طرز خشک کردن تنباکو

طرز خشک کردن تنباکو

در این مقاله می خواهیم با تنباکو و توتون و  روش های خشک کردن تنباکو و توتون آشنا شویم. برای آشنایی با این موضوع با ما در این مقاله همراه باشید. با اینکه در این مقاله ما انواع روش های طرز خشک کردن تنباکو و توتون را برایتان آوردیم ولی لازم به ذکر است که بهترین و راحت ترین راه برای خشک کردن هر چیزی استفاده از دستگاه های خشک کن است. ما در سایت خود انواع دستگاه های خشک کن را داریم. برای خرید و سفارش دستگاه های خشک کن می توانید از لینک تعبیه شده اقدام نمایید.

تنباکو و توتون

تنباکو یا توتون گیاهی با برگ‌های پهن است که در اصل در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌ کرد و امروزه در سراسر جهان کشت می‌ شود. این گیاه معمولاً پانزده تا صد سانتی‌ متر رشد می‌ کنند، برگ‌های آن بزرگ و پهن بوده و حدود نیم متر ارتفاع دارند که دارای شیرهٔ چسبنده‌ ای است. این محصول، یک کالای با ارزش در اقتصاد کشورهایی چون کوبا، هند، چین و ایالات متحدهٔ آمریکا است. آلکالوئید نیکوتین معمولاً به عنوان جزء اصلی تنباکو شناخته می‌ شود، ولی نیکوتین خود به تنهایی اعتیاد آور نیست.

به نظر می‌ رسد که واکنش بین بتا کربولین‌ها و نیکوتین عامل بیشتر خواصّ اعتیادآور مصرف تنباکو است. تأثیرات زیان‌ آور تنباکو حاصل از هزاران ترکیب مختلف موجود در دود آن مانند پولیسیکلیک آروماتیک هیدرو کربن (مثل بنزپیرن)، فرمالدهید، کادمیم، نیکل، آرسنیک، نیتروسامین‌ های مخصوص تنباکو (TSNAs)، فنول‌ ها و بسیاری دیگر است. محبوبیت این کالا پس از رفتن اروپایی‌ها به آمریکا، باعث رونق اقتصادی مناطق جنوبی ایالات متّحده شد، تا آنکه کشت پنبه جای آن را گرفت. بعد از جنگ داخلی آمریکا، به علّت تغییر در تقاضا و نیروی کار، تولید سیگار رونق گرفت.

طرز خشک کردن تنباکو

 

کلمهٔ اسپانیایی و پرتغالی تنباکو به نظر می‌ رسد ریشه در زبان تاینو، از خانوادهٔ آراواکان در کارائیب داشته باشد. گفته می‌ شود در زبان تاینو، این کلمه به یک لول از برگ‌های تنباکو (بر اساس بارتولومه دِه لاس کاساس، ۱۵۵۲)، یا به تاباگو، نوعی پیپ به شکل Y برای کشیدن دود تنباکو (بر اساس اُویدو؛ که در آن به برگ‌های تنباکو کوهیبا می‌گویند) اطلاق می‌ شود.[۲]

به هر حال کلمات مشابهی در زبان‌ های اسپانیایی، پرتغالی و ایتالیایی از سال ۱۴۱۰ برای گیاهان دارویی استفاده می‌ شده که به نظر می‌ رسد از کلمهٔ عربی تَبَغ گرفته شده باشد. این کلمه از قرن ۹ به گیاهان دارویی مختلفی اطلاق می‌ شده.

ادامه مطلب
دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

طرز خشک کردن تنباکو و توتون

تهیه سیگار خانگی آسان نیست ، اما کاملاً امکان پذیر است. لازم است انواع متنوعی از گیاهان را انتخاب کنید ، برای رشد آن شرایط مناسب و البته خشک کردن تنباکو مناسب باشد. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد: در آفتاب و در اتاق هایی که به همین منظور مجهز شده اند.

خشک کردن تنباکو در آفتاب محبوب ترین روش تهیه توپ های مخصوص رولت ها است. برگهای جمع آوری شده باید بر روی تار هایی که در قاب های مخصوص ایمن هستند ، محکم شوند. قاب ها را باید در تابش نور خورشید قرار دهید. پیدا کردن وقت با هوای بدون باد بسیار مهم است. جریان هوای شدید می تواند به صفحات ورق شکننده آسیب برساند و تمام تلاش شما را باطل کند.

 

طرز خشک کردن تنباکو

 

با توجه به محل ، یک انبار معمولی کشور می تواند برای خشک کردن تنباکو سازگار شود.

نکته اصلی این است که به دو شرط احترام می گذارد: رطوبت کم و گردش کم هوا. فقط بخاطر داشته باشید که خشک شدن در چنین محیطی برای همه انواع گیاهان مناسب نیست . به عنوان مثال ، دخانیات ترکی فقط در آفتاب باز قابل خشک شدن است. خشک کردن تنباکو در آفتاب یا خورشید امکان پذیر است.

خشک کردن تنباکو در اجاق یا ماکروویو

برخی از سازندگان دخانیات تازه معتقدند که می توان با خشک کردن آنها در یک اجاق یا مایکروویو ، خشک شدن طبیعی برگ ها را در هوا جایگزین کرد. با این حال ، کارشناسان این را توصیه نمی کنند. در دماهای بالا ، رطوبت خیلی سریع از برگ ها تبخیر می شود ، که به طور قابل توجهی طعم و کیفیت محصول نهایی را کاهش می دهد. کالاهای خانگی را می توان برای مرحله بعدی استعمال دخانیات ، تخمیر تنباکو استفاده کرد.

 

طرز خشک کردن تنباکو

 

تخمیر تنباکو آماده سازی نهایی گیاه برای مصرف مستقیم آن است. در برگ های خشک شده در آفتاب یا مزرعه ، رگه میانی باید با دقت برداشته شود ، سپس به صورت نوارهای نازک بریده شده و در کوزه های شیشه ای تمیز قرار داده شود. نیازی به پر کردن مخزن تا دو سوم نیست. کوزه ها را باید محکم بسته و برای اجاق گاز از قبل گرم شده با دمای 50 درجه سانتیگراد ارسال کرد. در اجاق مایکروویو ، برگها به روش مشابه تخمیر می شوند.

برای مطالعه مقاله طرز خشک کردن انار کلیک کنید

تخمیر تنباکو در فر

تخمیر تنباکو و توتون در فر به صورت زیر انجام می شود:

  1. برگ اسپری در هر دو طرف با یک اسپری خشک می شود. ما در شمع ها قرار می دهیم، با فویل پوشانده و روز را ترک می کنیم.
  2. ما هر برگ را از میان میانه برداشته و به نوارهای عرضی که بیش از 2 میلیمتر نیست برش می دهیم.
  3. ما دو سوم از بانک ها را پر می کنیم. این برای مخلوط آسان در حین پردازش ضروری است. درب های بانک را محکم ببندید.
  4. برای تخمیر مناسب تنباکو، درجه حرارت باید 50 درجه باشد. برای 5-7 روز ما شیشه ها را در فر قرار می دهیم و آن را به دمای مورد نیاز خود می رسانیم.
  5. ما نوار های تنباکو را از قوطی ها بیرون می آوریم و کمی قبل از رسیدن به رطوبت آشنا می شویم که سیگار کشید.
  6. برای ذخیره سازی ما در یک ظرف هوادهی قرار می دهیم.
ادامه مطلب
خشک کردن میوه و سبزی با خشک کن خورشیدی (solar dryer)

نکته!! برگ های بیش از حد خشک یا مرطوب مناسب برای تخمیر نیستند. گزینه ایده آل یک ورق، ورق خشک است که الاستیک است و شکسته نمی شود.

 

طرز خشک کردن تنباکو

 

مدت زمان خشک شدن

عوامل مهمی که خشک کردن تنباکو در خانه به آنها بستگی دارد، عبارتند از:

  1. رطوبت
  2. دما
  3. نیروی باد
  4. انواع گیاهان خود گیاه
  5. خصوصیات خاک ، که تنباکو در آن رشد کرده و به عمل آمده است.
  6. و… چند عوامل دیگر که ممکن است در خشک کردن تنباکو دخیل باشد

به طور متوسط ​​مدت زمان خشک شدن برگ از 20 روز تا 40 روز متغیر است. تخمیر نهایی تنباکو در فر حدود 7 روز طول می کشد ، و نیز مدت زمان خشک شدن در مایکروویو ،تنها چند دقیقه طول می شود.

تنباکو که به خوبی خشک شده است ترکیبی از سیگار نرم و معطر است که حاوی ناخالصی های شیمیایی مصنوعی نیست. با رعایت قوانین اساسی خشک کردن، محصول طبیعی با کیفیت بالا را حتما به دست خواهید آورد.

 

طرز خشک کردن تنباکو

 

خرید و فروش دستگاه خشک کن میوه کوهیتر

گروه تولیدی کوهیتر یکی از گروه های صنعتی می باشد که در زمینه تولید انواع دستگاه خشک کن نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال است و سعی کرده است. آنها را با سایز ها و ابعاد مختلف روانه بازار کند. انواع دستگاه میوه خشک کن که دارای ابعاد بزرگ تر، سینی ها و کابین های بیشتری هستند، مورد استفاده کارگاه های صنعتی و دستگاه هایی با ابعاد کوچکتر (دستگاه های خشک کن خانگی) مورد استفاده کارگاه های نیمه صنعتی و خانگی قرار می گیرند.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن نارنگی با دستگاه میوه خشک کن

چرا دستگاه های تولید کوهیتر؟

افراد می توانند انواع دستگاه های خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی و خانگی مورد نظر خود را با ابعاد مختلف از گروه تولیدی کوهیتر خریداری کنند. انواع دستگاه خشک کن میوه کوهیتر دارای ابعاد مختلف با تعداد کابین ها و سینی های متفاوت هستند. این گروه به تولید دستگاه هایی با یک کابین تا هشت کابین مشغول هستند.

انواع دستگاه های کوهیتر هوشمند می باشند و مجهز به دکمه های stop و start و همچنین لامپ هایی که محیط داخلی دستگاه را روشن می کنند. و  با روشن شدن خود خشک بودن میوه ها را اعلام می کنند، می باشند.

دستگاه خشک کن d800gt

انواع دستگاه میوه خشک کن دارای وزن های مختلفی هستند و با داشتن تایرهای مختلف امکان جا به جایی راحت تر آنها را به افراد می دهند. سوخت مصرفی انواع دستگاه های خشک کن تولید شده توسط این گروه تولیدی از نوع گاز، برق و گازوئیل می باشند.

قابل ذکر است که میزان مصرف سوخت دستگاه های کوهیتر نسبت به دستگاه های خشک کن دیگر برند ها کمتر می باشد. جنس کابین ها و سینی های این دستگاه ها همگی از گالوانیزه می باشند، گالوانیزه می تواند به خوبی حرارت را در خود حفظ کند و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

قیمت دستگاه های گروه تولیدی کوهیتر

گروه های تولیدی زیادی در بازار به تولید دستگاه میوه خشک کن مشغول هستند. اما تنوع دستگاه ها و کیفیت عملکرد آنها می توانند بر قیمت دستگاه خشک کن تاثیرگذار باشند. در این میان نوع سوخت نیز می تواند به خوبی بر قیمت این دستگاه ها تاثیر بگذارد، زیرا میزان مصرف سوخت آنها با هم متفاوت می باشد.

دستگاه خشک کن خانگی d60e

تعداد کابین، هوشمند بودن دستگاه، تعداد فن ها، جنس بدنه دستگاه و … نیز می تواند قیمت این دستگاه ها را بالا و پایین بیاورد. گروه تولیدی کوهیتر با تنوعی که در محصولات خود دارد در زمینه فروش دستگاه خشک کن فعال است و توانسته است توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. این گروه تولیدی سعی کرده است، انواع دستگاه میوه خشک کن را با امکانات برتر و همچنین با مناسب ترین قیمت ها در اختیار خریداران قرار دهد.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.