مشخصات بخاری مرغداری

در این مقاله به بررسی مشخصات بخاری مرغداری می‌پردازیم. با ما همراه باشید. بخاری‌های گازی و برقی از جمله دستگاه‌های گرمایشی بسیار کاربردی برای صنعت مرغداری می‌باشند که با توجه به امکانات زیادی که این دستگاه‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند، برای تامین گرمایش محیط مورد استفاده قرار میگیرند. از جمله این امکانات می‌توان به امکان کنترل از راه دور دستگاه، امکان کنترل فن و هیتر و سیستم‌های گرمایشی اشاره کرد.

 در بسیاری از مرغداری‌های صنعتی و حتی سالن‌های پرورش قارچ از سیستم گرمایشی فن هیتر‌های فن‌دار استفاده می‌شود و به همین جهت، این فن‌ها به صورت دوره‌ای توسط اپراتور کنترل می‌شوند. برخی از فن‌هیترهای فن‌دار دارای سیستم کنترل و تنظیم دما با توجه به دمای محیط را دارند و به همین دلیل برای تنظیم دقیق دما، از ترموستات استفاده میشوند.

 فن هیتر‌های فن‌دار مرغداری در دو نوع فن‌کویل و فن‌کانکسی ساخته می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فن‌هیتر‌های فن‌دار مرغداری، قابلیت کنترل دمای محیط است. این نوع فن‌هیتر‌ها از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند.

بخاری مرغداری

بخاری مرغداری یکی از لوازم اصلی در مرغداری است. این وسیله اغلب به صورت دیواری تولید می‌شوند و به صورت تک شعله و یا دو شعله ساخته می‌شوند. از این بخاری‌ها می‌توان در کنار سایر وسایل داخل سالن پرورش استفاده کرد. این بخاری‌ها علاوه بر گرما درمانی، برای گرم کردن محیط نیز کاربرد دارند.

این بخاری‌ها برای اولین بار در سال میلادی توسط شرکت جنرال الکتریک ابداع شد. از این بخاری‌ها می‌توان در مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران و. استفاده کرد. بخاری‌های مرغداری در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که در این مقاله قصد داریم تا از این بخاری‌ها برای شما توضیح دهیم.

ادامه مطلب
بسته بندی مدرن میوه خشک

چرا به هیتر مرغداری نیاز داریم؟ به دلیل گرم کردن محیط در فصل زمستان، هیترها به‌خصوص بخاری‌های مرغداری، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این وسیله یکی از وسایل ضروری برای هر سالن پرورش است. این وسیله که اغلب در انواع مرغداری ها دیده می‌شود، دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی انواع آن و مزایا و معایب هر یک خواهیم پرداخت.

انواع بخاری مرغداری

 هیتر مرغداری که به آن‌ها هیتر تابشی نیز گفته می‌شود، شامل یک المنت گرم‌کننده الکتریکی و یک میله افقی حرارتی است. هیتر مرغداری شامل دستگاه‌های مختلفی است که یک هیتر گرمایشی را ساخته و همچنین شامل یک فن‌گرمایش، سیم‌کشی گرما و مبدل حرارتی متصل به سیستم‌های تامین آب گرم و گرمایش فن است. گرمایش محیط مرغداری‌به‌طور مستقیم با تولید مثل و محصولات گوشتی ارتباط دارد و گرمای این فعالیت و چرخش فن سبب می‌شود که مرغ و دام برای تخم‌گذاری و تولید مثل با مشکلات زیادی مواجه شوند. این مشکلات می‌تواند: کاهش میزان مرغ و دام در زمان تخمگذاری، تولید بی‌رویه مرغ، رشد کاذب و خارج از کنترل طیور را در بر دارد.

 کاهش تخم‌گذار در سالن‌های پرورش مرغ کاهش وزن و تعداد پرنده‌ها کاهش سلامت مصرف‌کننده افزایش هزینه تولید نیز را در بر دارد. اما می‌توان یک هیتر مرغداری مناسب را به‌صورت اختصاصی برای سالن پرورش مرغ خود انتخاب کرد. هیتر‌های سالن پرورش‌مرغداری‌به‌صورت گازی، دیزلی و برقی طراحی‌شده‌و شامل چند نوع می‌شوند. یکی از انواع این دستگاه هیتر مرغداری، دستگاه هیتر گازی نام دارد که برای مصارف مرغداری طراحی شده‌اند. این دستگاه دارای دو‌پنل خورشیدی متصل به یکدیگر است.

ادامه مطلب
فواید میگو خشک شده و طرز تهیه آن با دستگاه خشک کن میگو و ماهی

بخاری مرغداری: هیتر برقی

هیتر  مرغداری‌ها انواع مختلفی دارند. این هیتر‌ها در ابعاد متفاوتی عرضه می‌شوند. هیتر‌های برقی کوچک، برای سالن‌های کوچک، هیتر‌های دیواری و فن‌کویل‌ها، هیتر‌های ایستاده و هیتر‌های توکار از رایج‌ترین هیتر‌های برقی مرغداری است. این دستگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند.

 هیتر‌های فن‌دار و هیترهای برقی با تنظیم درجه حرارت هیتر، فن‌ها را برای کارکرد صحیح خاموش یا روشن می‌کنند. هیتر‌های فن‌دار در سالن‌های مرغداری که دستگاه تهویه در آن‌ها نصب نمی‌شود. در این هیتر‌ها به جهت بالا بردن راندمان و کارکرد دستگاه، از فن استفاده می‌شود. فن در هیتر‌های فن‌دار، هوا را با سرعت و حرارت بسیار زیاد به گردش در می‌آورد.

سپس با گردش هوا، گرمای مورد نیاز از طریق پره‌های تعبیه‌شده‌در هیتر به داخل محیط منتقل می‌شود. در هیتر‌های فن‌دار علاوه بر فن، از لوله‌هایی استفاده می‌شود که با گاز نیتروژن پر می‌شوند.

این فن‌ها، هوا را در داخل دستگاه می‌مکد. علاوه بر فن و حرارت، بدنه این هیتر‌ها از استیل با کیفیت و مقاوم ساخته می‌شود. بدنه‌ای با مقاومت بالا و تحمل بار بالا که بسیار عالی عمل میکنند.

بخاری مرغداری: هیتر گازی

هیتر گازی مرغداری می‌تواند در زمان‌های مختلفی که دما در مرغداری بالا است و همچنین در زمانی که مرغ شما دچار سرماخوردگی‌شده‌می‌تواند مشکل را حل کند. با استفاده از این امکان می‌توانید با خیالی آسوده به جوجه‌کشی بپردازید. هیتر در انواع مختلفی تولید می‌شود. از این رو بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌توانید هیتر مورد نیاز مرغداری خود را از بین انواع آن از جمله هیتر گازی و هیتر گازی فن‌دار تهیه نمایید. هیتر تابشی فن‌دار دارای فن‌های مجزا بوده و در واقع با تولید گرمای بیشتر در محیط سبب افزایش انرژی موجود در سالن می‌شود. هیتر تابشی فن‌دار به گونه‌ای طراحی‌شده‌که از طریق اتصال به برق قابلیت روشن شدن دارد. این سیستم دارای درجه حرارت بالایی هست که از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه‌خواهد بود. این دستگاه تا آخرین درجه گرم خواهد کرد. این هیتر که شناخته شده است، می‌تواند در مواقع نیاز به جوجه‌کشی برای جوجه‌کشی از جوجه و مرغ مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه با استفاده از گاز‌های اکسیژن و یا هیدروژن تولید گرما را بهینه می‌نماید.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن تونلی یا کانتینیوس (Continionous)

به‌طور کلی باید بدانید که این دو گاز در بسیاری از هیتر‌ها برای گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیتر فن‌دار نیز از لحاظ کارکرد به شکل فن‌دار است.کوهیتر هر نوع هیتری را که برای مرغداری بخواهید موجود دارد و یا در صورت درخواست می توانید با کارشناسان سایت در ارتباط باشید تا بهترین نوع هیتر گازی و یا برقی مرغداری برای شما تهیه شود.

کوهیتر انواع بخاری مرغداری را به شما معرفی می کند، کافی است که وارد سایت شوید و گزینه تماس را انتخاب کنید، می توانید برای ارتباط بهتر با کارشناسان سایت در ارتباط باشید و سوالات خود را از این طریق بپرسید. کوهیتر همیشه همراه شماست تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.حساب کاربری من را دنبال کنید.


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.