بهترین روش دم کردن زعفران

روش نگهداری زعفران دم کرده

زعفران یکی از با ارزش ترین ادویه جات در جهان است. رنگ قرمز زعفران رنگی جادویی است که می تواند اشتها را زیاد کند و عطر آن یادآور خاطرات و روزهای خوش مهمانی ها و مجالس است. بسیاری از مردم نحوه استفاده از زعفران یا دم کردن زعفران را نمی دانند. در این مقاله بهترین روش دم کردن زعفران را به شما آموزش می دهیم.

زعفران و مصرف آن در غذا,روش دم کردن زعفران

زعفران و مصرف آن در غذا

شاید باورتان نشود، اما زعفران یکی از خارق‌ العاده‌ ترین ادویه‌های دنیاست که حتی با اسطوره‌ها و رازهایی گره خورده. زعفران که با تمدن ایرانی پیوند خورده است به عنوان ادویه جادویی در غذاهای ایرانی و بین المللی استفاده می شود.
زعفران از دیرباز در ایران برای رنگ آمیزی برنج و سایر غذاها استفاده می شده است. حتی در انواع دستور العمل ها و دسرهای جدید از این ادویه در پخت کیک، بستنی و انواع تنقلات استفاده می شود.

روش های مصرف زعفران,روش دم کردن زعفران

روش های مصرف زعفران

برای استفاده از زعفران ابتدا باید آن را تهیه کنید. برای تهیه ابتدا باید رشته زعفران مورد نیاز را در ظرفی ریخته و پودر کنید. البته فقط از فروشگاه ها و ارائه دهندگان معتبر، پودر زعفران تهیه می شود، اما به دلیل سختی بیشتر، همیشه بهتر است به پودر زعفران خریداری شده به رشته های زعفران اعتماد کرده و خودتان آن را در منزل آسیاب کنید. برخی از افراد کمی شکر برای آسیاب کردن زعفران می‌افزایند تا پودر آن راحت‌تر شود.
با توجه به اینکه زعفران آسیاب شده رنگ خود را بهتر پخش می کند. پس از تهیه پودر زعفران باید آن را در آب داغ ریخته و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن حل شود و به اصطلاح دم بکشد.
نکته مهمی که در این مرحله باید به خاطر داشته باشید این است که همیشه زعفران را به میزان لازم دم کنید و از نگهداری زعفران دم کرده در یخچال با فاصله بیش از دو روز خودداری کنید. زیرا به مرور زمان زعفران دم کرده خاصیت خود را از دست می دهد و لزج می شود.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن چای با دستگاه خشک کن

چگونه زعفران را پودر کنیم؟,روش دم کردن زعفران

چگونه زعفران را پودر کنیم؟

بهترین روش پودر کردن زعفران این است که رشته مورد نیاز را در هاون ریخته و به آرامی و یکنواخت آسیاب کنید تا پودر شود. استفاده از ملات های غیرفلزی برای آسیاب زعفران توصیه می شود زیرا ملات های فلزی زعفران را می سوزانند.

دو روش متداول برای پودر کردن زعفران وجود دارد:

  1. روش اول استفاده از ملات است.ملات سنگی بهترین نوع ملات برای استفاده است.
    برای این کار باید ملات را کاملا خشک کنید زیرا رطوبت هوا کیفیت نتیجه را کاهش می دهد.سپس یک حبه قند داخل آن بریزید و زعفران را در هاون خرد کنید.
  2. روش دوم استفاده از آسیاب قهوه است. این نوع دستگاه زعفران را به خوبی پودر می کند.
    این روش کاملا ساده و راحت است و با آن می توانید به راحتی در چند ثانیه زعفران خود را پودر کنید.
    برند و نوع دستگاه در این روش تاثیری ندارد، تنها نکته قابل توجه تیغه های دستگاه می باشد. توجه داشته باشید که هنگام آسیاب کردن حتما کمی شکر اضافه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

روش ها و نکات مهم در دم کردن زعفران,روش دم کردن زعفران
روش ها و نکات مهم در دم کردن زعفران

  •  وقتی زعفران یک پیمانه شکر یا آسیاب نیشکر آسیاب می شود، اضافه کردن آن به زعفران راحت تر خواهد بود.
  • توجه: در صورت کم بودن رطوبت زعفران نیازی به استفاده از شکر نیست.
    • استفاده از ملات سنگی برای آسیاب زعفران مناسب تر است.
    • نسبت آب به زعفران مطلوب است اما برای نتیجه بهتر پیشنهاد می کنیم یک چهارم لیوان آب جوش بریزید و زعفرانی که مصرف می کنید یک قاشق چایخوری یا کمی بیشتر باشد.
    • زعفران را یکنواخت و بدون سرعت آسیاب کنید.
    • ظرفی که زعفران را در آن نگهداری می کنید باید خشک باشد تا زعفران در هنگام آسیاب آسیب نبیند.
ادامه مطلب
کاربرد خشک کن میوه

رنگی شدن زعفران با یخ,روش دم کردن زعفران

رنگی شدن زعفران با یخ

برخی معتقدند یخ تاثیر مثبت زیادی روی رنگ زعفران دارد که البته اشتباهی نیست.
اگر می خواهید بیشترین رنگ زعفران را داشته باشید، بهتر است به جای آب داغ از چند تکه یخ کوچک استفاده کنید، به این صورت که زعفران پودر شده را در ظرف شیشه ای ریخته و سپس چند تکه یخ روی آن ها قرار دهید.
بعد از چند دقیقه که یخ در دمای محیط آب شد، زعفران شما آماده است. تجربه نشان داده است که استفاده از یخ هم روی رنگ زعفران و هم روی بوی آن تاثیر بسیار خوبی دارد. پس توصیه می کنیم همیشه از این روش به عنوان بهترین روش دم کردن زعفران برای غذاهای مورد علاقه خود استفاده کنید.

 


امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.