خط تولید میوه خشک حبه ای

خط تولید میوه خشک حبه ای

در چند سال اخیر میوه خشک، یکی از خوشمزه ترین فرآورده ها بوده که با روش های مختلف و در انواع مدل های مختلف تولید می شود. میوه خشک حبه ای به دلیل ظاهری زیبا برای پذیرایی محبوبیت خاصی پیدا کرده است. اکثر میوه ها را می توان با دستگاه خشک کن، به صورت حبه ای خشک کرد و در اختیار مصرف کنندگان قرار داد اما برای این کار بیشتر از میوه های استوایی استفاده می شود.
راه اندازی خط تولید میوه خشک حبه ای مستلزم داشتن اطلاعات دقیق و آشنایی با تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز این کار است. در این مقاله در مورد چگونگی ایجاد خط تولید میوه خشک حبه ای اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.

میوه خشک حبه ای چیست؟

به تازگی میوه خشک حبه ای طرفداران خاص خود را پیدا کرده است که در آن میوه ها به صورت مکعب های کوچک و یکنواخت برش داده می شود. به دلیل داشتن ظاهری بسیار زیبا می تواند برای پذیرایی در مهمانی ها و جشن ها گزینه بسیار مناسبی باشد. این محصول همچنین به دلیل سالم و مقوی بودن می تواند به عنوان یک میان وعده و به جای تنقلات مضر، استفاده شود.

 

میوه خشک حبه ای

 

تفاوت میوه خشک چیپسی و حبه ای

  • میوه خشک چیپسی مدت زمان کمتری برای خشک شدن نیاز دارد زیرا ضخامت بسیار کمتری نسبت به حالت میوه خشک حبه ای دارد.
  • بهترین گزینه برای تهیه میوه خشک حبه ای، استفاده از میوه های استوایی می باشد.
  • میوه های چیپسی به دلیل ضخامت کم، جابه جایی سخت تری نسبت به حالت حبه ای دارند.
  • میوه های حبه ای می توانند جایگزین بهتری به جای انواع تنقلاتی باشند که کودکان مصرف میک نند. زیرا رنگ و ظاهر دلنشینی دارند.
  • و در کل میوه خشک ها چه به صورت چیپسی و چه به شکل حبه ای که توسط دستگاه خشک کن، خشک شده و بهترین گزینه برای داشتن میان وعده ای سالم و خوشمزه می باشند.
ادامه مطلب
استفاده بهینه از هیتر‌ها در گلخانه‌ها

 

میوه خشک شده

 

چرا تولید میوه خشک حبه ای سودآور است؟

میوه خشک حبه ای خواص فراوانی دارد. این محصول منبع غنی از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. این نوع میوه خشک می تواند به سلامت قلب، کنترل وزن و بهبود عملکرد گوارش کمک کند. میوه خشک حبه ای یک محصول غذایی سالم و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. تولید میوه خشک حبه ای می تواند یک فرصت شغلی مناسب برای افراد و رسیدن به درآمد و سود بالا باشد.

 

تولید میوه خشک حبه ای

 

مراحل تولید میوه خشک حبه ای

برای تولید هر محصولی باید فرآیند هایی بر روی آن انجام گیرد تا نتیجه نهایی قابل قبول باشد. مراحل تولید میوه خشک حبه ای هم مانند هر محصول دیگری می تواند هم در سطح خانگی و هم در سطح صنعتی قابل بررسی باشد. در این قسمت از مقاله شما را با مراحل مختلف تولید این محصول پر طرفدار آشنا می کنیم:

  1. شست و شوی میوه ها

برای تولید هر محصول با کیفیتی، باید اصول بهداشتی آن را به بهترین نحو انجام داد. شستشوی میوه ها معمولا شامل دو یا سه مرحله گل زدایی، ضدعفونی و آبکشی می شود. برای هرکدام از این موارد نیز باید وان های شستشوی مجزا داشته باشیم تا میوه ها بعد از گرفتن گل و لای، به سمت وان دوم هدایت شوند تا عمل آبکشی بر روی آن ها انجام گیرد.

  1. پوست گیری، هسته گیری و برش میوه ها

در این مرحله با توجه به نوع میوه، پوست آن جدا شده و هسته های آن نیز به صورت کامل جدا می شود. سپس توسط کاتر و تیغه ها برش داده می شوند. برش می تواند به دو صورت یعنی توسط اپراتور و یا دستگاه انجام شود. برای ظرفیت های بالا از اسلایسر میوه صنعتی استفاده می شود.

  1. پختن میوه ها

برای تولید میوه حبه ای، عمل پخت بسیار مهم است. بعد از برش میوه ها توسط اپراتور یا دستگاه، آن ها را در یک دیگ بزرگ می پزند. در مرحله پخت، میوه های پخته شده نرم می شوند و برای اجرای باقی فرآیند ها آماده سازی می شوند.

ادامه مطلب
صفر تا صد خشک کردن میوه در منزل

 

مراحل تولید میوه خشک حبه ای

 

  1. تغلیظ میوه های پخته شده

وقتی عمل تغلیظ بر روی میوه ها انجام می شود، مقدار زیادی از آب حاصل از پخت، بخار شده و میوه ها به صورت خمیری در می آیند. خمیری شدن محصول، به شکل دهی راحت آن در خط تولید میوه خشک حبه ای کمک می کنند.

  1. میکس کردن

بعد از مرحله تغلیظ، میوه های پخته شده وارد یک دستگاه میکسر می شوند که با توجه به مکانیزم این دستگاه، محصول به طور کامل هم زده می شود و میوه ها باهم میکس می شوند. در نهایت یک محصول یک دست خواهیم داشت.

  1. شکل دهی (حبه کردن) میوه‌ها

شکل دهی میوه حبه ای باید با دستگاه اکسترودر انجام شود. عمل حبه کردن با کمک قالب صورت می گیرد. قالب ها برای تولید میوه خشک حبه ای می توانند در مدل های مختلف ساخته شوند و با توجه به سلیقه مشتری قابل تغییر است و تنوع بالایی دارد.

  1. خشک کردن میوه های حبه ای شکل

آخرین مرحله در خط تولید میوه های، حبه ای عمل خشک کردن است. خشک کردن را باید با کمک دستگاه خشک کن انجام داد تا رطوبت حاصل از میوه ها به صورت کامل خشک شود و میوه ها بتوانند شکل ظاهری خود را حفظ کنند. مرحله پایانی بسیار مرحله مهمی است زیرا باید توجه داشت تا در مرحله نهایی رنگ و شکل میوه ها تغییر نکند.

  1. بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات یک روش مهم در فروش به حساب می آید. در واقع می توان گفت بسته بندی یکی از راه های تبلیغات و جذب مشتری است. بنابراین برای داشتن یک فروش عالی باید بهترین روش و مدل بسته بندی میوه خشک را انتخاب کنید.

ادامه مطلب
معرفی دستگاه خشک کن غلات

 

فرایند تولید میوه خشک حبه ای

 

راه اندازی خط تولید میوه خشک حبه ای

برای راه اندازی خط تولید میوه خشک حبه ای، با در نظر گرفتن ظرفیت تولید و حجم کار، باید دستگاه ها و تجهیزات مورد نظر را تهیه کرد.

برای راه اندازی خط تولید میوه خشک حبه ای، دستگاه های زیر مورد نیاز هستند:

دستگاه شستشوی اتوماتیک همراه نوار نقاله، نوار استیل آبکشی به همراه فن، دستگاه اسلایسر میوه، دستگاه خشک کن میوه، دستگاه بسته بندی حبه میوه خشک.

دستگاه خشک کن میوه در 3 نوع؛ دستگاه خشک کن خانگی، دستگاه خشک کن نیمه صنعتی و دستگاه خشک کن صنعتی وجود دارند که شما میتوانید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید آن کنید.

 

دستگاه میوه خشک کن

 

خرید دستگاه میوه خشک کن حبه ای

همانطور که اشاره شد امروزه میوه جات خشک شده، محبوبیت زیادی در بین اکثر افراد جامعه پیدا کرده و محدود به سنین یا قشر خاصی نیست و همه می توانند از میوه خشک حبه ای مصرف کنند. در واقع بسیاری ترجیح میدهند که خود و خانواده آن ها به جای مصرف تنقلات زیان آور، از میوه جات خشک شده به صورت حبه ای استفاده کنند.

شما می توانید با گرفتن راهنمایی رایگان از مشاوران گروه صنعتی کوهیتر، اقدام به خرید دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید میوه خشک حبه ای اقدام کرده و از مزایای این کسب و کار  (چه در منزل و چه برای راه اندازی کسب و کار  و خط تولید میوه خشک) بهره ببرید.

3/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.