راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن

راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن

امروزه با استفاده از دستگاه خشک کن به کارهای بسیاری می توان به راحتی رسید. بیشتر مردم ما با دستگاه خشک کن آشنا نیستند و از کاربرد و نحوه عملکرد دستگاه خشک کن درکی ندارند. در ادامه ی این مقاله می خواهیم با راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن به کاربرد و نحوه عملکرد دستگاه خشک کن بپردازیم و شما را با آن آشنا نماییم.

دستگاه خشک کن چیست؟

دستگاه خشک کن، دستگاهی است که رطوبت را از مواد مغذی حذف می کند تا به حفظ آن کمک کند. خشک کردن میوه، گوشت و سبزیجات روشی برای نگهداری بدون یخچال است که از دوران باستان رواج دارد.

این دستگاه خشک کن به طور گسترده برای گرم کردن و رطوبت زدایی مواد اولیه و محصولات در صنایع دارویی، شیمیایی، مواد غذایی، سبک و سنگین استفاده می شود. مخصوصاً برای فرآوری مواد غذایی میوه و سبزیجات.

دستگاه های مختلف خشک کن می توانند به خوبی و به سرعت، تمامی مراحل خشک کردن را انجام دهند، بنابراین می توان با خرید هر مدل از آنها در این کار موفق شوید. هر دستگاهی تناژ تولیدی متفاوت و البته ابعادی مختلف خواهد داشت.

طرز تهیه و ساخت دستگاه خشک کن ها با یکدیگر متفاوت هستند و روش ساخت متفاوتی با هم دارند مثلا خشک کن ها به چند دسته تونلی و خشک کن پنوماتیک، خشک کن دوار یا خشک کن مایع ،خشک کن خورشیدی یا خشک کن کابینتی تقسیم می شوند که روش ساخت و ظرفیت همگی با هم متفاوت است اما در نهایت همگی آنها کار خشک کردن را انجام می دهند با ظرفیت ها و قیمت های مختلف و حتی کیفیت های مختلف.

در زمینه تولید دستگاه ها شرکت های متعددی فعالیت دارند و از همین رو می توان آنها را در درجه های کیفی متفاوتی تهیه نمود که از نظر قیمت با همدیگر فرق دارند. بهترین و معتبرترین شرکتی که دستگاه خشک کن را به بازار عرضه می نماید، شرکت کوهیتر است.

ادامه مطلب
دستگاه های میوه خشک کن رو میزی
سیب خشک شده با دستگاه خشک کن،راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن
سیب خشک شده با دستگاه خشک کن

اصل کار دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن تا به حال چندین بار ارتقا و بازسازی شد و هم در خانه و هم در سراسر جهان به سطح پیشرفته ای رسیده است. پس از فیلتر شدن توسط فیلتر اولیه ثابت در ورودی هوا، هوای تمیز به داخل محفظه خشک کن دمیده شده و به سمت بخاری الکتریکی جریان می یابد.

سپس هوای گرم شده به طور مساوی در هر لایه سینی توزیع می شود. هوای گرم از طریق سوراخ هایی که در کف سینی ایجاد شده است از طریق مواد خام نفوذ می کند تا رطوبت مواد خام را تبخیر کند. مقداری از رطوبت از طریق دریچه اگزوز تخلیه می شود و هوای تازه جدید برای تکمیل هوای گردش وارد می شود.

 کاربرد دستگاه خشک کن چیست؟

دستگاه خشک کن چند منظوره فولاد ضد زنگ، می تواند انواع مواد مانند گوشت، سبزیجات، میوه ها، ادویه، خیار دریایی، گیاهان را خشک کند.

مورد استفاده برای خشک کردن قطعات گیاهی چینی، داروهای محلول، پودر، داروی خام، بطری بسته بندی دارو، رنگدانه، مواد رنگزا، سبزیجات کم آب، مواد غذایی، رزین پلاستیکی ، کاغذ، چرم، پشم، عنصر دستگاه الکتریکی، نمک، کاتالیزور و غیره

مناسب برای انواع مواد غذایی، خشک کردن غذاهای دریایی مانند جلبک دریایی، ماهی خشک، میگو، ماهی مرکب، فیله ماهی، خیار دریایی، آبلون، همچنین برای ساقه بامبو، قارچ، ادویه جات ترشی جات، سیر، برگ چای، گل، سوفورا اعمال می شود. غنچه گل، میوه های خشک، سبزیجات، قارچ، سیب زمینی شیرین، ذرت، نخود، لوبیا، نارگیل، آجیل، قارچ سیاه خشک و سایر محصولات کشاورزی و فرعی، و همچنین پیچ امین الدوله، گل داوودی، ریواس، ریشه مریم گلی قرمز، جینسنگ و غیره خشک کردن گیاه دارویی چینی

میوه ی خشک شده با دستگاه خشک کن،راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن
میوه ی خشک شده با دستگاه خشک کن

راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن برای خشک کردن میوه به چه صورت است؟

راه های مختلفی برای آب گیری میوه ها وجود دارد اما استفاده از دستگاه خشک کن راحت ترین راه برای خشک کردن آن هاست.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن موز با دستگاه های خشک کن

کسانی که عاشق چیپس موز یا تکه های انبه خشک شده هستند، ارزش آنرا دارد که بر روی یک دستگاه خشک کن خوب سرمایه گذاری کند تا همیشه از میوه ها بهترین بهره را ببرید. راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن برای خشک کردن میوه به صورت زیر است:

  • با میوه ها و سبزیجات تازه با بهترین کیفیت شروع کنید. محصولی که بیش از حد رسیده، کبود شده و در غیر این صورت فاسد شده باشد، در صورت کم آبی، نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت. از میوه ی نرسیده استفاده کنید.
  • تمام میوه ها و سبزیجات را تمیز، پوست بگیرید و با کمک دستگاه اسلایسر به یک اندازه برش ورقه ای بزنید. مراقب باشید که ضخامت برش ها یکدست باشد. این تضمین می کند که همه چیز با سرعت یکنواخت خشک شوند. (دستگاه اسلایسر ابزاری حرفه ای است که برای به دست آوردن برش های نازک و یکنواخت مواد غذایی ساخته شده است. این دستگاه به دود حالت دستی و خودکار در بازار موجود است. برش های دستگاه خودکار ایمن تر، سریع تر، دقیق تر و برای تمیز کردن بهینه هستند، بنابراین بهداشتی تر نیز هستند. آنها به لطف مکانیزم خودکار خود، زمان بیشتری را برای خسته کردن کاربر صرف می کنند و نیازی به استحکام خاصی برای استفاده ندارند.)
دستگاه اسلایسر خودکار،راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن
دستگاه اسلایسر خودکار
  • سیب، گلابی و سایر میوه های مستعد اکسیداسیون را در صورت تمایل با پیش آب اسیدی ترکیب کنید و حدود نیم ساعت منتظر بمانید. این به حفظ رنگ میوه قبل، در حین و بعد از فرآیند خشک کردن کمک می کند.
  • کلم بروکلی، گل کلم، کرفس، هویج، ذرت، نخود و سیب زمینی را برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن و کمک به حفظ رنگ، بلانچ کنید. سه تا پنج دقیقه در آب جوش کافی است.
  •  نمک، شکر یا ادویه جات را به دلخواه به آن ها اضافه کنید.
  • برش های میوه و سبزیجات خود را روی سینی های دستگاه خشک کن قرار دهید. مراقب باشید روی هم قرار نگیرید زیرا زمان خشک شدن را کاهش می دهد.
  • بلافاصله پس از بارگیری دستگاه خشک کن خود را روشن کنید تا فرآیند خشک کردن آغاز شود.
  • با رسیدن به پایان زمان خشک شدن، میوه ها و سبزیجات خود را مرتباً از نظر خشکی بررسی کنید. برای انجام این کار، به سادگی یک قطعه را از دستگاه خشک کن جدا کنید، اجازه دهید خنک شود و سپس آن را با انگشتان خود احساس کنید. اگر برش در هنگام لمس خشک شد، باید به اندازه کافی خشک شود. برای ارزیابی بیشتر خشکی میوه، چند برش میوه را از وسط نصف کنید و لبه های بریده شده را از نظر دانه های رطوبت بررسی کنید. در صورت وجود، میوه هنوز به اندازه کافی خشک نشده است و باید به دستگاه خشک کن بازگردانده شود.
  • بعد از خشک شدن کامل از دستگاه خارج کنید. قبل از بسته بندی، اجازه دهید برش های میوه و سبزیجات به مدت 30 تا 60 دقیقه یا تا زمانی که کاملاً خنک شوند، خنک شوند.
  • میوه های خشک را در شیشه های بسته بندی شده قرار دهید و یک بار در روز به مدت هفت تا 10 روز تکان دهید تا مطمئن شوید که رطوبت باقیمانده به طور مساوی بین قطعات خشک شده توزیع شده است. اگر چگالش روی شیشه ظاهر شد، میوه باید برای خشک شدن بیشتر به دستگاه خشک کن بازگردانده شود.
ادامه مطلب
راهنمای خرید آجیل سازمانی
دستگاه خشک کن میوه،راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن
دستگاه خشک کن میوه

نتیجه گیری

استفاده از دستگاه خشک کن میوه باعث می شود رطوبت موجود در میوه ها خیلی آرام و آهسته تبخیر شود .

برند کوهیتر با تولید انواع دستگاه خشک کن تضمین کیفیت را به شما میدهد. وجود دستگاه هایی با انواع سینی ها و ظرفیت ها پاسخگوی تمامی نیاز های مشتریان در مقیاس بزرگ و کوچک می باشد. در این مقاله به راهنمای استفاده از دستگاه خشک کن پرداختیم تا راحتتر به خشک کردن محصولات خود برسید.

3/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.