دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

از مهم‌ترین مواد غذایی که باید از آن‌ها به ‌طور روزانه استفاده کنیم، انواع میوه ها هستند. چرا که بدن ما به ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی موجود در میوه ها نیاز دارد. میوه ها کاربرد های بسیاری در صنعت مواد غذایی دارند و در مقدار بالا در انواع کارخانجات استفاده می شوند. به همین دلیل برای سهولت کار انواع و اقسام دستگاه های آماده سازی میوه ها طراحی و ساخته شده است. یکی از این دستگاه ها، دستگاه آبگیر سانتریفیوژ است. این دستگاه در آبگیری انواع میوه جات و سبزیجات کاربرد دارد. میوه ها و سبزیجات پس از شست و شو، وارد این دستگاه شده و عملیات مورد نظر بر روی آن ها انجام می شود.

سانتریفیوژ دستگاهی است که در مکان های مختلف از جمله آزمایشگاه و صنایع مختلف کاربرد دارد. این دستگاه با نیروی گریز از مرکز کار می کند. وظیفه این دستگاه در آزمایشگاه جداسازی مایعات، گاز و اجرای جامد یک محلول بر اساس چگالی آن است. در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و بالینی، از این دستگاه اغلب برای خالص‌ سازی سلول، اندامک، ویروس، پروتئین و اسید نوکلئیک استفاده می‌شود. و در حوزه صنایع غذایی برای آبگیری میوه ها و سبزیجات بعد از شست و شو، استفاده می شود.

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ چیست؟

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ میوه، از دستگاه های حوزه صنایع غذایی می باشد. بعد از گذراندن مرحله شستشوی نهایی، آبگیری و حذف رطوبت میوه، سبزیجات و محصولات دیگر انجام شده و طی گذر از مراحل هسته گیری و اسلایس کردن میوه‌جات، سبزیجات، کاهو و گیاهان دارویی، برگ چای، خوراک طیور و … به دست می آید.

ادامه مطلب
طرز خشک‌کردن زغال‌اخته با دستگاه‌های خشک‌کن

با توجه به اهمیت سرعت عملکرد در هنگام تولید محصولات مدنظر در حوزه صنایع غذایی، چه در حجم صنعتی و چه خانگی، به دستگاهی نیاز است تا رطوبت و قطرات آب مانده از مرحله شست و شو را از دسته سبزیجات و گیاهان خارج کند. برای این کار نیز از این دستگاه استفاده می شود.

عملیات آبگیری در دستگاه آبگیرسانتریفیوژ میوه و سبزیجات، طبق نیروی گریز از مرکز صورت می‌ گیرد و باعث می‌شود تا میوه‌ها و سبزی‌ها کاملا خشک شده و آماده‌ ورود به دستگاه خشک کن شوند که این عمل باعث افزایش طول عمر میوه ‌ها و سبزیجات، همچنین حفظ شکل ظاهری آن‌ها می‌شود. همچنین سبب جلوگیری از پلاسیده شدن سریع میوه‌جات و سبزیجات می‌گردد.

کاربرد دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

انواع دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

در کل 2 نوع دستگاه آبگیرسانتریفیوژ وجود دارد که در ادامه به این دو مورد خواهیم پرداخت؛

  • دستگاه آبگیر سانتریفیوژ با سبد ثابت

دستگاه  آبگیر با سبد ثابت، همانطور که از اسمش پیداست مجهز به سبد ثابتی می باشد. مخزن داخلی این مدل دستگاه، از جنس استیل بوده تا در طول مدت کار، دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود. سبد این نوع دستگاه را نمی توان از آن جدا کرد.

روش کار دستگاه آبگیر سبد ثابت این گونه می باشد که سبزیجات، میوه ها و صیفی جات را بعد از شست و شو و یا برخی محصولات دیگر را بعد از سرخ کردن، درون مخزن دستگاه می ریزید و بعد از روشن شدن دستگاه، حداکثر 3 دقیقه بعد، آب اضافه حاصل از شستشو و یا روغن حاصل از سرخ کردن، را گرفته و بعد از خاموش شدن دستگاه، محصول را از مخزن خارج کنید.

  • دستگاه آبگیر سانتریفیوژ سبد متحرک

دستگاه آبگیر سبد متحرک، مجهز به سبد پلاستیکی قابل جدا شدن از دستگاه می باشد. به این شکل که اپراتور هر بار بعد از انجام عمل آبگیری، سبد را به راحتی از دستگاه جدا کند و محصولات داخل آن را خارج کند.

ادامه مطلب
تجهیزات لازم برای احداث گلخانه

این دستگاه ها به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن عمل آبگیری یا روغن گیری را انجام دهند. مزیت این دستگاه این است که هنگام چرخش دستگاه با سرعت بالا، دچار شکستگی نشده و ماندگاری بالاتری دارد.

جنس بدنه  در مدل های مختلف از استیل ساخته می شود تا مقاومت بالایی داشته باشد. برق دستگاه ها برحسب درخواست مشتری می تواند تک فاز یا سه فاز باشد. این دستگاه ها در ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

انواع دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

نحوه عملکرد دستگاه آبگیر سانتریفیوژ میوه

برای استفاده از دستگاه آبگیر سانتریفیوژ میوه، ابتدا باید سبد محصولات را داخل مخزن دستگاه قرار داده و سپس درب مخزن را ببندیم. این دستگاه دارای تابلو برق می باشد و عملکرد راحتی دارد. برای شروع کار فقط باید دکمه استارت دستگاه را بزنید. با زدن دکمه استارت، دستگاه سانتریفیوژ آبگیری، الکتروموتور با روشن شدن، مخزن دستگاه را به گردش در می آورد و محصولات را از طریق نیروی گریز از مرکز و سرعت گردش بالا، آبگیری می کند.

موارد مصرف دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

معمولا از دستگاه آبگیری سانتریفیوژ ، در خط تولید انواع میوه‌ های تازه، سبزیجات، میوه خشک، چیپس و … استفاده می شود.

اهمیت استفاده از دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

همان گونه که گفته شد، دستگاه آبگیری‌سانتریفیوژ با استفاده از نیروی گریز از مرکز کار می کند. این دستگاه باعث افزایش طول عمر محصولات می‌ گردد. با این دستگاه، شکل ظاهری میوه ها و سبزیجات نیز به خوبی حفظ خواهد شد. از مهم‌ترین عوامل استفاده از دستگاه آبگیر سانتریفیوژ میوه، جلوگیری از پلاسیدگی سبزیجات و خراب شده زود هنگام میوه ها می‌باشد.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن لواشک

خرید دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

قیمت دستگاه آبگیر سانتریفیوژ میوه

هزینه این دستگاه، با توجه به ظرفیت و مدل دستگاه، متفاوت است. قیمت دستگاه آبگیرسانتریفیوژ، بستگی به مدل و نوع دستگاه، قدرت موتور، گنجایش مخزن، نوع برق مصرفی تک فاز یا سه فاز دارد و قطعات آن نیز از بهترین متریال انتخاب می‌شوند.


دستگاه خشک کن طالبی,خشک کردن طالبی,روش خشک کردن طالبی

امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

بخش فروش ۸ تا ۲۱

بخش خدمات پس از فروش ۹ تا ۲۱

بخش پیگیری سفارش ۹ تا ۱۴

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.