مستقیماً روی یک ورقه پخت قرار دهید و آن را بیرون از آفتاب قرار دهید، این کار به سادگی انجام نمی‌شود. خرید یا ساخت قفسه‌های خشک‌ کن، که برای سبزیجات و گیاهان نیز مناسب هستند، ممکن است سرمایه ی اندکی لازم داشته باشد اما نتیجه و راحتی کار بهتر است.

قفسه‌های خشک کن چند منظوره را می‌توان از تخته‌های چوبی، بامبو یا توری فولادی ضد زنگ با قاب درست کرد. اطمینان حاصل کنید که فلز از نظر مواد غذایی مناسب است، تا بقایای سمی روی میوه خشک گرانبها باقی نماند. قفسه خشک کن فولادی ضد زنگ برای خشک کردن میوه های خود در منزل ایده آل است.

بهترین میوه ها برای خشک کردن در آفتاب

  • زردآلو
  • گوجه فرنگی ها
  • آلو
  • انگور(کشمش)
  • سیب
  • گلابی ها

طرز تهیه میوه خشک در فر

درست مانند خشک کردن آفتاب، ابتدا باید محصول خود را با شستن کامل میوه ها یا توت های رسیده آماده کنید.

میوه ای که نیاز به برش دارد را برش بزنید، ساقه ها و دانه ها را همزمان جدا کنید. سپس برش ها را به طور مساوی نازک برش دهید تا همه آنها در یک زمان مشابه خشک شوند و مطمئن شوید که برش ها با هم تماس نداشته باشند.

خشک کردن میوه در خانه,صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل
خشک کردن میوه در منزل

 دمای فر برای خشک کردن میوه

فر را از قبل روی کمترین درجه حرارت، بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ درجه فارنهایت گرم کنید و سینی پر از میوه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

با این حال، مهمتر از دما، جریان هوا است. اگر فر شما فن دارد از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، حتماً درب را مرتباً باز کنید تا رطوبت اضافی خارج شود.

چند ساعت طول می کشد تا میوه های شما خشک شود، به خاطر داشته باشید که برخی از میوه ها برای بهترین نتیجه باید چند بار ورق بزنید.

به طور کلی، 6 تا 10 ساعت طول می کشد تا سیب به تردی کاملی که دوست دارید، برسد. موز 2 تا 3 ساعت طول می کشد تا در فر با دمای کمی بالاتر یعنی 225 فارنهایت خشک شود و توت فرنگی در 200 فارنهایت 2 ساعت و نیم طول می کشد. فرها متفاوت هستند، بنابراین یادگیری نحوه آب‌ گیری میوه‌ها به آزمون و خطا نیاز دارد.

استفاده از اجاق گاز به عنوان خشک کردن کم مصرف ترین راه برای خشک کردن مواد غذایی است، اما اگر میوه خشک کمی در سال درست می‌کنید، بهتر است از خرید یک فر بزرگ، به خصوص زمانی که قرار نیست اغلب از آن استفاده کنید، یک هزینه اضافی است. شرکت کوهیتر امکانات بهتری برای شما دارد.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد هیترهای کارگاهی

خشک کردن میوه در خانه,صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل

بهترین میوه ها برای خشک کردن در فر

  • سیب
  • پرتقال ها
  • گیلاس
  • شلیل
  • توت فرنگی
  • گلابی ها
  • هلو
  • موز

مزایای استفاده از دستگاه خشک کن در منزل

اگر واقعاً میوه‌های خشک را دوست دارید و آن را در تمام سال مصرف می‌کنید، و نه برای تفریح، یک دستگاه خشک کن حرفه‌ ای می‌تواند هدیه‌ ای برای شما باشد! مدل های زیاد و متنوعی در شرکت کوهیتر برای انتخاب وجود دارد، بنابراین به دقت در مورد نیازهای میوه های خود فکر کنید.

چقدر فضا باید با یک دستگاه جدید به اشتراک بگذارید؟

چند وقت یکبار استفاده خواهد شد؟

با دستگاه خشک کن دیگر محدودیتی در انتخاب میوه ندارید و همه چیز و همه چیز امکان پذیر است .آناناس، لیمو، لیموترش، کیوی، مشکلی ندارد. واقعیت این است که بیشتر میوه های  تازه عمدتاً از آب تشکیل شده است. برای حفظ آن ها و فاسد نشدن آن ها، امروزه از کنسرو و خشک کن استفاده می‌کنند. اما گزینه اول اجازه نگهداری بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در محصولات را نمی‌دهد و باید مواد نگهدارنده مخصوصی را اضافه کنیم که برای بدن نیز مفید نیستند.

خشک کردن میوه در خانه,صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل

روش خشک کردن با دستگاه خشک کن

خشک کردن سبزیجات، میوه‌ها، انواع توت‌ها، قارچ‌ها و گیاهان یک جایگزین موفق سازگار با محیط زیست است. در این حالت، محصولات تمام مواد با ارزش را حفظ می‌کنند، هیچ افزودنی و نگهدارنده‌ای مورد بحث نیست، محصولات خشک شده برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند و بافت منحصر به فردی پیدا می‌کنند.

هوای گرم مورد استفاده در هنگام رطوبت زدایی در محفظه خشک کن گرما را به محصول منتقل می‌کند که منجر به تبخیر رطوبت و خروج بخار از سطح آن و سطح داخلی دستگاه می‌‌شود. خشک شدن از سطح شروع می شود. آب در حین تبخیر به بخار تبدیل می‌شود و به دلیل ساختار متخلخل آن، مایع را از لایه های داخلی محصول خارج می‌کند. سرعت تبخیر زمانی که آب فقط در عمیق ترین لایه‌ها باقی می‌ماند تا حدودی کاهش می‌یابد، زیرا کانال‌ های اصلی که از طریق آن بالا می‌رود از قبل خشک شده‌‌اند.

شایان ذکر است که خشک کردن یک فرآیند نسبتا طولانی است. اگر خشک شدن خیلی سریع انجام شود، سطح محصول بیش از حد خشک می‌شود، در حالی که در داخل، رطوبت آن هیچ جا تبخیر نشده است. در این حالت لازم است دمای اتاقک کاهش یابد. اگر برعکس، سطح محتویات محفظه خشک کن برای مدت طولانی مرطوب بماند، افزایش دما ضروری است.

ادامه مطلب
قیمت گذاری میوه خشک

در مرحله نهایی، فرآیند خشک کردن کندتر می‌شود زیرا مایع سطح قبلاً ناپدید شده است و برای تبخیر آب محدود داخلی به دمای بالاتری نیاز است. در این مرحله درجه داخل محفظه افزایش می‌یابد.

خشک کردن میوه در خانه,صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل

فواید میوه های های کم آب

  • میوه های خشک فضای کمی را اشغال می‌کنند.
  • برای سفر ایده آل هستند زیرا وزن کمی دارند و معمولاً خراب نمی‌شود.
  • خوراکی های آماده و سریعی هستند.
  • به شما امکان می‌دهد در هر فصل خرید کنید و برای بعداً ذخیره کنید یا فصل باغ خود را حفظ کنید.

یک نمونه از میوه خشک شده

کیوی خشک شده

چیپس کیوی خشک شده ممکن است بهترین میان وعده بعدی باشد، شاید بتوانید با مقداری آجیل و یا میوه خشک های دیگر مخلوط کنید. اینها را می‌توان در فر یا دستگاه  خشک کرد و درست کردن آنها بسیار آسان است.

میوه های خشک شده مقوی هستند و همچنین زمانی که میوه های خشک شده خود را در ظروف شیشه ای نگهداری می‌کنید یک خوراکی بدون پلاستیک است.

با بهترین میوه ای که می‌توانید پیدا کنید شروع کنید، آن را بشویید، به طور مساوی برش دهید، برش ها را (بدون لمس) روی قفسه های خشک کن یا ورقه های پخت قرار دهید و صبر کنید تا زمان مناسب برای برداشتن آنها از روی حرارت باشد.

همه اینها مسئله زمان، رطوبت و دما همراه با صبر است که موفقیت شما را تعیین می‌کند. اگر بار اول درست نشدید، دوباره امتحان کنید. در ضمن، از هر لقمه کوچک شیرین لذت ببرید.

هنگامی که بر هنر خشک کردن میوه ها مسلط شدید، می‌توانید به سراغ سبزیجات، قارچ و گوشت بروید.

 

چرا محصولات کوهیتر؟

تمرکز این شرکت بر تحقیق و توسعه، تولید، فروش و پس از فروش دستگاه خشک کن مواد غذایی و محصولات دیگر است و راه حل های جامع خشک کردن را ارائه می‌دهد.

به عنوان یک شرکت انرژی سبز، هدف آن این است که ” فقط حرفه ای ترین خشک کن ” را تولید کند.

محصولات دارای گارانتی و پشتیبانی هستند. شرکت کوهیتر محصولات را بر اساس نیاز مشتری طراحی می کند. شرکت کوهیتر محصولات را به صورت عمده و تکی به دست شما می رساند هم چنین صادرات این شرکت به کشورهایی مانند کانادا، بریتانیا، فرانسه، استرالیا، کره جنوبی، هند، سنگاپورو غیره می‌باشد.

علاوه بر این، ما آزمایشگاه های خود را داریم که می‌توانند ظرفیت و عملکرد ماشین ها را آزمایش کنند که کیفیت را برای مشتریان ما تضمین می‌کند.

خشک کردن میوه در خانه,صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.