طرز تهیه و خشک کردن زنجبیل با دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن زنجبیل

زنجبیل و فواید آن

در این محتوا فواید وکاربرد زنجبیل و همچنین طرز خشک کردن زنجبیل را با دستگاه خشک کن زنجبیل مورد بررسی قرار می دهیم، بهتر است شما جهت اطلاع بیشتر در این خصوص همراه ما باشید. زنجبیل یکی از بهترین ادویه ها به شمار می رود که فواید و خواص دارویی زیادی برای بدن انسان دارد. این نوع ادویه به شکل تازه و تر و هم به شکل خشک شده یافت می شود البته نوع تازه آن در همه فصل ها وجود ندارد. برای اینکه زنجبیل خشک با کیفیتی داشته باشید بهتر است نوع تازه و تر آن را خریداری کرده و در دستگاه خشک کن زنجبیل به راحتی و آسانی خشک کنید و همیشه در دسترس آن را داشته باشید.

دستگاه خشک کن زنجبیل

یکی از مهمترین فواید زنجبیل این است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی پوست و مو انسان دارد به همین سبب است که به آن لقب اکسیر جوانی داده‌اند. از دیگر خواص و فواید زنجبیل خشک شده: پیشگیری از خطرات قلبی و عروقی، ضد سرطان، پیشگیری از چربی خون، بهبود بیماری های کبدی، کاهش وزن، تسکین درد، تقویت روده و معده، تب بر، تسکین بیماری های گوارشی، قاعده آور و . . . می باشد.

دستگاه خشک کن زنجبیل

در مناطقی که کاشت زنجبیل انجام می شود و به خوبی این نوع ادویه ارزشمند رویش دارد بهتر است دهقانان با خرید دستگاه خشک کن زنجبیل کسب و کار خود را بهتر رونق دهند یعنی علاوه بر اینکه با برداشت زنجبیل سود کلانی به دست می آورند در کنار آن زنجبیل ها را با دستگاه خشک کن زنجبیل خشک کرده و برای فروش روانه بازار کنند.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن آلو و طرز خشک کردن آن

کاربرد و فواید زنجبیل خشک شده

خشک کردن مواد غذایی یکی از بهترین راه ها برای افزایش ماندگاری و طول عمر آنها بوده و به یقین می توان گفت که خشک کردن بهتر از روش فریز کردن است. کاربرد و فواید زنجبیل خشک شده بیشتر از زنجبیل تازه است. زنجبیل تازه در همه ی فصول سال موجود نیست و برخی افراد برای نگه داری آن را فریز می کنند. فریز کردن زنجبیل می تواند از خواص آن بکاهد. یکی از فواید خشک کردن زنجبیل که با استفاده از خشک کن زنجبیل انجام می شود این است که باعث حمل راحت تر و جا به جایی بهتر آن می شود.

از اصلی ترین کاربرد زنجبیل خشک شده، استفاده در اکثر غذاها است و می تواند عطر و طعم خوشایندی به غذاها بدهد. از دیگر کاربرد زنجبیل برای استفاده در برخی شیرینی ها، استفاده در سس ها و ترشیجات، مصرف در تهیه مارمالاد و مربا، استفاده در برخی نان ها و بیسکویت ها، تهیه ی دمنوش و . . . است. همانطور که می دانید کاربرد زنجبیل خشک شده بیشتر از زنجبیل تازه است چرا که برای تهیه اکثر خوراکی هایی که نیاز به زنجبیل دارند باید از پودر زنجبیل استفاده کرد و زنجبیل تازه قابل پودر شدن نیست.

دستگاه خشک کن زنجبیل

بنابراین باید زنجبیل تازه را با استفاده از دستگاه خشک کن زنجبیل خشک کرده سپس بعد از خشک شدن آن را کوفته و با آسیاب به شکل پودر دربیاورید و در تهیه برخی خورشت گوشتی استفاده کرد. یکی از دلایل استفاده پودر زنجبیل در انواع خورشت های گوشتی این است که علاوه بر عطر خوشایندی که به خورشت می دهد باعث می شود بوی زهم گوشت به خوبی از بین برود.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن سبزیجات و طرز خشک کردن سبزیجات

روش های خشک کردن زنجبیل

زنجبیل به دو روش مکانیزه و سنتی قابل خشک شدن است که می توان گفت هر دو روش به نوعی مزایا و معایبی دارد. مزایای خشک کردن به روش مکانیزه بیشتر از روش سنتی است چرا که این روش نیاز به محیط پهن و وسیعی نیست و بدون اینکه کیفیت محصول مورد نظر کاهش یابد به راحتی خشک می شود. در روش مکانیزه با انواع دستگاه های خشک کن صنعتی، انجام می شود که در این روش کنترل کردن تمامی فاکتورها مثل دما، رطوبت و منبع انرژی به صورت اتوماتیک انجام می شود.

روش خشک کردن زنجبیل,خشک کردن زنجبیل

در روش مکانیزه ابتدا زنجبیل ها را تمیز بشویید و در آبکش ریخته و سپس به وسیله دستمال خشک کنید و در سینی دستگاه خشک کن زنجبیل پهن کنید سپس در خشک کن زنجبیل قرار دهید تا زنجبیل ها در کمتر از چند ساعت خشک و آماده شوند. خشک کردن به روش سنتی نیاز به دقت بالا و تجربه زیاد دارد چرا که اگر شما دچار اشتباه کوچکی شوید کیفیت محصول مورد نظر پایین می آید و همه ی زحمات شما از بین می رود یعنی دچار ضرر و زیان زیادی می شوید.

روش خشک کردن زنجبیل,خشک کردن زنجبیل

مدت زمان خشک کردن زنجبیل به روش سنتی بیشتر از خشک کردن با دستگاه خشک کن خانگی است. پس نتیجه می گیریم که احتمال خطا، کاهش کیفیت و تغییر رنگ در روش سنتی بالاتر از روش مکانیزه است و همچنین در روش سنتی رطوبت و میزان سایر فاکتورهای دیگر بر خلاف روش مکانیزه قابل کنترل نیست.

 

شرکت کوهیتر تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن سیب، چای ، انگور ، انجیر ، زردآلو و انواع میوه

ادامه مطلب
راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن

آیا استفاده از دستگاه خشک کن زنجبیل تاثیری در کیفیت آن دارد؟

خشک کردن زنجبیل با دستگاه خشک کن زنجبیل باعث می شود تا کیفیت آن به خوبی حفظ شود و رنگ آن سیاه و کدر نشود. همچنین نتایج حاصل از ارزیابی نشان داده است که محصولاتی از قبیل زنجبیل که با خشک کن زنجبیل خشک می شوند دارای رنگی روشن تر، بافتی بهتر و عطری خوشایندتر می باشد. هزینه خشک کردن با دستگاه های خشک کن خیلی کمتر از خشک کردن با مایکروویو و روش های تصعیدی است.

 

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d10000gt

جهت مشاهده انواع دستگاه های خشک کن روی تصاویر کلیک کنید

دستگاه خشک کن زنجبیل تولیدی کوهیتر

شرکت کوهیتر سازنده و طراح انواع دستگاه های خشک کن صنعتی بوده و محصولات خود را با برترین استانداردهای ایران تولید و طراحی می کند. تولید و طراحی این دستگاه ها توسط افراد مجرب ایرانی انجام شده است. قیمت دستگاه خشک کن زنجبیل گروه تولیدی کوهیتر بسیار مناسب تر از دستگاه های خارجی است. شرکت کوهیتر با فروش دستگاه خشک کن زنجبیل در مدل های مختلف برای خشک کردن زنجبیل و محصول مورد نظر توانسته به افراد نیازمند این کار، کمک قابل توجهی کند. هدف دستگاه های خشک کن زنجبیل گروه تولیدی کوهیتر، ترویج فرهنگ بهتر خشک کردن با بهترین کیفیت ممکن است.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.