طرز خشک کردن شفتالو با دستگاه میوه خشک کن

دستگاه خشک کن شلیل,خشک کردن شلیل,روش خشک کردن شلیل

شفتالو یک میوه‌ی آبدار و خوشمزه شبیه به هلو است. این میوه، دارای پوست نسبتاً ضخیم و سرخ‌رنگ، گاه زردرنگ و گاه با لکه‌‌های سفید است. امروزه در تبریز و آذربایجان به هلوی کال شفتالو می‌گویند و در فارسی دری به هلو شفتالو گفته می‌شود. شکل این میوه گرد و کروی است و طعم شیرین دارد. برگ‌های درخت شفتالو سبز تیره‌ بوده و گل‌های کوچکی دارد که در فصل بهار شکوفه می‌دهد و منظره زیبایی را پدید می‌آورد. میوه شفتالو با پوست مصرف می‌شود. در این مقاله به خواص شفتالو، شفتالو خشک شده و روش خشک کردن آن با دستگاه میوه خشک کن به شما آموزش خواهیم داد.

دستگاه خشک کن شفتالو,خشک کردن شفتالو,روش خشک کردن شفتالو

خواص شفتالو

خواص شفتالو برای پوست

پوست مهمترین بخش بدن بوده و سلامتی آن زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که بدنبال پوستی زیبا و بدون عارضه هستند، می توان از شفتالو یا هلو بعنوان ماسک برای صورت استفاده کنند.لازم به ذکر است که مقادیر بالای اسید کلروژنیک و ویتامین C موجود در برگه شفتالو با افزایش تولید کلاژن به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند. برای آن که از پوستی جوان برخوردار باشید از برگه شفتالو استفاده کنید.

خواص شفتالو برای دیابت

افراد مبتلا به دیابت باید از خوردن شفتالو بپرهیزند چون باعث بالا رفتن قند خون آن‌ها می‌شود.هلو برای افراد دیابتی مناسب است؛ هلو از میوه‌هایی است که شاخص گلیسمی آن بسیار پایین می‌باشد به این معنی که قند موجود در آن، میزان انسولین را سریع بالا نمی‌برد و به همین دلیل سبب ذخیره و انبار شدن قند نمی‌شود. لازم به ذکر است که هرچه میوه رسیده‌تر باشد، شاخص گلیسمی آن بالاتر است.

خواص شفتالو برای لاغری

متابولیسم به سیستم بدن مربوط بوده و میزان انرژی که در طول روز از طریق هضم، تنفس، گردش خون، ذخیره سازی چربی ها دریافت کرده یا از دست می دهید را گویند و خوردن شفتالو متابولیسم را تنظیم می کند.هلو حاوی ترکیباتی طبیعی است که نقش موثری در درمان اختلالات متابولیک دارد. مصرف هلو می تواند چاقی را در افراد کاهش دهد. این میوه حاوی شمار زیادی ازترکیبات طبیعی موثر است که با چاقی مبارزه کرده و به انسان کمک می کند تا از کالری های اضافی رهایی یابد. هلو حاوی گروهی ازترکیبات غنی می باشد که دارای ویژگی ضدالتهابی و ضدچاقی است.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن لواشک

‎شفتالو برای معده

برگه شفتالو در متابولیسم بدن نیز موثر بوده و با خاصیت مسهل بودنش به رفع مشکلات معده کمک می‌کند. بنابراین افرادی که از یبوست مزمن رنج می ‌برند یا معده ان ها با مشکل مواجه است، می‌ توانند از این نوع میوه خشک کمک بگیرند و آن را مصرف کنند و تأثیر بی نظیر آن را ببینند.برای اینکه نفخ نکنید، باید آن را دست کم نیم‌ساعت قبل از غذا خورد. کسانی‌که زخم معده دارند یا مبتلایان به ورم معده یا ورم روده باید با شکم خالی شفتالو بخورند.

شفتالو برای سرماخوردگی

هلو و شفتالو به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ویتامین C قادرند سیستم ایمنی بدن را تقویت و از سرماخوردگی جلوگیری کنند.

طریقه مصرف شفتالو

شفتالو یک میوه بسیار خوش طعم است که استفاده از آن، از زمان های بسیار دور در ایران رایج بوده است. این میوه کاربرد های بسیار مختلفی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

استفاده از شفتالو برای تهیه دسر، مربا و یا سالاد

باید بدانید که مربای شفتالو و کمپوت شفتالو از مواردی هستند که در فصل تابستان خانم‌های خانه‌دار زیاد از آن استفاده می ‌کنند. دقت کنید که پختن شفتالو همراه با سایر ترکیبات می‌تواند طعم آن را عوض کند.

 

دستگاه خشک کن شفتالو,خشک کردن شفتالو,روش خشک کردن شفتالو

استفاده از برگه شفتالو

شفتالو را می توان به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار داد و از مزایای آن بهره مند شد.

استفاده از شفتالو در تهیه کیک

شفتالو و هلو میوه هایی هستند که می توانند در تزیین کیک و دسر ها به کار گرفته شوند.

فواید مصرف شفتالو خشک شده

خاصیت درمانی شفتالو خشک عبارت است از:

  • کاهش فشارخون
  • مبارزه با سرطان
  • ضد تب
  • شاداب کننده پوست
  • درمان دیابت
  • تقویت قلب
  • رفع وزوز گوش
  • بهبود نقرس
  • سلامت چشم
  • تصفیه خون
  • از بین بردن خارش
ادامه مطلب
سود در تجارت میوه خشک

دستگاه خشک کن شفتالو,خشک کردن شفتالو,روش خشک کردن شفتالو

روش های خشک کردن شفتالو

برای خشک کردن شفتالو روش‌های مختلفی وجود دارد از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. روش خشک کردن شفتالو در آفتاب

۲. روش خشک کردن شفتالو در فر

۳. روش خشک کردن شفتالو با دستگاه میوه خشک کن

۱. روش خشک کردن شفتالو در آفتاب

برای تهیه برگ شفتالو به کمک نور خورشید، مراحل زیر را دنبال کنید:

شفتالو را تمیز شسته و روی یک پارچه نخی پهن کنید تا کاملا خشک شوند. آن‌ها را از وسط نصف کرده و هسته را خارج کنید. کف یک سینی بزرگ را با پارچه نخی تمیزی پوشانده و سپس شفتالوهای نصف شده را با فاصله کف آن بچینید.
روی سینی یک پارچه توری تمیز بکشید و آن را زیر نور خورشید قرار دهید. هنگام شب که رطوبت هوا افزایش می‌یابد، سینی را داخل خانه ببرید تا دوباره رطوبت جذب نکنند؛ موقع روز دوباره آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید.
حدود ۴ روز طول می‌کشد تا برگ‌ها آماده شود؛ در این فاصله پر شفتالوها را زیر و رو کرده تا به طور یکنواخت حرارت ببینند و خشک شوند. مراقب باشید برگ خو‌شمزه شفتالوی شما مانند چیپس خیلی خشک و شکننده نشود؛ همین که رطوبت شفتالوها به ۲۰ درصد برسد، باید از مقابل نور خورشید برداشته شوند.

دستگاه خشک کن شفتالو,خشک کردن شفتالو,روش خشک کردن شفتالو

۲. روش خشک کردن شفتالو در فر

کف سینی فر را با کاغذ پارچمنت یا کاغذ روغنی بپوشانید و شفتالوهای نصف شده را با فاصله روی آن بچینید. درجه حرارت فر را روی کمترین درجه ممکن (۵۰ درجه سانتی‌گراد) تنظیم کرده و سینی را در آن قرار دهید. حدود ۴ الی ۸ ساعت طول می‌کشد تا برگ‌های شفتالو آماده شود. در این فاصله مرتب شفتالوها را چک کرده و زیر و رو کنید؛ مراقب باشید خیلی خشک نشوند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن خربزه با دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن شلیل,خشک کردن شلیل,روش خشک کردن شلیل

۳. روش خشک کردن شفتالو با دستگاه میوه خشک کن

شفتالوهای نصف شده را با فاصله روی سینی خشک‌کن چیده و در دستگاه قرار دهید. دستگاه خشک‌کن را روی حالت میوه یا ۵۷ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت صبر کرده تا برگ‌های شفتالو آماده شود.
هر ۸-۷ ساعت یک بار شفتالوها را چک کرده تا خیلی خشک نشوند. پس از آماده شدن برگ‌های شفتالو، اجازه دهید در دمای محیط کاملا خنک شود؛ سپس آن را در ظرف شیشه‌ای دردار، در محلی خشک و خنک نگهداری کنید.

قیمت دستگاه خشک کن شفتالو

در حال حاضر قیمت دستگاه خشک کن شفتالو با توجه به فاکتور هایی همچون امکانات، روش خشک کردن آن و… تعیین می شود. به طور میانگین دستگاه میوه خشک کن شفتالو در بازه های قیمتی مختلف از 5 میلیون تومان به بالا جهت فروش به بازار عرضه می شوند.

 

دستگاه خشک کن شلیل,خشک کردن شلیل,روش خشک کردن شلیل

 

خرید دستگاه میوه خشک کن شفتالو

با توضیحات ارائه شده اگر به دنبال تهیه یک دستگاه خشک کن شفتالو مناسب و با کیفیت هستید پیشنهاد ما محصولات گروه صنعتی کوهیتر خواهد بود. گروه صنعتی کوهیتر یکی از مجموعه های فعال در زمینه طراحی و تولید محصولاتی نظیر دستگاه خشک کن شفتالو است.

این شرکت با فعالیت درخشان در زمینه طراحی و تولید محصول با کیفیت توانسته رضایت شمار زیادی از مخاطبان خود را بدست آورد.

بنابراین تهیه دستگاه خشک کن شفتالو از گروه صنعتی کوهیتر محصولی با کیفیتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با استفاده از گزینه های موجود در وب سایت کوهیتر شماره تماس خود را ثبت کرده تا کارشناسان فروش کوهیتر در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

 


 

دستگاه خشک کن طالبی,خشک کردن طالبی,روش خشک کردن طالبی

4.3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.