تاثیر میوه خشک کن در سلامتی مغز

بی شک تاثیر میوه‌های خشک دارای انواع ویتامین‌ها در سلامت مغز انسان مفید هستند و می‌توان آنها را برای تمامی فصول سال نگهداری کرد. به عنوان مثال میوه‌های نظیر زرد آلو، کشمش، خرما و بسیاری از موارد دیگر میوه های خشکی هستند که در سلامتی انسان نقش موثری دارند.
میوهایی که در دستگاه‌های میوه خشک کن قرار می‌گیرند به هیچ وجه مواد ارزشمند خود را از دست نمی‌دهند. بلکه این دستگاه رطوبت میوه را کاهش می‌دهد و در نتیجه آن میزان ماندگاری میوه به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند. خشک کردن انواع میوه‌جات در خانه کار بسیار آسانی است و اگر شرایط لازم برای خشک کردن انواع میوه‌جات برای شما فراهم است، حتما اینکار را انجام دهید. در مقاله زیر به تاثیر میوه های خشک در سلامت مغز اشاره شده است.

مزایای خشک کردن میوه در خانه و تاثیر آن بر روی مغز

خشک کردن میوه در خانه، علاوه بر اینکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود، می‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را در تمام فصول سال تامین کند. در میوه‌های خشک بسیاری از ویتامین‌های مفید بدن مانند پتاسیم، فیبر و … ذخیره می‌شوند و به طبع در هنگام مصرف میوه‌های خشک مواد مغذی جذب بدن می‌شود. همچنین این میوه های خشک در سلامتی مغز تاثیر بسزایی دارند. آن دسته از میوه‌هایی که به صورت خشک نگهداری می‌شوند، غنی از ویتامین C هستند که نقش آن در سلامتی مغز غیرقابل انکار است.

تاثیر خرما خشک بر روی سلامتی مغز

خرما علاوه بر اینکه در سلامتی استخوان و پوست نقش آفرینی می‌کند در سلامتی مغز نیز بسیار موثر است و باعث می‌شود سیستم عصبی و مغز انسان به صورت کارآمد فعالیت روزمره خود را انجام دهند و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم نمایند.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن لواشک

آلزایمر یکی از بیماریهایی است که مشکلات زیادی برای فرد و خانواده فرد مبتلا ایجاد می‌کند، این بیماری در نتیجه کم خوابی، فعالیت‌های استرس‌زا در طول روز به وجود می‌آید. با رعایت موارد ذکر شده، همراه با مصرف مرتب خرما خشک می‌توان به مقدار زیادی در بروز این بیماری جلوگیری کرد.

فیبر موجود در خرما خشک، مرگ سلول‌های مغز را کاهش می‌دهد و همچنین عملکرد سلول‌های مغزی را بهبود می‌بخشد. از جمله ویتامین‌های موجود در خرما خشک می‌توان به پتاسیم، منیزیم، منگنز و آهن اشاره کرد.

تاثیر میوه خشک در سلامت مغز

آلو خشک برای بهبود عملکرد سلول‌های مغزی

آلو خشک را نه تنها می‌توان به تنهایی مصرف کرد، بلکه در کنار سایر ترکیبات غذایی امکان استفاده از آن نیز وجود دارد.

به عنوان مثال از ترکیب آلو خشک و برخی از سبزیجات دیگر در قالب یک سالاد خوشمزه می‌توان از آن در کنار غذاهای دیگر استفاده کرد.

زمانی که بدن شروع به تولید انواع رادیکال‌های آزاد می‌کند این امر باعث از بین رفتن سلول‌های مغزی می‌شود. از آنجایی که آلو خشک مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد، از فراگیر شدن رادیکال‌های آزاد در سطح مغز جلوگیری می‌کند و مانع از مرگ سلول‌های مغزی می‌شود.

 کشمش و تقویت حافظه

کشمش به دلیل داشتن عناصری مانند فسفر، منیزیم و کلسیم در تقویت حافظه و سلامت مغز کمک شایانی می‌کند. مصرف منظم و روزانه کشمش مانع از بروز آلزایمر می‌شود. در صورتی که مادران باردار از این میوه به صورت روتین استفاده کنند، نقش آن در تقویت حافظه کودک بسیار موثر خواهد بود.

جمع بندی

میوه‌های تابستانی عطر و طعم فوق العاده‌ای دارند، خواص آنها بسیار متنوع است. برای اینکه بتوانیم از لذت خوردن میوه‌های خوش رنگ تابستانی در طول پائیز و زمستان و در دورهمی‌های شبانه بی‌بهره نمانیم و یا در هزینه‌های خریداری میوه‌های خشک بسته بندی شده صرفه جویی کنیم.
بهترین کار این است که خودمان دست به کار شویم و میوه‌های مورد علاقه خود و خانواده را خشک کنیم. دستگاه‌های میوه خشک کارکرد بسیار خوبی در این زمینه دارند و با استفاده از آنها شما می‌توانید با صرف زمان کمتری انواع میوه‌ها را خشک کنید.

ادامه مطلب
کسب درآمد با دستگاه خشک کن

میوه‌های تابستانی معمولا همگی دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان هستند که آنتی اکسیدان برای تامین سلامت مغز یک عنصر بسیار ضروری محسوب می‌شود. بنابراین شما با خشک کردن انواع میوه‌ها در دستگاه میوه خشک با یک تیر دو نشان می‌زنید. یکی اینکه سلامت مغز و سلول‌های مغزی خود را تضمین می‌کنید و دوم در هزینه خرید میوه خشک آماده صرفه جویی می‌کنید.

سایت کوهیتر به عنوان یکی از مراکز عرضه انواع دستگاه‌های خشک میوه شناخته می‌شود که با مراجعه به آن می‌توانید با مشاهده قیمت نسبت به ثبت سفارش دستگاه میوه خشک کن به صورت آنلاین اقدام نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.