خشک کردن گرمک با دستگاه خشک کن گرمک

دستگاه خشک کن گرمک

گرمک یا کانتالوپ از پرطرفدارترین میوه‌های تابستان بوده و به دلیل عطر و طعم دلپذیرش بسیار محبوب است. گرمک متعلق به خانواده خیار و کدو بوده و شبیه خربزه است با این تفاوت که قبل از خربزه می‌رسد و لطیف تر است و هضم آن  نیز آسان تر است. این میوه در طب سنتی طبع گرم و تر دارد و خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. در این مقاله می خواهیم تا بیشتر راجع به خواص گرمک خشک شده، انواع روش های مصرف گرمک، روش خشک کردن گرمک با دستگاه خشک کن گرمک و … بپردازیم.

 

کانتالوپ

خواص گرمک

  1. تسکین درد: گرمک دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به تسکین دردهای عضلانی، مفصلی و حتی دردهای ناشی از التهاب‌ها کمک کند.
  2. تسکین سرفه و سرماخوردگی: گرمک دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است که ممکن است به تسکین سرفه، سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی کمک کند.
  3. تسکین درد دوران قاعدگی: گرمک می‌تواند به تسکین از دردهای دوران قاعدگی و عوارض آن مانند درد شکم، افسردگی و تنش عضلات کمک کند.
  4. تقویت سیستم ایمنی: خواص ضد میکروبی گرمک می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت‌های مختلف کمک کند.
  5. تسکین دردهای عصبی: گرمک می‌تواند به تسکین از دردهای عصبی مانند نوروپاتی، عصب سیاتیک و دردهای عصبی دیگر کمک کند.
  6. تسکین التهابات پوستی: خواص ضد التهابی گرمک می‌تواند به تسکین از التهابات پوستی مانند جوش، آفتاب سوختگی و خارش کمک کند.
  7. تسکین از دردهای دندانی: گرمک ممکن است به تسکین از دردهای دندانی ناشی از التهاب و عفونت‌ها کمک کند.
  8. تقویت گردش خون: استفاده از گرمک می‌تواند به بهبود گردش خون، کاهش التهابات و تقویت سلامت عروق خونی کمک کند.
  9. تسکین دردهای عضلانی: گرمک ممکن است به تسکین از دردهای عضلانی ناشی از فشار، تنش و آسیب‌های عضلات کمک کند.
  10. تسکین دردهای مفصلی: خواص ضد التهابی گرمک می‌تواند به تسکین از دردهای مفصلی ناشی از التهاب، فشار و آسیب‌های مفصلی کمک کند.

خواص گرمک

 

روش های مصرف گرمک

کسانی که عاشق شیرینی هستند و سعی می‌کنند مصرف قندهای فراوری‌شده یا تصفیه‌ شده را کاهش دهند، می‌توانند میوه‌هایی مانند گرمک استفاده کنند. اگر به دنبال روش ‌های خلاقانه برای خوردن گرمک و اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود هستید،  می‌توانید با آن اسموتی‌ درست کنید یا به ‌جای سس‌های شیرین در سالادها بریزید. گرمک در سالاد میوه نیز به‌خوبی با انواع توت ها، انبه و آووکادو ترکیب می‌شود. می‌توانید تخمه‌های آن را بشویید و بو بدهید و به‌عنوان تنقلات و میان‌ وعده‌ای سالم بخورید یا به گرانولا اضافه کنید.

ادامه مطلب
تاثیر میوه خشک کن در سلامتی مغز

از دیگر روش های محبوب مصرف این میوه، خشک کردن گرمک با دستگاه خشک کن گرمک می باشد. با این روش می توانید در تمام طول سال، در خانه گرمک داشته باشید و از خپاص بی نظیر آن بهره مند شوید.

اسموتی گرمک

 

خواص گرمک خشک شده

گرمک به عنوان یکی از میوه های بهاری و تابستانی حاوی مواد مغذی فراوانی است که هر کدام برای سلامتی، اثرات بی‌نظیری دارند. این میوه می‌تواند نیاز روزانه بدن به بسیاری از مواد مغذی را تامین کند . در ادامه به خواص گرمک خشک شده خواهیم پرداخت:

1. تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن گرمک

با مصرف گرمک، حجم قابل توجهی از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مهم مانند ویتامین A و C در اختیار بدن قرار می‌گیرد. این ترکیبات، محرکی طبیعی برای افزایش تولید گلبول‌های سفید خون بوده و توان دفاعی بدن را در مقابله با انواع ویروس‌ها و بیماری‌های عفونی بالا می‌برند.

2. جلوگیری از پیری پوست

ویتامین C موجود در گرمک، نقش مهمی در خنثی کردن فعالیت‌های مخرب رادیکال‌های آزاد بدن دارد. این رادیکال‌ها به پوست، آسیب می‌زنند و طراوت و شادابی آن را از بین می‌برند. با مصرف گرمک و کاهش سطح رادیکال‌های آزاد، پوستی سالم و شاداب‌تر خواهید داشت. همچنین این میوه نقش آبرسانی پوست را به عهده دارد و از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

3. کاهش وزن با گرمک

هر 100 گرم گرمک فقط 34 کیلوکالری انرژی داشته و فاقد چربی است. همچنین این میوه آب و فیبر زیادی دارد که باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بمانید و پرخوری نکنید. بنابراین، گرمک از انواع میوه های لاغر کننده است که به کاهش وزن کمک کرده و می‌توان گفت گرمک برای لاغری مفید است.

4. خواص گرمک برای مقابله با استرس

گرمک حاوی ترکیبی به نام سوپراکسید دیسموتاز بوده که این ترکیب، در آرام‌سازی اعصاب و پایین آوردن فشار خون بسیار موثر است. همچنین پتاسیم موجود در کانتالوپ، باعث بهبود جریان گردش خون و اکسیژن‌رسانی به مغز می‌شود. از طرف دیگر گرمک ضربان قلب را تنظیم کرده و باعث افزایش آرامش و تمرکز می‌شود.

 

خولاص گرمک خشک شده

5. هیدراته کردن بدن با گرمک

کم آبی بدن می‌تواند عوارض فراوانی مانند سرگیجه، سردرد، خشکی پوست، افزایش ضربان قلب و حتی بیهوشی را به دنبال داشته باشد. در این بین، استفاده از انواع میوه جات آبدار مانند گرمک، این نیاز بدن را به خوبی برطرف می‌کند. بیش از 90 درصد حجم گرمک را آب تشکیل داده است و حفظ آب بدن می‌تواند به سلامت قلب، سلامت کلیه‌ها و فشار خون طبیعی کمک کند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

6. تقویت بینایی و کاهش آب مروارید

این میوه، منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های مهمی مانند بتاکاروتن و آلفا کاروتن است. تمام این ترکیبات، نقش مهم و غیر‌قابل انکاری در حفظ سلامت سلول‌های چشم دارند. همچنین آنتی اکسیدان‌های دیگری مانند لوتئین و زاگزانتین هم در گرمک وجود دارند که احتمال ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید یا تباهی لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) را کاهش می‌دهند.

7. تنظیم قاعدگی با گرمک

ویتامین C موجود در گرمک، چرخه قاعدگی را تنظیم می‌کند و یک مسکن طبیعی برای دردهای این دوران است. به علاوه، این میوه با بهبود گردش خون در بدن، مانع از لخته شدن خون در دوران قاعدگی و سایر مشکلات مربوط به این دوره می‌شود.

8. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش، استفاده از گرمک را جدی بگیرید. فیبر موجود در این میوه تابستانی، حرکات روده را تنظیم کرده و فرایند دفع را آسان‌تر می‌کند. مجموعه این خواص، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش خواهد داد. پس در تابستان، از خواص فالوده گرمک برای تنظیم فعالیت گوارشی کمک بگیرید.

9. خواص گرمک برای تقویت مو

گرمک حاوی نوعی ویتامین B به نام اینوزیتول است که باعث تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. استفاده موضعی از گرمک نیز موها را نرم و لطیف می‌کند. برای این منظور کافیست گوشت یک گرمک را با چنگال له کنید. موهای خود را پس از شستن با آب و شامپو، با این پوره میوه‌ای ماساژ داده و 10 دقیقه بعد، مو را بشویید.

10. خواص میوه گرمک برای کبد

افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب هستند، کمتر ادرار می‌کنند. از آنجا که گرمک میوه ای مدر است، بدن را به خوبی پاکسازی و سم‌زدایی کرده و با باز کردن منافذ کبد، به درمان این بیماری کمک می‌کند. به علاوه، خواص ملون برای کبد چرب نیز قابل توجه است، چراکه مصرف این میوه احتمال ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد.

روش های خشک کردن گرمک

 

روش های خشک کردن گرمک

خشک کردن گرمک به 3 روش انجام می شود. این روش ها عبارتند از؛

  • خشک کردن گرمک در زیر نور آفتاب
  • خشک کردن گرمک در فر
  • خشک کردن گرمک با دستگاه میوه خشک کن

  1. خشک کردن گرمک در زیر نور آفتاب

در زمان‌‌ های گذشته به خاطر نبودن امکانات پیشرفته برای تولید میوه خشک، از تابش مستقیم نور آفتاب استفاده می‌کردند. یعنی بعد از شست و شو و پوست گیری میوه، آن را در برش‌های نازک در یک سینی می چیدند و مقابل نور خورشید قرار می‌ دادند. این روش قدیمی معایبی دارد که از آن ها می توان به سیاه شدن میوه ها و آلوده شدن توسط گرد و خاک موجود درد هوا و حشرات اشاره کرد.

ادامه مطلب
طرز تهیه و خشک کردن سیر با دستگاه خشک کن

  1. خشک کردن گرمک در فر

برای این روش میتوانید چند عدد گرمک رسیده، بدون لک و آسیب‌دیدگی را انتخاب کنید. بعد از پوست کندن گرمک، آن‌ها را به ‌صورت حلقه‌ای برش بزنید. قطر برش‌ها بهتر است هم اندازه باشند.
روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و حلقه‌های گرمک را با فاصله روی آن بچینید. توجه داشته باشید که حلقه‌ ها روی‌ هم انباشته نشوند.
درجه فر را روی 90 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و سینی حاوی گرمک را داخل فر قرار دهید و به‌منظور جلوگیری از جمع شدن موقع خشک شدن، یک توری گرد مخصوص پیتزا را روی آن‌ها قرار دهید.

  1. خشک کردن گرمک با دستگاه خشک کن گرمک

در این روش مانند روش قبلی، گرمک را پوست گرفته و برش بزنید.
دمای دستگاه میوه خشک ‌کن را تنظیم کرده و میوه‌ها را با فاصله‌ یک سانتی‌متری در کنار یکدیگر بچینید. مدت‌ زمان خشک شدن گرمک در این روش 24 الی 48 ساعت است. برای جلوگیری از خشک شدن زیاد میوه‌ها، هر 4 ساعت یک‌ بار آن‌ها را زیر و رو کنید.

خشک کردن گرمک با دستگاه خشک کن گرمک

قیمت دستگاه خشک کن گرمک

در حال حاضر قیمت دستگاه خشک کن با توجه به فاکتور ها مختلفی همانند امکانات، روش خشک کردن آن، نوع آن که می تواند خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی باشد و … تعیین می شود.

خرید دستگاه خشک کن گرمک

خرید دستگاه میوه خشک کن گرمک کوهیتر

اگر میخواهید یک دستگاه خشک کن گرمک مناسب و با کیفیت تهیه کنید، پیشنهاد ما محصولات گروه صنعتی کوهیتر خواهد بود. این گروه یکی از مجموعه های فعال در زمینه طراحی و تولید محصولاتی مانند دستگاه خشک کن گرمک، هیتر، اسلایسر و … است. دستگاه های خشک کن این گروه شامل انواع دستگاه خشک کن خانگی، دستگاه خشک کن نیمه صنعتی و دستگاه خشک کن صنعتی می باشد. این شرکت با فعالیت درخشان در زمینه طراحی و تولید محصول با کیفیت توانسته رضایت شمار زیادی از مخاطبان خود را بدست آورد.

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.