تجهیزات لازم برای احداث گلخانه

تجهیزات لازم برای احداث گلخانه

تجهیزات گلخانه، ممکن است از خود بپرسید که واقعاً به چه لوازم جانبی نیاز دارید. برخی از تجهیزات بسته به منطقه آب و هوایی می تواند مهم باشند. برخی از این لوازم جانبی گلخانه ای که باید داشته باشید، کارهای شما را ساده می کنند و نظم را به گلخانه شما می آورند. برای برخی از این موارد، نصب آنها در هنگام راه اندازی گلخانه آسان تر است. بنابراین، بهتر است قبل از تجهیز گلخانه خود تصمیم بگیرید که به چه چیزی نیاز دارید. اما نگران نباشید، زمانی که بودجه شما اجازه ارتقاء را می‌دهد، بیشتر تجهیزات را می‌ توان اضافه کرد.

لوازم مورد نیاز برای تجهیز گلخانه چیست؟

بنابراین، تجهیزات ضروری هر گلخانه برای عملکرد مؤثر چیست؟ بیایید آنها را مرور کنیم و در نظر داشته باشیم، ممکن است به همه آنها نیاز نداشته باشید.

احداث گلخانه و تجهیزات مورد نیاز,احداث گلخانه

  • قفسه

یکی از راه های به حداکثر رساندن فضای محدود گلخانه، استفاده از تجهیزات صرفه جویی در فضا است که مقرون به صرفه است و گیاهان را به رشد تشویق می کند. قفسه ها در مواقعی که نیاز به فراهم کردن فضاهایی برای رشد عمودی باشد، پاسخ های به موقع می دهند.

طیف گسترده ای از طرح های قفسه برای پاسخگویی به ترجیحات و نیاز هر باغبان وجود دارد. برخی از مدل ها را می توان در کنار هم قرار داد تا از فضای شما نهایت استفاده را ببرد. طرح انتخابی هر چه باشد، نه تنها جذابیت زیبایی به گلخانه ارائه می کند، بلکه سال های طولانی خدمات را نیز ارائه می دهد.

گیاهان گلدانی و ابزار باغبانی را می توان به راحتی با استفاده از قفسه ها و نیمکت ها نگهداری کرد. هیچ راه بهتری برای مرتب نگه داشتن گلخانه و استفاده بهینه از فضا وجود ندارد. اگر از ابتدا بدانید که به آنها نیاز دارید، اینها انتخاب خوبی خواهند بود.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن جوانه گندم با دستگاه خشک کن

احداث گلخانه و تجهیزات مورد نیاز,احداث گلخانه

 

  • درب ها و دریچه های هوا

کیت های گلخانه معمولاً همراه با این لوازم جانبی ضروری هستند. درها و دریچه ها استاندارد هستند اما اندازه و مقدار آنها متفاوت است. اگر در منطقه گرم ‌تری زندگی می‌کنید و می‌خواهید به هر قیمتی از پنکه برقی خودداری کنید، ممکن است بخواهید دریچه‌های بیشتری به منظور بهبود جریان هوا و خنک نگه داشتن آن در داخل اضافه کنید.

این دانش عمومی است که گیاهان فقط در محیط های بهینه رشد و نمو می کنند و ایجاد محیط برای آنها از طریق گردش هوای مناسب است. اثر گلخانه ای زمانی اتفاق می افتد که دمای محیط به دلیل تابش خورشید محبوس شده در گلخانه ها افزایش می یابد. اگر آب و هوای آنها خیلی گرم باشد، گیاهان احتمالا ضعیف می شوند یا حتی می میرند. این مشکل با نصب درب و دریچه های اضافی در گلخانه به راحتی حل می شود.

احداث گلخانه و تجهیزات مورد نیاز,احداث گلخانه

  • تهویه و خنک کننده

حذف گرمای شدید داخل گلخانه یکی از ضروری ترین اهداف تهویه است. هنگامی که گیاهان در معرض گرمای زیاد قرار می گیرند ممکن است خراب شوند. تهویه مناسب همچنین رشد بیماری ها را کاهش داده و از آفات جلوگیری می کند. آزاد کردن بخار آب اضافی از تراکم جلوگیری می کند و سطوح رطوبت ایمن را حفظ می کند. اطمینان حاصل کنید که تهویه غیرفعال یا برقی مناسب را برای عملکرد صحیح گلخانه خود ترتیب دهید. شما می توانید انواع تهویه برقی را از شرکت کوهیتر تهیه کنید.

احداث گلخانه و تجهیزات مورد نیاز,احداث گلخانه

  • سیستم های آبیاری

یکی از مهمترین چیزهایی که گیاهان نمی توانند بدون آن زندگی کنند آب است. اگر زمان کافی برای آبیاری منظم گیاهان خود را ندارید، باید روی یک سیستم آبیاری قابل برنامه ریزی سرمایه گذاری کنید. کنترل محیط زیست دلیل اصلی صرف زمان، تلاش و هزینه برای گلخانه است. با داشتن یک سیستم آبی که مقدار مناسبی را به گیاهان در حال رشد شما می رساند، آن را یک قدم بهتر کنید. رسیدن آب مناسب به هر گیاه بسیار ضروری است زیرا هر گیاه به آب متفاوتی نیاز دارد. پس تعبیه سیستم آبیاری مناسب از ضروریات است.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن خرمالو و طرز تهیه خرمالو خشک شده

احداث گلخانه و تجهیزات مورد نیاز,احداث گلخانه

  • کفپوش

استفاده از کفپوش نقش اساسی در گلخانه ها دارد زیرا اگر کفپوش و درزهای شما مناسب نباشند امکان نفوذ حشرات موزی به داخل زیاد است به خصوص در فصل تابستان.

کفپوش ها در انواع جنس و مدل ها هم زیبایی و هم کیفیت گلخانه شما را افزایش دهد.

احداث گلخانه و تجهیزات مورد نیاز,احداث گلخانه

  • تجهیزات روشنایی

تجهیزات روشنایی برای دید در شب بسیار ضروری است زیرا گیاهان و میوه ها در تمام طول شبانه روز نیاز به مراقبت دارند. استفاده از لامپ هایی که نورو گرمای زیادی را تولید نکند مناسب است هم چنین در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. استفاده از سیستم روشنایی برای برخی گیاهان که در تمام مدت رشد باید نور وجود داشته باشد نیز ضروری است پس بهتر است از سیستم روشنایی با کیفیتی استفاده کنید.

احداث گلخانه و تجهیزات مورد نیاز,احداث گلخانه
تجهیزات گلخانه
  • سیستم گرمایش

شما ممکن است در منطقه ای زندگی کنید که دمای بیرون برای مدت طولانی به صفر یا زیر صفر می رسد. در این صورت، مهم نیست که چند گیاه در گلخانه خود می روید و چه عایق دارد، به بخاری نیاز خواهید داشت. برخی از گیاهان فقط با دمای 65 تا 70 درجه فارنهایت رشد می کنند. حتی گیاهان زمستانی برای جوانه زدن به دمای خاصی نیاز دارند. بنابراین ممکن است سرمایه گذاری خوبی برای رونق بخشیدن به محصولات شما باشد.

کاشت در فصل زمستان به بخاری کافی نیاز دارد تا حتی در بالاترین دوره یخبندان زنده بماند. بخاری های پارافینی ممکن است ارزان باشند، اما تعمیر و نگهداری بالایی دارند. از طرف دیگر، فن هیترها ممکن است گرانتر باشند، اما ترموستات داخلی آنها حجم کار و حدس و گمان را کاهش می دهد.

ادامه مطلب
بهترین شیوه برای تهیه میوه خشک

در فصل تابستان استفاده از فن و در فصل زمستان استفاده از هیتر بسیار مهم است. شرکت کوهیتر با تولید هیترهای مناسب گلخانه در انواع سایز و کارایی های متفاوت اطمینان گرمایش گلخانه را به شما می دهد. دستگاه های اتوماتیک با اندازه گیری دمای گلخانه دمای گلخانه را متعادل می کند و از خراب شدن گیاهان و میوه ها جلوگیری می کند.


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.