طرز خشک کردن انبه با دستگاه میوه خشک کن

میوه انبه میوه‌ی شیرین و خوش‌طعمی است و از خواص انبه می‌توان به وجود ویتامین C و A و انواع مختلف کاروتنوئیدها اشاره کرد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. انبه از پرمصرف‌ترین میوه‌ها در جهان است که در مناطق گرمسیری می‌روید و قدمتی 4000 ساله دارد.
انبه در هند رشد کرده و با پسته و بادام‌هندی هم‌خانواده است و انواع مختلف دارد. این میوه‌ی هسته‌دار از دو بخش تشکیل‌شده است: قسمت گوشتی بیرونی و هسته انبه. قسمت گوشتی، هسته را دربرمی گیرد و در داخل هسته نیز، دانه‌ی انبه قرار دارد. در این مقاله با انبه و انبه خشک شده و طرز خشک کردن آن با دستگاه خشک کن انبه را به شما آموزش خواهیم داد …

دستگاه خشک کن انبه,روش خشک کردن انبه,خشک کردن انبه,

نارگیل، گیلاس، آلو، هلو، زیتون و خرما نیز میوه‌هایی از همین دسته‌اند. درخت انبه ازجمله درختان همیشه‌سبز است که تقریباً فقط در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کند. انبه، میوه‌ی ملی هند، پاکستان و فیلیپین و همچنین درخت ملی بنگلادش است. از میوه و برگ‌های آن برای تزئین مراسم مذهبی، جشنواره‌ها، جشن‌ها و همچنین مراسم عروسی استفاده می‌شود.

۸ خاصیت انبه

  1. انبه برای زوال شبکیه ناشی از افزایش سن
  2. خواص انبه برای پیشگیری از آسم
  3. سرطان و خواص انبه
  4. سلامت استخوان‌ها با مصرف انبه
  5. خواص درمانی انبه برای دیابت
  6. گوارش بهتر با خوردن انبه
  7. خاصیت انبه بر بیماری‌های قلبی
  8. انبه و پوست و مو

انواع روش مصرف انبه

  1. روش های پوست کندن و خوردن انبه
  2. تهیه نوشیدنی انبه (آبمیوه ، اسموتی ، شیر انبه و…)
  3. تهیه بستنی انبه
  4. خشک کردن انبه و مصرف آن
  5. و…

 

خواص تغذیه‌ای انبه خشک

برای تهیه‌ی انبه خشک معمولا میوه‌ی تازه‌ی انبه به صورت برگه برش زده شده و خشک می‌شود. گاهی اوقات برای افزایش ماندگاری انبه خشک به آن سولفیت زده می‌شود و انبه به صورت نرم باقی می‌ماند. انواع ارگانیک انبه خشک کمی سفت‌تر هستند و خوردن آنها هم کمی سخت‌تر است و البته از نظر سلامتی بهتر هم هستند. چهار تکه انبه خشک ارگانیک بدون شکر و بدون سولفیت حاوی مواد مغذی زیر است:

  • 120 کالری انرژی
  • 2 گرم پروتئین
  • 28 گرم کربوهیدرات
  • 2 گرم فیبر
ادامه مطلب
طرز خشک کردن انجیر با دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن انبه,روش خشک کردن انبه,خشک کردن انبه,

بعلاوه انبه خشک منبع خوبی از ویتامین A، کلسیم، آهن و پتاسیم نیز هست. بسیاری از میوه‌های خشک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و میوه خشک انبه نیز مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان با خود به همراه دارد. غذاهایی که حاوی آنتی‌اکسیدان بالا هستند می‌توانند برای محافظت در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان بسیار مفید باشند.

مهمترین خواص انبه خشک

انبه خشک علاوه بر اینکه منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است، حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن نیز هست. این مزایا البته با قند بالا و چند مساله‌ی دیگر نیز همراه است که افراد دارای شرایط خاص برای مصرف انبه خشک باید در نظر داشته باشند.

انبه خشک دارای محتوای فیبر غذایی بالایی است که باعث ایجاد حس سیری طولانی مدت و کمک به سلامت دستگاه گوارش می‌شود. محتوای ویتامین A این میوه خشک به حفظ سلامت پوست و غشاهای مخاطی در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. این ویتامین بعلاوه با کاهش خطر دژنراسیون ماکولا که علت اصلی نابینایی است، سلامت چشم را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، انبه خشک شده منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B است که غذا را به انرژی تبدیل می‌کند، تولید گلبول‌های قرمز خون را بهبود می‌بخشد و همچنین استرس و اضطراب را از بین می‌برد. انبه خشک سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول نیز هست. فیبر محلول به جذب مواد مغذی کمک می‌کند، سطح قند خون را تثبیت می‌کند و سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد. فیبر نامحلول نیز سلامت دستگاه گوارش را تقویت می‌کند. انبه خشک سرشار از فواید و مزایایی است که آن را گزینه‌ای عالی برای رژیم غذایی همه‌ی افراد در هر گروه سنی می‌سازد.

طرز خشک کردن انبه

انبه خشک تمام مواد مغذی انبه را داراست ضمن اینکه به دلیل ازبین رفتن رطوبت آن هنگام خشک کردن شیرینی آن بسیار مناسب است. هنگام خرید انبه، انبه های رسیده را انتخاب کنید. (باید توجه داشته باشید که اگر انبه نارس باشد در طول زمان می رسد. پس بهتر است به انبه نارس یک الی دو روز زمان بدهیم تا برسد.) برش انبه پخته بسیار سخت است و ممکن است مقداری از گوشت انبه از هسته ی آن جدا نشود.

ادامه مطلب
دستگاه خشک کن خرمالو و طرز تهیه خرمالو خشک شده

دستگاه خشک کن انبه,روش خشک کردن انبه,خشک کردن انبه,

برش دادن انبه برای تهیه انبه خشک

بهتر است برای جدا کردن راحت تر گوشت انبه از هسته، دستگاه هسته گیر داشته باشید. اما اگر دستگاه هسته گیر ندارید انبه را به صورت عمودی بر روی تخته برش خود گذاشته و به فاصله یک سانتی متر از مرکز آن را برش بزنید. این چنین دو برش از انبه داریم که می توانید با استفاده از چاقوی نوک تیز هسته را از آن جدا کنید. به این نکته توجه کنید که قبل از برش زدن پوست انبه را جدا نکنید. برای جدا کردن پوست انبه نیاز است تکه های انبه را به مدت سی ثانیه در آب جوش بگذاریم و بلافاصله آن را داخل آب سرد بریزیم، براحتی پوست آن جدا می شود. برای حفظ رنگ و بافت میوه انبه بهتر است آن را حدود ده دقیقه داخل آب لیمو و آب قرار دهید.

 

نحوه خشک کردن انبه در آفتاب

برش های انبه را بر روی دستمال تمیز گذاشته تا آب آن گرفته شود. اگر می خواهید انبه شما مزه دار باشد می توانید به آن دارچین یا زعفران اضافه کنید. برش های انبه را بر روی یک توری تمیز با فاصله ازهم بگذارید. برای اینکه برش های این میوه آلوده نشود و از گزند حشرات دور باشد، یک پارچه توری بر روی میوه ها می اندازیم. زمان مورد نیاز برای خشک شدن انبه حدود دو الی سه دوز است که بستگی به ضخامت برش های آن دارد. در زمان خشک کردن میوه بهتر است در روز آن ها را پشت و رو کنیم.

 

خشک کردن انبه درون فر

دمای فر را روی ۵۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. این امر بستگی به ضخامت برش های شما دارد، اگر برش ها نازک باشد دمای پایین تر و اگر ضخیم باشد دمای بالاتر را تنظیم کنید. روی سینی فر را با کاغذ مومی یا سیلیکونی بپوشانید. انبه ها را روی سینی فر بچینید و روی آن ها یک توری گرد پیتزا پزی قرار دهید تا لوله نشود. زمانی که انبه ها به صورت چرمی شکل در آمدند می توانید آن ها را از فر خارج کنید.

ادامه مطلب
بهترین شهر برای خرید خشکبار

دستگاه خشک کن انبه,روش خشک کردن انبه,خشک کردن انبه,

طرزخشک کردن در دستگاه میوه خشک کن

اگر در منزل دستگاه میوه خشک کن دارید می توانید به راحتی انبه خشک تهیه کنید. در نحوه خشک کردن انبه داخل میوه خشک کن چینش برش های انبه هم است. تکه های میوه را در دستگاه بافاصله از هم بچینید تا هوای داغی که دستگاه تولید می کند بین آن ها رد و بدل شود. دما را بر روی ۵۰ درجه سانتی گراد بگذارید و به مدت ده ساعت تنظیم کنید. در این دما ویتامین ث موجود در انبه تا حد زیادی حفظ می شود. بعد از اتمام کار دستگاه انبه خشک را به مدت ۱۵ دقیقه در فضای باز قرار می دهیم.

دستگاه خشک کن انبه,روش خشک کردن انبه,خشک کردن انبه,

قیمت دستگاه خشک کن انبه

در حال حاضر قیمت دستگاه خشک کن انبه با توجه به فاکتور هایی همچون امکانات، روش خشک کردن آن و… تعیین می شود. به طور میانگین دستگاه میوه خشک کن انبه در بازه های قیمتی مختلف از 5 میلیون تومان به بالا جهت فروش به بازار عرضه می شوند.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات مدل d2000gt

خرید دستگاه میوه خشک کن انبه

با توضیحات ارائه شده اگر به دنبال تهیه یک دستگاه خشک کن زرد آلو مناسب و با کیفیت هستید پیشنهاد ما محصولات گروه صنعتی کوهیتر خواهد بود. گروه صنعتی کوهیتر یکی از مجموعه های فعال در زمینه طراحی و تولید محصولاتی نظیر دستگاه خشک کن انبه است.

این شرکت با فعالیت درخشان در زمینه طراحی و تولید محصول با کیفیت توانسته رضایت شمار زیادی از مخاطبان خود را بدست آورد.

بنابراین تهیه دستگاه خشک کن انبه از گروه صنعتی کوهیتر محصولی با کیفیتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با استفاده از گزینه های موجود در وب سایت کوهیتر شماره تماس خود را ثبت کرده تا کارشناسان فروش کوهیتر در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

 


امتیاز
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.