طرز خشک کردن گوجه سبز با دستگاه خشک کن گوجه سبز

طرز خشک‌کردن گوجه سبز با دستگاه‌های خشک‌کن

گوجه سبز یا آلوچه از میوه‌های محبوب فصل بهار و به‌خصوص تابستان است که به دلیل مزه خاص خود، طرفداران زیادی دارد. این میوه هم به شکل تازه و آبدار و هم خشک‌شده طعم دلپذیری دارد و می‌تواند در سبد غذایی روزمره افراد جای بگیرد. باتوجه‌ به اینکه گوجه سبز یک میوه فصلی است و نمی‌توان آن را در سایر فصول سال تهیه نمود. استفاده از ترفند خشک‌کردن می‌تواند یک راه‌حل جذاب و کم‌هزینه برای طرفداران این میوه برای مصرف آن در تمام طول سال باشد. خشک‌کردن روشی است که در گذشته با استفاده از آفتاب و امروزه به کمک دستگاه‌های پیشرفته اجرایی می‌شود. در ادامه این متن درباره خواص آلوچه و طرز خشک کردن گوجه سبز با دستگاه خشک کن گوجه سبز توضیح خواهیم داد …

آشنایی با گوجه سبز و خواص آن

گوجه سبز

آلوچه یا گوجه سبز برای اولین‌بار در فرانسه کشت شد. این میوه سبزرنگ ابتدا طعمی ترش و بافتی سفت دارد که به‌تدریج و با به تأخیر انداختن زمان برداشت آن دارای طعمی شیرین با بافتی آبدار و نرم می‌شود. برای کشت این میوه به آب‌وهوای معتدل و نسبتاً گرم و آب زیاد نیاز است. از جمله خواص و مزایای مصرف این میوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن
  • آب‌رسانی و رفع عطش و تشنگی
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • مؤثر در فرایند کاهش وزن
  • کمک به‌سلامت دهان و دندان
  • بهبود فرایند جذب آهن و درمان کم‌خونی
  • پایین آوردن سطح کلسترول خون به‌ویژه در افراد مبتلا به دیابت
  • شادابی و سلامت پوست و مو
  • اثر مثبت در کاهش استرس و اضطراب

این میوه سرشار از منابع ویتامین C، اسید مالیک، پروتئین، کربوهیدرات، منیزیوم و سایر نمک‌های معدنی است ازاین‌رو مصرف متعادل آن می‌تواند تأثیر مثبتی در سلامت و بهبود عملکرد بدن داشته باشد. خوب است به این نکته اشاره کنیم که آلوچه یا گوجه سبز بر اساس طب سنتی دارای طبع سرد است. زیاده‌روی در مصرف این میوه می‌تواند با خود دل‌درد و نفخ معده را به همراه داشته باشد. پاشیدن نمک، پونه یا گلپر روی آلوچه راه‌حلی است که می‌تواند به متعادل کردن طبع سرد این میوه کمک نماید.

ادامه مطلب
دستگاه های میوه خشک کن رو میزی

باید بدانید که گوجه سبز خشک‌شده می‌تواند به‌اندازه میوه تازه و آبدار آن دارای خواص و مزایا باشد. گفته می‌شود که این میوه خشک‌شده سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به جوان‌سازی و شادابی پوست و مو و از همه مهم‌تر بهبود افسردگی و خلق پایین کمک خواهد کرد.

روش‌های سنتی وخانگی خشک کردن آلوچه

گوجه سبز خشک شده

همان‌طور که اشاره کردیم به دلیل محبوبیت این میوه، خشک‌کردن آن از گذشته تا به امروز با روش‌ها و دستورالعمل‌های متفاوت رواج داشته است. یکی از محبوب‌ترین و همچنین کاربردی‌ترین این ترفندها به شرح زیر خواهد بود:

  1. ابتدا لازم است تمام آلوچه‌ها را با استفاده از مواد شوینده مناسب، بشویید. دقت داشته باشید که به دلیل استفاده از سموم و انواع آفت‌کش‌ها طی پروسه کشت این میوه، کیفیت مرحله شست‌وشو بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
  2. پس از اینکه گوجه‌سبزها کاملاً خشک شدند، نوبت آن است که با استفاده از یک چاقو برش‌ها و سوراخ‌های کوچکی را روی سطح میوه‌ها ایجاد نمایید.
  3. حال تمامی گوجه‌سبزها را داخل یک قابلمه حاوی آب و نمک قرار دهید و اجازه دهید تا هنگام جوش‌آمدن آب، حرارت ببینند.
  4. به‌عنوان مرحله پایانی لازم است گوجه‌سبزها را داخل یک سینی یا روی یک‌پارچه بافاصله از یکدیگر پهن نمایید. شما می‌توانید از گرمای آفتاب و یا فر برای خشک‌کردن کامل میوه‌ها کمک بگیرید. مهم است که طی این فرایند آلوچه‌ها را زیرورو کنید تا تمامی سطوح میوه به یک اندازه خشک شود.

جالب است بدانید که شما می‌توانید با پودر کردن گوجه‌سبزهای خشک‌شده به کمک آسیاب، از آن به‌عنوان چاشنی یا ادویه در طبخ غذاها نیز استفاده کنید.

ادامه مطلب
همه چیز در مورد راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی ۰ تا ۱۰۰
خشک کردن گوجه سبز با دستگاه خشک کن
دستگاه خشک کن گوجه سبز

دستگاه های خشک کن گوجه سبز

روش گفته شده و به‌طورکلی استفاده از آفتاب یا فر و دستگاه‌های مشابه اغلب وقت‌گیر هستند و کیفیت نهایی گوجه سبز خشک‌شده را کاهش می‌دهند. درصورتی‌که قصد دارید در ابعاد صنعتی و یا باکیفیت بالا گوجه سبز و سایر میوه‌ها و سبزیجات را خشک‌کنید بهتر است از انواع دستگاه‌های خشک‌کن مخصوص استفاده کنید. شرکت کوهیتر لیستی از انواع دستگاه‌های خشک‌کن خانگی و صنعتی را با قابلیت‌های تضمین‌شده و کیفیت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید متناسب با نیاز خود از میان آنها انتخاب کنید. برتری استفاده از این دستگاه‌ها و قابلیت‌های آنها را می‌توان به شکل زیر دسته‌بندی نمود:

  • حرارت یکدست

یکی از عوامل بسیار مهمی که می‌تواند کیفیت آلوچه یا محصول خشک‌شده نهایی را افزایش دهد، واردشدن حرارت یکدست و همه‌جانبه به میوه یا سبزی است. در دستگاه‌های خشک‌کن کوهیتر، هنگامی‌که محصولات را به‌درستی در سینی‌ها و محفظه‌های مخصوص پخش کنید، حرارتی یکنواخت از تمامی جوانب به آنها وارد خواهد شد. درنتیجه گوجه سبز خشک‌شده بافتی یکدست و باکیفیت خواهد داشت.

  • تنظیمات دما

گردش هوای گرم داخل محفظه‌های دستگاه‌های خشک‌کن باعث خروج آب از بافت آلوچه یا سایر میوه‌ها و مغزها خواهد شد. این دستگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا باتوجه‌به محصولی که قصد خشک‌کردن آن را دارید و همچنین متناسب باسلیقه خود، دمای این هوای گرم را تنظیم نمایید.

  • بهداشت

محفظه‌های بسته دستگاه‌های خشک‌کن مانع از ورود آلودگی‌ها در پروسه خشک‌کردن گوجه سبز خواهند شد. علاوه بر این تمیزکردن و پاک‌سازی این محفظه‌ها و قطعات داخلی آنها بسیار آسان است. این موارد در افزایش بهداشت و سلامت آلوچه و سایر مواد غذایی خشک‌شده مؤثر خواهند بود.

  • حجم‌های متفاوت

شما می‌توانید باتوجه‌به حجم مواد غذایی یا میوه‌هایی که قصد خشک‌کردن آنها را دارید، دستگاه‌های خشک‌کن کوهیتر را در ابعاد متنوع تهیه نمایید. این تنوع به جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و سرمایه کمک شایانی خواهد کرد.

ادامه مطلب
خط تولید پیاز خشک
خشک کردن گوجه سبز با دستگاه خشک کن
دستگاه خشک کن گوجه سبز

جمع‌بندی

گوجه سبز میوه محبوب و پرخاصیتی است که خشک‌شده آن نیز می‌تواند بسیار لذیذ و مفید باشد. خشک کردن آلوچه می‌تواند با دستورالعمل‌های متنوع برای تقویت مزه انجام شود. مرحله نهایی خشک‌کردن آلوچه و یا سایر میوه‌ها و مواد غذایی بهتر است با دستگاه‌های خشک‌کن تخصصی خانگی یا صنعتی انجام شود تا بدین ترتیب کیفیت، سلامت و راحتی کار برای شما تضمین شود. شرکت کوهیتر انواع دستگاه‌های خشک‌کن تخصصی را متناسب با نیازهای خانگی و صنعتی تولید می‌نماید و باکیفیت و قیمتی تضمین‌شده در اختیار شما قرار خواهد داد. این محصولات به‌خوبی با نیاز و شرایط شما تطابق پیدا خواهند کرد.


امتیاز

دیدگاه شما

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های ما در خبرنامه ما عضو شوید

هفت روز هفته، از ساعت ۹ تا ۲۱ پاسخگوی شما هستیم.

شماره تماس : 02171057885

ایمیل : info@coheater.com

آدرس : آذربایجان غربی – ۵ کیلومتری جاده فسندوز (چهاربرج) روبروی cng هاتفی

کلیه حقوق این سایت متعلق به کوهیتر می‌باشد.

طراحی و توسعه توسط داده رایا

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.