طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

میوهٔ انگور به دو نوع دانه‌ دار و بی‌ دانه تقسیم می‌ شود. هر یک از این دو جور در رنگ های مختلف سرخ و سیاه و زرد و تقریباً سبز دیده می‌ شوند. این میوه در مناطقی که حداکثر دمای آن بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد و حداقل آن کمتر از ۱۵ درجه زیر صفر نباشد بهتر رشد می‌ کند. انگور، میوهٔ نرم‌ پوست و شیره‌ داری است که از درخت انگور به عمل می‌ آید. درخت انگور، مو (تلفظ:Mow) نامیده می‌ شود.
انگور میوه‌ای است، که از لحاظ گیاه شناسی غیراقلیمی است، این میوه عموماً به صورت خوشه ای یافت می‌شود. انگور یک میان وعده ی سالم و مغذی مانند، آجیل، میوه‌های خشک و دانه ها است. این میوه یک منبع غذایی واقعی است.  استفاده کردن از دستگاه‌ میوه خشک کن انگور و مویز به شما کمک می کند تا مقدار زیادی انگور را در مدت زمان کمی خشک نمایید. در این مقاله می خواهیم در مورد انگور و فواید آن و روش های خشک کردن انگور و مویز برای شما بیان کنیم.

طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

تاریخچه میوه انگور

کشت میوه انگور شاید به 8000 سال پیش برسد. این میوه سالها به عنوان غذای مردم بوده‌است. انگور هم به صورت تازه و آبدار و هم به صورت خشک (مانند : مویز و کشمش) خورده می‌شود. این میوه در بسیاری از نقاط جهان ارزش فرهنگی دارد. ازمحصولات دیگری که با انگور درست می‌شود، می‌توان انواع مربا، روغن، سرکه و شیره را نام برد.

کشت میوه انگور احتمالا به قدمت خود تمدن است. چون در شواهد باستان‌شناسی دنیا کشف شده که انسان‌ها از 6500 سال قبل از میلاد مسیح میوه انگور را کشت می‌کردند.

انگور از ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد، از قفقاز تا آسیای صغیر و در ادامه تا دلتای رود نیل گسترش پیداکرد.

آشنایی با انواع انگور

  • انگور یاقوتی
  • انگور بی دانه (کشمشی)
  • انگور شانی یا شاهانی (سلطانی)
  • انگور حسینی (ریش بابا)
  • انگور عسگری (شیرازی)
  • انگور رازقی
  • انگور خلیلی
  • انگور سیاه
  • انگور رویال پاییزی
  • انگور قرمز تیره
  • انگور سیاه مونوکا
  • انگور برونکس
  • انگور کاردینال
  • انگور کونکورد

 

طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

فواید انگور برای سلامتی

  1. درمان آسم
  2. تقویت استخوان ها
  3. پیشگیری از بیماری قلبی
  4. درمان میگرن
  5. درمان یبوست
  6. تسکین سوء‌ِهاضمه
  7. کاهش خستگی
  8. کنترل دیابت
  9. درمان اختلال‌های کلیوی
  10. توازن سطح کلسترول
  11. فعالیت ضدباکتریایی
  12. پیشگیری از سرطان سینه
  13. کاهش خطر آلزایمر
  14. پیشگیری از تباهی لکه‌ی زرد
  15. تقویت سیستم ایمنی بدن
  16. کاهش خطر ابتلا به آب مروارید
  17. پیشگیری از سرطان

انگور خشک شده چه خواصی دارد؟

انگور داری خاصیت زیادی است که بوسیله دستگاه خشک کن انگور در مدت زمان کوتاهی خشک شده و سلامت چشم، معده، استخوان‌ ها و اعصاب با مصرف این محصول پر خاصیت حفظ خواهد شد. همچنین انگور خشک شده دارای ویتامین ب، آهن، کلسیم، پتاسیم، ویتامین د، و منبع فیبر و آنتی اکسیدان نیز می باشد. این میوه دوست داشتنی و پر خاصیت در مناطق معتدل جهان رویش دارد. انگور با دارا بودن انواع ویتامین ها، دیابت را کنترل، و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن لیمو با دستگاه خشک کن

طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

خواص مویز

  1. منبع مواد مغذی
  2. سرشار از انرژی
  3. حفظ انرژی بدن
  4. منبع خوب پروتئین
  5. سرشار از ویتامین
  6. کلسترول کم
  7. سلامت استخوان ها
  8. کاهش حفظ پوسیدگی استخوان
  9. ضد پوسیدگی دندان
  10. سلامت چشم ها
  11. بهبود گردش خون در بدن
  12. بهبود سیستم ایمنی
  13. بهبود سیستم عصبی
  14. حفظ آرامش
  15. سم زدایی از بدن
  16. ایجاد تعادل در مقدار مایعات بدن
  17. سلامت دستگاه تنفسی
  18. سلامت قلب
  19. تولید کلاژن
  20. کاهش مشکلات تیروئیدی
  21. پیشگیری از پر فشاری خون
  22. درمان کم خونی
  23. جایگزین مناسب برای تنقلات مضر
  24. درمان یبوست

برای بهره‌مندی از خواص مویز می‌توانید این خوراکی عالی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. البته مراقب باشید که از این خوراکی بیش از حد لازم مصرف نکنید و خود را به دردسر نیندازید. تعادل در مصرف هر نوع خوراکی سلامت‌تان را تأمین می‌کند.

کاربرد دستگاه خشک کن انگور

دستگاه خشک کن انگور، ماشینی است که انگور را با حفظ کردن مواد غذایی و ویتامین های آن خشک می کند. این کار باعث می شود که طول عمر انگور زیاد شود و می توانید در تمام فصولی که انگور کمیاب است از آن تغذیه کنید.

 

دستگاه خشک کن انگور و مویز

 

انواع روش های خشک کردن مویز و انگور

علاوه بر دستگاه خشک کن انگور، شیوه های دیگری هم برای خشک کردن این محصول پر ویتامین می باشد که در این مطلب با این نوع روش های خشک کردن آشنا می شوید.

۱. روش خشک کردن انگور در دستگاه خشک کن مویز

۲. طرز خشک کردن انگور به روش آفتاب

۳. طرز خشک کردن انگور در سایه

۴. طرز خشک کردن انگور به روش گوگردی یا طلایی که البته بهترین و مناسب ترین روش، خشک کن مویز و انگور می باشد.

۱. روش خشک کردن انگور در دستگاه خشک کن مویز

قبل از اینکه انگورها را در دستگاه بریزید آنها را خوب و تمیز شستشو دهید تا گرد و غبار روی انگور کاملا تمیز شود سپس دستگاه خشک کن انگور و مویز را روشن کنید، روی تایمر این نوع ماشین، مدت زمان خشک کردن میوه انگور را مشخص کنید تا در زمان مناسبی انگورها تبدیل به مویز شوند. در اینجا انواع خشک کن مویز صنعتی را با مختصری توضیح برای شما عزیزان بیان می کنیم.

1- خشک کن انگور حرارتی، بهترین روش صنعتی خشک کردن انگور، استفاده از خشک کن انگور و مویز حرارتی است

ادامه مطلب
چه میوه هایی را می توان خشک کرد

2- خشک کن انگور تک کابین که مجهز به یک عدد کابین حاوی قفسه ی سینی فلزی می باشد این سینی ها حاوی لایه های نسوز است که از چسبیدن انگور به سینی جلو گیری می کند.

 

طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

 

 

۲. طرزخشک کردن انگور به روش آفتاب

در این نوع روش اول خوشه های انگورها را خوب بشویید تا گرد و غبار آن پاک شود سپس آنها را آبکشی کنید. بعد روی پارچه ای تمیز زیر نور خورشید پهن کنید تا خشک شوند. یکی از مزیت های خشک کردن انگور در آفتاب این است که مواد غذایی و ویتامین آن کاملا حفظ می شود.

اما در عوض زیان هایی هم در این روش خشک کردن هست که از مهم ترین این زیان ها، جمع شدن گرد و غبار و کثیفی در انگور خشک شده می باشد. با خرید دستگاه خشک کن انگور، می توانید در طول شبانه روز مقدار زیادی انگور را به مویز تبدیل کنید.

خرید این نوع دستگاه کار شما را آسان و راحت کرده و موجب جلوگیری از لهیدگی، جلوگیری از دانه شدن انگور، حفظ ظاهری انگور، رعایت همه ی موازین بهداشتی می شود.

۳. طرز خشك كردن انگور سياه در سایه

ابتدا خوشه های انگور را با قیچی به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و قسمت های لهیده، کپک زده، نارس و لک دار را از خوشه جدا کنید و آنها را شسته، سپس در سایه ای که نور آفتاب نتابد در یک سبد چوبی یا روی پارچه ای ریخته تا خشک شوند. یکی از مزیت های سایه خشک کردن این است که دیگر خبری از گرد و غبار نیست .اما نسبت به روش آفتابی زمان بیشتری طول می کشد تا خشک شود. چرا که در روش سایه خشک، حدود دو ماه طول می کشد تا انگور تبدیل به مویز شود.

 

طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن
طرز خشک کردن انگور سیاه

 

۴. طرز خشک کردن انگور گوگردی یا طلایی

با این نوع روش انگورها را به تیزاب آغشته، و به وسیله گوگرد خشک کنید تا کشمشی به رنگ زرد مایل به قهوه ای روشن بدست آید. با این نوع روش بخاطر وجود مواد شیمیایی، به کلیه ها فشار مضاعفی وارد شده، که در نتیجه برای سیستم ایمنی بدن مضر است. بنابراین نتیجه می گیریم که بهترین روش برای خشک کردن انگور، دستگاه خشک کن انگور می باشد. چرا که روش‌های خشک کردن سنتی باعث آلودگی و کثیفی میوه های خشک می شود در حالی که این نوع ماشین ها علاوه بر ظاهر زیبا و دلبر، خاصیت آنها را نیز حفظ می کند.

روش خشک کردن انگور در دستگاه خشک کن انگور و مویز

با خرید دستگاه خشک کن انگور، می توانید در طول شبانه روز مقدار زیادی انگور را به مویز تبدیل کنید. خرید این نوع دستگاه کار شما را آسان و راحت کرده و موجب جلوگیری از لهیدگی، جلوگیری از دانه شدن انگور، حفظ ظاهری انگور، رعایت همه ی موازین بهداشتی می شود.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن لواشک

 

طرز خشک کردن انگور و مویز با دستگاه خشک کن

 

شرکت کوهیتر تولید کننده انواع دستگاه های خشک کن  چای ، خرمالو ، کیوی، فلفل و انواع میوه

 

تنها خوراکی شیرینی که دندان پزشکان آنها را می پسندد مویز است چرا که سرشار از ترکیباتی ضد باکتر ی ها است. مویز به طور طبیعی سدیم کمی دارد و فاقد چربی و کلسترول است اما مواد معدنی و ویتامین زیادی دارد. این محصول پر خاصیت را به رژیم غذای خود اضافه کنید تا کلسترول مضر بدن را کم کند. وجود دو ماده معدنی منگنز و پتاسیم در مویز خطر پوکی استخوان را کم می کند.

مویز خشک شده توسط دستگاه خشک کن و کشمش گوگردی

شهرهای قزوین، ملایر، سردشت، ارومیه و . . . منبع اصلی انگور هستند و با توجه به حجم بالای میوه ی انگور، و خشک کردن آنها کاری بسیار سخت و طاقت فرساست پس کشاورزان زحمت کش می توانند با خرید یک دستگاه خشک ‌کن انگور شروع به خشک کردن انگورهای خود نمایند و مویزهای خود را با سود زیادی به فروش برسانند و زحمات خود را با سود کم به بازار نفرستند.

دستگاه خشک کن d30et برقی

 

 

قیمت دستگاه خشک کن انگور

شما با وجود این ماشین ها دیگر لزومی به نور آفتاب ندارید و می توانید همه وقته یعنی در طول روز حتی در شب و یا فصل زمستان میوه‌هایی را که دوست دارید با دستگاه خشک کن مویز تهیه نمایید. قیمت دستگاه‌ خشک کن انگور با همدیگر متفاوت است شما می توانید این ماشین ها را با مناسب ترین قیمت در اندازه کوچک تهیه کنید. خشک کن مویز و انگور خانگی برای خشک کردن مویز در منزل می باشد و شما میتوانید انگورها را در خانه با این دستگاه خشک نمایید.

 

دستگاه خشک کن d2500gt

 

خرید دستگاه خشک کن انگور

خشک کن‌های مینی کابین و تک‌کابین مناسب استفاده خانگی می باشد. برای خشک‌کردن مقدار بیشتر نیز می توانید خشک کن دو کابین یا خشک کن های تونلی را برای بازدهی بیشتر، تقاضا نمایید. همچنین طرز کار با این ماشین ها خیلی راحت بوده و شما می توانید خودتان به تنهایی شروع به خشک کردن انگورها نمایید.

 


4.4/5 - (5 امتیاز)
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.