میزان مصرف برق هیتر گلخانه ای

میزان مصرف برق هیتر گلخانه ای

گلخانه‌ها به عنوان محیط‌های کنترل‌شده‌ای برای رشد گیاهان، نقش حیاتی در تأمین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی پایدار ایفا می‌کنند. یکی از چالش‌های اصلی در مدیریت گلخانه‌ها، تأمین گرمای مناسب به ویژه در مناطق سردسیر است. هیترها به عنوان یکی از منابع رایج گرمایش در گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال میزان مصرف انرژی این تجهیزات یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان گلخانه‌ای است. در این مقاله به بررسی دقیق میزان مصرف برق هیتر گلخانه ای پرداخته شده است. هدف اصلی مطالعه این مقاله تعیین عوامل مؤثر بر مصرف انرژی این دستگاه‌ها و ارائه راهکارهایی برای کاهش مصرف برق و افزایش بهره‌وری انرژی در گلخانه‌ها می‌باشد. با توجه به اهمیت روزافزون کاهش مصرف انرژی و استفاده از منابع تجدیدپذیر، نتایج این پژوهش می‌تواند در طراحی و مدیریت بهینه گلخانه‌ها بسیار مفید واقع شود.

عوامل اثرگذار در میزان مصرف برق هیتر گلخانه‌ای

یکی از پرسش‌های متداول در خصوص هیترهای گلخانه‌ای میزان مصرف برق آن‌ها است. پاسخ دقیق به این سوال به دلیل وجود متغیرهای متعدد، دشوار می‌باشد. برخی از عوامل اصلی موثر بر مصرف انرژی هیتر گلخانه‌ای عبارتند از:

قدرت هیتر: در این مقاله تمرکز بر هیترهای برقی گلخانه‌ای با واحد وات یا کیلووات است.

دمای مطلوب: میزان گرمای مورد نیاز برای حفظ گیاهان در برابر سرما با شرایط گرمسیری متفاوت است.

دمای محیط خارج از گلخانه: هرچه دمای بیرون سردتر باشد؛ هیتر برای رسیدن به دمای مطلوب داخل گلخانه نیاز به کارکرد بیشتر و در نتیجه مصرف برق بالاتر دارد.

عایق‌بندی گلخانه: حفظ گرمای داخل گلخانه به کمک عایق‌بندی مناسب از جمله تعویض شیشه‌های شکسته، تنظیم مناسب دریچه‌های سقف و درها و عایق‌بندی در فصول سرد منجر به کاهش زمان کارکرد هیتر و در نتیجه کاهش مصرف برق می‌شود.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر هر یک از این عوامل پرداخته خواهد شد تا درک بهتری از میزان مصرف برق هیتر گلخانه ای حاصل شود و همچنین توصیه‌هایی برای استفاده کارآمد از آن ارائه گردد.

ادامه مطلب
احداث خط تولید میوه خشک حبه‌ای

 

مصرف برق هیتر گلخانه ای

 

مصرف برق هیتر یا بخاری گلخانه‌ای چقدر است؟

وقتی صحبت از بخاری‌های گلخانه‌ای می‌شود، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد تا بتوانید بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید. قدرت یا توان بخاری بر حسب وات یا کیلووات نشان داده می‌شود که به میزان برق مصرفی آن در یک ساعت اشاره دارد. هرچه وات پایین‌تر باشد، برق کمتری مصرف می‌شود و هزینه کمتری برای کارکرد آن پرداخت خواهید کرد.

یک مثال خوب مقایسه هیترهای لوله‌ای برقی گلخانه‌ای با بخاری‌های فن دار برقی گلخانه‌ای است. بخاری‌های لوله‌ای برقی به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای افزایش دما شناخته می‌شوند زیرا واتاژ پایین‌تری دارند و از حدود 28 وات در هر فوت طول شروع می‌شوند.

اگرچه هیترهای لوله‌ای به دلیل واتاژ پایین مقرون به صرفه هستند؛ اما برای گرمایش کم در پس‌زمینه طراحی شده‌اند و برای جلوگیری از بخار، یخ‌زدگی و رطوبت در فضاهای کوچک مناسب هستند؛ اما برای گرم کردن گلخانه جهت تکثیر گیاهان مناسب نیستند. برای گلخانه‌های بزرگتر یا دمای بالاتر، نیاز به خرید چندین هیتر لوله‌ای گلخانه‌ای خواهد بود و در این حالت سرمایه‌گذاری بر روی یک هیتر فن دار برقی گلخانه‌ای احتمالا هوشمندانه‌تر است.

ویژگی هیتر های برقی

هیترهای فن دار برقی مناسب برای استفاده در گلخانه‌ها در اندازه‌ها، شکل‌ها و واتاژهای مختلفی موجود هستند؛ بنابراین انتخاب مناسب با توجه به فضای استفاده شده بسیار مهم است. هرچه مساحت مورد گرمایش بیشتر باشد؛ هیتر قوی‌تری نیاز است و این ممکن است بر ابعاد فیزیکی هیتر برقی گلخانه‌ای نیز تأثیر بگذارد؛ زیرا هیترهای قوی‌تر برای گردش هوای گرم به فن‌های قوی‌تر و بزرگتری نیاز دارند.

بنابراین در کنار انتخاب واتاژ صحیح هیتر باید به محل قرارگیری آن در حین کار نیز توجه شود تا فضای کافی برای آن وجود داشته باشد. برای کمک به این امر بسیاری از هیترهای فن دار برقی بزرگتر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوان آن‌ها را روی سطح جامد قرار داد یا با زنجیر از سقف گلخانه آویزان کرد.

ادامه مطلب
نکات استفاده ایمن از دستگاه میوه خشک کن

 

خرید هیتر گلخانه ای

 

جدول میزان مصرف برق انواع هیتر گلخانه‌ای (به همراه مثال)

این جدول به شما کمک می‌کند تا میزان مصرف تقریبی برق انواع مختلف هیترهای گلخانه‌ای را بر اساس وات تخمین بزنید. با استفاده از این جدول می‌توانید هیتر مناسب را با توجه به اندازه گلخانه و بودجه خود انتخاب کنید. برندهای ذکر شده در جدول زیر جزو برند‌های پرفروش در بازار جهان هستند و صرفا به همین دلیل و جهت ارائه یک مثال برای محاسبه تخمینی میزان مصرف برق هیتر گلخانه ای ارائه شده است.

جدول میزان مصرف برق تقریبی انواع هیتر گلخانه‌ای (بر اساس وات و مدت زمان استفاده 24 ساعته با حداکثر توان)

نوع هیتر میزان مصرق برق بر حسب وات
هیتر اسلیم لاین اکو – 1 فوت 28 وات
هیتر اسلیم لاین اکو – 1 فوت و 8 اینچ 55 وات
هیتر اسلیم لاین اکو – 2 فوت و 6 اینچ 90 وات
هیتر اسلیم لاین اکو – 3 فوت و 3 اینچ 120 وات
هیتر اسلیم لاین اکو – 4 فوت و 11 اینچ 110 وات
هیتر لوله‌ای برقی – 1 فوت 60 وات
هیتر لوله‌ای برقی – 2 فوت 120 وات
هیتر لوله‌ای برقی – 3 فوت 180 وات
هیتر لوله‌ای برقی – 4 فوت 240 وات
هات باکس 1.8 کیلووات 1800 وات
هیتر گلخانه‌ای 2 کیلووات 1000 یا 2000 وات
بایو گرین تروپیک 1000 یا 2000 وات
بایو گرین پالما 2000 وات
هات باکس 2.7 کیلووات 2700 وات
بایو گرین فونیکس 1000 یا 1800 یا 2800 وات
هیتر گلخانه‌ای 3 کیلووات 1500 یا 3000 وات

 

توضیح

با استفاده از جدول بالا می‌توانید هیتر مناسب را با توجه به اندازه گلخانه و بودجه خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن توت فرنگی با دستگاه خشک کن

نکات مهم درباره محاسبه هزینه برق مصرفی هیتر‌های گلخانه‌ای

  • تغییرات در هزینه: هزینه دقیق مصرف برق به نرخ برق منطقه، مدت زمان استفاده و عوامل دیگری مانند عایق‌بندی گلخانه بستگی دارد.
  • انواع هیتر: همانطور که در جدول ارائه شده هم دیدید؛ انواع مختلف هیترهای گلخانه‌ای با کارایی و ویژگی‌های متفاوتی وجود دارند. برای انتخاب بهترین گزینه بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

 

هیتر گلخانه ای

 

راهنمای استفاده از جدول میزان مصرف برق هیتر گلخانه ای

  1. اندازه هیتر: ابتدا اندازه هیتر مورد نیاز خود را مشخص کنید.
  2. وات مصرفی: وات مصرفی هیتر را از جدول پیدا کنید.

مثال: اگر شما به یک هیتر گلخانه‌ای با توان 2000 وات نیاز دارید؛ طبق جدول هزینه تقریبی مصرف برق آن برای 24 ساعت استفاده مداوم با ضرب آن در قیمت برق منطقه شما قابل محاسبه خواهد بود. برای محاسبه هزینه دقیق مصرف برق بهتر است با شرکت برق محلی خود تماس بگیرید.

نکات اضافی

  • عایق‌بندی: با بهبود عایق‌بندی گلخانه می‌توانید مصرف انرژی را کاهش دهید.
  • کنترل دما: استفاده از ترموستات برای کنترل دما می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند.

امیدوارم این جدول و توضیحات آن برای پاسخ به این سوال که میزان مصرق برق هیتر‌های گلخانه‌ای چقدر است؛ برای شما مفید باشد.

جمع‌بندی

با توجه به افزایش هزینه‌های انرژی و اهمیت حفظ محیط زیست، انتخاب و استفاده بهینه از هیترهای گلخانه‌ای مناسب و استاندارد امری ضروری است. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می‌توان به کاهش مصرف برق و هزینه‌های تولید در گلخانه‌ها دست یافت. در این مقاله سعی شد میزان مصرف برق هیتر گلخانه ای محاسبه شود. همچنین تمامی عوامل اثرگذار بر آن بررسی شد. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای خرید هیتر گلخانه ای میتوانید به وبسایت رسمی شرکت صنعتی کوهیتر مراجعه فرمایید.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.