طرز خشک کردن لیمو با دستگاه خشک کن

طرز خشک کردن لیمو با دستگاه خشک کن

در حالی که فصل مرکبات در اواخر تابستان در ایران است، انواع لیمو های خوب در تمام طول سال در دسترس هستند. شما می توانید در هر زمان از سال لیمو های خشک شده خود را داشته باشید. در ادامه به خشک کردن لیمو با دستگاه خشک کن لیمو اشاره خواهیم کرد …

چگونه لیمو را خشک کنیم؟,لیمو خشک شده,دستگاه خشک کن لیمو

چگونه لیمو را خشک کنیم؟

گام اول

لیموها را کاملا بشویید. حتی اگر از ارگانیک استفاده می کنید، باید لیمو را خیس کنید و بشویید تا هر گونه باقی مانده و مومی که ممکن است روی پوست باشد پاک شود. حدود 15 دقیقه در محلول 50/50 آب و سرکه خیس کنید. اگر احساس می کنید لازم است با جوش شیرین نیز خیس کنید.

گام دوم

به برش های ¼ اینچی (6-7 میلی متر) برش دهید. تجربیات نشان می دهد که استفاده از یک چاقوی نان دندانه دار خوب برای بریدن لیمو با دست بهترین گزینه است.

گام سوم

برش ها را روی سینی ها قرار دهید. می توانید آنها را بدون همپوشانی نسبتا نزدیک به هم بسته بندی کنید. مقداری از جریان هوا خوب است، اما آنها به فضای زیادی نیاز ندارند، و نه خیلی کوچک می شوند.

در حالی که دمای توصیه شده برای میوه 135 درجه فارنهایت یا 57 درجه سانتیگراد است، لیموها اغلب در مرحله خشک شدن قهوه ای می شوند زیرا قندها در اثر حرارت قهوه ای می شوند. کاهش دما می تواند به جلوگیری از آن کمک کند، اگرچه باید کمی زمان بیشتری به فرآیند خشک کردن اضافه کنید.

می توانید از سیلیکون یا کاغذ روغنی استفاده کنید، اما به طور کلی ضروری نیست.

ادامه مطلب
چه میوه هایی را می توان خشک کرد

نکته: برش های خود را بعد از سه تا چهار ساعت و هر پنج ساعت یکبار برگردانید تا به سینی نچسبد.

گام چهارم

اجازه دهید یک یا دو نمونه به دمای اتاق برسد. وقتی بتوانید آن را به راحتی دو نیم کنید کاملا خشک می شود و هیچ رطوبتی در لیموها وجود ندارد.

گام پنجم

فرآیند تهویه برای اجازه دادن به تمام برش های شما برای رسیدن به رطوبت متوسط و بررسی هرگونه مشکل رطوبت مهم است. این به جلوگیری از قالب گیری در انبار کمک می کند.

گام ششم

تا هجده ماه در یک ظرف دربسته نگهداری کنید، اگرچه با تکنیک‌های مناسب نگهداری احتمالاً زمان طولانی‌ تری خواهید داشت.

نحوه استفاده از برش های لیموی خشک,لیمو خشک شده,دستگاه خشک کن لیمو

نحوه استفاده از برش های لیموی خشک

تکه های شما به تنهایی در ظروف شما بسیار زیبا به نظر می رسند، اما کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به انداختن ساده در یک کاسه دارند.

به عنوان طعم دهنده در غذا به عنوان چاشنی

به عنوان تزیین

استفاده از طعم تلخ لیموی خشک در غذا می تواند طعمی اسیدی و تلخ با شیرینی شگفت انگیزی ایجاد کند. بهتر است از آن برای چاشنی خورش، ماهی، سوپ و سبزیجات استفاده شود. همچنین می تواند به گوشت کبابی، محصولات پخته شده، کیک ها و سس ها طعم بدهد. همچنین می توانیم برش های لیموی خشک را به آب، چای سرد یا داغ اضافه کنیم.

اگر به فکر استفاده از لیمو خشک هستید، توصیه می کنیم به جای اینکه خودتان آن را تهیه کنید، لیمو خشک را از قبل تهیه کنید. این کاملاً ارزان است و کار سختی برای شما انجام شده است.

ادامه مطلب
تاثیر میوه خشک کن در سلامتی مغز

برای خشک کردن لیموها از دستگاه خشک کن یا فر استفاده کنید,دستگاه خشک کن لیمو

برای خشک کردن لیموها از دستگاه خشک کن لیمو یا فر استفاده کنید

استفاده از دستگاه خشک کن یا فر یک راه سریع و آسان برای خشک کردن لیمو است. قبل از خشک کردن لیمو، آن را با آب گرم بشویید. با استفاده از یک چاقوی تیز، مرکبات را پوست بگیرید یا برش دهید. میوه ها را در یک تابه ورقه ای بزرگ یا روی سینی های آبگیر بچینید. سینی ها را در آبگیر قرار دهید و به مدت شش تا هشت ساعت در دمای 135 درجه فارنهایت آبگیری کنید. آن را تا زمان استفاده در ظرف دربسته وکیوم نگهداری کنید.

لیموی خشک چه مدت ماندگاری دارد؟,لیمو خشک شده,دستگاه خشک کن لیمو

لیموی خشک چه مدت ماندگاری دارد؟

لیموی خشک بسته به روش کم‌آبی، رطوبت یا نگهداری می‌تواند تا پنج سال دوام بیاورد. هنگام خشک کردن لیمو از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید. میوه های خشک حاوی مقدار کمی رطوبت به مرور زمان کپک می زند.

برای اطمینان از خشک بودن مرکبات، دستمال کاغذی را روی میوه فشار دهید تا رطوبت آن را تشخیص دهید. اگر چندین لکه مرطوب روی دستمال کاغذی ظاهر شد، خشک کردن آن را تا زمانی که رطوبت باقی نماند ادامه دهید.

علاوه بر این، لیموی خشک خود را به درستی نگهداری کنید. بدون ذخیره سازی مناسب، اکسیداسیون رخ می دهد و طعم و محتوای غذایی میوه شما را بدتر می کند. ظروف آب بندی شده وکیوم بهترین گزینه برای نگهداری میوه های خشک هستند زیرا مهر و موم سرعت اکسیداسیون را کاهش می دهد و محصولات خشک شما را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. شیشه را در یک کابینت خشک و تاریک نگهداری کنید. اگر لیموی خشک تغییر رنگ داد، آن را بیرون بیندازید.

ادامه مطلب
مهم ترین سوالات خریداران در مورد دستگاه خشک کن میوه

کارخانجات می توانند این مقیاس بزرگ را با بهترین کیفیت تولید کنند. دستگاه های کوهیتر با تهویه و خشک کردن با کیفیت می توانند محصولات صادراتی نیز تولید کنند. لیموی با کیفیت و تهیه شده از باغ می تواند لیموی خشک شده با کیفیت را نیز به شما تحویل دهد.


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.