خط تولید میوه خشک سیب

سیب از سالم‌ترین و محبوب‌ترین میوه‌ها می باشد. این میوه به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C، فیبر، آنتی اکسیدان و … برای بدن بسیار مفید می باشد. طبق داده‌های موجود، سیب جزء پرمصرف‌ترین میوه‌ها در جهان است. تمام انواع سیب ها از جمله سیب های قرمز، زرد و حتی سین ترش سبز، هرکدام علاوه بر طعم بی نظیر، فواید بسیاری برای بدن به همراه دارد. شما می‌توانید میوه سیب را به اشکال مختلفی مصرف کنید؛ از مصرف آن به تنهایی گرفته تا استفاده از آن در کیک‌، اسموتی، کمپوت، آبمیوه، مربا، سالاد و یا انواع چای و دمنوش هایی که با سیب تهیه می‌شود. همچنین می توانید با احداث خط تولید سیب خشک، علاوه بر بهره مندی از خواص این میوه، درآمدزایی نیز بکنید. در ادامه مقاله به این توضیحات جزیی در مورد احداث خط تولید چیپس سیب می پردازیم …

خط تولید سیب خشک, خط تولید چیپس سیب,

خواص میوه سیب

به‌طور کلی سیب از الیافی تشکیل شده که حدود، 4 گرم فیبر دارد. این میوه بسیار سیرکننده بوده و کالری کمی دارد. بنابراین یک گزینه‌ عالی به‌عنوان میان وعده به شمار می‌رود. از این‌رو مصرف آن خواص زیادی برای بدن افراد در تمامی سنین به همراه دارد.

برخی از اصلی‌ترین و مهمترین خواص این میوه عبارت است از:

  1. تقویت سلول‌های بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان
  2. کاهش کلسترول در بدن
  3. تقویت سیستم ایمنی بدن
  4. جلوگیری از آسم و آلزایمر
  5. درمان دیابت و سم زدایی کبد
  6. کاهش وزن
  7. جلوگیری از هموروئید
  8. رفع سندروم روده تحریک پذیر
  9. کمک به هضم غذا
  10. جلوگیری از آسیب های مغزی

خواص سیب خشک چیست؟

سیب خشک یکی از سالم‌ترین میان‌ وعده‌ها است. افرادی که به طور منظم سیب خشک مصرف می‌کنند، بدنی سالم‌تر نسبت به سایرین دارند. چرا که این اسنک خوشمزه، از بروز بیماری‌ های ناشی از کمبود مواد مغذی و ویتامین، پیشگیری می‌کند. با داشتن خط تولید سیب خشک، می توانید از خواص بی شمار این میوه بهره مند شوید. به عنوان مثال، سیب خشک به دلیل منبع غنی از فیبرهای محلول و نامحلول بودن، باعث درمان یبوست می‌شود. همچنین به دلیل فیبر بالای موجود در سیب‌ های خشک شده، میزان قند خون در بدن انسان متعادل می‌شود. اگر شما نیز جزء طرفداران این میان وعده مقوی هستید، در ادامه به صورت مفصل‌تر، درمورد خواص آن صحبت می‌کنیم. با مطالعه این بخش به اهمیت استفاده از میوه خشک در رژیم غذایی روزانه خود پی می‌برید.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن بلوبری با دستگاه خشک کن

خواص سیب خشک برای مشکلات دندان و لثه

اسید های موجود در سیب خشک، باکتری‌ های لثه را در زمان جویدن از بین می‌برد و دندان‌ ها را تمیز می‌کند. جویدن سیب خشک مانند استفاده از مسواک طبیعی است.  این خوراکی می‌تواند ذرات غذایی باقی مانده روی دندان‌ها و لثه‌ها را پاکسازی کند. حتی کسانی که در گذشته بیماری لثه داشته اند، با خوردن سیب خشک درد خود را تسکین می‌دادند.

خواص سیب خشک برای لاغری

 سیب خشک به دلیل وجود داشتن انواع مختلف سیب، در اندازه‌، رنگ‌، بو و مزه‌ های مختلفی تولید می شود. همچنین این میوه پس از مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، لیمو ترش و موز پرمصرف‌ترین میوه در جهان می باشد. در ضمن سیب خشک منبع عالی از فیبر رژیمی بوده که هم‌ زمان می‌تواند تاثیر مثبتی بر کاهش وزن شما داشته باشد. وقتی در طول روز بیش از حد مواد غذایی با فیبر کم یا بدون فیبر را مصرف می‌کنید، معده‌ به دلیل خالی بودن اذیت می‌شود. بنابراین دوباره احساس گرسنگی می‌کنید و نیاز به خوردن مواد غذایی بیشتری پیدا می کنید. اما سیب خشک با فیبر بالایی که دارد، جایگزینی عالی برای رفع گرسنگی و پر کردن معده می باشد. همین امر به مرور زمان باعث کاهش وزن و تناسب اندام شما خواهد شد.

خواص سیب خشک در سلامت پوست

با استفاده از سیب خشک می توانید ناراحتی های شایع پوستی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌ های پوستی مزمن را از بین ببرید و یا نشانه‌ های آن را کاهش دهید. لازم به ذکر است که این قابلیت سیب خشک به دلیل وجود ریبوفلاوین ویتامین C و A مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم می باشد.

خواص سیب خشک در درد مفاصل و نقرس

از بیماری هایی که به علت مصرف مداوم منابع حیوانی و الکل بروز می‌کند، درد مفاصل و نقرس می باشد. البته این بیماری به صورت ارثی است ولی برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری، لازم است که از برنامه غذایی فاقد گوشت و چربی کنید. در ضمن سیب خشک، میوه بسیار ارزشمندی می باشد چرا که هم چربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره می گردد. سیب خشک مانع تشکیل اسید اوریک در بدن شده و پس از مصرف آن، مقدار اسید های ادرار به ویژه اسید فرمیک افزایش می یابد. بنابراین مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه می گردد.

ادامه مطلب
تاریخچه شب یلدا

خواص سیب خشک در آرام بخشی

دم کرده پوست سیب خشک که با اندکی عسل شیرین شده باشد، می تواند نوشیدنی آرام بخشی باشد. خوردن سیب خشک نیز تأثیر زیادی در آرام بخشی دستگاه اعصاب دارد. سیب خشک به دلیل داشتن گروه B، منیزیم، فسفر و برخی عناصر دیگر اثر آرامشی پیدا می کند. همچنین جویدن سیب خشک نیز باعث انبساط عضلات منقبض صورت می شود.

سیب خشک,سیب خشک شده,خط تولید سیب خشک, خط تولید چیپس سیب,


راه اندازی خط تولید سیب خشک (چیپس سیب)

اگر قصد راه اندازی خط تولید سیب خشک را دارید، به دستگاه ها و ماشین آلاتی نیاز پیدا خواهید کرد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد. شما نیز باید با توجه به نیاز و توان دستگاه، اقدام به خریداری آن ها کنید.

هسته گیر اهرمی

یکی از دستگاه های مورد نیاز برای خط تولید سیب خشک، هسته گیر اهرمی می باشد. دستگاه هسته گیر اهرمی سیب، همانطور که از نامش پیداست برای هسته گیری سیب، گلابی و برخی دیگر از میوه ها مانسب می باشد. جنس بدنه این دستگاه از چدن بوده و جنس سری سنبه آن از استیل می باشد. کار با این دستگاه به صورت دستی بوده و از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. وجود هسته گیر اهرمی در فرایند خشک کردن میوه ها، باعث بالا رفتن کیفیت نهایی محصول شده و بدون له شدگی می تواند محصول نهایی را با سرعت بالا هسته گیری کند.

هسته گیر سیب,خط تولید سیب خشک, خط تولید چیپس سیب,

اسلایسر ( دستی برای کسب و کار های خرد) (برقی برای کسب و کار های کلان)

دستگاه بعدی اسلایسر می باشد که اسلایسر دستی برای کسب و کار های خرد و خانگی و اسلایسر های برقی برای کسب و کار های کلان می باشد. اسلایسر برقی 200kg که از دستگاه های کاربردی در خط تولید سیب خشک می باشد، مناسب رستوران ها، هتل ها، کافی شاپ ها و … است. با این دستگاه می توان با بالاترین کیفیت، در کوتاه ترین زمان و بدون نیاز به نیروی کار اضافی، چیپس میوه تهیه کرد. این دستگاه مجهز به 4 تیغه بوده و با آلومینیم آنالیز شده مقاوم تولید می شود. همچنین این اسلایسر، مناسب اسلایس کردن میوه های سفت می باشد.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن شفتالو با دستگاه میوه خشک کن

دستگاه اسلایسر,اسلایسر برقی,خط تولید سیب خشک, خط تولید چیپس سیب,

دستگاه میوه خشک کن

مرحله آخر در خط تولید سیب خشک، خشک کردن میوه ها بوده که می توانیم از انواع دستگاه میوه خشک کن استفاده کنیم. این دستگاه ها در ظرفیت های مختلف با ابعاد گوناگون تولید و به بازار عرضه می شوند. همچنین در سه دسته بندی خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی و در دو نوع گازی و برقی می باشند. ظرفیت این دستگاه ها با توجه به نوع آن ها از 30 کیلوگرم تا 5000 کیلوگرم متغیر می باشد که شما می توایند با توجه به نیاز خود، اقدام به خرید این دستگاه کنید.

کلام آخر در مورد راه اندازی خط تولید سیب خشک (چیپس سیب)

فروشگاه کوهیتر، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های مجازی و حقیقی درزمینه لوازم‌خانگی و خشکبار در ایران است. این فروشگاه به دلیل ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، مورداعتماد مشتریان خود قرار گرفته است. یکی از محصولات متنوعی که در فروشگاه کوهیتر موجود است، دستگاه میوه خشک‌کن باکیفیت عالی و با قیمت کارخانه است. این دستگاه ها با طراحی مدرن و کارایی بالا، به‌صورت خودکار و بدون نیاز به دانش فنی ویژه، میوه‌های شما را خشک می‌کنند.

شما می توانید به مراجعه به دسته بندی محصولات تمامی دستگاه های قید شده را به قیمت کارخانه خریداری کنید.


4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.