طراحی بسته بندی چای

طراحی بسته بندی چای

امروزه چای به عنوان پرکاربردترین نوشیدنی در نظر گرفته می شود. می توانید آن را صبح ها برای افزایش قدرت یا شب ها برای استراحت مصرف کنید. با افزایش محبوبیت، افراد بیشتری تصمیم می گیرند در بازار چای سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این، طراحی بسته بندی چای بزرگترین منبع ارزش افزوده در صنعت چای است. بسته بندی چای برای زیبایی ظاهری چای ضروری است. بدین حال بسته بندی چای یکی از ضروری ترین بخش های آماده سازی و فروش آن است.
در این مقاله میخواهیم در مورد طراحی جعبه چای را با جزئیات بررسی کنیم. بیایید در مورد روندها، قوانین اساسی، سوالات مربوط به چیستی، چگونه و چرا صحبت کنیم.

 

طراحی بسته بندی چای چه کاربردی دارد؟

ده ها تولید کننده چای در بازار وجود دارد. طبیعتاً برای اینکه از رقبا متمایز شوید، به طراحی بسته بندی باکیفیت و خاطره انگیز نیاز دارید. این معیاری است که نقش مهمی برای خود خریداران دارد. اول از همه، این طراحی است که توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند، اما راحتی و عملکرد خود بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی جعبه ی چای زمانی اهمیت بالایی پیدا می کند که بسته چای شما در معرض دید باشد. اگر خریدار قبلا از چای خاصی استفاده نکرده باشد، اول از همه بسته بندی های چای را دید می زند. بنابراین، مهم است که در اینجا نه تنها مخاطب هدف، بلکه در اصل، همه موقعیت ها را درک کنید. بسته بندی خوب باید تا حد امکان راحت باشد و الزامات اصلی ذخیره سازی محصول را برآورده کند.

از مهم ترین نکات می توان به کاربردی بودن بسته بندی، کامل بودن اطلاعات محصول، لوگو و نام تنوع اشاره کنید. بر اساس تحقیقات 60 درصد مصرف کنندگان به بسته بندی توجه می کنند. در نتیجه این کار برند کوهیتر چای های خوش طعم و با جعبه های منحصر به فردی برای شما عرضه می کند که به طور موثر برای رشد کسب و کار شما عالی است.

 

الزامات اساسی برای طراحی جعبه چای
الزامات اساسی برای طراحی جعبه چای

 

الزامات اساسی برای طراحی بسته بندی چای

مانند هر مورد دیگر، طراحی بسته بندی با تجزیه و تحلیل شرکت و مصرف کنندگان آغاز می شود. برای اینکه محصول در بین مخاطبان هدف موفق باشد، باید اصول طراحی زیر را به خاطر بسپارید:

  • جذابیت: بسته بندی باید روشن، قابل خوانا و به یاد ماندنی باشد، بدون جزئیات غیر ضروری که می تواند درک کلی را مختل کند.
  • اصالت: طراحی خوب محصول را قابل تشخیص می کند، آن را از رقبا متمایز می کند.
  • وجود ویژگی های متمایز: این شامل آرم شرکت یا سایر جزئیات است که به شما امکان می دهد محصول را با یک نام تجاری خاص مرتبط کنید.
  • وجود یک بلوک اطلاعاتی: اطلاعات مربوط به ترکیب، تاریخ انقضا، کشور و نام تجاری سازنده باید به خوبی خوانده شود و با فونت ساده برای خواندن ساخته شود. یک آرم قابل توجه داشته باشید تا حتی یک مادربزرگ بدون عینک نیز بتواند آن را ببیند
  • سهولت استفاده: خریدار نباید با حذف محصول مشکل داشته باشد. علاوه بر این، بسته بندی باید برای حمل و نقل و ذخیره سازی بیشتر راحت باشد.
ادامه مطلب
طرز خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن

 

انواع طرح های بسته بندی چای

برای بسته بندی چای انواع مختلفی طرح ها در بازار موجود است. اما در میان آنها، انواع زیر بیشترین کاربرد را دارد:

جعبه های مقوایی

جعبه های مقوایی سنتی و رایج ترین نوع هستند. آنها سبک وزن، راحت و کاربردی هستند. اما به اندازه ی جعبه های حلبی بادوام نیستند. با این حساب قیمت به صرفه تر از دیگر نوع های خود دارند.

جعبه های حلبی

معمولاً از این نوع جعبه ها برای نگهداری محصولات درجه یک استفاده می شود. علاوه بر این، آنها ظاهر اصلی خود را حتی پس از حمل و نقل طولانی مدت حفظ می کنند. این جعبه ها کاربردی ترین نوع بسته بندی را دارند.

جعبه های لوله و سیلندر مانند

این نوع جعبه ها می توانند از مقوا یا فلز و یا ترکیبی از هردو آنها باشند. ظاهری جذاب دارند و معمولاً با چای های گران قیمت و نخبه همراه هستند. چنین بسته بندی باید از همه طرف بدون تحریف تصویر و کتیبه ها زیبا به نظر برسد. این جعب ها اغلب به حالت استوانه ای هستند.

ظروف شیشه ای

از این نوع جعبه ها بسیار به ندرت استفاده می شوند، زیرا در بیشتر موارد چنین ظروفی از هزینه خود محصول بیشتر است. با این حال، این گزینه خوبی برای انتشار خطوط انحصاری است. علاوه بر این، شیشه شفاف به خریدار این امکان را می دهد که به راحتی کیفیت خود محصول را ارزیابی کند. از طرفی با این نوع طراحی جعبه ی چای حتی یک برگ هم آسیب نمی بیند وبه عنوان هدیه بسیار شیک به نظر می رسد.

ادامه مطلب
چگونه یک تجارت میوه خشک راه اندازی کنیم؟

ست چای برای طراحی بسته بندی چای

بسته بندی چای نباید ظاهری «سنتی» داشته باشد. جعبه هایی با شکل غیر معمول بسیار چشمگیر به نظر می رسند، و اگر چنین نوآوری را با لوازم جانبی اضافی، به عنوان مثال، یک قاشق چای خوری اضافه کنید، این به میزان قابل توجهی اعتبار و علاقه به محصول را افزایش می دهد.

هدیه دادن فقط یک جعبه چای زیبا یک چیز است و یک ست هدیه واقعی چیز دیگری است. هر بسته، هر لیوان و هر قاشق همه چیز باید کاملاً با مفهوم کلی مجموعه و به طور کلی هویت شرکت مطابقت داشته باشد.

 

بسته بندی شیشه ای چای
بسته بندی شیشه ای چای

 

عواملی که برای طراحی بسته بندی چای موثر است، چیست؟

برای طراحی جعبه ی چای باید عوامل زیادی در نظر بگیرید که مهمترین آنها موارد زیر است:

1- حفاظت محصول

جعبه ی بسته بندی باید از محصولات چای ، چه بدون برگ یا بدون برگ، از عناصر مختلف مانند گرما، نور خورشید، رطوبت و قارچ محافظت کند. فروشندگان باید اطمینان حاصل کنید که اقلام شما آلوده نیستند و طعم و تازگی آن از بسته بندی گرفته تا حمل و نقل، توزیع و مصرف بی تاثیر باقی می ماند. برخی از بسته بندی های برند کوهیتر دارای ویژگی های بسیار کاربردی مانند بریدگی های پارگی یا زیپ های قابل بسته شدن هستند تا اطمینان حاصل شود که چای در طول کل فرآیند تازه می ماند.

2- رنگ و برند

امروزه خدمات چاپ هایی وجود دارد که می تواند برچسب های جذاب و منحصر به فردی را به بسته های چای با نام برند اضافه کند. چاپ برچسب روی کیسه ها یا ظروف و اختصاص یک رنگ نماینده برند، یک استراتژی بازاریابی عالی است زیرا می تواند به مشتریان کمک کند تا با برند آشنا شوند و در نهایت خرید کنند.

کسب و کارهای چای باید با دقت به رنگ بسته های خود فکر کنند. رنگی را انتخاب کنید که محصول شما را از سایر محصولات موجود در قفسه ها متمایز کند. شاید روکش های طلایی یا فلزی، یا شاید رنگی پررنگ مانند قرمز ممکن است بیشتر برای مصرف کنندگان جذاب باشد.

همه ما می دانیم که چقدر آزاردهنده است که در داخل انباری آشپزخانه برای یافتن یک مورد خاص بگردیم. اما اگر بسته بندی چای شما رنگارنگ باشد، از سایر چیزها متمایز خواهد شد و پیدا کردن آن آسان تر خواهد بود. برای انتخاب نوع رنگ بسته بندی چای باید به به نوع چای دقت شود. برای مثال برای چای های زیر بیشتر از رنگ های پیشنها داداه شده استفاده می شود:

ادامه مطلب
دستگاه های میوه خشک کن رو میزی

چای گیاهی

برای طراحی بسته بندی چای گیاهی از نقاشی های سبک، چند رنگ و احتمالاً آبرنگ را به استفاده می شود. چنین تصاویری در پس زمینه سفید بسیار چشمگیر به نظر می رسند، در عین حال باید از فونت های ساده و واضح استفاده شود.

چای میوه ای

در طرح های چای میوه ای معمولا از نقاشی های آبرنگ و مداد با برچسب سفید کلاسیک استفاده می شود. آبدار، روشن مانند توت فرنگی تابستانی ، و میوه های کشیده بلافاصله از طعم صحبت می کنند.

چای سیاه و چای سبز

به طور کلاسیک، در طراحی چای سیاه از رنگ های قرمز، سیاه، آبی، قهوه ای استفاده می شود که با الگوهای افزودنی ها (در صورت وجود آنها در ترکیب) تکمیل می شود.

برای چای سبز می توانید از سایه های سبز استفاده کنید. بسته به قدرت، سایه های مختلف سبز استفاده می شود از زیتونی تیره تا سبز روشن.

3- اندازه بسته بندی

اندازه بسته بندی شما نیز نکته دیگری است که باید در نظر بگیرید. برچسب ها باید به اندازه ای بزرگ باشند که مورد توجه قرار گیرند، اما نه آنقدر بزرگ که کل بسته را ببرد. ذخیره سازی عاملی است که بر اندازه آن تأثیر می گذارد. اگر بسته ای خیلی بزرگ باشد، نمی توانید آن را به سرعت و مرتب نگهداری کنید. طراحی جعبه چای در سایزهای بزرگ برای شرکت ها و توزیع کنندگان عمده و بسته بندی های کوچک برای صاحبان خانه و توزیع کنندگان در مقیاس کوچک هوشمندانه تر است.

رنگ و برند بسته بندی چای
رنگ و برند عوامل موثر بر طراحی بسته بندی چای است.

 

نتیجه گیری

داشتن و مدیریت یک تجارت چای کار آسانی نیست. به عنوان یک مالک، شما بر عوامل زیادی تکیه می کنید که می توانند به موفقیت کسب و کار شما کمک کنند. یکی از عوامل مهم بسته بندی است. سرمایه گذاری روی بسته بندی کاربردی تضمین می کند که محصولات شما نه تنها با خیال راحت حمل می شوند، بلکه وقتی در قفسه ها قرار می گیرند، شیک به نظر می رسند. برای استفاده از چای با بهترین طراحی می توانید از شرکت کوهیتر کمک بگیرد.

ست چای
ست چای برای طراحی بسته بندی چای
امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.