قیمت گذاری میوه خشک

قیمت گذاری میوه خشک

نحوه قیمت گذاری انواع میوه خشک به شرایط و موارد بسیار زیادی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها به نوع و دسته بندی مشتریان می توان اشاره کرد. در ادامه به انواع دسته بندی های مشتریان میوه خشک اشاره خواهیم کرد و روش قیمت گذاری محصول در در رابطه با هر کدام از دسته بندی ها را توضیح خواهیم داد.

عوامل موثر در قیمت گذاری,قیمت میوه های خشک

عوامل موثر در قیمت گذاری

کشور ایران شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه و تولید میوه خشک دارد. علاوه بر خاک با کیفیت و شرایط آب و هوایی مساعد، پتانسیل های انسانی، فنی، تکنولوژیکی و بازاری بسیار قابل توجهی نیز برای ارتقای سطح تولید و فرآوری میوه به میزان قابل توجهی وجود دارد. با این حال، علی رغم تغییرات قابل مشاهده در سال های اخیر، از پتانسیل های موجود به اندازه کافی استفاده نشده است.

دلایل متعددی وجود دارد، از فضای نامطلوب اقتصادی که در چندین دهه وجود داشته تا اقدامات ناکافی سیاست ارضی در زمینه سرمایه گذاری. این حمایت در سال‌های اخیر جدی ‌تر بوده است، زیرا از طریق افزایش باغ‌های با کیفیت و کارخانه‌های فرآوری میوه بیشتر دیده می‌شود. تولید میوه مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی بالاتر از همه عوامل تولید نسبت به سایر شاخه های کشاورزی، به ویژه نیروی کار انسانی است که در دسترس بودن آنها ممکن است به عنوان یک عامل محدود کننده ظاهر شود.

علاوه بر این، کامل شدن کاشت سال ها طول می کشد، بنابراین خطرات بسیار بیشتر است . یک پیش شرط مهم برای افزایش تولید میوه، وجود، رشد و توسعه ظرفیت های فرآوری میوه است. تنها حدود 10 درصد از کل مقدار میوه تولید شده در کشور ایران فرآوری می شود. واقعیت این است که محصولاتی که در سطح فناوری بالاتر پردازش قرار دارند، ارزش افزوده بالاتری دارند، یعنی سود بالاتری ارائه می دهند. بنابراین، لازم است به انواع فرآوری میوه ها، به ویژه آنهایی که کمتر ارائه می شوند، توجه بیشتری شود. فرآوری و قیمت میوه های خشک و تازه در ایران عمدتاً بر روی موارد زیر متمرکز است: انجماد ، آب میوه، کمپوت، محصولات ژلاتینه، مارمالاد.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن چای با دستگاه خشک کن

در چه مقیاسی می‌توان به درآمدزایی با تولید میوه خشک فکر کرد؟,قیمت میوه های خشک

در چه مقیاسی می‌توان به درآمدزایی با تولید میوه خشک فکر کرد؟

در سال‌های اخیر، میوه‌های خشک هم از نظر کاربرد در اشکال خاص غذایی و هم در تحقیقات علمی بسیار جذاب شده‌اند. خشک کردن میوه ها در کشور ایران در سطح بالایی قرار دارد. دلایل آن عبارتند از: دانش کافی از فناوری های خشک کردن سایر میوه ها، مشخص بودن محصول برای مشتریان داخلی و غیره. توسعه فناوری های جدید خشک کردن میوه در جهان با نتایج اقتصادی خاصی همراه است. صنعت خشک کردن میوه را به عنوان یک بخش تجاری مهم تأیید می کند. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد  پیشنهاد می کند صنعت خشک کردن میوه در تمام نقاط جهان بهبود یابد. با توجه به پتانسیل تولید میوه در ایران، توسعه فناوری های جدید خشک کردن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تولید میوه خشک,قیمت میوه های خشک

تولید میوه خشک

در جهان در سال 2021 حدود 2.8 میلیون تن میوه خشک تولید شد که 16 درصد بیشتر از میانگین تولید در دوره زمانی 2008 تا 2021 است. بیشترین افزایش تولید در دهه گذشته مربوط به تولید زردآلو خشک بوده است 40 درصد نسبت به میانگین 10 ساله. اطلاعات دقیقی در مورد تولید و مصرف میوه خشک در ایران روند مثبتی در سال های اخیر قابل توجه است. میوه های خشک وارداتی به طور فزاینده ای جایگزین میوه خشک تولیدات داخلی می شوند. صادرات آجیل و خشکبار از ایران به بازار کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورهای توسعه یافته در سال 2021 حدود 5.2 هزار تن بوده که در سطح متوسط ده ساله قرار دارد.

ادامه مطلب
سود در تجارت میوه خشک

این تحقیق شامل انواع میوه های زیر است: زردآلو، هلو، گلابی، سیب، به، تمشک و زغال اخته. هدف از این تحقیق تعیین سطح سودآوری تولید میوه خشک در دستگاه های خشک کن با ظرفیت حداکثر 500 کیلوگرم میوه تازه در روز می باشد. شرایط کسب و کار در ایران محاسبات و تجزیه و تحلیل های اقتصادی بر اساس آزمایشگاه ایجاد شده و در عمل تایید شده هنجارهای مصرف مواد، کار و انرژی است. دستگاه‌های اصلی و روش‌های فن‌آوری برای خشک کردن میوه‌ها با فناوری معمولی و دستگاهی توسعه یافته‌اند. خشک کن های مبتنی بر این فناوری سال هاست که در عمل با موفقیت کار می کنند. قیمت روی میوه خشک به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله قیمت میوه شرایط خشک کردن و غیره.

قیمت میوه خشک,قیمت میوه های خشک

تاثیر تولید بر صادرات:

اگر میوه خشک در مقیاس زیاد و صادراتی خشک شود از محل منبع نیز میوه در حجم زیاد خریداری می شود . در نهایت هزینه کارخانه و حمل و نقل اضافه شده و راهی بازار می شود. اما اگر به روش سنتی و در منزل با نور خورشید و یا دستگاه های کوچک خشک می شود قیمت میوه خشک پایین تر است زیرا هزین حمل و نقل و دستگاه و غیره محسوب نمی شود.

با این حال در تمامی نقاط جهان میوه خشک نسبت به میوه ابدار از قیمت بالایی برخوردار است.

خشکبار فروشی ها و قنادی ها با چه قیمتی میوه خشک را خریداری می کنند؟,قیمت میوه های خشک

خشکبار فروشی ها و قنادی ها با چه قیمتی میوه خشک را خریداری می کنند؟

اگر میخواهید محصولات تان را خودتان پخش کنید و به مغازه دارها و قنادی ها بدهید باید حتماً یک حاشیه سود مناسب برای این مغازه داران در نظر داشته باشید چرا که بدون حاشیه سود مناسب محصولات شما در مغازه ها و ویترین های آنها به فروش نخواهد رسید پس در زمان قیمت گذاری حداقل ۲۰ الی ۳۰ درصد نسبت به قیمت مصرف کننده محصولات تان قیمت گذاری برای مغازه دار ها باید پایین تر باشد.

ادامه مطلب
طرز خشک کردن موز با دستگاه های خشک کن

فرآیند بازاریابی قبل از تولید محصول,قیمت میوه های خشک

چگونگی فروش میوه خشک

تصور کنید که محصول خود را آماده کرده‌اید، حال چگونه آن را باید به فروش برسانید؟ رو راهکار برای فروش میوه وجود دارد: ۱. فرآیند بازاریابی قبل از تولید محصول، ۲. بازاریابی بعد از تولید محصول

  1. فرآیند بازاریابی قبل از تولید محصول

شرایط و نیاز بازار را مورد بررسی قرار دهید. علاقه مشتریان بازار میوه خشک را بیابید. برای مدتی کوتاه با برخی از فروشندگان میوه خشک در فروش محصولاتشان همکاری داشته باشید تا از این طریق اطلاعات بیشتری درباره نحوه قیمت‌گذاری و فروش محصول اطلاعات بدست آورد. وقتی شناخت لازم نسبت به بازار کسب کردید و توانستید تعدادی مشتری ثابت پیدا کنید آنگاه وارد مرحله تولید شوید. حتی می توانید با برخی فروشندگان نیز از قبل قراردادی جهت همکاری در فروش ببندید. اگر بخواهیم در مقیاس کوچک مثال بزنیم، بهترین راه برای فروش بدون دغدغه در این کار همکاری با قنادی‌ها و سوپرمارکت‌ها  است.

  1. بازاریابی بعد از فروش محصول

در این مرحله شما باید قدرت بازاریابی و چانه‌زنی خوبی داشته باشید. این قدرت بازاریابی شما است که می‌تواند موفقیت یا عدم موفقیت شما در ارائه و فروش محصول را مشخص نماید. اگر بازاریابی نمی‌دانید وقت برای مطالعه بگذارید و اگر فرصت این کار را ندارید از یک بازاریاب کمک بگیرید. در این مرحله شما محصول را تولید کرده و نگهداری از محصول در شرایط ایده‌آل و حفظ تازگی میوه خشک کار دشوار و هزینه‌بری است، پس هر چه بازاریاب حرفه‌ای‌تری باشد هزینه نگهداری کمتری را متقبل خواهید شد.


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.